روش صحیح جستجوی بلیط هواپیما

0
3827
جستجوی بلیط هواپیما در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

جستجوی بلیط هواپیما

جستجوی بلیط هواپیما عبارتی است که کاربران برای صرفه جویی در وقت و زمان خود و همچنین داشتن بهترین انتخاب در موتورهای جستجو دنبال می کنند. با گسترش و توسعه فناوری و وارد شدن این علم به صحنه ی حمل و نقل شاهد هستیم که دیگر بعد مسافت در فعالیت های افراد اهمیتی ندارد. به همین دلیل امروزه شاهد این موضوع هستیم که افراد در شهری سکونت دارند اما کار و فعالیت و تحصیل آنها در شهر دیگری است.

این انتخاب ها باعث شده است که سفر کردن به امری جدایی ناپذیر از زندگی انسانها تبدیل شود بنابراین افرادی که مجبورند سفرهای روزانه و هفتگی داشته باشند همیشه به دنبال صرفه جویی در وقت و زمان خود هستند. بنابراین برای رسیدن به این هدف سفر با هواپیما بهترین گزینه می باشد. همین عوامل باعث شده است که به اهمیت روش صحیح جستجوی بلیط هواپیما و همچنین خریدی آسان و رزرو به موقع بلیط هواپیما پی ببریم.

چنانچه در جستجوی بلیط هواپیما هستید و اطلاعات کافی در این مورد ندارید زمانی که با واژه هایی مانند پرواز چارتری، پرواز سیستمی، کلاس پروازی، نرخ مسیر هوایی و این قبیل کلمات مواجه می شوید دچار سر در گمی خواهید شد. آشنایی با معنا و کارآیی هر یک از این کلمات باعث می شود ما انتخاب هایی مناسب داشته باشیم. پیشنهاد ما به شما برای دریافت اطلاعات بیشتر، مطالعه این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید بلیط هواپیما می باشد. با ما همراه باشید.

داشتن آگاهی و اطلاعات کافی در زمان جستجوی بلیط هواپیما کمک بسیاری به شما خواهد کرد و شما می توانید این آگاهی و دانش را با مراجعه به سایت نوبشو بدست آورید. سایت نوبشو یک منبع و مرجع کامل و دقیق و تخصصی از اطلاعاتی درباره بلیط های هواپیمایی و نحوه صحیح جستجو بلیط هواپیما می باشد و شما می توانید با مراجعه به این سایت پاسخ تمام سوالات و ابهامات خود را بیابید.

http://www.nobesho.com

نکات مهم در زمان جستجوی بلیط هواپیما

جستجوی بلیط هواپیما در ژورنال نوبشو

زمانی که شما قصد جستجوی بلیط هواپیما را دارید، باید چند نکته مهم را از قبل تعیین کنید. مبدأ، مقصد و تاریخ پرواز سه فاکتور بسیار مهم در انتخاب شما هستند. پس از تعیین مبدأ و مقصد لیست انواع بلیط ها با قیمت های متفاوت به شما نشان داده می شود در صورتی که شما واقعا مجبور نباشید که سفر خود را در یک روز معین انجام دهید و بتوانید در زمان بندی برای سفر کمی منعطف باشید در این صورت خواهید توانست بلیطی با قیمت پایین تر پیدا کنید.

اکنون برای آشنایی شما کاربران عزیز به معرفی دو عبارت بسیار مهم که در زمان جستجوی بلیط هواپیما با آنها سرو کار خواهید داشت می پردازیم:

  • بلیط پرواز چارتر:

کلمه و عبارتی که در زمان جستجوی بلیط هواپیما زیاد با آن برخورد خواهیم داشت عبارت چارتر و پرواز چارتری است. در واقع کلمه چارتر به معنای (دربست کرایه دادن )است. در حیطه فعالیت های گردشگری هر چیزی که به تعداد فراوان موجود باشد و بتوان آن را فروخت یا اجاره داد می تواند چارتر شود مانند وسیله حمل و نقلی که صندلی های زیادی داشته باشد و یا هتلی که اطاق ها و تخت های زیادی جهت اجاره دادن داشته باشد. اینها را می توان چارتر کرد.

آژانس های هواپیمایی و سامانه ی خدمات مسافرتی که تعدادی یا تمام صندلی های یک پرواز را اجاره نمایند چارتر کننده هستند و شرکت های هواپیمایی یا به اصطلاح ایرلاین ها که صندلی های هواپیما را اجاره می دهند چارتر دهنده می باشند. زمانیکه تمام صندلی های یک هواپیما در یک مسیر پرواز به چارتر کننده اجاره داده شود به آن پرواز، پرواز چارتری می گویند.

مطالب پیشنهادی
روش دریافت بلیط ارزان هواپیما داخلی

بارزترین ویژگی های بلیط های چارتری ارزان بودن آنهاست.

  • بلیط پرواز سیستمی :

عبارت دیگری که در زمان جستجوی بلیط هواپیما با آن سروکار خواهیم داشت پرواز سیستمی است. سامانه ی هواپیمایی یا ایرلاین ها با توجه به شرایط و امکانات، مسیرهای مختلفی برای پرواز در طول سال دارند که با توجه به برنامه ریزی که انجام می دهند در طول هفته یا ماه در مسیرهای موجود پروازهایی با قیمت های مشخص دارند. این پروازها پروازهای سیستمی هستند و بلیط تهیه شده برای این نوع پروازها بلیط سیستمی است.

تفاوت پرواز سیستمی با پرواز چارتر:

جستجوی بلیط هواپیما در ژورنال نوبشو

اکنون به سه مورد از مهمترین تفاوت هایی که پروازهای چارتر و سیستمی دارند اشاره می کنیم:

۱)زمان بندی :

یکی از تفاوت های اساسی و مهم پرواز چارتری با سیستمی در این مورد است که برنامه پرواز سیستمی ازقبل مشخص است و هزینه آن نیز تعیین شده است. افراد می توانند حتی چندین ماه قبل از مسافرت جستجوی بلیط هواپیما را انجام داده و اقدام به تهیه بلیط کنند و هزینه اش را نیز پرداخت نمایند.

۲)ارتباط قیمت بلیط با شرایط سنی :

در پرواز سیستمی شرایط سنی در قیمت بلیط تأثیر گذار است یعنی قیمت بلیط برای نوزادان و کودکان ۲ تا ۱۲ سال و بزرگسالان متفاوت است. در صورتی که در بین همراهان شما نوزاد و کودک باشد انتخاب بلیط سیستمی به صرفه تر است. اما در بلیط های چارتری هزینه بلیط برای کودکان ۲تا ۱۲ سال و بزرگسالان یک قیمت است.

۳)هزینه بلیط :

آنچه که در جستجوی بلیط هواپیما با آن مواجه می شوید وجه تمایز عمده میان بلیط سیستمی و چارتری از نظر قیمت می باشد. در روش سیستمی شما هر اندازه دیرتر اقدام به خرید بلیط نمایید بلیط گران تر نصیب شما خواهد شد و هر چه زودتر بلیط تهیه کنید بلیط شما ارزان خواهد بود.

در روش چارتری چون بلیط های پرواز توسط یک شرکت به صورت عمده خریداری شده است در کل هزینه بلیط در این روش ارزان تر است. قیمت بلیط چارتری متغییر می باشد و معمولاً هر اندازه به زمان پرواز نزدیک می شویم قیمت بلیط کمتر می شود.

کلاس پرواز، واژه مهم دیگری

جستجوی بلیط هواپیما در ژورنال نوبشو

علاوه بر آنچه که تاکنون بیان کردیم در زمان جستجوی بلیط هواپیما عبارات دیگری که باید با آنها آشنایی داشته باشیم کلاس پروازی، بلیط هواپیمای خارجی و زمان پرواز است. با انتخاب نمودن هر یک از این گزینه ها انتخاب های شما محدودتر و جستجوی بلیط هواپیما برای شما آسان تر خواهد شد.

در واقع کلاس پروازی یک نوع رتبه بندی برای صندلی ها و خدمات رفاهی هواپیما است. در واقع شرکت های هواپیمایی با توجه به این درجه بندی می توانند خدمات گوناگون را با قیمت های متفاوت ارائه دهند. البته در پروازهای طولانی کلاس پرواز در داشتن سفری راحت تأثیر گذار است.

کلاس های پرواز با توجه به نوع و کیفیت خدمات و امکانات هواپیما به سه دسته تقسیم می شود:

۱)فرست کلاس یا درجه یک

۲)بیزینس کلاس یا درجه تجاری

۳)اکونومی یا اقتصادی

امیدواریم توانسته باشیم با ارائه این مطالب کمک سودمندی به شما در جستجوی بلیط هواپیما کرده باشیم. شما می توانید با مراجعه با سایت نوبشو و استفاده از خدمات کامل و جامع آن به هر آنچه که در این زمینه نیاز دارید بسیار آسان و مطمئن دست پیدا کنید.

http://www.nobesho.com

 

Originally posted on ۰۶/۲۶/۱۳۹۹ @ ۵:۰۱ ق.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید