آیا می دانید فروش کابل شبکه به چند صورت انجام می شود

0
5626
فروش کابل شبکه در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

فروش کابل شبکه

با توجه به گسترش شبکه های مختلف در ارگان ها و … نیاز به تجهیزات شبکه از جمله کابل شبکه نیز افزایش پیدا کرده است. فروش کابل شبکه به چند صورت قابل انجام می باشد. بسیاری از افراد خرید کابل شبکه را به صورت حضوری ترجیح می دهند و دوست دارند که هنگام خرید کابل شبکه انواع مختلف آن و جنس هایی که وجود دارد را به صورت مستقیم مشاهده کرده و مورد بررسی قرار دهند. بسیاری دیگر به دلایل مختلفی مانند کم بود زمان و … خرید اینترنتی را از فروشگاه های معتبر ترجیح می دهند و سعی می کنند از اتلاف وقت خود جلوگیری کنند. هر دو روش مزایا و معایب مربوط به خود را دارند. به عنوان مثال افرادی که خرید حضوری را به خرید اینترنتی ترجیح می دهند، به صورت مستقیم تمامی کابل های شبکه و انواع آن را از نزدیک و به صورت مستقیم مشاهده می کنند و کابلی را که مناسب باشد خریداری می نمایند، اما نکته ای که در این روش حائز اهمیت می باشد، اتلاف وقت بسیار زیادی است که برای بیشتر افراد از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. خرید از فروشگاه های معتبر می تواند بسیار مفید واقع شود و نه تنها فرد در خرید کابل شبکه توانسته است جنس مرغوبی را خریداری نماید بلکه از اتلاف وقت خود نیز جلوگیری کرده است. در ادامه این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید تجهیزات شبکه شما را با انواع کابل های شبکه آشنا خواهیم کرد زیرا هنگام خرید کابل شبکه باید در ارتباط با انواع کابل ها اطلاعات پایه را داشته باشید.

فروش کابل شبکه در ژورنال نوبشو

کابل های شبکه به صورت معمول به چند دسته کلی تقسیم می شوند که در این قسمت به شرح آن ها می پردازیم :

کابل های شبکه با توجه به موارد زیادی از جمله توپولوژی دسته بندی می شوند، به بیان کلی تر می توان کابل های مورد استفاده در راه اندازی شبکه را به سه دسته تقسیم کرد که با توجه به ویژگی های یک شبکه مانند وسعت، میزان سرعت انتقال اطلاعات و … انتخاب و خریداری می شوند. سه دسته ی اصلی کابل های شبکه که به فروش می رسند عبارت اند از:

  • کابل کواکسیال شبکه:

دسته بندی کابل های شبکه با توجه به موارد زیادی مانند سرعت انتقال اطلاعات در شبکه، پهنای باند موجود و … انجام می شود. بیشترین مقدار فروش کابل شبکه از نوع کابل کواکسیال مربوط به مواردی مانند اتصالات بین آنتن و تلویزیون و مجموعه های مربوط به گیرنده های امواج می باشد. در ابتدا فروش کابل شبکه از نوع کواکسیال برای راه اندازی شبکه هایی به کار برده می شد که پهنا باندی معادل ۱۰ مگابیت بر ثانیه داشت. استاندارد های مورد استفاده در کابل های کواکسیال به دو دسته ی اصلی تقسیم می شوند که عبارت اند از: thinnet و thicknet. استاندارد thinnet برای شبکه هایی مورد استفاده قرار گرفته می شود که میزان کابل کشی بیشتر از ۲۰۰ متر نباشد و همچنین فروش کابل شبکه از این مدل برای شبکه هایی صورت می پذیرفت که نیاز به سرعت انتقال اطلاعات بیشتر از ۱۰ مگابیت بر ثانی نباشد، این در حالی است که thicknet قابلیت پشتیبانی بالاتری را دارا می باشد و می تواند شبکه ای را تا ۵۰۰ متر پشتیبانی نماید.

هر دو استاندارد مورد استفاده در کابل کواکسیال مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین برای استفاده از این نوع کابل باید از کانکتور بی ان سی (BNC) استفاده می شود.

فروش کابل شبکه در ژورنال نوبشو

  • کابل زوج به هم تابیده شبکه :

یکی دیگر از انواع کابل شبکه که به فروش می رسد و کاربرد فراوانی نیز دارد، کابل شبکه زوج به هم تابیده می باشد. فروش کابل شبکه از نوع زوج به هم تابیده نسبت به سایر کابل های شبکه بیشتر می باشد. در سال های اخیر بیشتری فروش کابل شبکه مربوط به این نوع از انواع کابل شبکه است که دارای سرعت بالاتری در انتقال اطلاعات نسبت به کابل کواکسیال و انواع کابل شبکه دیگر دارد. کابل شبکه زوج به هم تابیده به چند دسته ی مجزا تقسیم می شود که این دسته بندی با توجه به استاندارد های مشخص شده انجام می شود. هر دسته از کابل های شبکه با استفاده از یک لغت به نام CAT که قسمت اول لغت انگلیسی Category به معنای دسته می باشد، به همراه یک شماره در کنار آن مشخص می شود. به عنوان مثال cat5 به این معنا است که کابل از دسته ی پنج می باشد و ویژگی های خاص خود را از نظر پهنای باند و سرعت انتقال و … دارد. هفت دسته مجزای کابل های زوج به هم تابیده که در فروش کابل شبکه بیشترین مقدار را دارند، در بازار وجود دارد و به راحتی قابل استفاده هستند. مهمترین تفاوت هایی که بین کابل های شبکه از نوع زوج به هم تابیده وجود دارد در ارتباط با میزان نویز پذیری کابل در شبکه و همچنین پهنای باند در شبکه است. در خرید و فروش کابل شبکه باید به نکات مختلفی توجه نمود زیرا هر کابل شبکه باید متناسب با نیاز و ویژگی های شبکه خریداری شود. به توجه به این که هر نسل جدید از کابل های شبکه دارای ویژگی های برتری نسبت به نسل های قبل خود می باشد، قیمت آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد. کابل های زوج به هم تابیده از نظر ساختار به دو دسته ی اصلی یو تی پی (UTP) و اس تی پی (STP) تقسیم می شوند. در کابل های یو تی پی از یک فوبل استفاده می شود که از اثرات القایی موجود در انتقالا اطلاعات جلوگیری خواهد کرد. بیشتر فروش کابل شبکه از نوع اس تی پی در مکان ها و محیط های صنعتی و … است. زیرا در این نوع از مکان ها امکان عبور کابل های برق فشار قوی و … وجود دارد و امکان تاثیر اثرات القایی وجود دارد.

مطالب پیشنهادی
تجهیزات سیسکو در چه اقلامی خلاصه می شود

فروش کابل شبکه در ژورنال نوبشو

  • کابل فیبر نوری:

یکی از پرسرعت ترین انواع کابل شبکه، کابل شبکه ی فیبر نوری است. فروش کابل شبکه فیبر نوری عموماً برای شبکه هایی صورت می پذیرد که انتقال اطلاعات باسرعت بالا و پهنای بند بیشتر از اهمیت زیادی برخوردار باشد. کابل فیبر نوری از یک رشته ی بسیار نازک از جنس شیشه ساخته می شود که بیشتر در شبکه هایی مورد استفاده قرار می گیرد که فاصله های زیادی بین اجزاء شبکه وجود داشته باشد. از مهمترین نکات هنگام که یک فروشنده هنگام فروش کابل شبکه به مشتری یاد آوری می کند این است که کابل شبکه فیبر نوری بیشتر به منظور انتقال اطلاعات دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد و دارای ویژگی هایی مانند وزن پایین، سرعت بالا، قیمت مناسب می باشد. روش کابل شبکه با توجه به نیاز مشتری انجام می شود، به عنوان مثال هنگامی که مشتری قصد راه اندازی شبکه ای را داشته باشد که دارای گستردگی فراوانی است، به وی پیشنهاد می شود که از کابل های فیبر نوری استفاده نماید و اقدام به خریداری این نوع کابل کند. برای خرید کابل شبکه بهتر است از فروشگاه های معتبری مانند نوبشو خرید نمایید تا علاوه بر لذت بردن از کیفیت، در وقت خود صرفه جویی کرده باشید.

فیبر نوری در ژورنال نوبشو

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید