آشنایی کامل با بلیط چارتر و راهنمای خرید آنلاین آن

0
3572
قیمت بلیط چارتر در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

قیمت بلیط چارتر

کلمه چارتر به معنی کرایه کردن بلیط های قطار، هواپیما و هتل برای یک مسیر و یا یک مدت زمان مشخص می باشد. این بلیط ها توسط آژانس های مسافرتی و یا شرکت های چارتر کننده خریداری می شود و این کار به معنی آن است که قیمت بلیط ها توسط شرکت کرایه کننده تعیین می شود و شرکت هواپیمایی تعهدی درباره قیمت های ارائه شده ندارد. نکته مهم درباره بلیط های چارتری این است که وقتی بلیط ها در یک مسیر و در یک بازه مشخص کرایه می شوند، ایرلاین و یا شرکت هواپیمایی تعهدی در قبال ضرر شرکت چارتر کننده ندارد و در صورتی که در یک پرواز صندلی های هواپیما به فروش نرسد، ضرر آن مربوط به شرکت چارتر کننده می باشد. به همین دلیل در پروازهایی که صندلی آن ها خالی می ماند قیمت بلیط چارتر در لحظات باقی مانده به پرواز کاهش می یابد تا میزان ضرر وارد شده به شرکت کم تر شود.

نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که شرکت های چارتر کننده تنها وظیفه فروش بلیط هواپیما را به شما دارند و مجری پرواز، حمل و نقل بار و لوازم و جابجایی شما بر عهده ایرلاین می باشد، یعنی در صورت وجود تأخیر در پرواز، لغو پرواز و یا وجود مشکلاتی در هنگام سفر شرکت چارتر کننده مسئولیتی ندارد و مسئولیت تمامی این موارد بر عهده ایرلاین می باشد.

قیمت بلیط چارتر در ژورنال نوبشو

مزایای بلیط چارتر

مسافران می توانند با کمی صبر و حوصله به خرج دادن در جستجو، بهترین و کم قیمت ترین بلیط هواپیما را خریداری کنند، شرکت های چارترکننده برای جلوگیری از ضرر خود قیمت بلیط چارتر بسیاری از پرواز ها را که مسافران کم تری دارند پایین آورده و با سود کم تری به مسافران ارائه می دهد. علاوه بر این مورد به دلیل خریداری شدن این بلیط ها قبل از پرواز، تاریخ و زمان پرواز از قبل مشخص بوده و مشکلاتی نظیر پر بودن خطوط پروازی و یا نبودن بلیط در آن ها وجود ندارد.

معایب بلیط چارتری هواپیما

از بزرگ ترین معایب خرید بلیط چارتری عدم امکان استرداد آن می باشد. در این بلیط ها معمولاً یا امکان پس دادن وجود ندارد و یا اینکه قیمت جریمه بلیط چارتری آن قدر بالا می باشد که جریمه آن با پول کل بلیط برابری می کند و در صورتی که از پرواز جا بمانید، کل پول بلیط شما سوخت می شود. همچنین بهتر است بدانید که بلیط های چارتری امکان کنسل کردن، تغییر نام و یا تغییر تاریخ را ندارند و برای کودکان هیچ تخفیفی در نظر نمی گیرند. در بلیط های سیستمی قیمت بلیط بزرگسال با کودک متفاوت می باشد اما قیمت بلیط چارتر برای کودکان و بزرگسالان یکی می باشد و تنها برای نوزادان زیر دو سال تخفیف در نظر گرفته شده است.

قیمت بلیط چارتر در فصل هایی که مسافرت افزایش می یابد، مثل بهار و تابستان، بالا می رود و شما برای تهیه بلیط ها باید مبلغ بیشتری بپردازید همچنین اگر قصد سفر در این ایام را دارید امکان دارد تا بلیط چارتری به تعداد مورد نظر برای تمامی اعضا خانواده شما وجود نداشته باشد.

مطالب پیشنهادی
جامع ترین اطلاعات درباره ی سایت رزرو بلیط هواپیما

قیمت بلیط چارتر در ژورنال نوبشو

تفاوت بلیط چارتری با بلیط های سیستمی

معمولاً به هنگام تهیه بلیط هواپیما دو گزینه برای انتخاب موجود می باشد، یکی پرواز های چارتری و یکی هم پرواز های سیستمی می باشد. پرواز های سیستمی مستقیماً توسط خود ایرلاین یا آژانس های گردشگری به فروش می رسند و نسبت به پرواز های چارتری قیمت بلیط چارتر پایین تر می باشد.

هر ساله ایرلاین ها با توجه به امکانات و شرایط موجود در مسیر های پروازی، برنامه ریزی سفر های خود را به صورت هفتگی و ماهانه انجام می دهند و شما امکان خرید بلیط مورد نظر خود را از چند ماه قبل دارید. در صورتی که قصد تغییر زمان پرواز خود و یا کنسل کردن آن را داشته باشید، ایرلاین با برداشتن مبلغ کمی به عنوان جریمه استرداد مبلغ را برای شما انجام می دهد. اما در بلیط های چارتری این امکان برای شما وجود ندارد یعنی امکان تغییر زمان پرواز و یا استرداد پول به مشتری ممکن نمی باشد.

همچنین در پرواز های سیستمی با توجه به سن مسافران تخفیف هایی در نظر گرفته می شود و قیمت بلیط برای بزرگسال و کودک متفاوت می باشد اما در پروازهای چارتری قیمت بلیط چارتری برای گروه های سنی متفاوت یکسان می باشد و تنها برای کودکان زیر دوسال یا همان بدون صندلی، قیمت آن ۱۰ درصد بلیط بزرگسال محسوب می شود.

قیمت بلیط چارتر در ژورنال نوبشو

راهنما خرید آنلاین بلیط های چارتری

در صورتی که می خواهید به صورت آنلاین از سایت ها و یا از اپلیکیشن های موبایلی برای خرید بلیط چارتری استفاده کنید باید در ابتدا مبدأ و مقصد خود را برای مسافرت انتخاب کنید و سپس نوع پرواز خود را بر مبنای یک طرفه و یا رفت و برگشت تعیین کنید. مشخص کردن تاریخ رفت و برگشت و همچنین تعیین تعداد افراد قدم های بعدی می باشد. در بعضی از اپلیکیشن های موبایلی و یا سایت های فروش آنلاین این مراحل را برای شما مشخص می کنند اما برای یک جستجوی درست بهتر است تا خودتان از این مراحل مطلع باشید. بهتر است تا پروازهای چند روز قبل و بعد را هم چک کنید تا در صورت پایین بودن قیمت بلیط چارتری در روز هایی دیگر سفر خود را جابجا کنید. همچنین در نظر داشته باشید که منبعی که در آن جستجو می کنید، پرواز ها در تمامی خطوط ایرلاین ها را به شما نشان بدهد.

شما می توانید با مراجعه به سایت نوبشو به آدرس www.nobesho.com از تمامی پروازها و قیمت های بلیط چارتر آن اطلاع پیدا کنید و بلیط مورد نظر خود را از یک مرجع مطمئن خریداری کنید.

ممنونیم از اینکه تا پایان این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید بلیط هواپیما / قطار همراه ما بودید، امیدواریم که توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را به شما ارائه داده باشیم.

Originally posted on ۱۱/۲۳/۱۳۹۹ @ ۹:۱۰ ق.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید