خرید مداد رنگی آبرنگی فابر کاستل

0
5190
مدادرنگی آبرنگی فابر کاستل در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

راهنمای خرید مداد رنگی آبرنگی فابر کاستل

مدادرنگی آبرنگی فابر کاستل نقاشی هنری است با قدمتی دیرینه، شاید از زمان انسان غار نشین، که به دلایل متفاوت مانند انتقال پیام به افراد دیگر، بشر دست به نقاشی کردن زده است تا امروزه، زندگی انسان ها با نقاشی رابطه نزدیکی داشته است. در زمان های مختلف ابزار متفاوتی برای نقاشی کردن وجود داشته اند. از این ابزار ها می توان به مدادهای رنگی و آبرنگ ها اشاره کرد. ( مدادرنگی آبرنگی فابر کاستل )

  • مدادرنگی

مدادرنگی مدادی است که مغز آن از رنگدانه های مختلف ساخته شده است و یک بدنه چوبی دارد. تاریخچه خیلی مشخصی از مدادرنگی های اولیه وجود ندارد، گفته می شود که رومیان باستان از پایه موم استفاده می کردند. تولید مدادهای رنگی برای مقاصد هنری در قرن بیستم توسعه یافت. فابر-کاستل و کارن داش در سال ۱۹۲۴شروع به ساخت اولین مدادرنگی های هنری نمودند. مغز مدادهای استاندارد از گرافیت و خاک رس ساخته می شود. در صورتی که مغز مدادرنگی ها از رنگدانه،موم و سایر مواد است.

انواع مداد رنگی

ساخت انواع مدادرنگی ها با توجه به کاربرد آنها می باشد. مدادرنگی هایی که برای کارهای هنری استفاده می شود با کیفیت بالاتری ساخته می شوند. دارای رنگدانه های مناسب تر، رنگ با کیفیت، غلظت بالای رنگدانه ها، مقاوم در برابر اشعه خورشید، مقاوم در برابر شکست و…می باشد.

مدادرنگی آبرنگی فابر کاستل در ژورنال نوبشو

مدادرنگی آبرنگی فابر کاستل

  • آبرنگ ها

ساخت آبرنگ ها بر پایه مدادرنگی ها بود، که از قلموهایی جهت طراحی و ترکیب رنگ استفاده می شود. آبرنگ نیز نوعی ابزار رنگ آمیزی می باشد و بوسیله قلمو برروی کاغذ پدید می آید. نقاشی با آبرنگ از زمان نقاشی درون غارهای اروپا و همچنین نگار نوشته های مصریان قدیم شروع شده است.

انواع آبرنگ

آبرنگ دونوع دارد:

۱-آبرنگ شفاف که همان قرص های یک اندازه یا بلوکی که داخل جعبه های گوناگون ارائه می شود.

۲-آبرنگ پوششی و مات یا گواش که همان رنگ های جسمی در نقاشی سنتی و مینیاتوری می باشد.

ساختار کلی آبرنگ

آبرنگ ها، ترکیبی از انواع رنگدانه های مولد رنگ موسوم به پیکمنت هستند که در ماده نگهدارنده صمغی یا ژلاتینی حل شده اند و به صورت قرص یا بلوک فروخته می شوند.

اصطلاح اتفاق در نقاشی با آبرنگ

نحوه کار با آبرنگ و سرعت عمل در رنگ زدن درست و زمان خشک شدن آن باعث بوجود آمدن نقش هایی به شکل تصادفی و اتفاقی می گردد، نقاشان آبرنگ این مورد را “تکنیک اتفاق “نامگذاری کرده اند.

مدادرنگی آبرنگی فابر کاستل در ژورنال نوبشو

مدادرنگی آبرنگی فابر کاستل

روش های استفاده از آبرنگ

۱-روش خیس در خیس

این تکنیک برای ایجاد زمینه های محو و کمرنگ می باشد. ابتدا قلمو را فقط با آب خیس نمایید و بر روی کاغذ بزنید، سپس قلمو را با مقدار کمی رنگ آغشته نمایید و بر روی کاغذ بکشید. پس خشک شدن کاغذ دراین مرحله میتوانید شروع به طراحی نقش اصلی نمایید.

۲-روش قلموی خشک

در این روش برعکس روش گفته شده در بالا، باید قلمو حداقل رطوبت را داشته باشد، این روش بهتر است بر روی کاغذهای بافتدار مانند کاغذ سرد فشرده و یا کاغذ زبر انجام شود. این روش بیشتر برای ایجاد طرح هایی مانند علف، انعکاس نور برسطح آب، به کار میرود.

۳-روش برداشتن رنگ با قلمو

این تکنیک برای برداشتن رنگ از روی کاغذ است. اگر کاغذ خیس باشد می توان، به وسیله قلم موی خشک یا حوله یا دستما رنگ را از کاغذ برداشت.

 ژورنال نوبشو

مدادرنگی آبرنگی فابر کاستل

۴-روش نمک

این تکنیک ساده برای ایجاد نقش هایی مانند زمین های برفی یا برگ درختان به کار برده شود. نمک را بر روی سطح خیس شده کاغذ بپاشید دانه های نمک، رنگ را از خود دور میکنند و باعث ایجاد لکه های روشنی می شوند.

۵-روش مشما

این روش به دو صورت مشمای صاف و مشمای مچاله انجام می شود، بدین شکل که رنگ را برروی مشمای صاف یا مچاله می زنید و از روی مشما به کاغذ انتقال می دهید.

مطالب پیشنهادی
لاکچری ترین لوازم التحریر ست

۶-روش الکل

زمانی که کاغذ هنوز خیس است بر روی آن الکل بپاشید یا اسپری کنید. الکل آب را دفع می کند و باعث ایجاد اشکال نامنظم و یا اشکال دایره ای شکل می شود.

۷-روش اسپری کردن آب

هنگامی که طرح خشک شده است، می توان قطرات آب را به آن اضافه کرد، به این شکل رنگ پس زده می شود و در نتیجه طرح هایی غیر قابل پیش بینی به وجود می آید.

۸-روش پاشیدن رنگ

این روش برای ایجاد طرح زمینه در طرح های انتزاعی و تکنیک آبستره استفاده می شود. با یک قلموی ضخیم یا مسواک قدیمی آغشته به رنگ ، رنگ را به روی صفحه بپاشید.

۹-روش نقاشی با اسفنج

در این روش اسفنج را به رنگ آغشته کنید و با آن طرح را برروی کاغذ خشک منتقل کنید. این تکنیک برای کشیدن شاخ و برگ درختان، دیوار های قدیمی، شن و ماسه می باشد.

۱۰-روش شابلون

با استفاده از این تکنیک، می توانید از هر چی مانند مهرهایی سیب زمینی، چوب، فوم و.. به عنوان شابلون استفاده کنید.

۱۱-روش مداد شمعی

این تکنیک زمانی استفاده می شود که قرار است قسمتی سفید یا رنگی باشد. با مدادشمعی قسمت مورد نظر را رنگ کنید. مداد شمعی مانع از رنگ خوردن قسمت رنگ شده می شود.

ژورنال نوبشو

مدادرنگی آبرنگی فابر کاستل

۱۲-روش خراشیدن رنگ

هر زمان نیاز به ایجاد بخش تیره رنگ تر داشتید، وقتی کاغذ مرطوب است آن را خراش دهید، قسمت خراش خورده رنگ بیشتری را به خود جذب می کند و تیره تر می گردد.

۱۳-روش چسب میسکیت

این چسب در آبرنگ مقاومت دارد به عنوان ماسک به کار می رود. چسب قسمت هایی راکه نمی خواهیم رنگ بخورد می پوشاند.

مدادرنگی آبرنگی فابر کاستل چیست؟

مدادرنگی آبرنگی، مدادرنگی است که با قلمو مرطوب آن،رنگ رابرروی کاغذ پخش می کنیم، دراین نوع از نقاشی، هم حالت آبرنگ وجود دارد، هم رد مدادرنگی در آن به چشم می خورد. آنهایی که کار با آبرنگ را تجربه کرده اند با سختی کار آشنایی دارند. مداد رنگی آبرنگی فابرکاستل به کمک نقاشانی که می خواهند طرح آبرنگی را با مدادرنگی به وجود آورند آمده است. شما با این مدادها به راحتی نقاشی کنید ، با این تفاوت که جلوه کارتان شبیه جلوه کار با آبرنگ می باشد. در استفاده از مداد آب رنگی دیگر مشکل شکستن نوک مداد و تراشیدن آن را نخواهید داشت. شما با استفاده از مدادرنگی آبرنگی ۶۰ رنگ فابر کاستل علاوه بر تنوع رنگ لذت نقاشی همزمان با آب و رنگ را خواهید داشت و سختی مراحل کار با آبرنگ را که در بالا گفته شد نخواهید داشت.

مدادرنگی آبرنگی فابر کاستل در ژورنال نوبشو

مدادرنگی آبرنگی فابر کاستل

فابر کاستل

یکی از قدیمی ترین و بزرگترین تولید کنندگان لوازم تحریر در شهر اشتاین کشور آلمان می باشد. این شرکت دارای ۱۴ کارخانه و۲۰ واحد فروش در سراسر جهان می باشد.

ست طراحی ۶۰ رنگی مداد رنگی آبرنگی فابر کاستل

جنس جعبه فلزی

کشور مبدا برند آلمان

رنگ های موجود در بسته ۶۰ عدد

فرم سطح مقطع شش ضلعی

دارای ۶۰ مدادرنگی افکت آبرنگی، محلول در آب

همراه با یک عدد تراش، یک پاک کن، یک عدد مداد مشکی و یک عدد قلمو

با شماره رنگ و شماره سریال منحصر بفرد حک شده در قسمت بالای بدنه

 

Originally posted on ۰۹/۰۳/۱۳۹۹ @ ۸:۴۸ ق.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید