آیا با مراحل خرید بهترین دستگاه های تصفیه آب خانگی آشنایی دارید

0
3760
بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی

آب آشامیدنی موجود در لوله کشی بیشتر شهری های کشور و به خصوص شهرهای بزرگی مانند تهران، مشهد، اصفهان و … دارای آلودگی هایی مختلف و حتی سختی های از نوع تی دی اس می باشد. در آب های لوله کشی به مقدار قابل توجهی آهن، نیتریت، نیترات، آلومینیوم و … وجود دارد و این موضوع سبب افزایش میزان خطری است که سلامت فراد را در طولانی مدت تهدید می کند. در دستگاه تصفیه آب خانگی، روش های مختلفی برای تصفیه آب وجود دارد که یکی از معروفترین و رایج ترین این روش ها که در بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی مورد استفاده قرار می گیرد، روش اسمز معکوس می باشد. این روش سال ها است که مورد توجه قرار گرفته و از آن برای کار بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی استفاده می شود. برای خرید بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی باید از نکات ویزه ای استفاده شود. در این بخس از مقاله سری مقالات راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا سعی داریم شما را با نکات مهم و مراحل هنگام خرید بهترین دستگاه تصفیه خانگی آشنا کنیم.

۱) انتخاب دستگاه تصفیه آب با توجه به نیاز و زمینه ی مصرف:

  • از مهمترین مراحل خریداری بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی مشخص نمودن هدف خرید آن می باشد و منظور از هدف خرید این است که آب تصفیه شده در چه جهتی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • از دیگر مسائل حائز اهمیت در انتخاب دستگاه تصفیه آب، توجه به نوع آب و میزان آلودگی های آن است. میزان آلاینده های موجود در آب چه مقدار است و چه اندازه به تصفیه آب احتیاج می باشد. افراد برای مطلع شدن از میزان و درجه ی آلودگی موجود در آب بهتر است سطح مطالعه خود را بالا برده و از ویژگی های آب سالم با خبر شده و نیاز به تصفیه آب را مورد بررسی قرار دهد. به طور کلی درصد بالایی از افراد که اقدام به خریدن بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی می کنند، با هدف تصفیه آب برای خوردن است و این موضوع سبب می شود ما توجه بیشتری را داشته باشیم و بیشترین نکات را در این ارتباط مورد بررسی قرار دهیم.

۲) انتخاب ظاهر دستگاه:

از موضوع های مهم در انتخاب و خرید بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی، انتخاب شکل ظاهری و اندازه ی آن می باشد. افراد قبل از خرید بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی باید میزان فضای انتخابی برای قرار دهی دستگاه تصفیه آب، مشخص کنند. دستگاه تصفیه آب خانگی در دو مدل متفاوت از نظر ظاهری تولید و عرضه می شوند که یکی از این مدل به نام زیر سینکی می باشد و مخزن دستگاه تصفیه آب خانگی به هیچ عنوان در دید افراد قرار نگرفته و ظاهر آشپزخانه را به هم نمی ریزد و دلیل اصلی آن هم این است که مخزن دستگاه تصفیه آب در ناحیه داخلی سینک قرار داده می شود و از دید افراد پنهان می ماند. نوع دیگری از دستگاه تصفیه آب از نظر ظاهری وجود دارد که کیسی نام دارد و این نوع دستگاه تصفیه آب در معرض دید افراد قرار گرفته و از دلایل مهمی که سبب تغییر شکل ظاهری این نوع بهرتین دستگاه تصفیه آب خانگی شده است، همین است. به طور کلی شیوه و نتیجه ی کار هر دو نوع دستگاه تصفیه آب خانگی یکی می باشد اما به دلیل قرار گرفتن در دو مکان مختلف دارای ظاهری کاملاً متفاوت می باشند.

۳) اورجینال بودن :

افرادی که قصد خریدن بهترین دستگاه آب خانگی را جهت تصفیه آب آشامیدن دارد باید به این مرحله توجه ویژه ای داشته باشند. برای اطمینان از برند تولید کننده دستگاه تصفیه آب بهتر است تحقیق کرد و با توجه به نتایج، برند انتخاب شود. به طور معمول برندهای برتر و به روز دنیا در ساخت دستگاه های تصفیه آب مربوط به کشور های ایران، تایوان و چین می باشد. افرادی که از طریق تحقیق در ارتباط با برند تولید کننده نمی تواند بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی را پیدا و اقدام به خریداری آن نمایند بهتر است از شیوه ی دیگر که همان اطمینان حاصل کردن از فروشنده محصول و اصالت آن استفاده کند.

مطالب پیشنهادی
فیلتر تصفیه آب و قابلیت های کارآمد آن برای شما

۴) انتخاب بهترین شیوه جهت تصفیه آب خانگی:

از مهمترین نکات، انتخاب یک شیوه مناسب برای تصفیه می باشد. افراد باید شیوه ای که دستگاه تصفیه آب از آن برای تصفیه آب استفاده می کند را مورد توجه ویژه ای قرار داده و کامل ترین و بهترین شیوه را انتخاب نماید. به طور کلی معروف ترین و کارآمد ترین شیوه در تصفیه آب، روش اسمز معکوس می باشد. این شیوه از ۶ مرحله کلی تشکیل شده است.

۵) دارا بودن گواهی نامه و استاندارد:

قبل از خریداری دستگاه تصفیه آب بهتر است که فرد از دارا بودن و یا عدم داشتن گواهی نامه و همچنین از استاندارد های به کار رفته در آن اطلاع مطلع شود. در یک استاندارد مشخص و معتبر میزان کیفیت بالای یک دستگاه تصفیه آب نیز قابل تشخیص می باشد.

۶) مشخصات مکانیکی دستگاه:

از دیگر مراحل خرید دستگاه تصفیه آب خانگی، اطلاع پیدا کردن از وضعیت و سیستم مکانیکی دستگاه می باشد. با توجه به این که یک دستگاه تصفیه آب از اجزاء مختلف و زیادی تشکیل شده است باید میزان کیفیت در هر یک از این اجزاء مورد بررسی قرار داده شود.

۷) بررسی خدمات پس از فروش محصول:

در آخرین مرحله از مراحل خرید یک دستگاه تصفیه آب خانگی، باید به موضوع خدمات پس از فروش دستگاه و گارانتی آن به صورت تخصصی پرداخت. در مواردی که باید به آن توجه شود مدت زمان خدمات پس از فروش و گارانتی است. توجه به این موارد باعث می شود تا برای تأمین و خرید قطعات مختلف دستگاه در آینده با مشکل های جدی رو به رو نشده و از خدمات پس از فروش آن استفاده شود. مهمترین مسائل در این موضوع عبارت اند از:

  • مدت زمان گارانتی و خدمات پس از فروش محصول مورد نظر.
  • شرایط مشخص شده برای گارانتی محصول.
  • شرایط و امکان تهیه ی قطعات مختلف دستگاه در صورت برخورد با مشکل.
  • در مدت زمان خدمات پس از فروش و در صورتی که دستگاه تصفیه آب با مشکل برخورد کرده باشد، تأمین قطعات و با خصوص فیلتر ها جزء خدمات پس از فروش باشد.

بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی در ژورنال نوبشو

بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی دارای چه اجزائی می باشد؟

هنگام خرید دستگاه تصفیه آب باید به اجزاء تشکیل دهنده آن توجه کرد. قبل از توجه باید از وجود و نوع آن ها باخبر شد. اجزاء این دستگاه به شرح زیر می باشد:

  • فیلتر دستگاه
  • هوزینگ موجود در دستگاه
  • پمپ موجود در دستگاه تصفیه خانگی
  • سوئیچ محافظ
  • مخزن نگهدارنده ی آب دستگاه
  • شیر برقی ( این گرینه می تواند متفاوت باشد و ممکن است دستگاه دارای چهار راهی باشد)
  • سوئیچ قطع کننده فشار در صورت بالا بودن فشار بالا در دستگاه
  • شیر استفاده از آب تصفیه شده ی دستگاه
  • اتصالات موجود و شلنگ در دستگاه

 

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید