هر آن چه درباره سیستم هوشمند ساختمان باید بدانید

0
3340
سیستم هوشمند ساختمان در ژورنال نوبشو
5/5 - (1 امتیاز)

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

تجربه دنیایی از رفاه و آرامش با سیستم هوشمند ساختمان

ما در این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید سیستم خانه هوشمند به تعریف ساده که SMART HOME چه نوع سیستمی است می پردازیم؟ SMART HOME سیستمی است که قادر به کنترل تمام تکنولوژی به کار رفته در ساختمان می باشد. در این سیستم هوشمند ساختمان، تمامی لوازم برقی و مکانیکی شما تحت محافظت و کنترل قرار می گیرد که با استفاده از این فناوری علاوه بر داشتن یک تکنولوژی برتر و هوشمند می توانید با انجام برنامه ریزی دقیق به تمام کارهای خود برسید.

سیستم هوشمند ساختمان در ژورنال نوبشو

سیستم هوشمند ساختمان

داشتن اطلاعات کافی در رابطه با تمامی امکانات و ویژگی این سیستم هوشمند سبب می شود در زمان خرید و نصب هر مدل از این محصول دچار زیان و خسارت نشوید. اما این سوال وجود دارد که اطلاعات درست و دقیق را از چه راهی کسب می شود؟ پیشنهاد ما جستجو در سایت نوبشو است، کافیست روی لینک زیر کلیک کنید تا با دنیایی از اطلاعات مفید رو به رو شوید.

https://www.nobesho.com

سیستم هوشمند ساختمان چه کاربرد و مزایایی دارد؟

بشر از دیرباز به دنبال اختراع و کشف امکاناتی بوده است که بتواند به طور هوشمندانه ادامه زندگی انسان را بهبود بخشد، وسایل نقلیه، لوازم برقی خانه، تکنولوژی های کامپیوتری و ارتباطی و… همگی از نمونه تلاش های موفق انسان برای رسیده به زندگی مرفه است. در پی چنین رویداد ها برخی افراد با تکیه بر علم و دانش نوین دنیا و داشتن تجهیزات فوق پیشرفته پای به دنیایی از فناوری گذاشته اند که نهایت رفاه و آرامش را به انسان هدیه می دهد. داشتن تجهیزاتی که در مدت زمان کمی حجم زیادی از کارهای شما را با سرعت و دقت فراوان انجام دهد تعریف کلی سیستم هوشمند ساختمان است.

برای نصب و پیاده سازی این سیستم بر روی ساختمان و منازل در ابتدا باید زمینه راه اندازی آن فراهم شود. به این معنی که زیر ساخت های ساختمانی برای داشتن یک شبکه بی سیم یا با سیم از پیش آماده شده باشند. سیستم هوشمند ساختمان با داشتن ارتباط مستقیم با تمامی امکانات برقی و مکانیکی منزل شرایطی را فراهم می کند که کنترل ساختمان بر اساس برنامه ریزی دقیقی و بدون دخالت انسان به کار خود برای مدت تعین شده ( مدت زمان بی نهایت و همیشگی ) ادامه دهد.

سیستم هوشمند ساختمان در ژورنال نوبشو

سیستم هوشمند ساختمان

مزیت های استفاده از سیستم هوشمند ساختمان

مزیت اصلی داشتن سیستم هوشمند، صرفه جویی در میزان انرژی مصرفی و نیروی کار انسانی است. با داشتن چنین تجهیراتی می توانید از مزیت های برتر دیگر نیز بهره ببرید:

  • تنظیمان روشنایی:

داشتن یک فضای رومانتیک برای شام، محیطی تاریک و سینمایی در زمان تماشای تلوزیون و نورپردازی دلنشین در زمان مطالعه به همراه سنسورها و تایمرهای تعیین کننده مدت زمان نورپردازی از امکاناتی است که در زمان استفاده از سیستم هوشمند روشنایی نصیب شما خواهد شد. به طور کلی کاربرد این سیستم در سه بخش تعریف شده است:

۱-کاری:

این نوع از نورپردازی ها تفاوت چندانی با سیستم های نورپردازی هایی عمومی ندارد و تنها جنبه متفاوت بودن آن اعمال تنظیمات برای میزان روشنایی و تایمر خاموش و روشن است که در سقف به کار برده می شود.

۲-عمومی:

داشتن امکاناتی که سبب تنظیمات نوری در زمان مطالعه و انجام کار شود مزیتی است که در زمان نصب و راه اندازی سیستم هوشمند روشنایی روی میز کسب خواهید کرد.

۳-تزئینی:

در نورپردازی تزئینی اختیار نور به دست شماست، می توانید نقطه دلخواه خود را مرکز دید و توجه دیگران قرار دهید و یا نمای زیبا با استفاده از نورپردازی هایی جالب برای افراد به نمایش بگذارید.

  • کنترل پرده برقی:

ریل های برقی که راه ارتباطی شما و پرده های نصب شده بر دیوار ساختمان است. با استفاده از سیستم هوشمند پرده برقی به سادگی می توانید پرده ها را باز و بسته کنید به علاوه شرایطی برای شما فراهم می شود که با استفاده از تایمر و زمان سج تعیین کنید که در یک زمان خاص پرده ها بسته شوند.

  • تنظیم سیستم های امنیتی:

رفتن به سفر یکی از بهترین رویداد های زندگی است البته در صورتی که دغدغه و نگرانی نداشته باشید، داشتن سیستم هوشمند امنیتی شرایطی را به وجود می آورد که با استفاده از تکنولوژی های برتر دنیا از ورود افراد غیر مجاز به ساختمان جلوگیری شود. سنسورهای قوی که با توجه به میدان های مغناطیسی از باز شدن درب ها جلوگیری می کند، البته این توضیح کلی از سیستم های امنیتی است.

مطالب پیشنهادی
با تجهیزات خانه هوشمند می توانید تمامی اشیاء منزل را از راه دور کنترل کنید

سیستم هوشمند ساختمان در ژورنال نوبشو

سیستم هوشمند ساختمان

  • اعمال تنظیمات صوتی و تصویری:

این سیستم بخش هیجان انگیز سیستم های هوشمند ساختمان است. تنظیم لوازم صوتی و تصویر برای جشن ها و مراسمات یکی از مهمترین مزیت های این سیستم ها است و شما به راحتی می توانید با اعمال این تنظیمات عزیزان خود را سورپرایز کنید.

  • تنظیم و کنترل تجهیزات گرمایشی و سرمایشی:

استفاده از سیستم های هوشمند برای تنظیم دما و حرارت در ساختمان، این امکان را می دهد که با اعمال تنظیمات دمای محیط را بدون حضور فیزیکی خود تغییر دهد. توجه داشته باشید مهمترین مزیت این بخش جلوگیری از اتلاف انرژی ماست. شما می توانید تنظیمات سیستم را به گونه ای برنامه ریزی کنید که در صورت نبودن شخصی در محیط به صورت خودکار پس از مدت مقرر خاموش شود. این امکانات برای روشن شدن سیستم نیز صدق می کند به علاوه داشتن فناوری هشدار دهنده سبب می شود که در صورت باز بودن درب یا پنجره آلارم اخطار به طور خودکار فعال خواهد شد. این آلارم قادر است برای مدت های طولانی فعال باشد و یا می توان به گونه ای اعمال کنید که در صورت قطع نشدن پس از ده دقیقه به صورت خودکار خاموش شود.

  • تنظیمات اعلام آتش سوزی:

در یک جمله می توان این سیستم هوشمند را تعریف کرد. سیستم های اطفای حریق، میزان خسارات را تا کمترین حد ممکن کاهش می دهند. این سیستم با داشتن آلارم خطر در صورت تشخیص احتمال احتراق ساکنین را از بروز آتش سوزی اطلاع می کنند که در نتیجه سبب جلوگیری از تلفات جانی نیز می شود.

  • کنترل و اعمال تنظیماتی برای تغذیه گیاهان و حیوانات:

با استفاده از سیستم های کنترلی تغذیه می توانید میزان غذای مربوط به هر وعده را برای حیوانات خود تعیین کنید به علاوه برخی از ظروف هوشمند قابلیت شناسایی حیوانات، جنس و نژاد آن ها را نیز فراهم می کنند و بر اساس تنظیمات اعمال شده میزان غذا را در اختیار آن ها قرار می دهند. استفاده از این سیستم های هوشمند در جهت آبیاری گلدان ها با استفاده سیستم های آبیاری، استفاده می شود. در این روش و با استفاده از اپلیکیشن هایی قابل نصب در گوشی می توانید وضعیت آبیاری گلدان ها را بسنجید.

 

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید