آشنایی با مدل های متنوع مداد رنگی مخصوص طراحی

0
4254
مداد رنگی مخصوص طراحی در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

راهنمای خرید مداد رنگی مخصوص طراحی

مداد رنگی مخصوص طراحی در طرح و رنگ های متفاوت به بازار عرضه می شود و به طور کلی می توان آن ها را در دسته بندی مشخص نقاشان حرفه ای و دانش آموزی گروه بندی کرد البته در سال های اخیر نمونه های متفاوتی از این محصول در جعبه های ۶ تایی تا ۱۲۰ تایی در اختیار افراد قرار گرفته است که شما می توانید با مراجعه به سایت نوبشو به عنوان بزرگترین موتور جستجوی کالا، طرح ها و رنگ ها را مشاهده نمایید برای این کار تنها نیاز به کلیک بر روی لینک زیر می باشد.

http://www.nobesho.com

مداد رنگی مخصوص طراحی در ژورنال نوبشو

مداد رنگی مخصوص طراحی بر چه اساس تولید می شود؟

همانطور که عنوان شد نمونه های مختلفی از مداد رنگی طراحی و تولید می شود که هر یک بر اساس کاربرد های مختلف دارای میزان رنگ دانه و غلظت بیشتری هستند. به طور کلی مداد رنگی های در دو دسته حرفه ای و آماتور تولید می شود که عمدتاً نمونه های آماتور برای دانش آموزان مورد استفاده قرار می گیرد.

در قسمت مغز مداد رنگی از روغن یا موم استفاده می شود که در استحکام رنگدانه ها نقش موثری دارد و معمولاً نمونه های حرفه ای این محصول دارای رنگدانه بیشتری هستند و حجم روغن یا موم به کار رفته در آن های بیشتر است همین امر سبب شده که در زمان استفاده به نرمی بر روی کاغذ حرکت کرده و نیازی به فشار بیشتر برای طراحی نیست. گفتنی است که استفاده از رنگدانه بیشتر و همچنین مغز روغنی یا مومی در افزایش قیمت مداد رنگی مخصوص طراحی تأثیر مستقیم خواهد داشت همین امر سبب شده که مداد رنگی دانش آموزی دارای قیمت بسیار پایین تری نسبت به نمونه حرفه ای آن باشد.

کاربرد مداد رنگی مخصوص طراحی چه تأثیری در خرید آن خواهد داشت؟

بدون شک کاربرد مداد رنگی می تواند تأثیر زیادی در انتخاب افراد داشته باشد، اگر به عنوان یک طراح حرفه ای به دنبال رنگ های متنوع با تناژ رنگی واقعی هستید پیشنهاد می شود به سراغ مدل های حرفه ای با تنوع رنگی بیش از ۶۰ رنگ بروید این در حالی است که مدل های ۱۲ یا ۲۴ رنگ ساده می توانند جوابگو نیاز دانش آموزان باشد.

مداد رنگی مخصوص طراحی در ژورنال نوبشو

در زمان خرید مداد رنگی مخصوص طراحی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

خرید مداد رنگی همواره با چالش های زیادی همراه است، اینکه چه تعداد رنگ نیاز دارید، تا چه میزان به صورت حرفه ای طراحی می کنید، به دنبال تنوع رنگ هستید یا کیفیت آن، چه میزان از بودجه را برای خرید مداد رنگی در نظر گرفته اید و…

پاسخ به سوالات فوق نقش زیادی در خرید شما خواهد داشت به علاوه توجه به نکات فوق می تواند خرید درست و مناسبی را برای شما رقم بزند. بنا به گفته های فوق خرید مداد رنگی مخصوص طراحی بر دو اساس کیفیت رنگ یا تنوع رنگ استوار است البته چنانچه به صورت حرفه ای به دنبال طراحی و نقاشی هستید می توانید با صرف هزینه بیشتر مدل های با کیفیت و تنوع رنگی بالا را خریداری نمایید در چنین حالتی می توانید با ترکیب تناژهای رنگی مختلف، خالق رنگ های جدید باشید.

مطالب پیشنهادی
خرید مداد رنگی آبرنگی فابر کاستل

بهترین مداد رنگی مخصوص طراحی بر چه اساس انتخاب می شود؟

علاوه بر تنوع رنگ، کیفیت جنس و نوع روغنی یا مومی بودن مغز مداد رنگی مخصوص طراحی نقش تأثیر گذاری در انتخاب و خرید افراد خواهد داشت. این انتخاب به نوع نقاشی و طراحی شما بستگی دارد، اگر به دنبال نمایش اغراق آمیز رنگ ها هستید از مداد هایی با مغز سخت استفاده نمایید این مدل ها جزییات را به خوبی نمایش می دهند.

نرم و روان بودن مغز مداد رابطه مستقیمی با تعداد رنگدانه ها خواهد داشت به بیان دیگر تجمع بیشتر رنگدانه ها در مغز مداد سبب نرمی آن خواهد شد. البته رنگ دانه ها به دو صورت داخل بدنه مداد رنگی قرار می گیرد که در دسته بندی مومی و روغنی خلاصه می شود و هر یک به دلیل داشتن کیفیت متفاوت کاربرد های خاص خود را دارند.

  • مغز موم

در این مدل رنگ دانه های موجود به واسطه تارهای مومی در کنار هم قرار گرفته و سبب افزایش کیفیت رنگ و ماندگاری آن خواهد شد البته گفتنی است که تولید مغز مدادهای رنگی مومی خیلی ساده تر از نمونه های روغنی است چرا که تارهای موم جذب رنگدانه بیشتری دارند، همین امر سبب نرم و روان تر بودن مداد خواهد شد که در نهایت ترکیب رنگی خاص و آنتیکی را برای شما به ارمغان می آورد البته گفتنی است که نرمی مغز مداد می تواند سبب شکنندگی آن شود اما از مزیت های آن می توان به پاک شدن ساده تر اشاره کرد.

مداد رنگی مخصوص طراحی در ژورنال نوبشو

  • مغز روغن

در این مدل به جای تارهای موم از روغن برای نگهداشتن رنگدانه ها استفاده می شود که سبب سفت و سخت شدن نوک و مغز آن خواهد شد همین امر سبب شده که دیرتر شکسته شوند و مقاومت بالایی در برابر آب داشته باشند. کاربرد اصلی مداد رنگی مخصوص طراحی با مغز روغن برای طراحی جزئیات است و معمولاً ترکیب رنگ های روغنی به سختی امکان پذیر است. گفتنی است که به دلیل پررنگ بودن رنگ های روغنی این نمونه ها ماندگاری زیادی دارند و معمولاً مدت زمان بیشتری کیفیت رنگی خود را حفظ خواهد کرد.

در پایان لازم به ذکر است که محصولات متنوعی از مداد رنگی مخصوص طراحی در فروشگاه های اینترنتی و بازار های سنتی وجود دارد که دسترسی شما به تعداد محدودی میسر خواهد بود البته این شرایط با مراجعه به سایت نوبشو قابل تغییر است و شما می توانید با جستجو در سایت نوبشو تنوع محصولی بیشتری را در اختیار داشته باشید.

 

Originally posted on ۱۱/۲۱/۱۳۹۹ @ ۸:۲۹ ق.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید