آشنا شدن با راهنمای کامل و جامع خرید لوازم آرایشی بهداشتی

0
9337
خرید لوازم آرایشی بهداشتی در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

خرید لوازم آرایشی بهداشتی

انتخاب کردن برندی مناسب و خرید لوازم آرایشی بهداشتی، یک تصمیم بسیار مهم برای هر فردی می باشد. یک تصمیم که همواره همراه با زیبایی سلامتی شما را نیز در بر می گیرد. پوست هایی که براق و درخشان هستند تنها به دلیل استفاده از پنکک یا کرم های اصل و گران قیمت نیست، بلکه دلیل بر سالم بودن پوست فرد است.نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که افراد باید حتماً همراه با تغذیه مناسب و سبک زندگی خود که زیبایی و سلامت را تعیین می کند، با چگونگی انتخاب کردن لوازم آرایشی و بهداشتی که در سلامت پوست بسیار مهم هستند کاملاً آشنایی داشته باشند.

 محققانی که در حوضه بهداشت و سلامت فعالیت دارند، بیشتر از هر چیز نگران این موضوع هستند که لوازم آرایشی و بهداشتی چه تأثیراتی بر روی بدن دارند. با تحقیقات انجام شده استفاده کردن از محصولات مختلف آرایشی و بهداشتی که در تولید آن ها از مواد شیمیایی آسیب رسان استفاده شده است، علاوه بر ایجاد بیماری های پوستی مثل قرمزی، خشکی پوست، ایجاد لکه، چین و چروک و حساسیت ها. باعث ایجاد اثراتی جدی تر مثل مبتلا شدن به انواع سرطان را نیز دارد.

در نتیجه اگر شما قصد خرید مداد چشم، لاک، ریمل و یا هر محصول دیگری را دارید به مواد به کار رفته در آن محصول و همچنین برند آن بسیار دقت کنید.

خرید لوازم آرایشی بهداشتی در ژورنال نوبشو

بدون اطلاع قبلی و نداشتن راهنمای جامع برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی اقدام نکنید.

امروزه بیشتر خانم ها برای خریداری کردن محصولاتی همچون رژ لب یا لاک مورد نظر خود به مواردی چون غیر سمی بودن آن nontoxic بسیار توجه می کنند. ولی تمام این اطلاعات کافی نیست.

توجه کردن به لیبل هایی همچون green، organic، natural که بر روی لوازم آرایشی بهداشتی قرار می دهند کافی نمی باشد.

مناسب ترین راه برای خریدن لوازم آرایش و بهداشتی این است که و شما با استفاده از راهنمایی های جامع خرید لوازم آرایش و بهداشتی تمامی مواد آسب رسان و مضر را شناسایی کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله از سری مقالات راهنمای آرایشی و بهداشتی با ما همراه باشید.

خرید لوازم آرایشی بهداشتی در ژورنال نوبشو

  • سورفکانت در محصولات برای شستشوی صورت

معمولاً مواد شیمیایی که در لوازم بهداشتی برای شستشو به کار می روند سورفکانت ها surfactants هستند. سورفکانت معمولاً برای از بین بردن کثیفی ها و چربی های به جا مانده روی پوست استفاده می شوند. این مواد در برخی لوازم آرایشی بهداشتی مثل ژل حمام، کرم پودر، لوسین بدن و شامپو به کار می روند.

سورفکانت در ژورنال نوبشو

  • پلیمرهای مرطوب کننده پوست و مو

پلیمرهایی که خاصیت آب رسانی و مرطوب کنندگی دارند، برای نرم کردن مو و پوست نیز به کار می روند. به صورت طبیعی گلیسیرین در چربی حیوانات و گیاهان یافته می شود. پلیمرها در واقع همان گلیسیرین طبیعی هستند که به صورت شیمیایی و مصنوعی آن را شبیه سازی می کنند. پلیمرها معمولاً در کرم های مخصوص اصلاح و همچنین در لوازمی که به مو مربط می شوند برای نرم کردن مو به کار می روند.

  • انواع مواد نگهدارنده در محصولات آرایشی بهداشتی

یکی از مواردی که باعث نگرانی مصرف کنندگان می شود اضافه کردن مواد نگهدارنده ای است که با هدف پایین آوردن رشد باکتری ها و بالا بردن عمر لوازم آرایشی و بهداشتی در آن ها به کار برده می شوند.

مطالب پیشنهادی
محصولات آرایشی و بهداشتی کمیاب که نمیشناسید!

استفاده کردن از این مواد از آسیب رسیدن به نقطه های حساس روی صورت مانند چشم و ایجاد شدن حساسیت های پوستی جلوگیری می کند. البته این امکان نیز وجود دارد که مواد نگهدارنده باعث ایجاد حسایت های پوستی شود، همچنین برخی از این مواد بوی بسیار آزار دهنده و قوی دارند.

مواد نگهدارنده در ژورنال نوبشو

  • انواع عطر

معمولاً یکی از آسیب رسان ترین قسمت از لوازم آرایشی بهداشتی عطرها هستند. عطرها معمولا مواد شیمیایی در خود دارند که باعث به وجود آمدن حساسیت و آلرژی می شوند. در نتیجه برای خریدن لوازم آرایشی باید دقت کرد که بدون عطر باشند.

اگر پوستتان حساس است بهترین محصولی که به شما پیشنهاد می شود خریداری و استفاده کنید محصولات mineral است که حاوی مواد طبیعی و معدنی هستند. چنین محصولات آرایشی بهداشتی سلامت بدن و پوست شما را کاملاً تضمین می کنند.

خرید لوازم آرایشی بهداشتی در ژورنال نوبشو

  • دو کانسیلر با دو کاربرد متفاوت

به صورت کلی شما به دو نوع کانسیلر احتیاج دارید: یک نوع کانسیلر که تناژ رنگ آن تقریباً صورتی مانند است و برای پوشاندن سیاهی زیر چشم مورد استفاده قرار می گیرند و نوع دیگر با تناژ رنگ تقریباً آبی مناسب برای از بین بردن لک های قرمزی که روی پوست ایجاد شده اند.

برای پوشاندن کبودی های زیر چشم یا از بین بردن بعضی لکه های ایجاد شده بر روی پوست، استفاده از کانسیلری که رنگ دانه های آن از کرم پودر قوی تر است توصیه می شود.

کانسیلر های موجود متفاوت هستند و معمولاً یا به حالت استیکی یا کرم مانند هستند.

  • رژ گونه برای خوش رنگ کردن گونه و صورت

برای رنگ دهی به صورت خود لازم است با استفاده از رژ گونه به صورت خود کمی رنگ بدهید. در هنگام خرید رژ گونه بهتر است رنگ هایی که طبیعی و تقریباً روشن هستند را انتخاب کنید، شما می توانید به جای خرید رژ گونه از یک پنکک با رنگ برنزه استفاده کنید چرا که هم رنگ آن مات است هم رنگ گونه ها را طبیعی تر نشان می دهد.

رژ گونه در ژورنال نوبشو

  • دو رژ لب برای استفاده در دو موقعیت متفاوت

طبق راهنمایی جامع خرید لوازم آرایشی بهداشتی باید گفت که برای استفاده کردن رژ لب در طول روز باید از رنگ هایی که طبیعی هستند استفاده کرد. بیشتر مارک هایی که لوازم آرایشی تولید می کنند، رژ لب هایی را که رنگ طبیعی دارند را بیشتر به تولید می رسانند.

اگر رنگ لوازم آرایشی برای شما مهم است، رنگ هایی که قبلاً استفاده کرده اید را خریداری کنید، چرا خرید لوازم آرایش با رنگ جدید ممکن است با صورت شما مطابقت نداشته باشد.

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید