محصولات آرایشی ارزان برای پوست ما بیش از محصولات آرایشی گران ضرر دارند؟

0
3797
محصولات آرایشی ارزان در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

راهنمای خرید لوازم آرایشی ارزان

احتمالاً برای شما پیش آمده باشد که وقتی از یک فروشگاه بزرگ لباس زنانه خرید می کنید، روی باجه صندوقدار چند مدل از انواع محصولات آرایشی ارزان را می بینید که پیش از پرداخت مبلغ صندوقدار به شما پیشنهاد خرید آن ها را می دهد. در ابتدا این پیشنهاد وسوسه انگیز به نظر می رسد، اما هجوم ناگهانی سوالات باعث می شود تردید کنید. چرا باید انقدر ارزان باشد؟ آیا مواد تشکیل دهنده نا مرغوب در آن ها استفاده شده؟ ممکن است به پوستم آسیب جدی برساند؟

ما در این مقاله تمامی توضیحات را در مورد محصولات آرایشی ارزان برای شما آماده کرده ایم تا سوالات شما را در این زمینه پاسخ دهیم.

آیا محصولات آرایشی ارزان برای پوست ما بیش از محصولات آرایشی گران ضرر دارند؟

جواب کوتاه به این سوال این است: خیر. دبرا جالیمان، متخصص پوست از نیویورک می گوید: محصولاتی که بیماران من را با مشکل پوستی درگیر می کند، نه در قیمت بلکه در مواد اولیه مشکل دارند. زیرا که بیماران بسیاری هستند که با وجود استفاده از برندهای بزرگ باز هم ممکن است با مشکلات پوستی که ناشی از استفاده محصولات آرایشی ارزان باشد مواجه شوند.

چه چیزی در قیمت محصولات آرایشی تاثیر دارد؟

دلیل اصلی آن که برخی محصولات آرایشی بسیار گران هستند، بیشتر به ظواهر خارجی آن ها بر می گردد تا مواد تشکیل دهنده (به عنوان مثال، بسته بندی زیبا یا نام برند). ممکن است متعجب شوید اگر بدانید که اغلب مواد و فرمولی که برای تولید محصولات آرایشی ارزان استفاده می شود با محصولات آرایشی گران قیمت کاملاً مشابه است. تنها تفاوت در ظاهر زیبایی است که برند های آرایشی گران دارند. یکی از دلایلی که مهر تأیید به این موضوع می زند آن است که بسیاری از برندهای بزرگ تولید کننده لوازم آرایشی و بهداشتی مالک برند کوچک دیگر نیز هستند. به عنوان مثال برند L’Oréal را که همه می شناسند در نظر بگیرید، این برند مالک نه تنها برند هایی چون لنکوم، آربن دکی، وُ شو می باشد، بلکه مالک برند های ارزان تر میبیلین نیویورک و NYX نیز هست و تمامی محصولات این شرکت ها تحت نظر مستقیم شرکت مادر یعنی L’Oréal با همان مواد اولیه و کیفیت ساخته می شوند. اما قیمت های آنان بسیار متفاوت است.

آیا محصولات آرایشی خیلی ارزان هم وجود دارد؟

بله؛ در حالی که ما محصولات آرایشی ارزان که به آن ها “محصولات آرایشی داروخانه ای” نیز می گویند داریم. فروش لوازم آرایشی ارزان تر نیز در عمده فروشی ها و بعضاً در فروشگاه های لباس فروشی زنانه بزرگ را نیز مشاهده می کنیم. بر اساس گفته های دکتر دن آیرس، مدیر تخصص پوست  دانشگاه کانزاس، خیلی ارزان بودن لوازم آرایشی و بهداشتی به این معنی نیست که مطلقا آن ها محصولات بی کیفتی هستند (هرچند که محصولات بی کیفیت زیادی نیز در بین آن ها مشاهده می شود). اما شرکت های نو پایی که محصولات خود را کیفیت تولید می کنند و اعتبار خود را بسیار مهم می دانند از برخی شرکت های بزرگ لوازم آرایشی محصولات با کیفیت تری تولید می کنند.

چگونه می توان به محصولات آرایشی ارزان اعتماد کرد؟

درست است که شرکت های تولید کننده محصولات آرایشی ارزان تحت نظارت شدید سازمان استاندارد و وزارت بهداشت نیستند، اما فیزیکدانان معتبری بر روی محصولات آنان نظارت دارند، چرا که در غیر این صورت و در صورت تولید محصولات با مواد اولیه بی کیفیت محصولات آنان از مرحله تولید به دلیل غیر قابل استفاده بودن خارج نمی شود. پس هنگامی که شما با تعجب عینا یکی از محصولات آرایشی ارزان را که برند لورئال با قیمت ده برابر به فروش گذاشته دیدید. بدانید که در واقع تفاوت چندانی میان آن دو نیست.

مطالب پیشنهادی
راهنمای خرید لوازم آرایشی عروس

حالا سوالی که پیش می آید این است:

اگر قیمت و برند ملاک نیست، چه چیزی را ملاک قرار دهیم که به پوست ما را به خطر نیاندازد؟

تمامی محصولات آرایشی لیست مواد تشکیل دهنده را در جعبه همراه با محصول ارائه می کنند، اگر نه قطعاً آن را بر روی برچسب محصول خواهید یافت. مواد تشکیل دهنده باید ملاک شما برای انتخاب محصول آرایشی مناسب باشد نه برند. دقت کنید اگر محصولات آرایشی ارزان را انتخاب کرده اید و لیست مواد تشکیل دهنده آن را نمی توانید پیدا کنید، به هیچ عنوان محصول را خریداری نکنید!

در صورت داشتن پوستی حساس از چه مواد اولیه ای باید دوری کرد؟

اگر پوست حساسی دارید از محصولات آرایشی ارزان که هر گونه عطر یا بویی دارند دوری کنید. این محصولات باعث عوارضی همچون قرمزی، خارش و التهاب در صورت تماس با پوست می شوند. در اغلب شرکت هایی که محصولات خود را با عطر یا بوی خاصی تولید می کنند بر روی محصول می توانید علامت یک چتر و عباراتی همچون “Fragrance”، “Cologne”، “Essential Oil”، “Masking Fragrance” و “Perfume” مشاهده کنید.

در صورت داشتن جوش و آکنه باید از چه مواد اولیه ای دوری کرد؟

تنها در چند صورت امکان دارد محصولات آرایشی ارزان باعث ایجاد جوش و یا آکنه بر روی پوست شوند. اصلی ترین آن زمانی اتفاق می افتد که فرمول تهیه محصول آرایشی بر پایه مواد روغنی یا چرب باشد. پس اگر پوستی حساس به آکنه دارید از محصولاتی که بر روی برچسب آن ها کلمه “Oil” مشاهده می کنید دوری کنید. همچنین کلماتی که به”-oxane” یا “-methicone” خطم می شوند از این دست هستند.

از چه مواد اولیه ای برای حفاظت از لب ها باید دوری کرد؟

رژ لب ها اغلب برای سلامتی دهان و دندان ضرر دارند، در نتیجه نباید بیش از چند ساعت بر روی لب های شما بمانند. به این دلیل که آبرسانی به لب ها به درستی انجام نمی شود، و در بلند مدت ممکن است باعث التهاب و آسیب به لب های شما شود. همینطور مواد تشکیل دهنده رژ لب برای سلامت دندان ها بسیار مضر است و به سلامت دهان شما نیز آسیب خواهد زد. برای جلوگیری از این مشکلات، رژ لب نباید بیش از ۵ ساعت روی لب های شما بماند، اگر نیاز دارید که بیش از این از رژ لب استفاده کنید، بعد از چند ساعت رژ را پاک کرده و کمی آبرسانی کنید و سپس دوباره آن را شارژ نمایید.

ممنون از اینکه تا انتهای مطلب همراه ما بودید.

 

Originally posted on ۰۵/۰۷/۱۳۹۹ @ ۱۰:۴۷ ق.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید