بهترین زمان برای خرید بلیط پرواز چه زمانی است؟

0
3886
خرید بلیط پرواز در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

خرید بلیط پرواز

روانشناسان سفر کردن را یکی از عوامل بسیار تأثیر گذار بر روی تغییر روحیه افراد می دانند، اگر قصد سفر کردن با هواپیما را دارید ما اینجاییم تا شما را برای خرید بلیط پرواز در این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید بلیط هواپیما راهنمایی کنیم.

خرید بلیط پرواز در ژورنال نوبشو

  • در نظر گرفتن موقعیت زمانی را در اولویت قرار دهید

بهترین زمان برای خرید بلیط روزهای دوشنبه و سه شنبه است. معمولاً قیمت بلیط در اواسط هفته قیمت پایین‌تری نسبت به سایر روزهای هفته دارد. بد نیست بدانید ممکن است بلیط های یک پرواز در ساعت های مختلف یک روز قیمت هایی متفاوت از یکدیگر داشته باشند، پیشنهاد ما این است برای خرید بلیط پرواز بلیط های صبح را انتخاب کنید چون معمولاً این بلیط ها به خاطر اینکه تقاضای کمتری دارند قیمت های پایین تری دارند. از مزایای دیگر بلیط های صبح می توان به کمتر بودن تأخیر پرواز، خلوت بودن فرودگاه، سرعت بالای تحویل بار و… اشاره کرد.

  • ماه مناسبی را برای سفر خود انتخاب کنید

سفر کردن در ماه هایی که سفر در آنها کمتر است مزایای زیادی دارد. شما می توانید خرید بلیط پرواز خود را در این ماه ها با کمترین قیمت انجام دهید، از مزایای دیگر سفر در این ماه ها خلوت بودن مقصد انتخابی خواهید بود که می تواند تضمینی برای آرامش شما باشد.

از ماه های مناسب برای سفر کردن می‌توان به ماه های اردیبهشت، بهمن، مهر و آبان اشاره کرد.

انواع بلیط ها را بشناسید

بلیط هایی که توسط آژانس های مسافرتی فروخته می شوند به دو دسته بندی کلی تقسیم بندی می شوند:

  • بلیط های سیستمی

این نوع از بلیط ها قیمت ثابتی دارند و اگر به صورت مستقیم از خود ایرلاین ها یا آژانس های مسافرتی خریداری شوند تفاوت قیمتی ندارند. بلیط های سیستمی امکان استرداد و کنسل کردن را دارند و به هر دلیلی شما اگر سفر خودرا لغو کنید مبلغی به عنوان جریمه کسر و باقیمانده پول شما بازگشت می خورد. بلیط های سیستمی برای رده بندی های سنی مختلف قیمت های متفاوتی دارند این قیمت ها در ایرلاین های مختلف با یکدیگر متفاوت است اما معمولاً بلیط کودکان نصف قیمت و بلیط نوزادان بیست درصد قیمت بلیط کامل محاسبه می گردد.

  • بلیط های چارتری

بعضی از آژانس های مسافرتی یا شرکت های چارتر کننده تعدای از صندلی های یک هواپیما را برای مدت زمانی کرایه می کنند و بلیط صندلی های کرایه شده را توسط خودشان به فروش می رسانند. بلیط های چارتری قیمت های متفاوتی دارند و اگر در زمان درستی اقدام به خرید بلیط کنید می توانید بلیط را با قیمت خیلی پایین‌تری نسبت به بلیط سیستمی خریداری کنید. شرکت های چارتر کننده زمانی که تعدادی از بلیط های پرواز به فروش نرسد برای اینکه ضرر نکنند بلیط ها را به قیمت کمتری به فروش می رسانند این بلیط ها از نظر امکانات پروازی هیچ تفاوتی با بلیط های سیستمی ندارند.

در زمان خرید بلیط پرواز دقت داشته باشید که بلیط های چارتری امکان کنسل کردن ندارند و در صورتی که سفر خود را کنسل کنید، هیچ مبلغی به شما عودت داده نخواهد شد.

بلیط های چارتری برای تمامی رده های سنی قیمت یکسانی دارند و اگر در سفر خود کودکان و یا خردسالان با شما هم سفر هستند بهتر است بلیط های سیستمی را انتخاب کنید.

مطالب پیشنهادی
برای خرید بلیط ارزان هواپیما، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

خرید بلیط پرواز در ژورنال نوبشو

بلیط ها را به صورت مداوم چک کنید

بررسی مداوم قیمت و موارد مختلف بلیط های مختلف به‌صورت حضوری نیازمند زمان و حوصله بسیاری است می‌توانید اطلاعات پرواز  ها را به صورت آنلاین از طریق وبسایت های معتبر بررسی کنید تا بتوانید از اطلاعات لحظه‌ای بلیط هواپیما اطلاع پیدا کنید. از مزایای دیگر بررسی قیمت ها به صورت آنلاین می توان به اطلاع یافتن از موجودی بلیط ها، فهمیدن قیمت به صورت لحظه ای و امکان بررسی امکانات پرواز به صورت کامل نام برد.

خرید بلیط پرواز به صورت چارتری می تواند انتخاب خوبی باشد

خرید بلیط پرواز به صورت چارتری می تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد. بلیط های چارتری در زمان های مخصوص به خود قیمت های بسیار مناسبی دارند موارد مختلفی بر قیمت بلیط های چارتری تأثیر گذارند.

کلاس پروازی

شرکت های هواپیمایی درجه و کلاس صندلی های خود را به دسته بندی های مختلفی تقسیم بندی می کنند به صورت عمومی این کلاس ها شامل سه دسته:

۱.درجه یک، کلاس تجاری و کلاس معمولی می شوند:

بلیط های درجه یک بلیط هایی پر مزایا و گران قیمت هستند که معمولاً خریداران کمتری دارند. امکاناتی که در زمان خرید بلیط پرواز درجه یک دریافت می کنید باعث می شود سفری پر از آرامش و رفاه را تجربه کنید.

۲.دسته دوم بلیط های کلاس تجاری هستند:

این نوع بلیط ها از بلیط های درجه اول قیمت های کمتری دارند ولی مزایا و امکانات مناسبی را در اختیار مسافران قرار می دهند.

۳.در مرحله آخر به بلیط های معمولی یا اکونومی می رسیم:

این بلیط ها از دو دسته قبل قیمت کمتری دارند بنابراین دور از انتظار نیست که امکاناتی که این نوع بلیط ها در اختیار شما قرار می دهند قابل مقایسه با بلیط های تجاری و درجه یک نیست.

اگر قصد خرید بلیط پرواز با قیمت مناسب دارید اولویت شما باید با بلیط های اکونومی باشد.

ایرلاین پرواز

ایرلاین های مختلفی در کشور عزیزمان اقدام به ارائه خدمات به مسافران می کنند. این ایرلاین ها تفاوت های قیمتی زیادی با هم دارند. موارد زیادی این تفاوت قیمت ها را رقم می‌زند که مهمترین آنها اعتبار ایرلاین است. هر چقدر که ایرلاین انتخابی شما تجربه پرواز بیشتری داشته باشد و امکانات بیشتری در اختیار شما بگذارد قیمت بیشتری برای بلیط از شما دریافت خواهد کرد.

بار زیادی با خود حمل نکنید

از جمله موارد تأثیر گذار بر قیمت بلیط هواپیما میزان بار شماست.

شما قادر به حمل بار به مقدار مجازی هستید که معمولاً این میزان در سفرهای داخلی بین ۲۵ تا ۴۵ کیلوگرم و در سفرهای خارجی بین ۵۰ تا ۶۰ کیلوگرم است.

اگر بار اضافی با خود حمل کنید باید جریمه آن را پرداخت کنید که تأثیر زیادی بر قیمت بلیط شما خواهد گذاشت، پس تا جایی که می توانید سبک تر سفر کنید.

خرید بلیط پرواز در ژورنال نوبشو

 

Originally posted on ۰۸/۰۳/۱۳۹۹ @ ۶:۳۰ ق.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید