راهنمای جامع خرید شانه و برس مو

0
5961
خرید شانه و برس مو در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

خرید شانه و برس مو

قبل از خرید شانه و برس مو حفظ تمیزی آن، حالت و قوی ماندن ریشه آن از جمله مواردی است که باید به آن توجه داشته باشیم شایعات بسیار زیادی درباره روش های شانه زدن و برس های مناسب به وجود آمده به عنوان مثال افرادی وجود دارند که معتقدند قبل از خواب باید صد بار موها را شانه زد تا موی نرمی داشته باشید.

پیشنهاد می کنیم از انجام چنین کاری پرهیز کنید، زیرا بیش از حد شانه زدن موهای سر باعث می شود فشار زیادی به پوست سر وارد شود و در نهایت موجب ریزش موهای شما می گردد. در ادامه این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید لوازم بهداشتی، شما را با انواع شانه و برس مو و روش شانه زدن موی سر به صورت صحیح آشنا می کنیم

چه مدل برسی بخریم آیا هر مدل کاربرد خاصی دارند

برای خرید شانه و برس مو بد نیست بدانید که بهترین برس مو در مدل ها و شکل های مختلفی تولید می شوند که هر کدام از آن ها کابرد خاص خود را دارند اما در حال حاضر کاربردی ترین مدل هایی که در میان مردم رایج است عبارت اند از:

  • برس پارویی

خرید شانه و برس مو در ژورنال نوبشو

این نوع مدل تقریباً در همه خانه ها پیدا می شود قبل از خرید شانه و برس مو از نوع پارویی بد نیست بدانید که با توجه به تخت بودن و نحوه طراحی آن با انواع موها سازگاری دارند و به خوبی می تواند گره های مو را از هم باز کند.

خرید شانه و برس مو در ژورنال نوبشو

اگر قصد خرید شانه و برس مو را دارید که موها را به راحتی خشک کنند این مدل را به شما پیشنهاد می دهیم زیرا این نوع از برس ها برای خشک کردن موها توسط سشوار طراحی شده اند دلیل آن هم سوراخ های موجود در برس می باشد هنگامی که شما از سشوار استفاده می کنید هوای تولید شده به وسیله این سوراخ ها لا به لای مو های شما می رود و باعث سریعتر خشک شدن مو می شود

  • برس پیچی

ژورنال نوبشو

برای خرید شانه و برس مو از نوع پیچی بهتر است از خصوصیات آن با خبر شوید این نوع از برس ها در واقع کار حجم دهندگی را برای مو انجام می دهند، با استفاده از آن به کمک سشوار می توانید موهای خود را فر کنید، البته هر چقدر قطر برس گرد تر باشد موجب فرشدن بیشتر موهای شما خواهد شد.

بدنیست بدانید که از برس های پیچی با قطر زیاد بیشتر برای صاف کردن موهایی که درشت هستند استفاده می شود، نکته ی دیگر که هنگام خرید شانه و برس مو باید به آن توجه کرد حالت دهندگی برس ها می باشد برس پیچی اگر از نوع سرامیکی باشد با توجه به جنسی که دارد هنگام استفاده از سشوار و برخورد حرارت داغ آن به بدنه برس موجب بالا رفتن قدرت حالت دهندگی آن خواهد شد و فرهای بهتری نسبت به سایر مدل های پیچی به موهای شما می دهد.

آشنایی با جنس مناسب دندانه های برس

خرید شانه و برس مو در ژورنال نوبشو

نکته ی دیگری که هنگام خرید شانه و برس مو مورد توجه قرار می گیرد جنس دندانه آنها می باشد برس های مو می تواند از نوع طبیعی با مصنوعی و یا ترکیبی از هر دو نوع باشند که در ادامه به صورت مختصر درباره آن ها توضیح می دهیم.

  • دندانه مصنوعی

جنس آن ها معمولاً از نایلون می باشد و مناسب مو های زبر، ضخیم و گره ای است با توجه به ضخیم بودن این دندانه ها به راحتی از پس باز کردن هر موی در هم گره شده بر می آیند و از لحاظ قیمتی نیز از نوع طبیعی بسیار ارزان تر می باشند

  • دندانه طبیعی

قبل از خرید شانه و برس مو با دندانه های طبیعی بد نیست بدانید برس های تولید شده با موی طبیعی معممولاً از موی گراز ساخته می شوند، با توجه به نرمی خاصی که این نوع برس ها دارند استفاده از آن برای آن دسته از افرادی که دارای موهای ظریف و صافی دارند توصیه می شود. یکی از مهمترین مزیت های آن نسبت به نوع مصنوعی توزیع یکنواخت چربی طبیعی موها می باشد.

مطالب پیشنهادی
خرید اینترنتی محصولات ارایشی و بهداشتی

منظور از توزیع طبیعی چربی موها این است که چربی موهای شما را از ریشه تا نوک مو پخش می کند و باعث نرم تر شدن و بالا رفتن درخشندگی در موها می شود.

  • میکس دو نوع مصنوعی و طبیعی

این نوع از برس ها ترکیبی از نوع مصنوعی و طبیعی می باشند به این صورت که هم از دندانه های نایلونی و هم از موی حیوانات در ساخت برس استفاده شده است و نکته ی جالبی که هنگام خرید شانه و برس مو میکس مورد توجه قرار گرفته است مزایای ترکیب شده آن می باشد. در این حالت در اصطلاح شما با یک تیر دو نشان را زده اید.

روش های صحیح شانه زدن موی سر

۱- برای براق شدن پس از پایان شانه زدن چند بار موهای خود را از ریشه تا نوک مو شانه بزنید، این کار باعث می شود که روغن طبیعی موجود در مو به صورت منظم در بین موهای شما پخش شود و علاوه بر براق نشان دادن آن ها در مستحکم ساختن موهای شما نقش داشته باشد.

۲- هنگام خشک بودن موهای سر آن ها را شانه کنید تا از شکسته شدن مو جلوگیری بعمل آید موهای زیادی وجود دارند که بهترین راه مرتب کردن آن ها شانه زدن قبل از استحمام می باشد توصیه می شود اگر موهای شما از این نوع می باشند در صورت وجود گره در آن قبل از حمام گره ها را باز کرده و شانه بزند تا پس از بیرون آمدن از حمام مجبور نباشید از برس استفاده کنید.

۳- برای بالا بردن سلامت موهای خود از زیاد برس کشیدن آن ها خودداری کنید، هر چند این طرز فکر غلط میان خانم ها رایج شده که روزانه صد مرتبه موی خود را برس می کشند اما در حقیقت این کار به لایه خارجی مو آسیب جدی وارد می کند و سبب خشک و کدر به نظر آمدن موی شما می شود.

 

Originally posted on ۱۱/۲۰/۱۳۹۹ @ ۷:۱۷ ق.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید