همه اطلاعاتی که برای خرید یک تبلت به صورت اینترنتی نیاز دارید

0
4747
خرید اینترنتی تبلت در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

اطلاعاتی که برای خرید یک تبلت به صورت اینترنتی نیاز دارید

ما در این مقاله قصد داریم هر اطلاعاتی که برای خرید اینترنتی تبلت مورد نیاز است در اختیار شما قرار دهیم. با توجه به محبوبیت روز افزون تبلت در جوامع امروزی لازم میدانیم توضیحاتی در جهت انتخاب درست و مناسب تبلت برای هر شخص را ارایه دهیم. با توجه به برندها و سیستم عامل های متفاوت و تبلیغات گسترده شرکتهای سازنده انواع مختلف تبلت ممکن است سوالات و سردرگمی هایی برای افراد جهت خرید اینترنتی تبلت پیش آید که ما در این مقاله از سری ( مقالات راهنمای خرید تبلت ) سعی در پاسخ به این سوالات و رفع این سردرگمی ها داریم.

چند اصل مهم برای خرید تبلت کارآمد

  • شناخت نیاز خود
  • اجتناب از اهمیت فراوان به قیمت
  • بررسی سوابق شرکت سازنده تبلت

خرید اینترنتی تبلت

  • شناخت نیاز خود :

یکی از مهم ترین سوالاتی که قبل از خرید اینترنتی تبلت باید از خود بپرسید این است که هدف شما از خرید تبلت چیست؟ آیا صرفا برای سرگرمی و تماشای فیلم و عکاسی است یا در فکر استفاده از تبلت به جای کامپیوتر شخصی می باشید؟ وجود چه خصوصیاتی در تبلت برای شما اهمیت بیشتری دارد؟ ارتقاء حافظه در چه درجه ای از اهمیت برای شما می باشد؟

  • اجتناب از اهمیت فراوان به قیمت :

برای خرید اینترنتی تبلت مناسب باید توجه داشته باشید که گران بودن تبلت لزوماً به معنی بی نقص بودن آن نیست و از طرف دیگر باید از خرید تبلت های ارزان و بی کیفیت اجتناب کنید . هر شرکت برای ارایه محصول خود شیوه متفاوتی نسبت به رقبای خود دارد به عنوان مثال شرکت آمازون برای تبلت kindle fire HD خود قیمت مناسبی نسبت به امکانات این تبلت ارایه میدهد اما در مقابل شرکت اپل برای طراحی و کیفیت بی نظیر محصولات خود قیمتهای به نسبت بالاتری طلب می کند. اگر تبلت را برای بازی و سرگرمی و تماشای فیلم میخواهید تبلت های اندرویدی گزینه مناسبی هستن که به نسبت تبلت های شرکت اپل قیمت مناسب تری دارند.

  • بررسی سوابق شرکت سازنده تبلت :

در خرید اینترنتی تبلت مناسب باید دقت کنید که سوابق شرکت سازنده را بررسی کنید و از ارایه به موقع به روزرسانی های نرم افزاری تبلت توسط شرکت اطمینان حاصل نمایید. به طور مثال تاخیر در ارایه به روزرسانی های جدید در تبلت های ایسوس و موتورولا به چشم میخورد اما شرکت سامسونگ در این زمینه عملکرد مناسبی داشته است.

خرید اینترنتی تبلت در ژورنال نوبشو

حال به بررسی چند پارامتر مهم در خرید اینترنتی تبلت می پردازیم:

  • سیستم عامل :

یکی از اولین پارامترهای مهم در انتخاب تبلت مناسب تعیین نوع سیستم عامل آن می باشد . در نگاه اول می توان گفت انتخاب سیستم عامل یه سلیقه شخصی است. سیستم عامل های تبلت عمدتاً اندروید، IOS و یا ویندوز فون می باشند. هر سیستم عامل نسبت به سایر سیستم عامل ها دارای برتری هایی می باشد که می توان این برتری در سیستم عامل اندروید را مربوط به گستردگی نرم افزارها برای اندروید دانست. IOS در بارگذاری نرم افزارها در تبلت نسبت به دو نوع دیگر دارای سرعت بالاتری می باشد. یکی از مزیت های سیستم عامل ویندوز فون زیبایی رابط کاربری آن می باشد. از میان سه سیستم عامل بالا می توان گفت سیستم عامل IOS برتری های بسیار بیشتری نسبت به دو نوع دیگر دارد.

  • پردازنده :

در خرید اینترنتی تبلت یکی از گزینه های مورد بحث برای انتخاب تبلت مناسب پردازنده آن می باشد . هر چه توقع ما از کارایی تبلت بیشتر باشد پردازنده آن باید قوی تر باشد. پردازنده ها انواع مختلفی دارند که در سیستم عامل های متفاوت با یکدیگر فرق دارند. پردازنده تبلت های اندرویدی عمدتا snapdragon ها می باشند که براساس قدرت دستگاه در رده های مختلفی تقسیم بندی می شوند.

۱- Snapdragon 200 series:

این سری ها در دستگاه هایی که قدرت بالایی ندارند و جز دستگاه های پایین رده تقسیم بندی می شوند استفاده می شود. دستگاه های دارای این سری از Snapdragon اغلب مقرون به صرفه هستند.

۲- Snapdragon 400 series:

بیشتر موارد استفاده ی این سری در دستگاه های میان رده و به میزان کمتر در دستگاه های پایین رده می باشد.

۳- Snapdragon 500,600,700 series:

این سری از تراشه ها بیشتر در دستگاه های میان رده استفاده می شود و برای دستگاه هایی با استفاده های معمول با وجود این تراشه مشکل کندی سرعت وجود نخواهد داشت.

مطالب پیشنهادی
قیمت گوشی اپل به چه عواملی بستگی دارد

۴- Snapdragon 800 series:

تبلت هایی که دارای سرعت بسیار بالایی هستند عمدتا دارای این سری از تراشه ها هستند.

پردازنده ها در تبلت های ویندوزی و آی پدها کاملا متفاوت هستند. شرکت اپل پردازنده های مورد استفاده خود را به صورت اختصاصی تولید می کند و پردازنده های AMD به طور عمده در تبلت های ویندوزی استفاده می شوند.

  • صفحه نمایش در خرید اینترنتی تبلت  :

ابعاد صفحه نمایش یکی از گزینه های انتخاب تبلت می باشد. تبلت ها با اندازه ۷ یا ۸ اینچ که اندازه ای متوسط دارند برای کارهای معمول مانند جستجو در اینترنت و تماشای عکس انتخاب مناسبی می باشند. برای تماشای فیلم و بازی تبلت های ۱۰ اینچی انتخاب بهتری می باشند. اگر هدف شما از خرید تبلت انجام کارهای حرفه ای مثل روتوش عکس و تدوین فیلم می باشد تبلت های ویندوزی با نمایشگر بزرگتر از ۱۰ اینچ کمک زیادی به شما می کند.

گزینه بعدی در انتخاب نمایشگر مناسب وضوح نمایشگر و کیفیت تصاویر می باشد. وضوح پایین در نمایشگر باعث می شود زیباترین تصاویر به صورتی مبهم نمایش داده شوند. در ادامه برخی از انواع resolution (وضوح) در صفحه نمایش تبلت ها را معرفی می کنیم.

  • HD: 720×۱۲۸۰
  • Full HD: 1080×۱۹۲۰
  • FHD+: 1080×۲۱۶۰
  • QHD: 1440×۲۵۶۰
  • Ultra HD: 2160×۳۸۴۰

ژورنال نوبشو

خرید اینترنتی تبلت

هر صفحه نمایش از دانه های ریزی به نام پیکسل تشکیل شده که تصاویر از کنار هم قرار گرفتن این دانه ها تشکیل می شود. اعداد بالا نشان دهنده تعداد پیکسل ها در صفحه نمایش هستند. پس کاملا روشن است هر چقدر تعداد پیکسل ها بیشتر باشد کیفیت تصاویر بیشتر خواهد بود اما باید توجه کنیم هر چقدر ابعاد صفحه نمایش بزرگتر می شود از چگالی این ذرات در صفحه کاسته شده و کیفیت کمتر می شود.

  • طراحی :

طراحی و شکل ظاهری تبلت یکی از موارد مهم برای اکثر افراد در خرید تبلت می باشد. یکی از پارامتر های زیبایی در تبلت ها ضخامت آن می باشد که گاهی شرکت سازنده برای ارایه تبلتی با ضخامت کمتر از ظرفیت باتری کم میکند.

  • باتری :

می توان گفت طول عمر باتری از مهم ترین ویژگی های یک تبلت و در کل یک وسیله الکترونیکی می باشد. توجه به این نکته ضروری می باشد که تبلت ها بیشتر برای موارد سرگرمی و بازی خریداری می شوند و در اینصورت داشتن باتری با توانایی ذخیره طولانی مدت انرژی از اهمیت بالایی برخوردار است. تبلت ها با توجه به اندازه بزرگی که دارند باتری بزرگتری نیز در آنها استفاده می شود . میزان ذخیره انرژی در باتری را با عبارت mAh نشان میدهند که هر چقدر این عدد بزرگتر باشد یعنی میزان شارژ دهی باتری بیشتر می باشد. هر چقدر صفحه نمایش بزرگتر و میزان روشنایی صفحه بیشتر باتری زودتر انرژی خود را از دست می دهد.

  • دوربین :

انتظار داشتن تبلتی با دوربین بسیار با کیفیت چندان معقولانه نیست چرا که امروزه اکثر سازندگان تبلت بیشتر تمرکز خود را بر روی بهبود خدمات نرم افزاری و سخت افزاری برای کاربران حرفه ای خود قرار می دهند و کمتر به کیفیت دوربین توجه می کنند . با این وجود در برخی از تبلت ها نظیر آی پد می توان دوربینی با کیفیت قابل قبول داشت اما کیفیت دوربین تبلت ها در مقایسه با گوشی های هوشمند پایین تر می باشد.

خرید اینترنتی تبلت در ژورنال نوبشو

خرید اینترنتی تبلت

حافظه

فضای ذخیره سازی اطلاعات برای کاربران خرید تبلت بسیار دارای اهمیت می باشد. حافظه برخی از تبلت ها ثابت و غیر قابل ارتقاء می باشد مثلا از ۸ گیگابایت تا ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره اطلاعات دارند و امکان اضافه کردن فضای بیشتر از طریق رم وجود ندارد اما گروهی دیگر از تبلت ها دارای یک فضای ذخیره سازی داخلی می باشند و در صورت نیاز با استفاده از رم میتوان این میزان از فضا را افزایش داد.

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید