چراغ سقفی چه انواعی دارد و فکر می کنید کدام برای شما مناسب است

0
6369
چراغ سقفی در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

چراغ سقفی

در طراحی داخلی حرفه ای، نور یک مبحث اساسی به شمار می رود و چراغ سقفی برای تأمین نور نقاط مختلف خانه گزینه ی مناسبی است و علاوه بر تأمین نور از جنبه تزیینی برای دکوراسیون بسیار مهم است. این چراغ ها در مدل ها و اندازه های مختلف وجود دارند و هر کدام توان های متفاوتی از نوردهی را دارند.

از آنجا که امروزه دیگر چراغ ها فقط برای نورپردازی نیستند و جنبه ی تزیینی آنها نیز بسیار مهم شده است خرید یک چراغ سقفی خوب و مناسب ضروری است. با استفاده از آنها می توانید فضای خانه را دل نشین و زیبا کنید. پس با ما باشید در این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید لوستر تا این وسایل را از جنبه های مختلف بررسی کنیم.

انواع چراغ سقفی

  • توکار :

این نوع از چراغ سقفی در نورپردازی ساختمان بسیار پرطرفدار است و در بسیاری از فضاها مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که میدانید لوسترها در نورپردازی بیشتر روی یک مکان خاص متمرکز هستند و اگر شما می خواهید که خانه را به صورت کلی نورپردازی کنید چراغ های توکار برای شما کاملاً مناسب هستند. آنها کاملاً داخل سقف قرار می گیرند و بدنه ی آنها معلوم نمیشود تنها چیزی که مشخص است نور آنها است. چراغ سقفی توکار می تواند جلوه ی خیلی خوبی را به نمایش بگذارد مخصوصاً اگر در سقف های کاذب یا در زیر کابینت های دیواری مورد استفاده قرار بگیرد.

چراغ سقفی در ژورنال نوبشو

  • روکار :

این چراغ ها بر عکس نوع توکار هستند و به جای اینکه داخل سقف قرار بگیرند، روی سقف نصب می شوند. چون در این نوع، چراغ داخل سقف قرار نمی گیرد دارای جنبه ی تزیینی بیشتر و میزان نوردهی بالاتر است. که این یعنی علاوه بر در نظر گرفتن میزان نوردهی، طرح و رنگ بدنه را نیز باید با توجه به دکوراسیون خانه انتخاب کنید. مزیت دیگری که آنها دارند این است که نورپردازی که به وجود می آورند یکنواخت تر است. نوع نور آنها میتواند مهتابی، آفتابی یا صدفی باشد همچنین دارای مدل های هوشمند نیز هستند. چراغ سقفی روکار مربع، مستطیل و گرد از شکل های گوناگون این چراغ ها هستند.

چراغ سقفی در ژورنال نوبشو

  • چراغ سقفی سنسور دار :

چراغ های سنسور دار برای استفاده در هر محیطی کاربردی هستند و کمک فراوانی به صرفه جویی در انرژی می کنند. با این حال بیشترین مکان هایی که در آنها از انواع سنسور دار استفاده میشود راه پله یا پارکینگ ساختمان هاست. چراغ های سنسور دار با تشخیص اینکه کسی وارد محیط شده است به صورت خودکار روشن شده و در صورتی که کسی آنجا نباشد خاموش می شوند.

سنسور دار در ژورنال نوبشو

  • چراغ شبکه ای :

این نوع هم به صورت توکار و هم به صورت روکار تولید می شود و میتوان آنها را در سقف های گچی یا سقف کاذب کار گذاشت. از این مدل ها بیشتر برای مراکز اداری استفاده میشود چون در این مکان ها به نور بیشتری نیاز است.

شبکه ایی در ژورنال نوبشو

  • سرپیچ دار :

در این چراغ ها شما کاملاً در مورد انتخاب لامپ مختار هستید چون سرپیچ های موجود به شما اجازه می دهند از لامپ مورد نظر خودتان با هر توانی که می خواهید در چراغ سقفی استفاده کنید. حتی امکان استفاده از لامپ های هالوژنی نیز وجود دارد.

چراغ سقفی در ژورنال نوبشو

  • چراغ ضد آب :

بیشترین کاربرد را برای محیط استخر یا محیط هایی که مدام پر از گرد و غبار هستند دارند چون نسبت به رطوبت مقاوت بالایی از خود نشان می دهند و لازم نیست نگران خراب شدن آنها در اثر رطوبت یا گرد و خاک باشید.

مطالب پیشنهادی
راهنمای خرید ست سرویس بهداشتی

اندازه

برای استفاده از چراغ سقفی روکار و توکار در سقف خانه تعداد و اندازه هر چراغ را به طور مناسب انتخاب کنید. برای اینکه یکی از چراغ های نوع توکار را نصب کنید باید از قبل در سقف یک حفره برای جایگذاری چراغ ایجاد کنید. اندازه این برش که در سقف ایجاد میکنید را تأمین کنندگان در اختیار شما قرار میدهند. حال اگر شما بخواهید چراغ های توکاری که از قبل در فضا وجود داشته اند عوض کنید احتمالاً ترجیح دهید که به جای دردسر ایجاد حفره ی جدید در سقف، چراغ را با اندازه ای انتخاب کنید که با برش های قبلی روی سقف هماهنگ باشد. البته برای نوع روکار اینطور نیست و چراغ ها به راحتی با پیچ در محل دلخواه نصب می شوند.

نوع نور تولید شده

در بحث رنگ نوری که معمولاً در چراغ ها استفاده میشود باید گفت که به طور کلی دارای سه نوع اصلی آفتابی، مهتابی و صدفی یا یخی هستند.

  • آفتابی:

مانند رنگ خورشید زرد است و آدم را به یاد غروب خورشید می اندازد به همین دلیل هم همواره حس آرامش بخشی دارد. از این رنگ بیشتر برای فضاهایی استفاده میکنند که لازم است آرامش در آنجا باشد مثلاً اتاق خواب، دمای لامپ های ال ای دی با رنگ آفتابی به طور تقریبی ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ کلوین می باشد.

  • مهتابی:

دارای رنگ آبی و سفید هستند. حتماً متوجه شده اید که از این لامپ ها بیشتر در جاهایی استفاده میشود که نیاز به نور کافی برای انجام کار های دقیق دارند مثلاً در کارگاه ها بیشتر ترجیح می دهند از این نوع استفاده کنند.

  • صدفی:

این رنگ سفید تر از لامپ های آفتابی است. میتوان گفت که این رنگ چیزی بین آفتابی و مهتابی است و برای فضاهای اداری نیز مناسب است.

انواع چراغ سقفی آشپزخانه

نورپردازی آشپزخانه با این چراغ ها باعث می شود آشپزخانه شما خیلی شیک و مدرن شود. در این میان انواعی از چراغ ها که در کابینت ها و قسمت بالای اپن قرار میگیرند تأثیر چشم گیری بر زیبا سازی فضای خانه و آشپرخانه دارند. برای محدوده ی بالای اپن از چراغ های گرد و کوچک و با تعداد مختلف استفاده میشود البته از این مدل برای کابینت ها هم استفاده میشود. در زیر کابینت های دیواری هم از میتوان از انواع توکار خطی یا گرد چراغ سقفی استفاده کرد که نورپردازی خوبی برای این فضا ارائه می دهند.

چراغ سقفی در ژورنال نوبشو

چند نکته

مطمئناً همه برای خرید کوچکترین چیز ها هم به برند تولید کننده آن توجه میکنند تا خیالشان از بابت استاندارد بودن آن راحت شود. فروشندگان حاضر در نوبشو این محصول را با برند های مختلف ارائه میدهند و کمک می کنند راحت تر انتخاب کنید.

قیمت این محصول تا حد زیادی به طرح و مدلی که انتخاب میکنید بستگی دارد اما اگر میخواهید کالایی که می خرید از مزیت های بیشتری مانند سنسور بهره مند باشد هزینه بالاتری را باید بپردازید.

 

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید