رزرو ارزان ترین بلیط هواپیما

0
5889
ارزانترین بلیط در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

ارزانترین بلیط

رزرو ارزانترین بلیط هواپیما عبارتی است که شاید به گوش شما آشنا باشد، شما ممکن است به هر دلیلی برای سفر خود به دنبال خرید بلیط هواپیما باشید اما نکته مهم این است که چگونه بلیط ارزان هواپیما پیدا کنیم مخصوصاً در روزهای تعطیل و شلوغ سال، ما در این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید بلیط هواپیما شما را راهنمایی میکنیم تا بتوانید از روش های رزرو ارزان بلیط اطلاع پیدا کنید.

بین انواع بلیط های هواپیما ارزانترین بلیط کدام است

بلیط ها به سه دسته سیستمی و چارتر تقسیم میشوند که شما اگر اطلاعات کافی از هر کدام داشته باشید میتواید ارزان ترین بلیط هواپیما را تهیه کنید، در اینجا به توضیح هر دو نوع بلیط میپردازیم:

۱-بلیط های سیستمی

این دسته از بلیط ها توسط شرکت هواپیمایی قیمت گذاری میشوند بنابراین به هر صورتی که آن را خریداری کنید قیمت آن ثابت است و متغیر نیست.

مزیت بلیط های سیستمی به این صورت است که قابلیت کنسل کردن دارید یعنی شما میتوانید به راحتی پرواز خود را کنسل کنید، شرایط کنسل کردن پرواز در هر شرکت هواپیمایی متفاوت است اما کلاً به این صورت است که هر چه کنسل شدن پرواز شما به تاریخ پرواز نزدیک تر باشد، شما باید بابت آن جریمه پرداخت کنید.

به صورت کلی اگر میخواهید از چند ماه قبل بلیط تهیه کنید بلیط سیستمی گزینه مناسبی است.

۲-بلیط های چارتر

این دسته از بلیط ها، ارزانترین بلیط هواپیما به شمار میروند که برای افرادی که به دنبال سفری ارزان قیمت هستند گزینه ای مناسبی میباشد. شرایط بلیط های چارتر به این صورت است که شخص چارتر کننده تمام یا بخشی از بلیط های پرواز را میخرد و آن ها را به صورت ارزانتر میفروشد.

تفاوت بلیط های چارتر با بلیط های سیستمی به این صورت است که در بلیط های سیستمی قیمت بلیط کودک نسبت به بزرگسالان ارزانتر است اما در بلیط های چارتر به این صورت نیست.

در کل بلیط های سیستمی و چارتری به غیر از زمان و قیمت تفاوت دیگری ندارند یعنی کسانی که بلیط سیستمی می گیرند با کسانی که بلیط چارتری می گیرند در یک هواپیما می نشینند فقط تفاوت در قیمت بلیط هاست و اینکه بلیط های چارتری قابلیت کنسلی ندارند.

اطلاعاتی کلی درباره بلیط هواپیماهای خارجی

اگر قصد سفر به کشورهای خارجی را دارید، باید به دو نکته مهم رزرو بلیط با قیمت مناسب و کلاس های پرواز توجه داشته باشید. کلاس ها به سه نوع کلاس اکونومی، بیزینس کلاس و فرست کلاس تقسیم میشوند (که در بین این کلاس ها، فرست کلاس جز گرانترین آن هاست و اکونومی کلاس نسبت به دو کلاس دیگر ارزانتر میباشد)

امروزه رزرو بلیط به صورت آنلاین نیز انجام میشود و کاربران با ورود به سایت های فروش بلیط هواپیما میتوانند اطلاعات خود را وارد کرده و مبدأ و مقصد خود را مشخص کنند و با در نظر گرفتن لیست پرواز های خارجی بلیط خود را رزرو کنند.

اگر به دنبال ارزانترین بلیط هواپیما برای پروازهای خارجی هستید به این نکات توجه کنید

۱.از جمله نکات لازم به ذکر در خرید بلیط برای سفر های خارجی این است که در فصول گرم سال و جشن ها و تعطیلات کریسمس قیمت بلیط ها برای تمامی مسافرت های خارجی افزایش پیدا میکند (به عنوان مثال در کشور ترکیه در تعطیلاتی مانند نوروز و کریسمس به دلیل استقبال و ازدحام مردم برای مسافرت به این کشور قیمت بلیط افزایش پیدا میکند) و شما میتوانید پس از این تعطیلات ارزانترین بلیط هواپیما را برای سفر های خارجی خود رزرو کنید، پس تا جایی که میتوانید در تعطیلات به دلیل شلوغی و ازدحام در سفر، به مسافرت نروید تا بتوانید بلیط ارزان تهیه کنید.

مطالب پیشنهادی
با ما همه چیز را درباره خرید بلیط هواپیمایی ماهان بدانید

۲. قیمت بلیط ایرلاین ها در مسافرت های خارجی با یکدیگر متفاوت است به این صورت که برخی ایرلاین ها به دلیل ارائه خدمات بهتر قیمت بلیط آن ها تفاوت زیادی با سایر ایرلاین ها دارد و اینکه نرخ بلیط در کابین های مختلف هواپیما اعم از اکونومی، فرست کلاس و بیزنس کلاس در هر ایرلاین با هم تفاوت دارد، پس لطفاً قبل از خرید قیمت بلیط هر ایرلاین را بررسی کنید.

۳. همانطور که قبلاً اشاره کردیم ما سه نوع بلیط داریم (اکونومی-فرست کلاس-بیزینس کلاس) که قیمت بلیط اکونومی نسبت به بقیه بلیط ها ارزانتر است، ما به صورت کلی دو نوع صندلی اکونومی داریم که مدل اول صندلی های اکونومی ساده هستند و مدل دوم صندلی های پریمیم اکونومی هستند که صندلی های پریمیم اکونومی چند مزیت نسبت به صندلی های اکونومی ساده دارند اولین مزیت این است که در این صندلی ها جای پا آزاد تر است، عرض این صندلی ها بیشتر است، هر صندلی نسبت به صندلی رو به روی خود فاصله بیشتری دارد.

کابین های اکونومی به صورت چند ردیف هستند که در هر هواپیما بسته به نوع آن دارای مانیتور در پشت هر صندلی و خدمات پذیرایی منحصر به هر ایرلاین وجود دارد. بلیط کلاس های فرست کلاس و بیزینس کلاس نسبت به اکونومی گران تراست به همین دلیل در هر پرواز فقط تعداد محدودی از آن ها به فروش میرسد اما دارای امکانات ویژه ای هستند، به این صورت که یک کابین مجهز با تمام امکانات رفاهی در اختیار شماست.

۴.اگر به دنبال ارزانترین بلیط هواپیما برای مسافرت خود هستید توجه داشته باشد که در چه زمان هایی میتوانید بلیط ارزان تهیه کنید به عنوان مثال قیمت بلیط در روزهای اول هفته و پروازهای شب ارزانتر است.

ارزانترین بلیط هواپیما در ژورنال نوبشو

۵.در هنگام خرید بلیط ارزان به این نکته توجه داشته باشید که پروازهایی که مستقیم به مقصد میروند گرانتر از پروازهایی هستند که در بین راه توقف دارند، ممکن است به دلیل توقف هواپیما در مقصدی به غیر مقصد نهایی شما، سفر شما طولانی تر شود اما قیمت بلیط کاهش می یابد.

توقف هواپیما در یک یا دو مسیر غیر از مقصد، بیشتر در پروازهای خارجی صورت میگیرد که در کاهش قیمت بلیط تأثیر بسزایی دارد.

۶.در خرید بلیط به دنبال یک بلیط دو طرفه نباشید، خرید دو بلیط یک طرفه بسیار از نظر قیمت مناسب و مقرون به صرفه تر از یک بلیط دو طرفه است زیرا ممکن است شما یک بلیط رفت با شرایط و قیمت عالی داشته باشید و از طرفی دیگر یک بلیط برگشت با قیمت بسیار مناسب داشته باشید، پس به این شکل میتوانید در قیمت بلیط صرفه جویی کنید.

به صورت کلی هر ایرلاین برای وزن و مقدار بارها قیمت های متفاوتی را در نظر میگیرد، برای همین قبل از رزرو بلیط باید به قوانین و ضوابط هر ایرلاین و محدودیت های آن ها در حمل و نقل بار توجه کافی را داشته باشید و نرخی که هر ایرلاین برای وزن بارها در نظر گرفته است را بررسی نمایید.

 

Originally posted on ۱۲/۱۲/۱۳۹۹ @ ۹:۱۱ ق.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید