خرید و رزرو بلیط چارتر بصورت اینترنتی

0
4542
رزرو بلیط چارتر در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

رزرو بلیط چارتر

امروز میخواهیم موضوع خرید و رزرو بلیط چارتر بصورت اینترنتی را مورد بررسی قرار بدهیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما در این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید بلیط هواپیما همراه باشید.

امروزه سفرکردن به موضوع مهمی تبدیل شده است که میتواند سفر کاری باشد یا سفر برای تفریح کردن. اشخاصی وجود دارند که میخواهند با صرف هزینه کمتری به مقصد خود برسند که آن ها میتوانند با تهیه بلیط چارتر به این خواسته خود برسند.

در این مقاله میخواهیم به پرسش های در مورد خرید و رزرو بلیط چارتر بصورت اینترنتی پاسخ بدهیم با ما همراه باشید :

“۱” بلیط چارتر به چه معنا است ؟

“۲” نوع های مختلف چارتر چگونه است ؟

“۳”برای تهیه بلیط چارتر بهترین زمان مناسب کی می باشد ؟

“۴”مسیرهای پرواز چارتر که بسیار طرفدار دارند کدام اند ؟

“۵”از چه طریقی میتوانید بلیط چارتر را کنسل کنید ؟

“۶”نکته های مهم و کاربردی برای تهیه بلیط چارتر ارزان چیست ؟

“۷” تفاوت بلیط چارتر با بلیط سیستمی چیست ؟

رزرو بلیط چارتر در ژورنال نوبشو

رزرو بلیط چارتر

“۱”بلیط چارتر به چه معناست ؟

خود چارتر در معنی لغوی یعنی دربست کرایه کردن. برخی از شرکت های مسافرتی یا بعضی از دفاتر گردشگری اقدام به خریدن قسمتی از صندلی ها و یا کل صندلی ها را می کنند که به این شرکت ها یا دفاتر ها چارتر کننده می گویند. عمده خرید کردن صندلی ها باعث میشود هزینه کمتری نسبت به خرید تکی داشته باشد. بیشتر آژانس های مسافرتی مسیر های که بسیار طرفدار دارد را خریداری می کنند. مسافران میتوانند این بلیط ها را از چارتر کننده خریدداری کنند .

قابل به ذکر است چارتر دهنده هیچ گونه دخالتی در بها گذاری این بلیط ها ندارد و قیمت این بلیط ها توسط خود شرکت های چارتر کننده تعیین میشود که این امر باعث شده که بلیط های چارتر قیمت ثابتی نداشته باشند.

“۲” نوع های مختلف چارتر چگونه است ؟

رزرو بلیط چارتر هواپیما به دو شکل صورت می گیرد:

۱.چارتر کامل (در این حالت تمام صندلی ها توسط چارتر کننده کرایه می کنند. )

۲.چارتر صندلی ( در این حالت فقط قسمتی از صندلی ها توسط چارتر کننده کرایه میشود.)

“۳”برای تهیه بلیط چارتر بهترین زمان مناسب کی می باشد؟

در زمان های از سال که سفر به حداقل میرسد هنگامی که به زمان پرواز نزدیک میشود این امکان را دارد که تمام صندلی های چارتر پر نشده باشد چارتر کننده برای اینکه ضرر زیادی نبیند مجبور است بلیط های خود را با قیمت کمتر بفروشد تا ظرفیت پرشود اما این امر هنگامی برعکس میشود که در زمان های از سال که سفر به حداکثر میرسد مانند تعطیلات تابستان و… مسافران زیادی اقدام به تهیه بلیط می کنند و با افزایش قیمت بلیط چارتری مواجه میشوند.

بنابراین مناسبترین تایم برای تهیه بلیط چارتری اسفند ماه و همچنین بعد از تعطیلات نوروز است.

رزرو بلیط چارتر در ژورنال نوبشو

رزرو بلیط چارتر

“۴”مسیرهای پرواز چارتر که بسیار طرفدار دارند کدام اند ؟

افرادی که میخواهند سفر هوایی داشته باشند بعضی اوقات به دلیل پایین بود هزینه به تهیه بلیط چارتر تمایل بیشتری دارند. طبق آماری که در مورد پرواز های داخلی موجود است، بعد از فرودگاه مهرآباد ،فرودگاه هاشمی نژاد واقع در مشهد بیشترین تردد را دارند و یکی دیگر از پر طرفدارترین مسیر می توان به بلیط چارتر تهران کیش در هنگام رفت و بلیط چارتر کیش تهران هنگام بازگشت اشاره کرد و همچنین مسیر بلیط چارتر تهران شیراز و بلیط چارتر شیراز تهران در زمان رفت و برگشت تردد بسیاری دارد.

مطالب پیشنهادی
روش های مهم تهیه بلیط هواپیما

اما در مورد پروازهای خارجی، ایرانیان زیادی به ترکیه سفر می کنند بنابراین بیشترین رفت و آمد در مسیر بلیط چارتر تهران استانبول در زمان رفت و بلیط چارتر استانبول تهران در زمان برگشت می باشد.

رزرو بلیط چارتر در ژورنال نوبشو

رزرو بلیط چارتر

“۵”از چه طریقی میتوانید بلیط چارتر را کنسل کنید ؟

این نکته را باید بدانید که به هر دلیلی بلیط شما از طریق شرکت های هواپیمایی کنسل شد وظیفه دارند تمام هزینه ای که برای تهیه بلیط صرف کردید به شما عودت دهند.

بخاطر اینکه به دردسرهای کنسل کردن گرفتار نشوید برای رفتن به سفر و تهیه بلیط اطمینان حاصل کنید اما ممکن است که مجبور شوید بلیط چارتر خود را کنسل کنید بنابراین دو روش وجود دارد که شامل:

  1. در هنگام خرید کردن بلیط چارتر به شما اعلام می کنند که هزینه بلیط عودت داده نمیشود ولی باز هم میتوانید با کمترین توقع با چارتر کننده تماس حاصل فرمائید و علت کنسل کردن بلیط خود را برایشان توضیح دهید در بعضی مواقع چارتر کننده ها کنسلی شما را می پذیرد به این صورت که مبلغی به عنوان جریمه کسر می کند سپس ما بقی هزینه شما را عودت می دهد.
  2. بهترین راه این است که بتوانید جایگزینی برای خود پیدا کنید و بلیط خود را به آن بفروشید در این حالت چارتر کننده با دریافت هزینه ای اطلاعات وارد شده را تغییر می دهد.

کنسلی تیکت در ژورنال نوبشو

رزرو بلیط چارتر

“۶”نکته های مهم و کاربردی برای تهیه بلیط چارتر ارزان چیست ؟

  1. چنانچه می خواهید بلیط هواپیما را با هزینه کمتری و یا بلیط چارتر تهیه کنید هنگامی که لیست بلیط های چارتر برای شما نشان داده شد و سپس بلیط ارزانی را پیدا کردید بدون اتلاف وقت آن را تهیه کنید چون بلیط های ارزان همیشه طرفداران زیادی دارد و به سرعت بفروش میرسد.
  2. همانطور که در قسمت های بالا گفتیم در زمان های از سال که سفر کردن کم است هنگامی که نزدیک به تایم پرواز هستید ممکن است که بلیط چارتر به ارزانترین قیمت فروخته شود.
  3. در هنگام تهیه بلیط چارتر توجه داشته باشید وقتی که بلیط چارتر رفت ارزانی را پیدا کردید حتماً مسیر برگشت را در نظر داشته باشید و بررسی کنید که در زمان برگشت بلیط چارتری با قیمت مناسب وجود دارد یا نه بعد اقدام به تهیه بلیط کنید.

“۷” تفاوت بلیط چارتر با بلیط سیستمی چیست ؟

شاید مهمترین تفاوت بلیط چارتر و بلیط سیستمی در تفاوت هزینه آن ها است. بلیط سیستمی چون باید از شرکت های هواپیمایی مستقیم آن را تهیه کرد قیمت ثابتی دارد و به ندرت دچار تغییر شود همچنین برای تهیه بلیط های سیستمی از چندین ماه قبل اقدام کنید و در صورتی بخواهید تاریخ را تعویض کنید یا آن را کنسل کنید هزینه شما عودت داده میشود.

برخی از افراد این تصور را دارند که چون بلیط های چارتر هزینه کمتری دارند کیفیت پایینی دارند اما باید توجه داشته باشید از نظر کیفیت پرواز سیستمی و پرواز چارتر هیچ تفاوتی با هم ندارند همچنین می توانید اقدام به خرید بلیط چارتر بیزینس کلاس هم کنید.

پرواز سیستمی در ژورنال نوبشو

رزرو بلیط چارتر

 

Originally posted on ۰۵/۲۹/۱۳۹۹ @ ۵:۲۲ ق.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید