تجربه لذت بخش دنیایی مدرن با باند خانگی

0
10479
باند خانگی در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

باند خانگی

آیا تا به حال شما صدای فیلم یا موزیک را با استفاده از باند خانگی شنیده اید؟ این سیستم می تواند صدا را با کیفیت بسیار بالایی برای شما به ارمغان بیاورد. البته باید متذکر شد که بخشی از این کیفیت وابسته به تلاش متخصصانی است که در این زمینه فعالیت می کنند و بخش دیگر به لوازم و تجهیزات شما وابسته است. در این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید سیستم صوتی خانگی به بررسی توضیحاتی در خصوص خرید باند خانگی می پردازیم. با ما همراه باشید.

در سال های اخیر با ورود سیستم هایی نظیر باند خانگی، فروش کالاهای دیگری همچون پخش کننده های موسیقی، دی وی دی، ویدئو و … را تحت تأثیر خود قرار داده و موجب رکود در بازار فروش چنین محصولاتی شده است. چون طرفداران صدای حرفه ای همچنان به جریان ورودی صدا حساس بوده و کیفیت کالای مورد نظر برایشان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

باند خانگی در ژورنال نوبشو

چگونه می توان یک باند خانگی حرفه ای انتخاب کرد؟

افرادی که به صدای حاصل از سیستم پخش کننده اهمیت بسیار زیادی می دهند. در صورتی که کوچک ترین اختلالی را در سیستم خود ببینند، تلاش می کنند تا برای بهبود آن از یک باند خانگی قوی و تجهیزات جانبی با کیفیتی استفاده کنند. همان گونه که می دانید امروزه به دلیل تنوع بسیار زیاد سیستم پخش صدا، خرید تجهیزات با کیفیت کار چندان راحتی نخواهد بود.

باند خانگی در ژورنال نوبشو

در اولین گام بهتر است تا میزان بودجه ای که برای تهیه این سیستم در نظر گرفته اید را مشخص کنید، چون با این کار شما می توانید بین موارد مشخص راحت تر انتخاب کنید.

در مرحله بعد باید تعیین کنید که باند مورد نظر شما برای چه نوع منازلی است. در حقیقت آپارتمانی یا ویلایی بودن خانه و البته متراژ آن میتواند تأثیر بسزایی را در انتخاب سیستم مورد نظر شما داشته باشد، چون قدرت باند خانگی تولید شده برای خانه های آپارتمانی مناسب خانه ویلایی نخواهد بود.

یکی دیگر از مراحلی که باید به آن توجه داشت مبحث زیبایی سیستم مورد نظر است. در واقع افراد بیشماری هستند که بیش از هر چیزی به ظاهر سیستم اهمیت می دهند، اما این امکان وجود دارد که حرفه ای ترین سیستم پخش صدا، زشت ترین نمونه آن ها باشد. پس باید مشخص کنید که از سیستم مورد نظر خود انتظار زیبایی یا کیفیت را دارید.

ژورنال نوبشو

سیستم پخش صدا خانگی از چه اجزایی ساخته می شوند:

باند خانگی مجموعه ای از لوازم و تجهیزاتی است که قادر است برای کاربر این امکان را فراهم بیاورد، تا در منزل خود تجربه شیرین تماشای یک فیلم را به همراه خانواده با بهترین صدا و کیفیت داشته باشد. در واقع با استفاده از تجهیزات این سیستم و چیدمان صحیح آن ها می توان تلویزیون خود را به یک سینمای کوچک تبدیل کنید.

این سیستم نیازمند تجهیزات اصلی است که شامل:

یکی از مهمترین ابزارهای ارتباطی که طی سال های متوالی مورد استفاده کاربران بوده تلویزیون است. این سیستم در ۵۰ سال گذشته چندان تغییراتی نداشته اما اخیرا با اضافه کردن دستگاه های دیگر به آن، توانسته اند یک سیستم صوتی خانگی و تصویری کاملی را برای دوستداران آن به ارمغان بیاورند.

  • بلندگو

یکی از اساسی ترین لوازم و تجهیزاتی که در سینما خانگی مورد استفاده قرار می گیرد، بلندگو است. برای انتخاب این قطعه در تکمیل سیستم پخش صدا، باید زمان زیادی بگذارید. در این باره توصیه ما این است که ابتدا بلندگو مورد نظر خود را که بیش از هر چیزی به آن علاقه دارید، انتخاب کنید. سپس لوازم مورد نیاز سینما خانگی خود را بر اساس آن برگزینید.

انتخاب تعداد بلندگوهای مورد نیاز در باند خانگی، طبق نظر و علایق شخصی شما است. اما در صورتی که قصد داشته باشید یک سیستم کامل را تهیه کنید بهتر است از ۵ بلندگو برای این کار استفاده کنید. این مجموعه شامل بلندگو چپ و راست جلو، بلندگو چپ و راست کناری و بلندگو مرکزی است.

باند خانگی در ژورنال نوبشو

  • ساب ووفر

یکی از لوازمی که می تواند به پخش صداهای کوچک کمک بسیار زیادی کند، استفاده از ساب ووفر است. در حقیقت این سیستم می تواند ریزترین فرکانس های صوتی را به خوبی برای کاربر پخش کند. از آنجایی که این سیستم تأثیر کلی سینما خانگی را بر عهده دارد، باید برای خرید آن از قوی ترین آمپلی فایرها انتخاب شود.

این سیستم قادر است صدا را در تمامی جهات پخش کند، به همین منظور تعیین محل قرار گیری آن کار چندان سخت و مهمی نیست. تنها باید توجه کنید که این دستگاه نباید در کنج قرار گیرد، چون در این صورت طیف صوتی دینامیک آن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. اما قرار دادن آن در بخش میانی محیط، می تواند نتایج خوبی را به همراه داشته باشد.

دستگاه پخش

امروزه با پیشرفت تکنولوژی سیستم های پخش صوتی و تصویری متفاوتی در بازار وجود دارد، که می تواند به شما در تکمیل سیستم خانگی تان کمک بسیار زیادی کند. یکی از موارد مهمی که باید هنگام خریدن این دستگاه ها به آن توجه کنید، کیفیت تصویر و امکانات آن است.

باند خانگی در ژورنال نوبشو

  • منبع تغذیه

در حقیقت این سیستم وظایفی همچون انتخاب مدار و البته تقویت آن را برای کارکرد صحیح سیستم صوتی و تصویری خانگی به عهده دارد. تمامی لوازم و تجهیزات مورد نیاز برای تکمیل باند خانگی به منبع تغذیه متصل خواهند شد. یکی از اصلی ترین وظایفی که منبع تغذیه دارد، سویچینگ و کنترل حجم صدا است.

مطالب پیشنهادی
سیستم صوتی خانگی LG و کیفیت بالای شنیدن موسیقی

زاویه چیدمان اسپیکرها باید به چه صورت باشد؟

شایان ذکر است که در صداهایی با فرکانس بیشتر، شنوایی انسان ها بهتر است و به سادگی قادراند تا جهت صدا را تشخیص داده و نسبت به آن حساس تر شود. علاوه بر آن در صورتی که صدای مورد نظر در یک ارتفاع هم سطح پخش شود، گوش انسان آن را بهتر تشخیص خواهد داد.

ژورنال نوبشو

بسیاری از تولید کنندگان باند خانگی، چینش اسپیکرها را به نحوی ترتیب می دهند تا به صورت طبقه ای قرار گرفته و هم سطح با گوش انسان باشد. در صورتی که از اسپیکرهای کوچک استفاده می کنید می توانید آن ها را روی سطوح مختلفی قرار دهید.

علاوه بر هم سطح بودن فرکانس ها با گوش انسان، باید به موارد دیگری نیز همچون جایگاه درست سیستم صوتی توجه ویژه ای داشته باشید. در حقیقت اسپیکرها باید به نحوی چیدمان شوند که طیف صوتی آن تا حد ممکن افزایش پیدا کند. البته باید گفت که این مسئله در تمامی انواع سیستم پخش کننده صدا یکسان نیست.

شایع ترین اشتباهات هنگام راه اندازی باند خانگی:

  • خرید تلویزیون با اندازه اشتباه

اکثر افراد هنگامی که قصد خرید تلویزیون را داشته باشند، با توجه به بودجه مورد نظر، به دنبال بزرگترین سایز آن هستند. اما باید توجه داشته باشید که همیشه بزرگترین تلویزیون درست ترین انتخاب نیست، در حقیقت سایز آن باید بر اساس متراژ محیط و فاصله بیننده از سیستم انتخاب شود.

  • روشنایی بیش از اندازه اتاق

یکی از مهمترین عواملی که می تواند تأثیر منفی بسزایی در تصویر تلویزیون های اچ دی داشته باشد، روشنایی بیش از اندازه فضای مورد نظر است. به هر میزان که اتاق تاریک تر باشد، تصویر شما نیز واضح تر است.

  • خرید بلندگوهای ارزان قیمت

همان گونه که می دانید به هر میزان صدای تولیدی باند خانگی با کیفیت تر و واضح تر باشد لذت تماشای فیلم را برای کابر دو چندان خواهد کرد.

  • کابل های در هم تنیده و ارزان

هنگام استفاده از کابل بهتر است نوعی را انتخاب کنید که خیلی بلند نباشد و نیاز شما را برطرف کند. شایان ذکر است که به هر میزان کابل شما ضخیم تر انتخاب شده باشد به همان اندازه هم می تواند محافظ بهتری برای امواج تداخل کننده به حساب بیاید.

 

معرفی بهترین سینما خانگی در نوبشو

سینما خانگی سونی مدل HT-RT40 با توان خروجی ۶۰۰ وات

برند:سونی
ابعاد کلی محصول:۵۲ × ۷۰ × ۹۰۰ سانتی‌متر
ابعاد ساب ووفر:۳۱۵ × ۳۹۲ × ۱۹۰ سانتی‌متر
وزن محصول:۱۲٫۶ کیلوگرم
فرمت‌های صوتی:MP۳
تعداد کانال:۵٫۱
توان خروجی:۶۰۰ وات
خروجی کامپوزیت تصویر:ندارد

ساندبار شیائومی مدل MDZ-34-DA

برند:شیائومی
تعداد ساب‌ووفر:ندارد
وزن محصول:۱٫۹۲۵ کیلوگرم
فرمت‌های صوتی:Dolby Digital
تعداد کانال:۲
توان خروجی:۳۰ وات
بیشینه توان خروجی:۳۰ وات
رقص نور:ندارد

سینمای خانگی ال جی مدل LH-358HTS با توان خروجی ۱۲۰۰ وات

برند:ال جی
ابعاد اسپیکر جلو:۲۵ × ۱۲۰ × ۲۵ سانتی‌متر
ابعاد اسپیکر وسط:۷٫۵ × ۶ × ۳۶ سانتی‌متر
ابعاد اسپیکر عقب:۲۵ × ۱۲۰ × ۲۵ سانتی‌متر
ابعاد ساب ووفر:۳۱ × ۳۳٫۶ × ۲۵ سانتی‌متر
مشخصات درایو نوری:Audio CD , CD R/CD RW , DVD (NTSC) , DVD (PAL) , DVD R , DVD RW , DVD+R , DVD+RW , Video CD/Super VCD
فرمت‌های ویدیویی:Dvix , MPEG۲
فرمت‌های صوتی:Dolby Digital , LPCM , MP۳ , MPEG ۱/۲ L۲ , WMA

ساند بار سونی مدل HT-S20R

برند:سونی
تعداد ساب‌ووفر:۲
وزن محصول:۱۳ کیلوگرم
فرمت‌های صوتی:Dolby Digital
خروجی کامپوزیت تصویر:ندارد
خروجی HDMI:دارد
درگاه USB:دارد
ورودی صدای اپتیکال:دارد

ساندبار ال جی مدل SJ3 با توان خروجی ۳۰۰ وات

برند:ال جی
ابعاد ساب ووفر:۲۵٫۲ × ۳۲ × ۱۷٫۱ سانتی‌متر
ابعاد ساندبار:۴٫۷ × ۷٫۱ × ۹۵ سانتی‌متر
وزن محصول:۶٫۷ کیلوگرم
وزن بسته محصول:۹٫۵ کیلوگرم
فرمت‌های صوتی:LPCM , Dolby Digital , MP۳ , WMA , DTS Digital Surround
تعداد کانال:۲٫۱
توان خروجی:۳۰۰ وات

سینمای خانگی ال جی مدل LH-W359HTS با توان خروجی ۱۲۰۰ وات

برند:ال جی
ابعاد اسپیکر جلو:۲۵ × ۱۲۰ × ۲۵ سانتی‌متر
ابعاد اسپیکر وسط:۷٫۵ × ۶ × ۳۶ سانتی‌متر
ابعاد ساب ووفر:۳۱ × ۳۳٫۶ × ۲۵ سانتی‌متر
تعداد ساب‌ووفر:۱
وزن محصول:کیلوگرم
مشخصات درایو نوری:DVD (NTSC) , DVD (PAL) , DVD R , DVD RW , DVD+R , DVD+RW , Audio CD , CD R/CD RW , Video CD/Super VCD
فرمت‌های ویدیویی:MPEG۲ , Dvix

ساندبار سونی مدل HT-RT3 با توان خروجی ۶۰۰ وات

برند:سونی
ابعاد اسپیکر عقب:۷ × ۱۹٫۱ × ۸ سانتی‌متر
ابعاد ساب ووفر:۳۱٫۴ × ۳۹٫۱ × ۱۸٫۹ سانتی‌متر
ابعاد ساندبار:۷ × ۵٫۲ × ۸۹٫۹ سانتی‌متر
وزن محصول:۱۰٫۶ کیلوگرم
فرمت‌های صوتی:LPCM , Dolby Digital , Dolby Dual Mono
تعداد کانال:۵٫۱
توان خروجی:۶۰۰ وات

سینمای خانگی ال جی مدل Sound Tower LH-369XBH

برند:ال جی
ابعاد کلی محصول:۲۹٫۹ × ۶۰٫۵ × ۳۶ سانتی‌متر
ابعاد اسپیکر جلو:۳٫۱ × ۹۹٫۸ × ۲۳٫۴ سانتی‌متر
تعداد ساب‌ووفر:۲
مشخصات درایو نوری:BD ROM , BD R , BD RE , DVD R , DVD RW , DVD+R , DVD+RW , Audio CD , CD R/CD RW
فرمت‌های ویدیویی:MPEG۲ , MPEG۴ AVC , SMPTE AVC , MKV , AVCHD , M۴V , WMV , ۳GP
فرمت‌های صوتی:LPCM , Dolby Digital , Dolby Digital Plus , Dolby TrueHD , MPEG ۱/۲ L۲ , MP۳ , WMA , FLAC , DTS HD Master Audio , DTS HD HR
تعداد کانال:۴٫۲

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید