از مزایای خرید اینترنتی قطعات کامپیوتر چه می دانید

0
5270
خرید اینترنتی قطعات کامپیوتر در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

خرید اینترنتی قطعات کامپیوتر

در این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید اینترنتی قصد داریم به شما بگوییم که چه قطعاتی از کامپیوتر را می توانید اینترنتی بخرید، خرید اینترنتی چه مزایایی دارد و راه کارهای خرید اینترنتی قطعات کامپیوتر را هم برای شما بیان کنیم.

خوب است قبل از هر چیز نام برخی از قطعات سخت افزاری و جانبی کامپیوتر که می توانید آن ها را اینترنتی بخرید را برای آشنایی بیشتر شما ذکر کنیم: سی پی یو، مادربورد، کارت گرافیک، رم کامپیتر، هارد اینترنال، فن، ماوس، مانیتور، کیس کامپیوتر، اسپیکر، پاور کامپیوتر، هارد اکسترنال، درایو نوری اینترنال، کیبورد، حافظه اس اس دی ssd ، فلش مموری، ماوس پد، وب کم و…

همانطور که همگی می دانیم امروزه پیشرفت فناوری رشد چشمگیری داشته و ما در تمامی امورات زندگی پیش از پیش به اینترنت و کامپیوتر وابسته می باشیم‌ که هر یک به نوبه خود دارای مزایای زیادی در زندگی ما می باشند.

از مزایای بی شمار استفاده از کامپیوتر به چند مورد زیر اشاره کرده و پس از آن به سراغ مزایای خرید اینترنتی قطعات کامپیوتر برای شما عزیزان خواهیم رفت.

مزایای استفاده از کامپیوتر:

از بین تمامی مزیت های مختلفی که استفاده از کامپیوتر ها به دنبال دارند نمی توان از سه مورد مهم آن چشم پوشی کرده و نگفت؛ اولین مورد سرعت بالای کامپیوترها در اجرا و انجام محاسبات خواسته شده ما می باشد، دومین مورد دقیق بودن کامپیوترها و انجام محاسبات بدون هیچ اشکال، ایراد و خطاییست، سومین مورد آن هم قدرت ذخیره سازی و ظرفیت کامپیوتر ها در حفظ و نگهداری اطلاعات ما می باشد که کامپیوترها هرگز این اطلاعات را فراموش نمی کنند.

از دیگر مزایا و فایده های استفاده از کامپیوتر هم می‌شود به امکان برقراری سریع ارتباط با بقیه کاربران، آسان انجام شدن کارها، کمتر شدن نیروی انسانی در بسیاری از کارها و سپردن کارها به کامپیوترهای مخصوص، خستگی ناپذیری کامپیوتر و رایانه ها و… ‌اشاره کرد.

خرید اینترنتی قطعات کامپیوتر در ژورنال نوبشو

از مزایای خرید اینترنتی قطعات کامپیوتر هم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱_راحت خرید کردن:

در این روزها که اکثر مردم شاغل می باشند و با کمبود وقت مواجه هستند می توانند با چرخش در سایت های معتبر و مقایسه قطعات مورد نیاز در سایت های مختلف در کوتاه ترین زمان قطعه مورد نظر را سفارش دهند.

۲_قیمت مناسب و بهتر:

در زمانی که یک شرکت شروع به فروش محصولات خود به صورت اینترنتی می کند می تواند برای هر محصول قیمت مناسبتر و ارزان تری را ارائه دهد پس مشتریان می توانند در حین مقایسه قیمت، قیمت به صرفه تری را انتخاب کرده و محصول ارزان تر و مناسب را خریداری کند.

۳_تنوع بی شمار محصولات در اینترنت و سایت ها:

وقتی که شما به بازار می روید پس از طی یک مسافت و گشتن در چند مغازه و اطلاعات گرفتن درباره ی هر محصول هم زمان زیادی را از دست می دهید و هم ممکن است اطلاعات کافی را به دست نیاورید اما وقتی که در فروشگاه های اینترنتی گشتی می زنید با تنوع بی شمار محصولات و اطلاعات مختص به هریک مواجه می شوید که این اتفاق به نوبه ی خود دست شما را برای خرید باز می گذارد.

مطالب پیشنهادی
ویژگی های اساسی که یک فروشگاه اینترنتی موبایل باید داشته باشد

۴_می توانید قطعه مورد نظر برای رایانه خود را با ضمانت های چند ماهه و یا چند ساله و یا ضمانت تعویض کالا دریافت کنید.

۵_ می توانید محصول خود را با توجه به پستی که سایت دارد در کمترین و کوتاه ترین زمان با استفاده از پست پیشتاز و… در محلی که ثبت کردید به آسانی و راحتی دریافت کنید.

۶_ ما هنگامی که به خرید یک محصول می رویم ممکن است بعد از بازگشت به منزل با انبوهی از کالاهایی که به آن ها نیاز نداریم و خریداری کرده ایم مواجه شویم پس با خرید اینترنتی قطعات کامپیوتر می توانید تا حد امکان جلوی این کار را گرفت و همچنین با خرید از بعضی سایت ها که دارای تخفیفات و ارسال رایگان هستند می توانیم از هزینه های اضافی حمل و نقل جلوگیری کنیم همچنین می توانید از تخفیفات دوره ای موجود در برخی فروشگاه های اینترنتی در حین خرید استفاده کنید.

خرید اینترنتی قطعات کامپیوتر در ژورنال نوبشو

خرید اینترنتی قطعات کامپیوتر نیاز به یک سری اطلاعات و دانش دارد که راهنمایی لازم برای خرید برخی از آن قطعات را هم خدمت شما عزیزان عرض می کنیم

  • برای خرید کیس کامپیوتر باید به منافذ خروجی و ورودی، فن ها وجنس بدنه توجه کرد که معمولی ترین جنس آلومینیوم می باشد.
  • برای خرید منبع تغذیه و یا پاور باید به این نکته توجه کرد که چون پاور برق و انرژی مورد نیاز قطعات دیگر را فراهم می کند از یک بند و مارک خوب تهیه شود و به اندازه کافی قدرت داشته باشد.
  • برای خرید هارد دیسک باید به نوع و ابعاد هارد، ظرفیت هارد، رابط، سرعت دورانی و حافظه ی بافر هارد توجه کنید.
  • اولین و مهمترین نکته برای خرید کارت گرافیک توجه به نوع رده سیستم می باشد که مثلاً اگر سیستم شما ۲ گیگابات رم می خورد به کارت گرافیک ۴ گیگابایتی نیاز دارد و دومین نکته این است که شما باید توجه کنید کارت گرافیک را برای چه کاری می خواهید مثلا: بازی، کارهای اداری، مولتی مدیا، کارهای گرافیکی و… اما اخرین نکته برای خرید کارت گرافیک بودجه ی مورد نظر شما می باشد چرا که گاهی با دقت و توجه زیاد به انتخاب محصول می توانید با کمترین قیمت یک کارت گرافیک عالی تهیه کنید.
  • پردازنده یا CPU یکی دیگر از مهمترین قطعات رایانه می باشد چرا که اکثر کارهایی که با کامپیوتر انجام می دهید با توجه به قدرت پردازنده ی شما و تحت تأثیر آن انجام می پذیرد و پایان می یابد پس در نتیجه اگر درست انتخاب نکنید باید مدام با وقفه ها و کندی های کامپیوتر دست و پنجه نرم کنید بنابراین در خرید سی پی یو هم دقت کافی را به عمل آورید.

امیدواریم به شما در آسانتر شدن خرید اینترنتی قطعات کامپیوتر کمک کرده باشیم و از شما عزیزان ممنونیم که تا اینجا همراه ما بودید.

خرید اینترنتی قطعات کامپیوتر در ژورنال نوبشو

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید