سفری ارزان تر با خرید بلیط چارتر ارزان قیمت

0
3734
بلیط چارتر ارزان قیمت در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

بلیط چارتر ارزان قیمت

در سفر با هواپیما یکی از دغدغه های مسافران خرید بلیط ارزان تر است که با بلیط چارتر ارزان قیمت موضوعی دست یافتنی ست. در این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید بلیط هواپیما با معرفی انواع بلیط هواپیما که یکی چارتری و دیگری سیستمی است شما را با انواع بلیط آشنا کرده و پس از آن به صحبت درباره ی بلیط چارتر می نشینیم.

بلیط چارتر ارزان قیمت در ژورنال نوبشو

  • بلیط چارتر

برخی از شرکت های خدمات مسافری تعدادی یا تمام صندلی های یک پرواز را اجاره می کنند و به مخاطبان می فروشند. به این صورت قیمت بلیط ها را شرکت اجاره کننده مشخص می کند که با توجه به شرایطی همچون فصول کم گردشگر یا برعکس، نزدیکی به زمان پرواز، خالی ماندن صندلی ها و میزان تقاضای مشتریان و… قیمت ها می توانند متفاوت باشند.

  • بلیط سیستمی

قیمت بلیط های سیستمی بر اساس مصوبه شرکت هواپیمایی تعیین می شوند و غیر قابل تغییرند. نکته جالب در مورد این بلیط ها این است که سن افراد در قیمت بلیط های سیستمی تأثیر دارد که در بلیط های چارتری اینگونه نیست.

حال با توجه به شناختی که از بلیط ها به دست آوردید به نکات بیشتری درباره ی بلیط چارتر می پردازیم.

خرید بلیط چارتر

برای خرید بلیط های چارتر می توانید به دو روش اقدام کنید. یکی اینکه حضوراً به آژانس های مسافرتی مراجعه کرده و بلیط بگیرید. یا اینکه به صورت اینترنتی و آنلاین خرید کنید.

با توجه به اینکه مراجعه حضوری وقت زیادی می برد و این نکته که در خرید آنلاین امکان مقایسه شرکت های هواپیمایی و قیمت ها به راحتی وجود دارد، پیشنهاد می شود از خرید آنلاین استفاده کنید.

زمان مناسب برای خرید بلیط چارتر ارزان قیمت

زمانی که تقاضا برای بلیط زیاد باشد مانند عید یا فصول پر گردشگر در سال، قیمت بلیط های چارتر افزایش می یابند اما عواملی همچون تقاضای پایین در فصول کم گردشگر یا زمانی که ساعت پرواز نزدیک است و تعداد صندلی های خالی مانده باعث کاهش قیمت ها می شود. در این زمان ها شما می توانید با بلیط چارتر ارزان قیمت سفر ارزانتری را تجربه کنید.

چه وقت هایی نباید بلیط چارتر بخریم!

  • زمانی که با خانواده یا افرادی در سنین مختلف سفر می کنید بهتر است قیمت بلیط سیستمی را برای هر فرد با قیمت بلیط چارتری مقایسه کنید زیرا حتی اگر بلیط چارتر ارزان قیمت باشد ممکن است برای برخی افراد قیمت بلیط سیستمی به صرفه تر باشد با توجه به این نکته که در بلیط های سیستمی قیمت برای سنین مختلف متفاوت است.
  • اغلب بلیط های چارتر غیرقابل استرداد هستند به این معنی که اگر سفر شما کنسل شد، نمی توانید بلیط را باز پس گردانید یا اگر قابل استرداد هم باشند درصد جریمه ی آن ها بالا است در صورتی که بلیط های سیستمی قابل استرداد هستند و با کم کردن درصد کمی جریمه، می توانید باقی پول خود را دریافت کنید. بنابراین تنها زمانی بلیط چارتر تهیه کنید که از انجام سفر خود اطمینان داشته باشید.
  • اگر چه معمولاً بلیط چارتر ارزان قیمت است اما دلیل این موضوع این است که اجاره کننده می خواهد تمام صندلی های پرواز را پر کند که در ایام کم سفر قابل انجام نیست و با تخفیف های خود مخاطبان را جذب می کنند اما در ایام پرسفر به دلیل فروش کامل بلیط ها معمولاً قیمت بلیط ها با بلیط های سیستمی برابر است و حتی گاهاً بیشتر هم می شود.
مطالب پیشنهادی
هر آنچه که باید در مورد فروش بلیط هواپیما ارزان قیمت بدانید:

بلیط چارتر برای پروازهای خارجی

برخی از مردم فکر می کنند بلیط چارتر ارزان قیمت تنها مختص پروازهای داخلی است. در صورتی که اگر شما از مسافرین پروازهای خارجی هستید هم می توانید از این بلیط ها استفاده کنید.

کیفیت پرواز با بلیط چارتر ارزان قیمت

پایین بودن قیمت بلیط های چارتر هیچ گونه ارتباطی با کیفیت پرواز ندارد و دلیل ارزان بودن این بلیط ها همانگونه که گفتیم قابل تغییر بودن قیمت آن ها و به خاطر شرایطی همانند مخاطب کم پرواز در فصولی از سال و… است.

بلیط لحظه آخری

بلیط لحظه آخری هم نوعی از بلیط چارتر ارزان قیمت است. زمانی که پرواز نزدیک است و تعدادی از صندلی ها خالی هستند، شرکت های هواپیمایی تصمیم می گیرند که با پایین آوردن بیشتر قیمت بلیط های بیشتری را به فروش برسانند. کیفیت در یک پرواز برای کسانی که بلیط لحظه آخری خریده اند یا کسانی که بلیط چارتر و یا حتی بلیط سیستمی آن پرواز را خریده اند یکی است.

مسیرهای پرطرفدار در پروازهای چارتر

از پروازهای محبوب چارتر داخلی می توان به پروازهای تهران مشهد و برعکس، تهران کیش و برعکس و همچنین تهران شیراز و برعکس اشاره کرد. برای پرواز چارتر محبوب خارجی هم می توان به پرواز تهران استانبول و استانبول تهران اشاره کرد.

بلیط چارتر ارزان قیمت در ژورنال نوبشو

نکاتی قابل توجه در خرید بلیط چارتر ارزان قیمت

  • اگر قصد دارید بلیط چارتر بخرید، اگر بلیط ارزانی را مشاهده کردید در خرید آن معطل نکنید چرا که بلیط های ارزان مشتریان زیادی دارند و به سرعت فروخته می شوند.
  • اگر برای روز مورد نظر بلیط ارزان نیافتید و محدودیتی در تاریخ سفر نداشتید، پیشنهاد می شود پروازهای روز قبل و بعد از روز مورد نظرتان را هم مشاهده کنید.
  • با اینکه بلیط لحظه آخری جزو بلیط های ارزان محسوب می شود اما به این نکته توجه کنید که در روزهای پر سفر، اینگونه بلیط ها احتمال افزایش قیمت هم دارند.
  • هنگام خرید بلیط مسیر رفت، نگاهی هم به بلیط های برگشت بیاندازید و اگر بلیطی با قیمت مقطوع پیدا کردید در خرید آن تعلل نکنید زیرا گاهاً پیش آمده که افراد برای خرید بلیط برگشت به اجبار بلیط گرانتر از حد معمول خریده اند.

با توجه به مطالب گفته شده، با خرید بلیط چارتر ارزان قیمت می توانید با وجود حفظ کیفیت سفر خود، سفر کم هزینه تری هم داشته باشید.

و در آخر

امیدواریم که خواندن این مقاله برای شما مفید بوده باشد و از خواندن آن لذت برده باشید.

 

Originally posted on ۰۸/۰۹/۱۳۹۹ @ ۶:۳۰ ق.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید