اگر قصد فروش قطعات کامپیوتری را دارید خواندن این مقاله را از دست ندهید

0
5421
فروش قطعات کامپیوتر در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

فروش قطعات کامپیوتر

امروزه نیاز به داشتن کامپیوتر برای تمامی افراد در جامعه حس می شود. اکثر مردم با مراجعه به فروشگاه ها اقدام به خرید این دستگاه می کنند. در بین مراجعه کنندگان بعضی از افراد هستند که از قبل یک کامپیوتر داشته اند و صرفاً دانش کافی دربارهء قطعات ندارند و برای ارتقا و یا تعمیر دستگاه خود می خواهند اقدام کنند از این جهت شما به عنوان فروشنده نمی توانید به آنها کیس های آماده را پیشنهاد بدهید بلکه باید با توجه به نیاز آنها با مشاوره فروش قطعات کامپیوتر آنها را راهنمایی کنید. یکی از اصلی ترین نکاتی که هنگام فروش قطعات کامپیوتری باید مد نظر داشته باشید چک کردن سازگار بودن قطعات مختلف با هم دیگر است. برای این کار می توانید به سایت “PC Part Picker “ مراجعه کنید، البته امکان بروز اشتباه و عدم دریافت اطلاعات درست از این سایت هست، پس بهتر است در ابتدا قبل از فروش قطعات کامپیوتری خود برند های مختلف و مشهور هر کدام از قطعات را بشناسید تا بهترین گزینه ممکن را برای فروش قطعات کامپیوتر به مشتری پیشنهاد بدهید.

فروش قطعات کامپیوتر در ژورنال نوبشو

  • ماردبرد

مادربرد یکی از اصلی ترین قسمت های یک کامپیوتر است و باید در هنگام مشاوره برای فروش قطعات کامپیوتر در معرفی این گزینه نسبت به گزینه های دیگر خود به مشتری دقت فراوانی داشته باشید، اگر شما به خریدار گزینه مناسبی را پیشنهاد ندهید در صورتی که بعداً کاربر بخواهد مادربرد خود را عوض کند مجبور به تعویض چند قطعه دیگر هم می شود.

حتماً قبل از معرفی مادربرد متوجه نیازهای کاربر بشوید و مطمئن شوید که قطعات دیگر را پشتیبانی کند و با آن ها سازگار باشد. مثلاً اگر مشتری به دنبال بلوتوث و یا وای فای برای کامپیوتر خود بود، بهتر است که مادربرد هایی که دارای این قطعات هستند را معرفی کنید تا بعداً مجبور به خرید جداگانه کارت وای فای یا بلوتوث نباشد.

اخیراً تعدادی از مادربرد های ارائه شده با بازار دارای پورت Thunderbolt 3 هستند که از پورت های USB 3.1 بسیار سریع تر و بهتر هستند حتماً این نکته را مد نظر داشته باشید که این پورت ها در بازار کم هستند و در کاربرد های AMD وجود ندارند.

مادبرد ها از جهت اندازه به سه دسته تقسیم می شوند، ATX ، ITX و Micro-ATX که در این بین بزرگترین اندازه را مادربرد های ATX دارند. بهتر است در زمان فروش این گزینه را معرفی کنید چرا که اگر بعداً کاربر بخواهد سیستم خود را ارتقا دهد این مادربرد دارای اسلات های زیادی بوده و قابلیت توسعه بالایی دارد. البته توجه به اندازه کیس کاربر در هنگام معرفی این محصول بسیار مهم است که که اندازه آن از اندازه کیس بزرگ تر نباشد.

فروش قطعات کامپیوتر در ژورنال نوبشو

فروش قطعات کامپیوتر

  • CPU

برای معرفی CPU یا پردازنده، تنها دو گزینه موجود می باشد، AMD یا Intel. پردازنده های شرکت اینتل از جهت سرعت عملکرد و میزان گرما از پردازنده های شرکت AMD بسیار بهتر هستند اما از جهت مقرون به صرفه بودن پردازنده های شرکت ای ام دی بهتر است. البته معرفی پردازنده بسته به نوع استفاده کاربر از سیستم دارد، در صورت استفاده از سیستم برای مصارفی همچون گیم باشد پردازنده اینتل بهتر است اما در غیر این صورت پردازنده های شرکت ای ام دی به دلیل داشتن تعداد هسته های بالا در انجام چند کار به طور هم زمان بسیار عملکرد خوبی دارند.

ژورنال نوبشو

  • RAM

از جمله قطعات بسیار مهم برای هر کامپیوتری که داشتن بهترینش لازم است رم کامپیوتر هست. البته معرفی رم کار بسیار سختی نیست، میزان ۸ یا ۱۶ گیگابایت رم برای هر سیستمی کافی است و معرفی بیشتر از این مقدار به مشتری نیاز نیست. باز هم در اینجا بسته به نوع استفاده کاربر از سیستم دارد در صورتی که کاربر بخواهد از سیستم برای مصارفی مثل گیم یا انجام کار های گرافیکی استفاده کند می توانید ۱۶ گیگابایت رم را معرفی کنید در غیر این صورت ۸ گیگ رم برای هر سیستمی کافی می باشد.

  • کارت گرافیک

کارت گرافیک در کامپیوتر مسئولیت تأمین خروجی تصویر را دارد. در صورت معرفی گزینه ای خوب برای کارت گرافیک، کاربر همیشه تصاویری خوب و باکیفیت را از سیستم دریافت می کند و در صورت بد بودن این معرفی، کاربر مجبور است که همیشه مشکل روان نبودن تصاویر در هنگام پخش و کیفیت پایین خروجی تصویر را مشاهده کند.

مطالب پیشنهادی
در زمان خرید فلش مموری باید به چه نکاتی دقت کرد

اولین نکته برای مشاوره فروش قطعات کامپیوتری این قطعه، در نظر گرفتن رده سیستم کاربر است، مثلاً برای سیستمی با ۲ گیگابایت رم ۴ گیگابایت کارت گرافیک معرفی شود. دومین نکته میزان و نوع استفاده کاربر از سیستم است که در صورت استفاده مولتی مدیا یا بازی و یا کار های گرافیکی از کامپیوتر حتماً گزینه ای مناسب با توجه به نیاز کاربر را معرفی کنید مثلاً برای اجرای یک بازی با رزولوشن ۱۰۸۰ و تعداد ۶۰ فریم بر ثانیه با حداکثر تنظیمات نیاز به یک کارت گرافیکی Nvidia 1060 و یا AMD RX 580 معرفی شود.

نکته مهمی که باید مد نظر داشته باشید سازگار بودن مدل PCI کارت گرافیک با اسلات های مادربرد است.

فروش قطعات کامپیوتر در ژورنال نوبشو

فروش قطعات کامپیوتر

  • هارد دیسک

برای پیشنهاد هارد دیسک حتماً از مشتری این سوال را بپرسید که آیا میزان حافظه برای او مهم است یا سرعت کامپیوتر، اگر صرفاً سرعت ملاک اصلی برای کاربر است می توانید یک هارد SSD با میزان حافظه ۱۲۰ یا ۲۴۰ گیگابایت را به او معرفی کنید و اگر سرعت برای او ملاک مهمی نیست و به دنبال دستگاهی با حافظه بالا است میتوانید یک هارد دیسک HDD را پیشنهاد بدهید.

در صورتی که هم فاکتور سرعت و هم فاکتور میزان حافظه برای کاربر مهم باشد می شود یک هاردSSD در کنار یک هارد دیسک معرفی شود که سیستم عامل و نرم افزارها را بر روی هارد SSD و باقی فایل ها را بر روی هارد دیسک ذخیره کند، البته با این کار هزینه کاربر افزایش پیدا می کند.

 ژورنال نوبشو

برای پاور دستگاه باید در ابتدا میزان برق مورد استفاده برای تمامی قطعات دستگاه را محاسبه کرد که باز هم میشود از طریق سایت PC Part Picker این مقدار را محاسبه کرد. در حالت کلی پاور ها به دو اندازه در بازار موجود هستند، ATX و SFX . که پیشنهاد شما برای فروش قطعات کامپیوتری پاور حتماً ATX باشد زیرا اندازه SFX ها کوچک است و برای سیستم هایی در ابعاد کوچک استفاده می شوند.

ژورنال نوبشو

فروش قطعات کامپیوتر

  • خنک کننده دستگاه

خنک کننده ها به دو صورت در بازار موجود هستند یکی فن های معمولی و دومی خنک کننده های مایع، خنک کننده های مایع پردازنده را تا حدود بسیار زیادی خنک می کنند اما قیمت بسیار بالایی دارند. برای پردازنده های موجود در بازار همان فن های معمولی گزینه های بسیار مناسبی هستند و کار خنک کردن پردازنده را به خوبی انجام می دهند.

  • کیس

در این مورد دست شما برای فروش این قطعه کامپیوتری باز است و با توجه به نوع های مختلف موجود در بازار، سیلقه و نیاز کاربر می توانید پیشنهاد های مختلفی بدهید. تنها یک نکته را در معرفی های خود در نظر بگیرید و آن هم اینکه اندازه مادربرد و پاور دستگاه با اندازه کیس هم خوانی داشته باشد.

ژورنال نوبشو

در تمامی موارد ذکر شده و به هنگام فروش قطعات کامپیوتر باید دو نکته را همیشه در نظر بگیرید یکی نیاز مشتری شما و معرفی محصولاتی که تناسب با نیاز آن ها دارد و نکته دوم توجه به مبلغی که مشتری برای این کار می خواهد هزینه کند.

امیدوارم که از خواندن این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید سخت افزار لذت برده باشید و توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را درباره فروش قعطات کامپیوتر به شما ارائه داده باشیم.

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید