آیا همه چیز را درباره چرخ خیاطی صنعتی می دانید

0
5812
چرخ خیاطی صنعتی در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

چرخ خیاطی صنعتی

همانگونه که می دانید چرخ های خیاطی امروزه در میان مردم حرف اول را می زنند. تمامی ما برای دوخت پوشاک و وسایل خود نیازمند این دسته از ابزارهای کاربردی می باشیم. شما می توانید با استفاده از چرخ خیاطی تمامی دوخت و دوزهای خود را انجام داده و آسایش و آرامش به خود هدیه نمایید. چرخ خیاطی صنعتی یکی از ابزارهایی می باشد که امروزه در صنعت نساجی و بافندگی به طور چشمگیر مورد استفاده قرار می گیرد و توانسته محبوبیت را در میان تولید کنندگان کسب نماید. چرخ خیاطی صنعتی با مدل های خانگی تفاوت های بسیاری دارد و کارکرد آن ها جدای از هم می باشد. در این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید چرخ خیاطی قصد داریم تا به بیان ویژگی های بارز چرخ خیاطی صنعتی و تفاوت های آن با دیگر چرخ های مرتبط پرداخته و آگاهی و اطلاعات شما در این زمینه ارتقا بخشیم.

تفاوت های بارز چرخ خیاطی خانگی و چرخ خیاطی صنعتی

  • چرخ خیاطی صنعتی

همانگونه که بیان شد این چرخ های صنعتی تفاوت هایی در زمینه ی عملکرد دارند که داشتن اطلاعات کافی در این باره می تواند به شما کمک های بسیاری نماید. از چرخ های صنعتی در صنایعی همچون نساجی و بافندگی استفاده می شود و این چرخ ها دارای عملکردی به صورت تک کاره هستند. عملکرد تک کاره به معنای استفاده خاص از چرخ خیاطی صنعتی می باشد و از جمله این موارد خاص می توان به زیگراگ دوزی، راسته دوزی و … اشاره نمود. از چرخ های صنعتی نمی توان انتظارهای بسیاری داشت زیرا این چرخ ها همانند انواع خانگی خود کاربردهای مختلفی ندارند و نمی توان از آن ها برای انجام انواع دوخت و دوزاستفاده نمود.

شما می توانید با استفاده از قابلیت هایی که چرخ های خانگی دارند و بادامک هایی که برروی این چرخ ها تعبیه شده انواع مختلف دوخت و دوز را انجام دهید اما این امر با استفاده از چرخ خیاطی صنعتی امکان پذیر نمی باشد. از نظر تعداد دوخت می توان گفت چرخ صنعتی سرعت بیشتری نسبت به نوع خانگی دارد به گونه ای که شما می توانید با استفاده از چرخ خیاطی صنعتی در طی هر دقیقه بیش از ۱۵۰۰ دوخت را انجام دهید اما در چرخ خیاطی خانگی این تعداد به کمتر از ۱۰۰۰ دوخت می رسد. البته برخی چرخ های صنعتی به علت کارکرد قوی خود می توانند تا ۵۰۰۰ دوخت در یک دقیقه را نیز به انجام برسانند.

چرخ های صنعتی دارای یک کفی چدن می باشند که این کفی سبب کاهش میزان لرزش و صدای آن می گردد. جنس بدنه ی چرخ خیاطی صنعتی نیز از نوع چدن می باشد که علت این امر نیز همان کاهش میزان آلودگی صوتی می باشد. از نظر وزن همین استفاده از چدن تأثیر بسیاری دارد و وزن این دسته از چرخ های خیاطی را افزایش می دهد. این چرخ ها به طور معمول بیش از ۴۰ کیلوگرم وزن دارند و غالباً جا به جایی آن ها مشکل می باشد.

  • چرخ خیاطی خانگی

چرخ خیاطی خانگی دارای وزنی معادل ۱۵ کیلوگرم و یا کمتر می باشد. جنس این دسته از چرخ های خیاطی آلومینیوم و پلاستیک بوده و مرغوبیت بسیاری دارند. شما می توانید به راحتی این نوع از چرخ های خیاطی را حمل نموده و مورد استفاده قرار دهید. چرخ خیاطی صنعتی دارای دور موتور بیشتری می باشد و شما باید تمامی قطعات آن را طی فواصل منظمی روغن کاری نمایید. سیستم های مختلفی برای این چرخ های خیاطی در نظر گرفته شده است که از جمله ی آن ها می توان به سیستم و مخزن پمپاژکننده اشاره نمود. این سیستم مربوط به پمپاژ روغن می باشد که عمل روغن کاری در طی فواصل گوناگون به طور خودکار برای شما انجام می دهد.

مطالب پیشنهادی
وجه تمایز چرخ خیاطی کاچیران نسبت به دیگر چرخ خیاطی ها چیست

چرخ خیاطی صنعتی در ژورنال نوبشو

انواع مختلف چرخ خیاطی صنعتی و کاربردهای آن ها برای شما

چرخ های خیاطی صنعتی را عمدتاً به دسته های مختلفی تقسیم می نمایند که هر کدام از این چرخ ها ویژگی ها و کاربردهای خاص خود را برای شما به همراه دارند. از جمله چرخ های صنعتی می توان به چرخ خیاطی سردوز، چرخ خیاطی راسته دوز، چرخ خیاطی میان دوز، چرخ خیاطی چرم دوز و چرخ خیاطی گلدوزی اشاره نمود. چرخ خیاطی راسته دوز را به عنوان مهمترین چرخ خیاطی صنعتی می شناسند که عمدتاً کاربردهای فراوانی در این عرصه دارد. شما می توانید از این دسته چرخ های صنعتی در طی تمام مراحل تولید و دوخت استفاده نموده و از قابلیت های آن ها بهرمند شوید.

برندهای مختلف تولید کننده ی چرخ خیاطی صنعتی

امروزه شرکت ها و برندهای مختلفی در سراسر دنیا به امر تولید و توزیع این دسته از چرخ های خیاطی می پردازند. برخی از این برندها توانسته اند با سابقه ی چشمگیر و کیفیت بالای محصولات خود محبوبیت های بسیاری را در میان مصرف کنندگان کسب نمایند. از میان تمام برندهای تولید کننده ی چرخ خیاطی صنعتی می توان به جک، نان بگ، ژوکی، زوجی، اس جی جمسی، تیپیکال، جویتا، دادیلی و چرخ خیاطی برادر اشاره نمود. تمام محصولات تولید شده توسط این برندها قابلیت ها و ویژگی های مختلفی دارند که شما می توانید با افزایش آگاهی و مطالعه ی قابلیت ها ویژگی های آن ها بهترین چرخ را انتخاب نموده و خریداری نمایید.

چرخ خیاطی صنعتی در ژورنال نوبشو

چرخ خیاطی صنعتی بزرگتر بوده و نسبت به انواع مختلف دیگر قیمت بیشتری دارد و شما باید برای تهیه ی این دسته از محصولات دوخت و دوز هزینه های بیشتری را متحمل شوید. این دسته را تنها برای انجام یک وظیفه تولید می نمایند و روند کار آن ها به طور مداوم می باشد. قدرت بالای موتورهای آن ها موجب می گردد تا شما بتوانید مدت زمان طولانی تری از آن ها استفاده کنید. پایه هایی که برای این چرخ ها در نظر گرفته می شود قابل تعویض بوده و در صورت بروز ایرادات مختلف می توانید آن ها تعمیر و یا تعویض نمایید.

موتوری که برای مدل صنعتی لحاظ می گردد عموماً از دیگر قسمت های چرخ همچون چراغ ها جدا بوده و در اغلب مواقع آن ها در بخش های زیزین چرخ تعبیه می نمایند در صورتی که شما می توانید موتور چرخ های خیاطی خانگی را مشاهده نمایید که در داخل این دسته از چرخ ها قرار گرفته است. این چرخ ها عمدتاً دو نوع موتور دارند یکی به عنوان موتور فرمان یار شناخته می شود و دیگری کلاچ. موتورهای فرمان یار از نظر میزان مصرف انرژی بهینه بوده و برق کمتری را به مصرف می رسانند. شما می توانید با استفاده از این موتورها هزینه های کمتری در زمینه انرژی پرداخت نمایید. موتورهای فرمان یار در زمان خاموش شدن در حالت سکوت قرار می گیرند و این کاملاً برعکس موتور کلاچ می باشد زیرا موتورهای کلاچ در زمان خاموش نیز به چرخش خود ادامه می دهند.

فروشگاه و سایت های اینترنتی مختلفی در سراسر کشور به امر فروش این دسته از محصولات می پردازند که از میان آن ها می توان به  نوبشو اشاره نمود. شما می توانید محصولات خود را با بهترین کیفیت و بالاترین کارایی از این سایت که لینک آن در بخش پایین آمده تهیه نموده و آرامش و آسایش را برای خود به ارمغان آورید.

https://www.nobesho.com

چرخ خیاطی صنعتی در ژورنال نوبشو

 

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید