بهترین مدلهای اسباب بازی کنترلی

0
6156
اسباب بازی کنترلی در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

اسباب بازی کنترلی

کاربران گرامی امروز قصد داریم در این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید اسباب بازی، موضوع خرید بهترین مدل های اسباب بازی کنترلی را مورد بررسی قرار دهیم، پس ما همراه باشید.

شاید دانستن این موضوع برای شما هم مهم و جالب باشد که روانشناسان استفاده ی کودکان از اسباب بازی را یک نوع غذا برای روح و روان او می دانند که سبب تقویت روحیه کودک می شود. استفاده از اسباب بازی کنترلی سبب می شود کودک نیازهای واقعی خود را پاسخ دهد. کودک قسمت بزرگی از زندگی خود را با بازی کردن می گذراند و در صورتی که این بازی کردن با اسباب بازی های کنترلی باشد می تواند هیجان بیشتری را تجربه کند.

اسباب بازی کنترلی در ژورنال نوبشو

اسباب بازی کنترلی چیست و چگونه عملکردی دارد؟

امروزه تنوع و وجود اسباب بازی کنترلی به شدت افزایش پیدا کرده است و این تنوع در فروشگاه های بزرگ و تجهیزات سرگرم کننده بیشتر از هر جای دیگری به چشم می خورد. هر نوعی از مجموعه اسباب بازی کنترلی دارای ویژگی، مدل و رنگ مخصوص به خود می باشد اما با وجود این ویژگی ها عملکرد کلی آن ها به یک شکل می باشد که در ادامه عملکرد این نوع اسباب بازی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

اسباب بازیِ کنترلی با استفاده از امواج رادیویی هدایت می شود و با تمام اسباب بازی های کنترلی دیگر دارای یک اساس مشترک می باشد. تنها تفاوتی که بین این اسباب بازی ها وجود دارد این است که از این فرآیند در جهت کاربرد خاص و ویژه ی اسباب بازی استفاده می شود.

اسباب بازی کنترلی در ژورنال نوبشو

به عنوان مثال یک اسباب بازی موتور با یک هواپیما که هر دو از نوع کنترلی می باشند، با وجود پایه و اساس مشترک، نتیجه فرآیندی متفاوت دارند.

مهم ترین اجزای تشکیل دهنده ی اسباب بازی کدام اند؟

در صورتی که چهار قسمت اصلی و مشخص شده در اسباب بازی عملکرد بدون نقصی داشته باشد، اسباب بازی مشکلی نخواهد داشت.

چهار قسمت اصلی اسباب بازیهای کنترلی عبارت اند از:

  • فرستنده :

فرستنده یکی از مهمترین اجزاء اسباب بازی ها می باشد که در صورت به وجود آمدن مشکل دراین قسمت، اسباب بازی به درستی کار نخواهد کرد. قسمت فرستنده در این نوع اسباب بازی ها عمل کنترل از راه دور را انجام می دهند و مهمترین وظیفه ی آن ها ارسال امواج رادیویی بین قسمت کنترل و خود آن می باشد. این امواج رادیویی شامل مجموعه دستوراتی است که فرد استفاده کننده برای کنترل اسباب بازی ارسال می کند. اسباب بازی کنترلی در ژورنال نوبشو

  • گیرنده

گیرنده نیز یکی از مهمترین اجزاء اسباب بازی می باشد که وظیفه ای اصلی این قسمت از اسباب بازی، دریافت امواج رادیویی شامل دستورات از فرستنده ی امواج می باشد. دستورات دریافتی از فرستنده را دریافت کرده و اعمال می نماید تا اسباب بازی در جهت مورد نظر فرد استفاده کننده حرکت کند.

  • موتور الکتریکی

از مهمترین اجزاء اسباب بازیها، موتور آن می باشد. امروزه در اسباب بازی های پیشرفته از تعداد متعددی موتور استفاده می شود که ساختار اسباب بازی را پیچیده تر از انواع دیگر می کند. تعداد موتور مورد استفاده در یک اسباب بازی به عوامل زیادی از جمله اندازه ی اسباب بازی، نیاز سیستم و … بستگی خواهد داشت.

مطالب پیشنهادی
فروش اسباب بازی در اینترنت

وظیفه ی اصلی موتور در اسباب بازی به چرخش در آوردن چرخ های در ماشین و به حرکت در آوردن ملخ ها در قایق های کنترلی می باشد.

  • منبع برق مجهز

بخش چهارم از مهمترین بخش های اجزاء ماشین کنترلی، منبع انرژی مورد نیاز اسباب بازی است که بدون آن حرکت اسباب بازی امکان پذیر نخواهد بود.

در بسیاری از اسباب بازیها از جمله ماشین کنترلی و … وجود منبع انرژی مهمترین قسمت اسباب بازی به حساب می آید و علت این اهمیت نیز به وضوح روشن است، چراکه در صورت عدم وجود منبع انرژی سایر بخش ها توانایی انجام وظایف خود را نخواهند داشت.

منبع انرژی که در این نوع اسباب بازی ها مورد استفاده قرار گرفته می شود می تواند گاز، بنزین و باتری های شارژ شدنی باشد.

مناسب ترین سن برای استفاده از اسباب بازیِ کنترلی، چه سنی می باشد؟

سوالی که برای بیشتر پدر و مادر ها هنگام خرید اسباب بازیهای کنترلی به وجود می آید این است که آیا سن فرزند من برای استفاده از این اسباب بازی مناسب است یا خیر؟ در این قسمت از مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

یکی از مهمترین دلایل علاقه ی فرزندان به این نوع اسباب بازی این است که بازی با این نوع اسباب بازی ها می تواند جایگزین خوبی برای بازی های مجازی شده و هیجان مورد نیاز آن ها را برطرف نماید.

اسباب بازی های کنترلی در مدل ها و انواع بسیار متنوعی تولید و در بازار عرضه می شود و والدین به راحتی می تواند با توجه به سایز و کارایی اسباب بازی آن ها را برای فرزند خود خریداری نمایند. به عنوان مثال در صورتی که فرزند زیر یک سال دارید بهتر است اسباب بازی را خریداری کنید که سایز کوچک تری داشته و با استفاد از یک دکمه ی ساده و کوچک کار کند. استفاده کردن از چنین اسباب بازی برای کودک زیر یک سال برای او بسیار سرگرم کننده می باشد.

هر چقدر تکنولوژی مورد استفاده در ساخت اسباب بازی پیشرفته تر باشد و در سایزهای بزرگتری تولید شود، برای کودکانی با سن بیشتر مناسب می باشند، به عنوان مثال اسباب بازی هایی که عملکرد چنگانه با چند موتور دارند برای نوجوانان مناسب بوده و اصلاً برای کودکان توصیه نمی شود.

Originally posted on ۰۹/۲۳/۱۳۹۹ @ ۱:۲۰ ب.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید