مهمترین اخبار ورزشی در جهان به چه ورزش هایی می پردازد

0
6091
اخبار ورزشی در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

اخبار ورزشی خوب چه خصوصیاتی دارد؟

  • شفاف باشد (Clarity):

اخبار ورزشی شفاف باشد و مخاطب را مجبور به جستجو برای درک خبر نکند و از آغاز خبر باید با وضوح کامل به چند پرسش کوتاه (چه کسی، چه چیزی، چه زمانی، چرا و کجا) پاسخ دهد.

  • اختصار (Conciseness):

بهتر است خبر را در چند پاراگراف (بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ کلمه) بنویسید و از بیان توضیحات بی تاثیر پرهیز کنید. چرا که معمولاً دنبال کنندگان خبر ترجیح می دهند با صرف زمان کمتر از اصل مطلب مطلع شوند.

  • درستی خبر (Correctness):

اخبار ورزشی خوب باید بر اساس واقعیت تنظیم شوند و در متن خبر برای جذب مخاطب شایعه سازی صورت نگیرد. در غیر اینصورت، بدون شک خبر شما بی اعتبار شده و دیگر مخاطبین اخبار شما را دنبال نمی کنند.

  • اخبار ورزشی خوب باید مخاطب را متقاعد کنند (Compelling):

اگر در خبر شما مطلب جالب و جدیدی وجود ندارد باید دیدگاه خود را تغییر داده و از زاویه دیگری به آن خبر نگاه کنید تا بتوانید در تنظیم خبر خوب موفق بوده و مخاطب را متقاعد کنید.

  • و در نهایت خبر باید کامل باشد (Complete):

منظور از کامل بودن نوشتن تمامی جزئیات خبر نیست، بلکه باید اصل مطلب را به خوبی ادا کنید.

مشروح اخبار پرسپولیس

اخبار ورزشی در ژورنال نوبشو

اخبار ورزشی

در این بخش از مقاله، نوبشو (https://nobesho.com) قصد دارد با اشاره به تاریخچه کوتاهی از پرسپولیس، برخی از جدیدترین اخبار پرسپولیس را به شما ارائه دهد.

این باشگاه در سال ۱۳۴۲ و در شهر شمیرانات تهران توسط علی عبدُه تأسیس شده است. پرسپولیس در آغاز فعالیت خود رشته های ورزشی دیگر به جز فوتبال، مانند بولینگ و… را در باشگاه خود آموزش می داده است.

مهم ترین اخبار ورزشی پرسپولیس

  • بازیکن سابق پرسپولیس، حسین کعبی گفته: استقلال سه بار به من پیشنهاد بازی داده اما نپذیرفتم
  • میر معصوم سهرابی مدیر مسئول تیم تراکتور در مورد اینکه در صورت عدم برگزاری لیگ آیا تیم صدرنشین که پرسپولیس است را به عنوان قهرمان می پذیرد یا نه گفت: اگر هیأت رئیسه اعلام میکرد می پذیرفتیم.
  • خلیل زاده، مدافع سرزن و گلزن پرسپولیس گفت: گرفتن پرسپولیس از جدول قهرمانی مانند گرفتن کره ماه از زمین است (در واقع اشاره به محال بودن این امر می کند.)

شرح اخبار استقلال

اخبار ورزشی در ژورنال نوبشو

اخبار ورزشی

نوبشو جهت جلب رضایت طرفداران هر دو تیم بخشی از مقاله سری مقالات اخبار ورزشی خود را نیز به استقلال اختصاص داده است.

باشگاه استقلال در چهارم مهر ۱۳۲۴ در تهران شروع به فعالیت کرد. تا قبل از انقلاب با نام های دوچرخه سواران و تاج شناخته می شد.

مهم ترین اخبار ورزشی استقلال

  • به گفته فرهاد مجیدی با رفتن بودوروف آسیبی به خط دفاع تیم نرسیده و ما با همین تعداد بازیکن فعلی احساس کمبود نداریم.
  • قرار است مسابقه به تعویق افتاده بین فولاد خوزستان و استقلال در ۲۹ خرداد ۹۹ برگزار شود.
  • از اقدامات جدید احمد سعادتمند، تمدید قرار داد با بازیکنان فعلی باشگاه استقلال است.
  • محمود فکری هم مورد تهاجم تهمت ها قرار گرفت.
  • به گفته سازمان لیگ، تمرین های تیم های لیگ برتر در سوم خرداد شروع می شود. اما با توجه به مسابقه پیش روی برای تیم استقلال، این تیم تمرینات خود را زودتر آغاز می کند. اما همه اعضا و عوامل این تایم باید قبل از تمرین تست کرونا بدهند.

بانک ورزش

در این بخش شما را با تاریخچه ورزش های المپیک و پارالمپیک و نیز رشته های ورزشی متعلق به هر کدام آشنا می کنیم.

  • معرفی انواع ورزشهای المپیک (اخبار ورزشی المپیک)

ورزشهای المپیک در ژورنال نوبشو

اخبار ورزشی

ورزش های المپیک: به جشنواره ورزش که در یونان و اواخر قرن ۱۹ میلادی آغاز شده است، بازی های المپیک یا المپیاد ورزشی گفته می شد. این مسابقات ورزشی بین ورزشکاران برتر سراسر دنیا برگزار می شود. همه ساله در زمان برگزاری مسابقات در بخش های مختلف اخبار ورزشی به اعلام نتایج رقابت ها می پردازند.

مطالب پیشنهادی
سایت ورزش در برگیرنده چه اطلاعاتی می باشد؟

از جمله ورزش های موجود در این المپیاد عبارتند از: دو و میدانی، دوچرخه سواری، شمشیربازی، ژیمناستیک، وزنه برداری، تیراندازی، شنا، کشتی، تنیس، فوتبال، بسکتبال، والیبال، تکواندو، کاراته، بوکس و… .

  • آشنایی با ورزش های پارالمپیک

اخبار ورزشی در ژورنال نوبشو

اخبار ورزشی

ورزش های پارالمپیک (پارا المپیک): این جشنواره ورزشی متعلق به افراد دارای معلولیت جسمی (شامل حرکتی، بینایی، شنوایی) و ذهنی بوده، که در چند رشته ورزشی برگزار می شود. برترین های هر رشته ورزشی مشخص شده و بصورت جهانی با یکدیگر به رقابت می پردازند. این مسابقات نیز همچون مسابقات المپیک در اخبار ورزشی متنوع پوشش خبری می شود.

رشته های ورزشی پارالمپیک شامل موارد زیر می شوند: بسکتبال با ویلچر، بوچیا، تنیس با ویلچر، تنیس روی میز، تیر و کمان، تیراندازی، جودو (مخصوص نابینایان)، دو و میدانی، دوچرخه سواری، شمشیربازی با ویلچر، شنا، فوتبال ۵ نفره، فوتبال ۷ نفره، قایقرانی، گلبال، والیبال نشسته، وزنه برداری، اسکی آلپاین

معرفی ورزش بوچیا (boccia)

این ورزش در ابتدا به طور مخصوص برای معلولین فلج مغزی ایجاد شد، اما امروزه برای انواع معلولین جسمی که نیرو و توان دست آنها ضعیف یا بسیار ضعیف است کاربرد دارد. کلاس بندی این ورزش با توجه به شدت معلولیت ورزشکار از کلاس BC1 شروع شده و تا BC4 مشخص می شود. اما جدیداً کلاس BC5 هم برای کسانی که از توان فیزیکی بهتری برخوردارند تعیین شده است.

این ورزش بر روی تمرکز و توانایی دست های ورزشکار تأثیرات مثبتی دارد. همچنین موجب روحیه گرفتن و احساس مفید بودن ورزشکار می شود. چون ورزش به صورت تیمی می باشد، حس مشارکت اجتماعی و مسئولیت پذیری را در ورزشکار ایجاد می کند.

ابزار این ورزش شامل ۱۳ عدد توپ در سه رنگ (۶ توپ قرمز – ۶ توپ آبی و یک توپ سفید)، یک عدد رمپ (برای ورزشکارانی که توان دست آنها بسیار ضعیف است. کلاس BC3)، متر، پرگار و… (در مسابقات برای تشخیص فاصله توپ ها تا توپ جک) می شود.

بوچیا در ژورنال نوبشو

اخبار ورزشی

توپ ها در بین دو تیم تقسیم می شود (یک تیم توپ های قرمز و دیگری توپ های آبی) و توپ سفید (توپ هدف یا جک بال) نیز باید دست یکی از تیم ها باشد. برای شروع با اشاره مربی یا داور بازیکنی که توپ سفید را دارد آن را به داخل زمینی با ابعاد ۶* ۵/۱۲ متر پرتاب می کند (و یا از رمپ کمک می گیرد). سپس باید یکی از توپ های قرمز یا آبی را که دارد، به سمت نزدیک ترین نقطه به توپ جک بیاندازد. تیم مقابل باید سعی کند توپ خود را از توپ حریف به جک نزدیک تر کند. در پایان مربی یا داور تعداد توپ های نزدیک به جک را شمرده و امتیاز را اعلام می کند.

آشنایی با ورزش گلبال

این ورزش برای نابینایان تعریف شده، شیوه انجام این ورزش به این صورت است که در دو نیمه ده دقیقه ای بازیکنان با چشمان بسته و در هر تیم سه نفر به رقابت می پردازند. این ورزش دارای توپ های مخصوصی است که داخل توپ صدایی شبیه به زنگ وجود دارد تا ورزشکار بتواند جهت توپ را تشخیص دهد. شیوه مسابقه و امتیاز دهی این ورزش شبیه به ورزش فوتبال است. یعنی بازیکن باید سعی کند به واسطه پرتاب توپ با دست آن را به داخل دروازه تیم حریف بیاندازد.

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید