انواع کرم نرم کننده پوست را می شناسید؟

0
4300
کرم نرم کننده پوست در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

راهنمای خرید انواع کرم پوست

کرم نرم کننده پوست به صورت زیر موجود است:

  • لوسیون ها :

برای نواحی مودار یا آسیب دیده پوست ( مانند اگزما ) مناسب هستند زیرا نازک هستند و به راحتی پخش می شوند، اما خیلی مرطوب کننده نیستند.

  • کرم ها:

برای استفاده در روز بسیار مفید هستند زیرا بسیار چرب نیستند و به سرعت جذب می شوند

  • پمادها:

برای پوستهای خیلی خشک، ضخیم و استفاده از شبانه مناسب است زیرا چرب، ضخیم و بسیار مرطوب کننده هستند. آنها معمولاً عاری از مواد نگهدارنده هستند، بنابراین برای پوست های حساس مناسب هستند، اما نباید از آن برای اگزما استفاده کرد.

کرم نرم کننده پوست در ژورنال نوبشو

کرم های نرم کننده را بدون نسخه می توان از داروخانه خریداری کرد. اگر وضعیت پوستی شدیدتر است، با پزشک عمومی، پرستار یا ویزیتور سلامت صحبت کنید، زیرا ممکن است شما به یک درمان قوی تر نیاز داشته باشید.

اگر شما یا فرزندانتان نیاز دارید به طور مرتب از نرم کننده استفاده کنید، ایده خوبی است که مقداری را در خانه، مدرسه یا محل کار نگه دارید. اگرچه کرم آبرسان اغلب تجویز می شود، اما همیشه بهترین گزینه نیست. ممکن است برخی از افراد نسبت به یک ماده موجود در کرم آبی واکنش نشان دهند.

انواع مختلفی از نرم کننده های ضد ترک وجود دارد که می توانند مستقیماً روی پوست قرار بگیرند. پزشک یا داروساز شما با شما صحبت خواهد کرد که کدام نوع نرم کننده بهتر برای شرایط پوستی شما عمل می کند. برخی برای جلوگیری از رطوبت، مانع محافظی روی پوست ایجاد می کنند. برخی از آنها مواد لازم را برای کاهش خارش یا جلوگیری از عفونت اضافه کرده اند ممکن است لازم باشد چند کرم نرم کننده مختلف را امتحان کنید تا بهترین مورد برای پوست خود یا فرزندتان پیدا کنید.

بسیاری از این محصولات باقیمانده نیز می توانند برای شستشو استفاده شوند.

نحوه استفاده از نرم کننده ها

کرم های ضد ترک، لوسیون های نرم کننده، اسپری ها، کرم ها و پمادها باید مستقیماً روی پوست بمالند. کرم های نرم کننده در جهت رشد موها بمالید این امر به جلوگیری از انسداد فولیکول های مو کمک می کند.  آنها می توانند برای جایگزینی رطوبت از دست رفته هر زمان که پوست شما خشک یا سفت باشد استفاده شود. آنها بسیار مفید هستند و در موقع نیاز به پوستتان کمک بزرگی میکنند.

شاید لازم باشد که نرم کننده های مختلف را آزمایش کنید یا ترکیبی از انها را امتحان کنید. به عنوان مثال، شما ممکن است تصمیم بگیرید که از کرم در طول روز و یک پماد در شب استفاده کنید.

استفاده از نرم کننده ها با سایر درمان های پوستی

اگر از یک کرم استروئید یا درمان دیگری برای وضعیت پوست خود استفاده می کنید، حداقل ۳۰ دقیقه پس از قرار دادن نرم کننده بعد از استفاده صبر کنید.

کرم نرم کننده پوست در ژورنال نوبشو

نکات مهم استفاده از نرم کننده ها

  • از نرم کننده ها می توان هر چند وقت یکبار استفاده کرد تا پوست مرطوب و در شرایط مناسبی حفظ شود. در حالت ایده آل، این کار باید حداقل ۳ یا ۴ بار در روز انجام شود.
  • به خصوص بسیار مهم است که بطور مرتب کرم دست و صورت خود را بزنید، زیرا بیشتر از سایر قسمت های بدن در معرض عناصر قرار دارند.
  • فعالیت های خاص مانند شنا یا باغبانی می تواند باعث تحریک پوست شود. استفاده از نرم کننده قبل از انجام این کارها به پوستتان کمک میکند.
  • نرم کننده ها بعد از شستن دست ها، استحمام بهتراست استفاده شود زیرا این شرایطی است که پوست رطوبت بیشتری نیاز دارد.
  • نرم کننده باید به محض اینکه پوست خود را خشک کردید استفاده کنید تا از جذب مناسب آن اطمینان حاصل کنید.
مطالب پیشنهادی
بهترین پیشنهاد برای خرید کرم آبرسان ارزان قیمت کدام است

واکنش های پوستی بعد از استفاده از نرم کننده ها

نرم کننده های پوستی گاهی اوقات می توانند یک واکنش پوستی ایجاد کنند، مانند:

  • احساس گرمای بیش از حد، سوزش یا خارش که بعد از چند روز از درمان برطرف نشود معمولاً در اثر واکنش به یک ماده خاص در نرم کننده ایجاد میشود.
  • فولیکولهای مو مسدود شده یا ملتهب (فولیکولیت) که ممکن است باعث جوش شود
  • بثورات صورت که باعث تشدید آکنه می شود

اگر هر یک از این علائم را تجربه کردید، با پزشک عمومی، پرستار یا داروساز خود صحبت کنید.

کرم نرم کننده پوست در ژورنال نوبشو

توصیه ایمنی هنگام استفاده از نرم کننده ها

این نکات ایمنی عمومی را هنگام استفاده از نرم کننده ها دنبال کنید:

  • در هنگام استفاده از همه نوع نرم کننده ها (دارای پارافین و عاری از پارافین) از آتش، شعله و سیگار خودداری کنید. لباس و رختخواب هایی که با یک فرد که از نرم کننده استفاده کرده در تماس بوده اند به راحتی می توانند آتش بگیرند. شستن پارچه در دماهای بالا ممکن است باعث افزایش میزان آمیختگی شود، اما آن را کاملاً از بین نمی برد.
  • مراقب باشید هنگام استفاده از نرم کننده ها در حمام یا در مکانهای کف کاشی کاری شده لیز نخورید. از نرم کننده ها معمولاً برای کمک به مدیریت شرایط پوستی خشک، خارش دار و پوسته پوسته مانند اگزما ، پسوریازیس و بیماری اتیزیوز استفاده می شود.  آنها به جلوگیری از التهاب و شعله ور شدن این شرایط کمک می کنند . نرم کننده ها برای تسکین و بهبود پوست خشک به علت تقریباً هر علتی ، از جمله: اگزما ، پسوریازیس ، درماتیت آتوپیک ، کم کاری تیروئید ، دیابت ، بیماری کلیوی

نرم کننده ها می توانند این شرایط و همچنین سایر تحریکات پوستی مانند سوختگی ناشی از پرتودرمانی و.. را درمان کند.

اقدامات دیگری که باعث خشکی پوست شما می شود که با نرم کننده ها قابل درمان است عبارتند از:

  • هنگام استحمام یا دوش گرفتن از آب بسیار گرم استفاده میکنید
  • حمام یا دوش مکرر یا طولانی
  • هنگام تمیز کردن یا شستن ظرف ها، طولانی مدت دست خود را در معرض آب قرار میدهید
  • برای مدت طولانی پوست خود را نزدیک به یک منبع گرمای قوی مانند یک بخاری قرار میدهید
  • استفاده از صابون ها یا محصولات پاک کننده ای که خشک هستند
  • قرار گرفتن در معرض آفتاب بیش از حد

مهم نیست که به چه علتی خشکی، خارش، تحریک، پوسته پوسته شدن حتی بدتر این که، ترک خوردگی یا خونریزی ایجاد شده است نرم کننده ها می توانند به بهبود و کنترل علائم و بهبودی پوست کمک کند .

ژورنال نوبشو

Originally posted on ۰۵/۰۶/۱۳۹۹ @ ۷:۱۰ ق.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید