راهنما برای خرید پروازهای چارتر

0
4628
پرواز های چارتر در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

راهنمای خرید بلیط هواپیما ( پرواز چارتر )

چارتر در واقع به معنی دربست اجاره کردن صندلی های هواپیما می باشد. به بیان ساده تر، هنگامی که یک آژانس مسافرتی و یا یک شخص حقیقی همه ی صندلی های هواپیما و یا تعدادی از آن ها را برای مدتی معین اجاره کند، به این معنی است که آن صندلی ها و یا تمام صندلی ها را چارتر کرده است که به آن پرواز های چارتر می گویند.

استفاده از چارتر و خرید عمده فقط مخصوص خرید بلیط های هواپیما نیست بلکه هتل ها و وسیله های حمل و نقل نیز می توانند از چارتر استفاده کنند. برخی از آژانس های مسافرتی و یا شرکت ها، همه صندلی ها و یا تعدادی از آن را برای مدتی کوتاه و یا طولانی اجاره می کنند.

آیا می دانید دلیل خرید عمده بلیط ها توسط شرکت ها و آژانس های مسافرتی چیست؟

بدیهی است که با اجاره کردن همه صندلی ها، هزینه ی خرید بلیط هم برای آژانس ها و هم برای مسافران کاهش میابد. شرکت ها و آژانس های مسافرتی زیادی هستند که برای مدت معینی مثلاً یک ماه و یا حتی یک سال، صندلی های هواپیما مورد نظرشان را اجاره می کنند و بلیط های این پرواز را به مسافران آن مقصد می فروشند.

این کار باعث می شود که مسافران برای خرید بلیط بطور مستقیم به هواپیما مراجعه نکنند. به همین دلیل هزینه بلیط را آژانس های مسافرتی که بلیط ها را خریداری کرده اند، تعیین می کنند.

آیا بلیط پرواز های چارتر قابل استرداد است؟

یکی از معایب بلیط هواپیما چارتر ارزان یا تنها عیب آن، غیر قابل استرداد بودن بلیط های آن می باشد. اما بلیط های سیستمی را بعد از خرید می توان پس داد و مبلغ پرداخت شده را دریافت کرد. به همین دلیل اگر قصد سفر با بلیط های چارتر را دارید، بهتر است برنامه ی مشخصی داشته باشید. زیرا در صورت پشیمانی و لغو سفر، نمی توانید آن را پس بدهید و مبلغ آن را دریافت کنید.

پرواز های چارتر در ژورنال نوبشو

علت ثابت نبودن بلیط پرواز های چارتر چیست؟

قیمت بلیط چارتر با توجه به زمانی که آن را دریافت می کنید؛ تغییر می کند و همیشه قیمت آن ثابت نیست. علت تغییر قیمت پرواز های چارتر این است که برخی از مسیرها ممکن است در روز ها و ماه های خاصی مسافر نداشته باشد و یا به هر دلیلی صندلی های چارتر خالی بماند. به همین دلیل آژانس و یا شرکت چارترکننده مجبور می شود بلیط پرواز های چارتر را با قیمتی پایین تر از حد معمول به فروش برساند. اما مسیرهایی مانند استانبول و ترکیه در هر زمانی مسافر دارد. به همین خاطر بلیط های چارتر قیمت های متفاوتی دارد.

مطالب پیشنهادی
اطلاعات مهمی در مورد خرید بلیط هواپیما چارتر ارزان

آیا ممکن است بلیط پرواز های چارتر را ارزان تر از حد معمول خرید؟

یعنی از این ارزان تر هم ممکن است؟ بله.

اگر صندلی پروازها خالی بماند و تا لحظه آخر تکمیل نشود، شرکتی که هزینه های آن را پرداخت و صندلی ها را اجاره کرده، مجبور است بلیط ها را با قیمت بسیار پایین تر به فروش برساند. اگر بتوانید از فروش بلیط پرواز های چارتر به موقع مطلع شوید، پروازی ارزان نصیبتان خواهد شد.

پرواز های چارتر در ژورنال نوبشو

مزایای پرواز های چارتر چیست؟

اگر تا این قسمت از مقاله سری مقالات راهنمای خرید بلیط هواپیما را مطالعه کرده باشید، قطعاً متوجه شده اید که یکی از مهمترین مزیت پرواز های چارتر،قیمت مناسب آن است.

گاهی ممکن است پروازی را با نصف قیمت خریداری کنید. این اتفاق در فصل هایی که گردشگری کم است پیش می آید.

اما همانطور که گفتیم، همیشه پرواز های چارتر ارزان نیست و حتی ممکن است گران تر نیز باشد. در تعطیلات نوروز که فروش بلیط ها به راحتی انجام می شود، احتمال گران شدن بلیط های چارتر زیاد است.

مشخص بودن تاریخ پرواز های چارتر

یکی دیگر از مزایای خرید بلیط های چارتر این است که از قبل ساعت و تاریخ پرواز مشخص است. به همین دلیل دیگر نگران روز و ساعت پرواز و یا مشکلاتی همچون کمبود جا نخواهید بود. زیرا بلیط ها بطور عمده توسط آژانس های مسافربری معتبر خریداری شده اند.

حواستان به چارتر کنندگان نامعتبر باشد!

چارتر کنندگان معتبر آژانس هایی هستند که برای چارتر کردن صندلی ها با شرکت هایی هواپیمایی و یا ایرلاین ها قرارداد بسته اند و بلیط های آن را چارتر کرده و به فروش می رسانند.

اما عده ای هستند که نماینده ی اصلی قرارداد ها نیستند و صندلی ها را از چارتر کنندگان اصلی اجاره کرده اند. به همین دلیل باید حواستان را جمع کنید و بلیط ها را از نمایندگان اصلی خریداری کنید. در غیر این صورت دچار مشکلات زیادی خواهید شد و حتی ممکن است پرواز خود را از دست بدهید.

بلیط پرواز های چارتر را از کجا تهیه کنیم؟

با مراجعه به شرکت ها و آژانس های مسافرتی معتبر و یا وبسایت آن ها، می توانید بلیط های چارتر را تهیه کنید. با خرید از آژانس ها و سایت های معتبر نگران کنسل شدن سفر و یا جعلی بودن بلیط نخواهید بود.

 

Originally posted on ۰۵/۲۹/۱۳۹۹ @ ۵:۲۲ ق.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید