چرا استفاده از دستگاه تصفیه هوا یک امر ضروری است؟

0
4889
دستگاه تصفیه هوا در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

تجربه تنفس هوای پاک و دلپذیربا دستگاه تصفیه هوا…

استفاده از دستگاه تصفیه هوا امر بسیار ضروری است که باید به آن توجه خاصی داشت. آلودگی هوا به علل صنعتی و انسانی، دود سیگار، گردو غبار، باکتری ها و … از دلایلی هستند که انسان را برای ساخت وسیله ای مفید به منظور جلوگیری از ورود این آلودگی ها به بدن، آماده کرد. آلودگی های مذکور با چشم مسطح قابل مشاهده نیستند پس نمی توان از ورود آنها به بدن جلوگیری کرد. به علاوه برخی افراد با توجه به ابتلا به بیماری های خاص تنفسی لازم است در محیطی با هوای پاک زندگی کنند.

دستگاه تصفیه هوا در ژورنال نوبشو

دستگاه تصفیه هوا

کمپانی های بزرگ و برند هایی معروفی در ساخت محصولی برای پاکیزه کردن هوا قدم برداشته اند البته بهتر است بدانید که فناوری های به کار برده شده در هر برند کاملاً متفاوت و خاص است و برای انتخاب بهترین نوع این محصول می بایست جستجوی کوتاهی در میان انواع مختلف سیستم های تصفیه کننده هوا داشته باشید.

سازندگان محصولات فیلتر هوا به منظور رفاه حال مشتریان خود اقدام به تولید دستگاه هایی با اندازه و ویژگی های خاص نموده اند. دستگاه تصفیه هوا با توجه به عملکرد گوناگون قابل استفاده در تمامی اماکن هستند. به کار گیری فناوری پیشرفته در ساخت تصفیه هوا سبب شده که این محصول در سال های اخیر به بالاترین میزان فروش و تقاضای خود برسد. در ادامه این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا به توضیح فناوری های به کار رفته در محصولات فیلتر هوا می پردازیم.

در زمان خرید دستگاه تصفیه هوا باید به چه نکاتی توجه کرد:

  • بیمار های تنفسی علاوه بر بروز مشکلات ریوی منجر به بد خوابی های شبانه نیز می شود. وجود یک دستگاه تصفیه هوا با داشتن Air Filter سبب می شود که خوابی راحت و بدون مشکل را تجربه کنید. افرادی که دارای بیماری های سینوسی هستند نیز می توانند برای درمان مشکلات تنفسی خود در خانه و محل کار از این محصول استفاده کنند.
  • وجود فناوری مرطوب کننده با قابلیت Cool شرایطی را فراهم می کند که هوا در زمان عملکرد دستگاه خنک و مرطوب باشد. وجود رطوبت در هوا سبب می شود هوای وارد شده به ریه ها خشک نباشد و تنفس برای افراد ساده شود.
  • فناوریCow Mighty اصلی ترین بخش تصفیه هوا است که توانایی و قدرت دستگاه را تنظیم می کند. استفاده از این فناوری سبب می شود آلودگی های موجود در هوا تا بیشترین میزان کاهش پیدا کند. زمانی که هوا از فیلتر عبور می کند این تکنولوژی می تواند تا میزان ۹۵ درصد آلودگی هوا را از بین می برد.
  • برای اینکه یک دستگاه تصفیه بتواند برای طولانی مدت، میزان آلودگی هوا را تا بیشترین حد کاهش دهد می بایست از فیلتر هوای ماندگاری استفاده کند. فیلتر Hepa این امکان را برای محصولات مذکور فراهم می کند تا شما تنفسی پاک را در مدتی بیشتر از یک سال تجربه کنید.
  • دستگاه تصفیه هوا دارای مدل های متنوعی است که از هر کدام با هدف های خاصی استفاده می شود. به عنوان مثال Levoit یک فیلتر هوای بسیار سبک و قابل استفاده برای مکان هایی با مساحت کم است. از این نوع فیلتر برای ورودی ها و یا اتاق های خواب استفاده می شود. Levoit پوشش فیلتر هوایی را برای مکان هایی با حجم هوایی H 132 فراهم می کند. برای مکان ها یا سالن های بزرگتر می توان از فیلتر های قوی تر استفاده کرد.
  • از فیلتر هوای مذکور برای مساحت های بزرگ تر نیز استفاده می شود. به عنوان مثال می توانید از Levoit قوی تری در سالن های بزرگ استفاده کرد. وجود نور هشدار دهنده تعبیه شده در این محصول سبب می شود که استفاده از آن در شب ممکن باشد.
  • Three-Stage یک روش پرکاربرد در فیلتر های هوای Hepa می باشد که با استفاده از آن می توان در سه مرحله آلودگی ها و ذرات مضر در هوا را از بین برد. در مرحله اول ذرات بسیار ریز اجازه عبور از فیلتر را نخواند داشت. پس از جلوگیری در مرحله اول، ورود باکتری ها و گرد و غبار درشت تر ممنوع خواهد شد و در مرحله سوم فیلتر تصفیه هوا سبب عدم پیشرفت موی حیوانات و کرک های موجود در هوا می شود. این فناوری در مدل های پیشرفته تر گاهی تا ۵ فیلتر نیز افزایش می یابد که در این حالت شما هوای عاری از هر گونه آلودگی و ذرات مضر دریافت خواهید کرد به علاوه سبب می شود که تا ۹۵ % هوای تصفیه شده در فضای اتاق داشته باشید.
  • Fan Mode Sitting یکی از فناوری های به کار رفته در فیلتر های هوا است که به شما اجازه می دهد تنظیمات مربوط به فن را بر روی دستگاه تصفیه هوا در زمان های مختلف کنترل کنید. این تنظیمات مربوط به سرعت، زمان و حجم هوای مورد تصفیه می باشد. در این تنظیمات شما قادر هستید زمان ON & OFF را برای هر ساعت از روز تنظیم کنید.
مطالب پیشنهادی
آیا برای خرید بهترین دستگاه تصفیه هوا به راهنمایی احتیاج دارید؟

دستگاه تصفیه هوا در ژورنال نوبشو

  • ویژگی های تصفیه هوا با توجه به شرایط خاص بیماران نیز قابل اعمال می باشد. فناوری Dyson Pure Cool با تشخیص میزان آلرژی موجود در هوا نحوه عملکرد فیلتر را پیش از تصفیه هوا مشخص می کند. اتصال به این نوع از دستگاه های تصفیه هوا به صورت بی سیم نیز امکان پذیر است و شما با داشتن Wifi و Smart Phone می توانید اتصال را در هر گوشه از اتاق برقرار کنید.
  • دستگاه تصفیه هوا با بهره وری بالا قادر است زمان طولانی مدتی را روشن باشد. وجود نیروی پشتیبان قوی در این محصولات سبب می شود که از فیلتر های هوایی در مدت یک شبانه روز به طور کامل و بی وقفه استفاده کرد.

در زمان خرید محصولاتی برای فیلتر هوای آلوده باید به چه نکاتی توجه کرد؟

یکی از فاکتورهای اصلی در زمان خرید این محصولات، عملکرد آن است. دستگاه تصفیه هوا دارای عملکرد های متفاوت برای مکان هایی با متراژ مختلف ساخته شده اند به علاوه شما ابتدا می بایست هدف خود را برای خرید این کالا مشخص کنید. در زمان خرید توجه به میزان مصرف انرژی و قیمت محصول نیز از فاکتور های بعدی محسوب می شوند. فراموش نکنید که یکی از مطلوب ترین انواع این محصول، نوع رطوبت ساز آن است که در کنار تصفیه هوا قادر است هوای پاک و معطر را برای شما به ارمغان بیاورد. وجود نمایشگر LCD این امکان را بخ شما می دهد که عملیات مربوزه را کنترل و تنظیم کنید.

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید