آیا برای خرید بهترین دستگاه تصفیه هوا به راهنمایی احتیاج دارید؟

0
3652
خرید دستگاه تصفیه هوا در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا 

امروزه آلودگی های موجود در هوا باعث توجه عموم مردم به دستگاه های از بین برنده ی این آلودگی ها مانند دستگاه تصفیه ی هوا جلب می شود و اقدام به خرید دستگاه تصفیه هوا می کنند. افرادی که در منزل دارای کودک و یا افراد مسن دارند بهتر است سعی داشته باشند که بهترین دستگاه تصفیه هوا را خریداری نمایند. خریداری برترین دستگاه تصفیه ی هوا سبب می شود تا حجم زیادی از آلودگی های موجود در هوا جذب شده و و افراد آلودگی ها را با استفاده از تنفس وارد ریه ها و دیتگاه تنفسی خود نکنند. دستگاه های تصفیه ی هوا در اندازه ها و انواع مختلفی تولید می شود زیرا با توجه به وسعت محیط و نوع کاربری آن نیاز های متفاوتی برای خرید بهترین دستگاه تصفیه هوا وجود دارد.

انواع مختلفی از دستگاه تصفیه هوا وجود دارد که در این قسمت به بررسی ویژگی ها و نوع کاربرد آن ها می پردازیم.

  1. دستگاه تصفیه ی هوا قابل حمل (همراه):

    افرادی که به سلامتی خود اهمیت می دهند و دوست دارند در هر شرایط و مکانی از هوای پاک تنفس نمیاند، اقدام به خرید بهترین دستگاه تصفیه هوا می کنند و میزان سلامت خود ر ا با استفاده از این روش افزایش می دهند. دستگاه تصفیه هوا که قابلیت حمل را دارد و میزان حجم بسیار کمی را اشغال می کند، با قیمت مناسب در اختیار خریداران قرار گرفته است. روش کار این دستگاه به گونه ای است که به مقدار زیادی یون های منفی موجود در هوا را جذب کرده و باعث می شود فرد هوای بسیار تمیزی را استشمام نماید.

  2. دستگاه تصفیه ی هوا اتومبیل:

    افراد بسیاری وجود دارند که بیشتر زمان خود را در ماشین و مسیرهای پر رفت و آمد و با هوای آلوده سپری می کنند. رانندگانی که مجبور به استشمام هوای بیرون و آلوده به مقدار یادی می باشند. افرادی که دارای چنین شغل هایی هستند و یا به سلامتی خود و خانواده اهمیت می دهند اقدام به خرید دستگاه تصفیه هوا کرده و میزان آلودگی هایی که در محیط داخلی ماشین وجود دارد را با استفاده از این دستگاه گرفته و هوای مطبوع را استشمام می کنند. این نوع دستگاه تصفیه هوا به راحتی روی داشبورد ماشین نصب می شود و میزان انرژی مورد نیاز آن به دو روش استفاده از باطری های قلمی و یا فندک ماشین قابل تأمین می باشد. از مهمترین نکاتی که در خرید دستگاه تصفیه هوا و استفاده ی آن باید مورد توجه قرار داد این است که به هیچ عنوان هیچ گونه تابش نور مستقیم و یا حرارتی به آن برخورد نکند تا میزان عمر مفید آن افزایش پیدا کند. یکی دیگر از نکات مورد توجه در این ارتباط این است که این نوع دستگاه های تصفیه هوا در عملکرد خود و تولید هوای مطبوع هیچ گونه گرما و یا آلودگی را تولید نخواهند کرد.

  3. دستگاه تصفیه هوا رومیزی:

    از رایج ترین و محبوب ترین دستگاه های تصفیه هوا، دستگاه تصفیه هوا رومیزی می باشد و افراد بیشتر اقدام به خرید دستگاه تصفیه هوا از این نوع مینمایند. این نوع دستگاه تصفیه هوا بیشتر در اندازه های کوچک تا متوسط تولید شده و مورد استفاده قرار می گیرد. از مزایای این نوع دستگاه تصفیه هوا می توان به قابلیت جا به جایی بسیار راحت از یک نقطه به نقطه ی دیگر محیط اشاره کرد.

  4. دستگاه تصفیه هوا ایستاده:

    به طور معمول و رایج، دستگاه های تصفیه هوا مدل استاده در سایز ها و اندازه های بزرگ تولید می شوند و بیشتر در مکان هایی با وسعت زیاد مانند سالن ها و شرکت ها و … مورد استفاده قرار می گیرد. البته در منازل نیز استفاده می شود.

خرید دستگاه تصفیه هوا در ژورنال نوبشو

معیارهایی که برای محاسبه ی عملکرد بهترین دستگاه تصفیه هوا مد نظر داشت کدام اند؟

بسیاری از افراد که قصد خرید دستگاه تصفیه هوا را دارند به دنبال دانستن معیار های حاسبه ی دستگاه تصفیه می باشند. برای دانستن معیارهای محاسبه ی عملکرد دستگاه تصفیه هوا عبارت اند از:

  • نرخ میزان تحویل هوای پاک:

    واحد اندزه گیری میزان هوای پاک، فوت مربع در یک دقیقه می باشد. این میزان به طور دقیق مشخص می کند که در نتیجه ی خرید دستگاه تصفیه هوا، چه مقدار از آلودگی های موجود در هوا از بین خواهد رفت. میزان افزایش این واحد اندازه گیری به معنای با کیفیت تر بودن این دستگاه بوده و میزان بیشتری از آلودگی موجود در هوا از بین می ود.

  • تعداد دفعات تعویض هوا در هر ساعت:

    این ویژگی در یکی از مهمترین ویژگی هایی است که در تعیین نوع عملکرد بهترین دستگاه تصفیه هوا نقش اساسی دارد و افراد هنگام خرید دستگاه تصفیه هوا باید مد نطر داشته باشند. این عدد به طور روشن مشخص می کند که یک دستگاه تصفیه هوا در ساعت چند بار به طور کلی هوای موجود در محیط را تعویض خواهد کرد.

  • میزان صدای تولید شده توسط دستگاه تصفیه هوا:

    از ملاک های سنجش یک دستگاه تصفیه هوا، میزان صدای است که هنگام روشن بودن تولید می کند. بسیاری از افراد به صدای تولید شده در محیط اطراف حساسیت دارند و باید هنگام خرید بهترین دستگاه تصفیه هوا این موضوع را مد نظر داشته باشند. صدای تولید شده توسط دستگاه تصفیه هوا به دلیل کار کردن فن و یا فن های موجود در آن می باشد.

  • فضایی که یک دستگاه تصفیه هوا تحت پوشش قرار می دهد:

    هر دستگاه تصفیه هوا که تولید می شود توانایی تصفیه هوا به مقدار مشخص را دارد و این میزان به عواملی مانند حجم هوای اطراف، قدرت و توان فن و یا فن های موجود در دستگاه تصفیه هوا و … بستگی خواهد داشت. هر چقدر میزان ابعد و اندازه ی فن های موجود در بهترین دستگاه تصفیه بزرگ تر باشد و دارای قدت بیشتری باشد، میزان فضای بیشتری را از محیط اطراف تحت پوشش خود قرار داده و میزان بیشتری هوای مطبوع تولید می کند. باید در خرید دستگاه تصفیه هوا دقت داشت که اندازه و قدرت آن مناسب با محیطی باشد که قرار است در آن استفاده شود.

  • گارانتی دستگاه تصفیه هوا:

    از مهمترین معیارها هنگام خرید دستگاه تصفیه هوا، داشتن گارانتی و ضمانت پس از فروش می باشد. باید به نوع دستگاه تصفیه هوا و فیلتر مورد استفاده توجه داشت زیرا عمر هر فیلتر مشخص است و باید پس از زمان مشخصی تعویض شود، پس بهتر است که برای جلوگیری از برخورد مشکل در تأمین فیلتر ها و کیفیت بالای آن ها، فیلترها از شرکت معتبر. با سابقه ی خوب و اعتباری قابل قبول خریداری شود.

 

مطالب پیشنهادی
آیا شما کاربرد دستگاه تصفیه هوا را میدانید؟

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید