هزینه هوشمند سازی ساختمان وابسته به چه عواملی می باشد

0
3719
هزینه هوشمند سازی ساختمان
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

هزینه هوشمند سازی ساختمان

شاید در وهله اول احساس شود که ابعاد ساختمان بر روی هزینه هوشمند سازی اثر گذار است اما این تفکر کاملاً نادرست می باشد. اگر بخواهیم موضوع را با ذکر مثالی به صورت واضح و روشن بیان کنیم باید خانه ای با متراژ ۱۰۰ متر در نظر بگیرید، این خانه ممکن است امکاناتی داشته باشد که خانه های ۱۸۰ متری نیز از آن برخوردار نباشند، به درستی که در اختیار داشتن تمامی این امکانات و هوشمند سازی نیاز به هزینه بسیاری دارد اما همین موضوع در هنگام فروش واحد مسکونی یا تجاری، اداری بر روی قیمت آن اثر گذار خواهد بود و فروشنده می تواند تمامی هزینه هایی که در این را متحمل شده است را با فروش واحد مربوطه به دست آورد. چنانچه مایلید عوامل موثر بر روی هزینه هوشمند سازی ساختمان را شناسایی کنید و بودجه در اختیار داشته خود را با آن تطابق دهید این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید سیستم خانه هوشمند را مطالعه نمایید.

هزینه هوشمند سازی ساختمان در ژورنال نوبشو

عوامل موثر بر هزینه هوشمند سازی ساختمان شامل چه مواردی است؟

در برآورد هزینه باید در ابتدا در نظر داشته باشیم که خدمات ارائه شده برای هوشمند سازی ساختمان با هزینه آن هماهنگی دارد یا نه و این موضوع ارزش داشتن در مقابل هزینه مساله ای است که در همه ی موارد و مسائل باید به آن توجه کنیم. موضوع بعدی که باید به آن توجه نمود این است که آیا هزینه ای که می کنیم به ارزش تمام شده ی ساختمان می افزاید یا تأثیری بر آن ندارد. این موضوع شاید برای افرادی که در ساختمان سکونت دارند زیاد مد نظر نباشد ولی برای پیمانکاران این موضوع اهمیت زیادی دارد.

اولین چیزی که برای برآورد میزان هزینه هوشمند سازی ساختمان باید در نظر گرفت این است که هر چه بخواهیم امکانات بیشتری داشته باشیم طبیعتاً هزینه تمام شده هم به نسبت آن ها افزایش پیدا خواهد کرد. در ادامه به بررسی عوامل موثر بر هوشمند سازی ساختمان می پردازیم.

هزینه هوشمند سازی ساختمان در ژورنال نوبشو

عوامل موثر بر هوشمند سازی ساختمان

۱.نوع و برند وسایل هوشمند سازی:

در این خصوص باید گفت که هر چه کیفیت وسایل به کار رفته در هوشمند سازی ساختمان بالاتر باشد هزینه نسبت به آن متغیر خواهد بود. در این مورد برند کالای مصرفی هم بی تأثیر نبوده و بر روی قیمت تمام شده تأثیر گذار خواهد بود. مصرف کننده باید با توجه به بودجه خود و انتظاری که از سیستم دارد نوع و برند مد نظر خود را انتخاب نماید. در اینجا باید متذکر شد که برای کیفیت لازم نیست حتماً به دنبال برند های مطرح اروپائی یا کره و ترک برویم چون در داخل ایران هم برندهایی تولید می شوند که دارای کیفیت قابل قبولی بوده و در مواردی حتی با برندهای مطرح جهانی هم رقابت می کنند و از نظر هزینه ای از نمونه های خارجی خود به مراتب ارزان تر هم هستند.

۲.سطح هوشمندی:

یکی دیگر از مواردی که بر هزینه هوشمند سازی ساختمان اثر خواهد گذاشت تعیین میزان هوشمندی است و اینکه بدانیم چه سطحی از هوشمندی را در ساختمان نیاز داریم. به طور کلی می توان گفت در ساختمان ۴ سطح هوشمند سازی داریم و انتخاب نوع آن بر عهده ی مشتری می باشد. این چهار سطح شامل ساده، نرمال، پیشرفته و ویژه است و با توجه به این که میزان تجهیزات مصرفی در هر سطحی متفاوت از دیگری می باشد هزینه هوشمند سازی از سطحی به سطح دیگر متفاوت خواهد بود.

۳.سن بنا:

هزینه هوشمند سازی ساختمان های نوساز نسبت به ساختمان های قدیمی کمتر است و شاید علت آن نو بودن تجهیزات پایه برای هوشمند سازی است که نیازی به تعویض ندارند.

مطالب پیشنهادی
چرا امروزه خانه هوشمند تا این اندازه طرفدار دارد؟

۴.پروتکل سیستم:

هر سیستمی پروتکل خاص خود را دارد که این نوع پروتکل بر روی هزینه هوشمند سازی ساختمان تأثیر می گذارد. بعضی از پروتکل ها ذاتاً گران هستند و برای همه ی افراد قابل استفاده نمی باشند و در مقابل بعضی از پروتکل ها مانند سیستم های وایرلس ارزان تر بوده و هزینه تجهیزات مخصوصاً سیم کشی و لوله گذاری در آن ها حذف شده و قیمت تمام شده کاهش پیدا می کند.

۵.سیستم های کنترلی و امکانات:

هر چه تعداد بخش هایی که هوشمند سازی شده اند بیشتر باشد نیاز به سیستم های کنترلی بیشتری هم دارد مثلاً پرده ی سالن را در نظر بگیریم اگر بخواهیم هم پرده و هم آستر آن کنترلی باشد برای هر کدام موتور مجزا لازم بوده و طبیعتاً هزینه آن بالاتر می رود و اگر علاوه بر سالن اتاق های خواب را هم بخواهیم به همین صورت عمل کنیم باز هم هزینه بیشتر خواهد شد.

۶.هزینه نصب و راه اندازی:

هزینه نصب و راه اندازی هم همانند تجهیزات و وسایل مصرفی به چند عامل بستگی دارد. اولین عامل موثر بر هزینه نصب و راه اندازی نوع برند مصرفی است از این جهت که بعضی از برند ها نصب دشوارتری داشته و زمان بیشتری را به خود اختصاص می دهند. مورد بعدی تعداد تجهیزات مصرفی است که بر روی هزینه نصب تأثیر می گذارد ولی باید در نظر داشت که هزینه نصب و راه اندازی در همان ابتدا توسط شرکت محاسبه شده و در مواردی هزینه نصب بر عهده خود شرکت است و هزینه ی جداگانه ای بابت آن دریافت نمی شود.

هزینه هوشمند سازی ساختمان در ژورنال نوبشو

چه چیز هایی را می توان در هوشمند سازی ساختمان موثر دانست؟

برای سیستم هوشمند ساختمان حتی می توان از کولرهای آبی قدیمی کمک بگیرید. با در نظر گرفتن هزینه اضافی می توان سیستم های گرمایشی و سرمایشی قدیمی خود را با سیستم های مدرن تر جایگزین کرد و کنترل فضاهای مختلف هر اتاق را بر عهده بگیرید.

از دیگر مواردی که در هوشمند سازی ساختمان موثر است پخش موسیقی از فضاهای مختلف خانه تنها با کنترل از راه دور می باشد. برای مثال شما می توانید در اتاق خواب باشید و تنها با یک دکمه پخش موسیقی را از بخش هال و پذیرایی آغاز کنید. در صورت نیاز قابلیت کم و زیاد کردن صدا برای شما از این فاصله نیز امکان پذیر می باشد.

در ساختمان هوشمند از لحاظ پخش موسیقی امکان پخش آهنگ های مختلف از هر اتاق امکان پذیر می باشد و نیازی نیست یک موسیقی از سراسر منزل پخش شود.

با توجه به این توضیحات توانسته ایم تا حدودی با عوامل موثر بر هزینه هوشمند سازی ساختمان آشنا شویم اما با این وجود هوشمند سازی یک امر تخصصی است و نیاز است در این باره متخصصین نظر دهند، پس توصیه می شود با مراجعه به شرکت های فنی مهندسی که در این زمینه فعالیت دارند قیمت تقریبی را به دست آورید.

چنانچه قصد دارید به هوشمند سازی ساختمان خود بپردازید اما نمی دانید وسایل مورد نیاز را از کجا تهیه کنید که کیفیت عالی و قیمت معقولی داشته باشند ما به شما سایت نوبشو را پیشنهاد می دهیم. با مراجعه به سایت نوبشو می توانید از فروشندگان با تجربه و خوش برخورد حاضر در نوبشو مشاوره گرفته.

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید