چه میزان از فواید کتاب صوتی اطلاع دارید

0
4612
کتاب صوتی در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

راهنمای خرید کتاب صوتی

تجربه لحظاتی دلچسب در هیاهوی تمامی مشغله های کاری تنها با گوش دادن به مطالبی که نیاز به شنیدن آن ها دارید امکان پذیر است. کتاب صوتی شرایطی را فراهم می کند که بتوانید از تمام لحظات خود به خوبی استفاده کنید. تفکر برتر در زمینه تولید کتاب صوتی در ابتدا انتظار چنین استقبال را نداشت، گوش دادن به کتاب آن هم به زبان شخصی دیگر برای خیلی ها لذت بخش و برای برخی غیر قابل پذیرش بود و هر گروه دلیل خاص خود را داشتند.

کتاب صوتی در ژورنال نوبشو

داشتن منبعی بزرگ از کتاب های صوتی که بتوان در همه حال و با انتخاب یکی از برترین های آن ها لحظات خوبی را در هیایویی محیط اطراف تجربه کرد، موهبتی است که سازندگان این صنعت به افراد روا داشته اند، برای آشنایی هر چه بیشتر با این مبحث روی لینک نوبشو کلیک کنید.

 http://www.nobesho.com

هر آن چه در باره کتاب صوتی باید بدانیم:

کتاب صوتی در ابتدا با هدف بهره گیری افراد نابینا از مطالب مهم طرح ریزی شد، این مبحث در اوایل سال ۱۹۳۰ در آمریکا پایه گذاری شد تا به این وسیله بتوانند کمکی به قشر آسیب دیده و روشن دل کرده باشند. در این میان استقبال دیگر افراد از چنین ایده ای سبب شد که در میانه سال ۸۰ رشد تولید کتاب های صوتی با افزایش چشمگیری رو به رو شود.

برای تولید کتاب صوتی نیاز است گویندگان و افرادی که از تبحر خاصی در قصه سرایی برخوردار هستند وارد عرصه هنر شده تا با لحن شیوا و دلنشین بتوانند مطالب را آن گونه که معنی می دهند، بیان کنند. یکی از نکات بارز کتاب صوتی که سبب جذب مخاطب می شود حالت نمایش گونه و قصه وار آن است. بر اساس تجربیات کسب شده ذهن انسان در همه حال آماده شنیدن مطالب داستان گونه می باشد شاید همین تمایل به شنیدن قصه سبب شد استقبال بی نظیر از کتاب صوتی شد.

کتاب صوتی در ژورنال نوبشو

نحوه تولید کتاب های صوتی :

نحوه تولید کتاب های صوتی به دو گونه امکان پذیر است، در ابتدا حالت نمایش گونه این مجموعه به گونه ای بود که افرادی با بر عهده گرفتن شخصیت هایی خاصی از داستان سعی در بیان مطالب داشتند که بدین ترتیب یک کتاب را به گونه ای برای افراد تعریف می کردند که هر فرد شخصیت کاملاً جدا داشته باشد. در حالتی دیگر که به خوانش تک نفره شهرت دارد تنها یک گوینده وظیفه ادای کلمات را به بیان های مختلف بر عهده دارد که در نهایت ذهنیت شنوندگان با زیر و بم صدای گوینده عجین شده و بهتر داستان را درک خواهند کرد.

نوع دیگری از خوانش تک نفره وجود دارد که گوینده با صدای خود و بدون تغییر در آن برای هر شخصیت دیالوگ های نوشته شوده را بیان می کند. این نوع از خوانش نیز طرفداران خاص خود را دارد، آن ها معتقد هستند که خوانش یک نواخت متن کتاب ذهن را منسجم به گوش دادن می کند و حواس به سایر عوامل دیگر همچون نحوه بیان و ادای کلمات نخواهد کرد.

کتاب صوتی در ژورنال نوبشو

با گوش دادن به کتاب صوتی چه مزایایی به دست می آورید؟

این ابزار نه چندان تازه وارد به دنیای تکنولوژی شرایطی را فراهم می کند که از تمام لحظات خود به خوبی استفاده نمایید، کل مدتی که پشت فرمان نشسته اید و یا در شلوغی ترافیک های سنگین گرفتار هستید می توانید به دور از شلوغی های بیرون لذت بخش ترین رمان های دنیا را گوش کنید و لذت ببرید.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته افرادی که در شهر های شلوغ زندگی می کنند روزانه چند ساعت از عمر مفید خود را صرف ماندن در صف های خرید، عابر بانک، انجام امورات بانکی و حتی ترافیک های سنگین می کنند. داشتن یک وسیله سرگرم کننده که بتواند علاوه بر پر کردن چنین لحظاتی شرایطی را فراهم نماید که اطلاعات عمومی خود را در رابطه با آثار برتر هنری کسب نمایید بی شک شبیه به یک معجزه است.

تولید کتاب های صوتی تنها منحصر به آثار و رمان های مناسب بزرگسالان نیست چرا که مغز متفکر این ایده با مشاهده استقبال چشمگیر از چنین تکنولوژی به فکر راه اندازی بخشی برای خوانش کتاب کودک افتاد. مزیت اصلی استفاده از کتاب صوتی کودکان آشنایی آن ها با مهارت های گفتاری است. کودکان و خردسالان در سال های ابتدایی زندگی خود طوطی وار همه چیز را تکرار خواهند کرد و این صفت و عادت را می توان در جهت یادگیری های مفید به کار برد و با استفاده از آن می توان علاوه بر تقویت مهارت گفتاری، تاثیرات مثبتی بر مهارت شنیداری آن ها داشت. در چنین حالتی با شنیدن بیان درست جملات در نهایت لحن و فن بیان مناسبی را کسب خواهند کرد.

علاوه بر کودکان شنیدن کتاب صوتی برای مادران نیز مفید است، خانم های خانه دار می توانند با گوش دادن به این گونه کتاب ها علاوه انجام خانه بر دانسته های خود بیافزایند به علاوه آن ها می توانند با گوش دادن کتاب هایی که مناسب با رده سنی کودکان تهیه شده اند مهارت های لازم برای برقراری ارتباط با فرزندان خود را کسب کنند.

کتاب صوتی هدیه ای ارزنده و مناسب برای افرادی است که به هر دلیل قادر به مطالعه نیستند، نابینایان و کم بینایان و یا افرادی که امکان استفاده از کتاب را ندارند.

ممکن است مدت زمان طولانی صرف پیدا کردن و خرید یک کتاب کرده باشید و در آخر قادر به تهیه کردن آن نباشید. پیشرفت دنیای تکنولوژی بر بخش ادبی نیز تاثیر مستقیم داشته و با توجه به افزایش تعداد علاقه مندان به چنین عرصه ای، آمار تعداد کتاب های صوتی رو به افزایش می باشد همین امر سبب شده که بتوان به سادگی کتاب مورد نیاز خود را با قیمت مناسب تر تهیه نمایید و در زمان اوقات فراقت یا حتی انجام برخی کارها که نیاز به تمرکز خاصی ندارد آن را گوش کنید

 ژورنال نوبشو

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید