چه نکات و عواملی بر قیمت دوچرخه تأثیر دارد

0
5649
قیمت دوچرخه در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

قیمت دوچرخه

دوچرخه از جمله وسیله هایی است که برای حمل و نقل بسیار سبک، سریع و بدون آلودگی می باشد، قیمت دوچرخه یکی از مهمترین عواملی است که هنگام خرید دوچرخه باید مورد توجه خریدار قرار گیرد که ما در این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید دوچرخه و اسکوتر، این موضوع را مورد بررسی قرار خوایم داد.

شاید برای شما نیز دانستن این که اولین دوچرخه ساخته شده بر روی کره ی خاکی به چه شکل بوده جالب باشد، اولین دوچرخه ای که ساخته شده است از جنس چوب بوده و بدون هیچ گونه پدالی آن را به حرکت در می آورند به گونه ای که فرد استفاده کننده پاهای خود را بر روی زمین می کشیده و موجب به حرکت دو آمدن دو چرخ، دوچرخه می شده است.

قیمت دوچرخه در ژورنال نوبشو

دوچرخه از جنبه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد از جمله جنبه های ورزشی، حمل و نقل به ساده ترین و سالم ترین حالت ممکن و … . فردی که قصد خرید آن را دارد باید پس از انتخاب نوع دوچرخه ی مورد نیاز خود به قیمت دوچرخه توجه فراوانی داشته باشد، در واقع قیمت هر دوچرخه یکی از مهمترین نکاتی است که هنگام خرید باید مورد توجه خریدار قرار بگیرد. در این قسمت از مقاله به بررسی عوامل موثر بر قیمت یک دوچرخه خواهیم پرداخت.

قبل از بررسی عوامل موثر بر قیمت باید به این نکته توجه شود که قبل از این که به عوامل تأثیرگذار بر آن برسیم باید فرد هدف خود را از خرید دوچرخه مشخص نماید و پس از مخشص کردن دلیل خرید، به قیمت های مختلف دوچرخه و عوامل تأثیرگذار بر آن توجه نماید.

به عنوان مثال یک دوچرخه که برای ورزش ساده مورد استفاده قرار می گیرد و در یک محیط معمولی از آن استفاده می شود با یک مدل که در کوهستان و توسط یک ورزش کار حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد دارای امکانات و ویژگی های بسیار متفاوتی می باشند، این تفاوت ویژگی، باعث ایجاد تفاوت های بسیار در قیمت خواهد شد.

قیمت دوچرخه در ژورنال نوبشو

عواملی که باعث تغییر در قیمت دوچرخه میشوند، عبارتند از:

  • فصل:

قیمت یک دوچرخه می تواند به عوامل زیادی بستگی داشته باشد، شاید برای شما جالب باید که حتی تغییر فصل نیز می تواند بسیار تأثیرگذار باشد. به عنوان مثال در فصلی مانند تابستان و یا بهار که افراد بسیاری مانند ورزشکاران، کودکان و نوجوانان و … استفاده از دوچرخه را مجدداً آغاز می نمایند و این سبب می شود تقاضای خرید دوچرخه در سراسر یک شهر افزایش پیدا کرده و در نتیجه ی افزایش تقاضای دوچرخه، نیز افزایش چشمگیری را نسبت به تابستان پیدا خواهد کرد.

  • برند تولید کننده دوچرخه:

یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر قیمت دوچرخه، برند تولید کننده بدنه دوچرخه می باشد. برندهایی که بدنه دوچرخه را تولید می کنند دارای قیمت های بسیار متنوعی می باشند که در کنار تفاوت قیمتی که در برند های مختلف وجود دارد، بدون شک کیفیت های متفاوتی نیز وجود دارد. برندهای بسیار معروفی برای تولید دوچرخه های کوهستان و یا دوچرخه های مورد استفاده در شهر مانند جاینت، پژو، مریدا و … وجود دارند که دارای قیمت بالایی نسبت به کیفیت بالای بدنه می باشند. اگر شما نیز اهل دوچرخه سواری و ورزش باشید نام این برندها را تا به کنون شنیده اید.

برندهای دیگری نیز در ارتباط با تولید بدنه دوچرخه فعالیت دارند که در رده ی پایین تری نسبت به برندهایی مانند پژو، جانیت و یا فوجی قرار دارند. بدنه های تولید شده توسط این برندها نیز دارای کیفیت بسیار بالایی می باشند و قیمت این دوچرخه ها نیز به نسبت آن ها تفاوت چندانی ندارند، به عنوان مثال برندهایی مانند ویوا، المپیا و … در این دسته از برندها قرار دارند.

مطالب پیشنهادی
بهترین دوچرخه دخترانه چه ویژگی هایی دارد

افرادی که برای آن ها قیمت دوچرخه از اهمیت بالایی برخوردار می باشد، باید به بدنه ای که تولید داخلی و یا خارجی باشد توجه بسیاری داشته باشند. به طور معممول بدنه هایی که در داخل کشور تولید می شوند دارای قیمت بسیار مناسب تری نسبته به بدنه های تولید خارج از کشور می باشند.

ژورنال نوبشو

  • قطعه های مورد استفاده در دوچرخه:

علاوه بر این که بدنه دوچرخه یکی از مهمترین عوامل تأثیرگذار در قیمت دوچرخه می باشد، قطعات مورد استفاده در آن و میزان کیفیت آن ها نیز تأثیر بسیار زیادی را دارد. به عنوان مثال دوچرخه ای که برقی می باشد با دوچرخه ای که برقی نیست، دارای تفاوت قیمت بسیار بالایی هستند و نمونه ای که برای این عامل تأثیرگذار وجود دارد.

محصولات شرکت های تولید کننده ای مانند shimano و … می باشند که بنا به دلایلی مانند کیفیت فوق العاده ای که در قطعات تولید شده دارند، قیمت محصولات تولید شده توسط این شرکت ها افزایش پیدا کرده است.

  • قیمت ارزان:

بسیاری از افراد به دلایل مختلفی به دنبال خرید دوچرخه ای با قیمت مناسب می باشند. قیمت از مهمترین عواملی است که هنگام خرید باید مورد توجه قرار گیرد. اگر به هر دلیلی به دنبال خرید یک دوچرخه برای کودک، نوجوان و … می باشید و ارزان قیمت بودن دوچرخه برای شما از اهمیتی بسیار زیادی برخوردار می باشد، بهتر است که دوچرخه هایی که تولید داخلی هستند را انتخاب کنید.

این نوع دوچرخه ها نیز به راحتی پاسخگوی نیاز شما خواهند بود و از طرفی نیز دارای قیمت بسیار پایین تری نسبت به برندهای معروف تولید کننده ی برند و قطعات دوچرخه می باشند.

در خرید دوچرخه با قیمت پایین نیز باید به نکات مهمی توجه نمایید. قیمت دوچرخه از جمله مواردی است که سبب می شود بسیاری از افراد هنگام خرید اشتباه کنند و به دلیل پایین بودن قیمت آن یک کالای نامرغوب بی کیفیت را خریداری نمایند.

قیمت دوچرخه در ژورنال نوبشو

هنگام خرید دوچرخه باید به چه نکاتی توجه نمود؟

  • قیمت دوچرخه:

در قسمت قبل هم به اهمیت این موضوع در خرید آن اشاره نمودیم. قیمت به عوامل بسیاری مانند برند تولید کننده دوچرخه، امکانات دوچرخه خریداری شده و حتی کیفیت تمامی قطعه های مورد استفاده در ساخت آن بستگی دارد.

  • سایز دوچرخه مورد نظر:

بسیاری از افراد هنگام خرید دوچرخه با این سوال رو به رو می شوند که چه سایز دوچرخه ای برای آن ها مناسب می باشد؟ یکی از راه هایی که بهترین انتخاب ممکن را در این زمینه داشته باشید، استفاده از مشاوره هایی است که یک فروشنده می تواند در این ارتباط به شما بدهد و این که به صورت کلی از تناسب محدوه سنی و سایز متناسب دوچرخه خبر داشته باشید. به عنوان مثال دوچرخه ای که دارای سایز ۱۶ باشد معمولاً دارای قد ۹۶ تا ۱۱۰ سانتی متر است.

  • تناسب دوچرخه با نیاز فرد:

فرد باید هدف از خرید دوچرخه را مشخص نماید، زیرا با توجه به نیازهای مختلف، قیمت دوچرخه، امکانات و … نیز متفاوت خواهند بود. به طور کلی سه نوع دوچرخه کوهستانی، هیبریدی و کروز وجود دارد.

ژورنال نوبشو

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید