خرید انواع رنگ مو

0
4744
رنگ مو در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

راهنمای خرید رنگ مو

از مهمترین بخش‌های بدن که در زیبایی به خصوص در خانم‌ها بسیار تأثیر دارد، مو است. با توجه به حساس بودن موها مراقبت از آن اهمیت ویژه‌ای دارد. در صنعت آرایشگری رنگ کردن موها از مواردی است که خانم ها همیشه به دنبال آن هستند، به دلیل این که رنگ و حالت مو در زیباتر شدن آن بسیار اثر می‌گذارد. خرید رنگ مو متناسب با رنگ پوست و چهره افراد به تخصص افراد ماهر در این زمینه نیاز دارد تا با انتخاب بهترین رنگ مو سلامت و زیبایی را برای ما به همراه داشته باشد.

از معتبرترین سایت‌هایی که می‌توانیم از آن اطلاعات کافی در مورد خرید رنگ مو به دست آوریم سایت نوبشو است که در آن اطلاعات کاملی در مورد انواع رنگ مو و تنوع آن برای همه افرادی که می‌خواهند از این محصولات استفاده کنند ارائه شده است:

http://www.nobesho.com

در ادامه این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید لوازم آرایشی، به نکاتی که ممکن است در راستای خرید رنگ موهای مناسب و مرغوب به شما کمک کند، می‌پردازیم.

رنگ مو در ژورنال نوبشو

نکاتی که در هنگام خرید رنگ مو باید بدانیم

اولین موردی که باید به آن دقت کنید رنگ مویی است که سبب ایجاد حساسیت نشود. اگر از رنگ موی جدیدی می‌خواهید استفاده کنید برای این که بدانید به آن حساسیت دارید یا نه، مقداری از ترکیب رنگ مو و اکسیدان را پشت گوش و یا قسمت داخلی بازو بزنید. بعد از مدتی اگر خارش و سوزش یا دانه‌های قرمز مشاهده نکردید، به این معناست که به رنگ مو حساسیت ندارید.

مورد بعدی که باید به آن توجه کنید این است که نباید از روی عکس روی جعبه یا کاتالوگ رنگ مو را انتخاب کنید. برای خرید رنگ مو می‌توانید ویژگی‌های رنگ مو که روی جعبه نوشته شده را مطالعه کنید و بر اساس آن رنگ موی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

مهمترین عاملی که یک رنگ مو را مناسب می‌سازد، رنگ مایه‌ای است که با رنگ موهای طبیعی هماهنگی دارد. رنگ موی طبیعی شامل سه گروه رنگ‌های گرم، رنگ‌های سرد و رنگ‌های خنثی است. با توجه به رنگ مایه این سه گروه می‌توانید رنگ موی متناسب با رنگ موی طبیعی خود را انتخاب کنید.

در نهایت برای خرید رنگ مو آن را متناسب با رنگ پوست صورت خود انتخاب کنید. یک رنگ نامناسب می‌تواند شما را پیرتر یا رنگ پریده نشان بدهد ولی یک رنگ موی مناسب علاوه بر زیبایی صورت شما را طبیعی‌تر نشان می‌دهد. به عنوان مثال، اگر رنگ پوست شما سبزه است می‌توانید از رنگ‌های گرم با تناژ قهوه‌ای استفاده کنید.

انواع رنگ مو:

رنگ مو به دو دسته رنگ موهای اکسیداسیون(دائمی) و رنگ موهای موقت (انواع مش) دسته بندی می‌شوند. رنگ موهای موقت برای ایجاد تنوع به مدت کوتاه مناسب‌تر هستند.

  • رنگ موهای اکسیداسیون دار یا دائمی

خرید رنگ مو اکسیداسیون دار که پرمصرف‌ترین رنگ مو محسوب می‌شود در میان خانم‌ها طرفداران بسیاری دارد. مکانیسم عمل این رنگ مو به این صورت است که رنگدانه‌های دائمی داخل ساختمان مو شده و رنگ مصنوعی موجود در رنگدانه‌ها با پیگمنت‌های طبیعی میکس می‌شوند و با ایجاد رنگدانه‌های بزرگ‌تر به طور دائم در ترکیب ساختار مو باقی می‌مانند. این دسته از رنگ موها به صورت کرم یا خمیر وجود دارند و با اکسیدان ترکیب می‌شوند.

مطالب پیشنهادی
معرفی بهترین مدل کرم آبرسان صورت

رنگ موهای دائمی با شستشو پاک نمی‌شوند و یا تغییر رنگ نمی‌دهند، البته نوع دیگری هم از این رنگ وجود دارد و با ۱۲ یا ۱۵ شستشو با شامپو تغییر رنگ می‌دهند. رنگ موهای نیمه دائمی به صورت ژله‌ای هستند.

رنگ مو در ژورنال نوبشو

  • رنگ موهای موقت

خرید رنگ مو موقت به دلیل ایجاد تنوع برای کوتاه مدت و این که برای استفاده نیازی به ترکیب با اکسیدان ندارند، طرفداران زیادی دارد. رنگدانه‌های این نوع رنگ مو کوچک هستند و به راحتی وارد کوتیکول مو می‌شوند. این نوع رنگ‌ها به صورت اسپری وجود دارند و با چند بار شستشو پاک می‌شوند.

واریاسیون‌ها

از محصولاتی که با رنگ مو ترکیب می‌شوند و قرمزی یا زردی رنگ مو را کاهش می‌دهند می‌توان به واریاسیون‌ها اشاره کرد. واریاسیون‌ها از رنگ اصلی قوی هستند و به رنگ‌های آبی، طلایی، زیتونی، خاکستری، بنفش و قرمز وجود دارند.

در خرید رنگ مو باید بدانید که هر واریاسیون با چه ترکیب رنگی می‌تواند بکار رود مثلاً واریاسیون خاکستری برای رنگ‌های سرد مناسب است یا واریاسیون طلایی قابل ترکیب با تمام سری رنگ‌ها است. در دستورالعمل تهیه رنگ‌ها معمولاً رنگ واریاسیون و مقدار ترکیب آن درج شده است.

راهنمای استفاده از اکسیدان

همانگونه که در بالا اشاره شد رنگ موهای دائمی باید با اکسیدان ترکیب شوند. در خرید رنگ مو، باید اکسیدان مناسب را به عنوان پایه در کنار رنگ مو انتخاب کنیم. اکسیدان در انواع ۳، ۶، ۹ و ۱۲ درصد وجود دارد که این درصدها براساس رنگ پایه انتخاب شده‌اند. مکانیسم اثر اکسیدان به این گونه است که در نقش یک زیرسازی قلیایی باعث فعال شدن رنگدانه‌های موجود در رنگ مو شده و سبب می‌شود که مو بهتر رنگ بگیرد.

رنگ مو در ژورنال نوبشو

اصول کلی رنگ کردن مو

بعد از خرید رنگ مو مناسب و با کیفیت باید اصول کلی رنگ کردن را یاد بگیریم. در ابتدا برای درخشندگی موی خود قبل از رنگ کردن از نرم کننده مو استفاده کنید. پیش از رنگ کردن پیشانی، اطراف گوش‌ها و پوست گردن خود را کرم بزنید تا در صورت تماس پوست با رنگ مو دچار سوختگی پوست نشوید. تا حد امکان سعی کنید ریشه‌ موها را رنگ نکنید چون به ریشه مو آسیب می‌زند. از هایلایت کردن بجای ترکیب رنگ‌های متنوع در ایجاد یک ترکیب رنگ موی‌ جذاب استفاده کنید چون ممکن است ترکیب رنگ‌ها باعث صدمه به پوست سر شما بشود.

خرید اینترنتی رنگ مو

امروزه بسیاری از برندهای معروف رنگ مو و‌بسایت هایی برای عرضه و فروش محصولات خود دارند. در این وبسایت‌ها انواع رنگ موهای مختلف، دستورالعمل و نکات کلیدی برای استفاده و دیگر محصولات مرتبط با بهداشت مو برای فروش معرفی شده‌اند.

در خرید رنگ مو به کیفیت آن توجه کنید. از ویژگی‌های رنگ موی مرغوب می‌توان به نرمی در مو، سازگاری با پوست، پایداری، قابلیت پوشانندگی کامل، ایجاد رنگ طبیعی و ایجاد شفافیت و درخشندگی اشاره کرد. در مقابل رنگ موی نامناسب می‌تواند سبب خشکی و مات شدن رنگ مو شود و ظاهر غیرطبیعی به آن بدهد.

 

Originally posted on ۰۱/۱۴/۱۴۰۰ @ ۷:۰۸ ق.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید