همه چیز را درباره بلیط های چارتری بدانید.

0
3865
خرید چارتری بلیط هواپیما در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

خرید چارتری بلیط هواپیما

در ابتدای این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید بلیط هواپیما بهتر است تا با معنی کلمه چارتر آشنا شویم، چارتر به معنی دربست اجاره کردن است. در حمل و نقل هوایی و در آژانس های هواپیمایی یک شخص و یا یک آژانس تعدادی از صندلی های هواپیما و یا همه آن ها را برای مدت زمان مشخصی کرایه می کند یا به اصطلاح آن تعداد صندلی را چارتر می کند. با انجام دادن این کار میزان هزینه پایانی برای اجاره کننده و مسافران کاهش پیدا می کند و یک شرایط برد، برد برای دو طرف به وجود می آید. بسیاری از آژانس ها مسافرتی اقدام به رزرو کردن بلیط های هواپیمایی برای مدت چند ماه یا یک سال می کنند و هنگامی که مسافران قصد خرید بلیط ها را دارند باید از طریق آژانس های هواپیمایی یا از طریقی که شخص در دسترس افراد قرار می دهد اقدام به خرید بلیط بکنند. یعنی به هنگام خرید چارتری بلیط هواپیما قیمت را اشخاص و آژانس ها مشخص می کنند نه شرکت هواپیمایی یا ایرلاینی که پرواز در آن انجام می شود.

در ایران پروازهای چارتری بیشتر در مسیرهای پر تردد مانند مشهد، تهران و اصفهان پیدا می شود و تورهای گردشگری به صورت عمده و یا فروش تک نفره اقدام به خرید چارتری بلیط هواپیما می کنند تا بهترین و بعضاً ارزانترین خدمات را به مشتریان خود ارائه بدهند.

خرید چارتری بلیط هواپیما در ژورنال نوبشو

تفاوت بلیط چارتری با بلیط های سیستمی

شاید بزرگترین ایراد بلیط های چارتری این باشد که برای شما امکان استرداد بلیط ها وجود ندارد، در بلیط های سیستمی شما حتی پس از خرید کردن هم می توانید نسبت به پس دادن بلیط ها اقدام کنید و مبلغ آن را دریافت کنید اما در بلیط چارتری این امکان برای شما وجود ندارد. با توجه به این موضوع اگر قصد خرید چارتری بلیط هواپیما را دارید بهتر است تا از برنامه مسافرت خود اطمینان کامل را داشته باشید زیرا امکان پس دادن بلیط ها برای شما وجود ندارد.

علت متغیر بودن قیمت بلیط های چارتری

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چرا قیمت بلیط های چارتری هواپیما در ماه های مختلف با یکدیگر فرق دارد؟ علت اصلی این اتفاق شرایط زمانی تهیه بلیط می باشد. بسیاری از خطوط هوایی در طول سال مسافران ثابت خود را دارند و همین موضوع باعث نوسان کمتر قیمت در این خطوط می شود مثلاً خط هوایی تهران استانبول، اما در خطوط دیگر به دلیل کم تر بودن مسافر در زمان های خاصی از سال آژانس های چارتر کننده ضرر زیادی را متحمل می شوند و باید برای جبران این موضوع قیمت بلیط را برای ایام شلوغ در این خطوط بالاتر ببرند همین موضوع باعث می شود تا به هنگام خرید چارتری بلیط هواپیما شما متوجه تغییر قیمت آن ها در ماه های مختلف بشوید.

ارزان تر شدن پروازهای چارتری

در صورتی که تعداد مسافران پرواز چارتری تکمیل نشود آژانس کرایه کننده متحمل ضرر می شود و برای اینکه از این ضرر جلوگیری کند مجبور به کم کردن قیمت بلیط ها می شود، تا بلیط ها در مدت زمان کمی که تا پرواز باقی مانده است به فروش برسد. اگر پیگیر قیمت و زمان انجام پرواز باشید به هنگام خرید چارتری بلیط هواپیما امکان دارد تا یک بلیط بسیار ارزان نصیب شما بشود که این موضوع در کاهش هزینه های سفر شما بسیار موثر خواهد بود.

مطالب پیشنهادی
سامانه خرید تور ارزان قیمت ترکیه

خرید چارتری بلیط هواپیما در ژورنال نوبشو

  • مزیت های پروازهای چارتری

برای پروازهای چارتری می توان دو مزیت اساسی را نام برد یکی ارزان تمام شدن قیمت این پرواز ها برای مسافران در اغلب موارد و دیگری مشخص بودن تاریخ حرکت توسط آژانس اجاره کننده. بسیاری از مواقع خصوصاً در ایام کم گردشگر قیمت بلیط ها پایین می آید و در صورتی که شما آن ایام را برای مسافرت خود انتخاب کنید مطمئناً بلیط ارزان نصیب شما می شود اما در فصل هایی که مسافرت بیشتر می شود مانند ایام نوروز و یا تعطیلات تابستانی بعضاً قیمت این بلیط ها از بلیط های معمولی بیشتر می شود. اما به این علت که هنگام کرایه بلیط های چارتری توسط آژانس تاریخ و تعداد بلیط مشخص می شود مسافران دیگر نگران کمبود جا و یا تاریخ حرکت خود نیستند. این مشکل در بلیط ها سیستمی وجود دارد و بعضاً به مسافران گفته می شود امکان نبودن جا در پرواز و یا مشخص نبودن زمان پرواز وجود دارد.

  • معایب خرید پروازهای چارتری

شاید بزرگترین عیب خرید چارتری بلیط هواپیما را عدم امکان استرداد آن ها دانست و یا میزان جریمه ای که باید پرداخت گردد، این مبلغ آن قدر زیاد است که بعضاً معادل هزینه خود بلیط می شود.

فروشندگان معتبر پروازهای چارتری

معتبرترین فروشندگان شرکت ها یا افرادی هستند که به صورت رسمی با ایرلاین ها و یا آژانس هواپیمایی قرارداد بسته اند. اما تعدادی از شرکت های چارترکننده هستند که خودشان طرف اصلی قرارداد نیستند و پرواز یا صندلی‌های چارتری را از چارترکنندگان اصلی چارتر می‌کنند. بهتر است که قبل از خرید حتماً درباره فروشنده به خوبی تحقیق کرده باشید تا به هنگام خرید چارتری بلیط هواپیما و یا سوار شدن در پرواز مشکلی برای شما ایجاد نشود.

خرید چارتری بلیط هواپیما در ژورنال نوبشو

البته لازم به ذکر است که با توجه به وضعیت اقتصادی نامناسبی که در شرایط فعلی وجود دارد ایرلاین ها و آژانس های هواپیمایی کمتر اقدام به بستن قرارداد و صدور بلیط چارتری می کنند.

در این مقاله سعی شد تا تمامی موارد و نکات مهم درباره خرید چارتری بلیط هواپیما گفته شود، امیدواریم که از خواند این مقاله لذت برده باشید و توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را به شما ارائه داده باشیم.

Originally posted on ۰۸/۱۵/۱۳۹۹ @ ۱:۱۸ ب.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید