نحوه خرید بلیط هواپیما اینترنتی چگونه است؟

0
3978
بلیط هواپیما اینترنتی در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

راهنمای خرید بلیط هواپیما اینترنتی

خرید بلیط هواپیما اینترنتی طرفدار بسیار زیادی دارد و اغلب افراد به دلیل صرفه جویی در وقت به صورت غیر حضوری بلیط مورد نظر را رزرو می کنند، علاوه بر این هیچ گونه خطری ندارد و شما به راحتی می توانید تراکنش های خود را نگهداری و پیگیری نمایید، در این مقاله می خواهیم نحوه خرید بلیط هواپیما اینترنتی را به صورت مرحله ای به شما بگوییم.

۱-مرحله اول ایجاد حساب کاربری

برای خرید بلیط هواپیما اینترنتی نیاز به یک حساب کاربری دارید، در صورتی که قبلاً این کار را انجام داده اید با ورود به سایت لازم است نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید، اگر جهت خرید می‌خواهید حساب کاربری ایجاد کنید می توانید در سایت مربوطه وارد قسمت ورود و ثبت نام شوید سپس در پنجره باز شده روی ثبت نام کلیک نمایید، با کلیک روی این گزینه یک پنجره جدید برای تان باز می شود و می توانید بلیط هواپیما را خریداری کنید اما جهت انجام این امر لازم است که هویت خود را وارد نمایید، اطلاعات خصوصی و شماره موبایل را درج نمایید تا کد تأیید برای شماره شما فرستاده شود، این کد را در قسمت مربوطه وارد کنید سپس گزینه ورود را انتخاب نمایید تا بتوانید به حساب کاربری تان دسترسی داشته باشید.

۲-مرحله دوم وارد کردن جزئیات بلیط

موقعی که می‌خواهید بلیط هواپیمای مورد نظر را تعیین نمایید، بلیط ‌رفت یا بلیط رفت و برگشت را انتخاب کنید زیرا در جزئیات بلیط می‌بایست نوع بلیت مبدأ، مقصد، زمان رفت، زمان برگشت و تعداد مسافر را مشخص نمایید.

بعد از تکمیل مراحل فوق گزینه جستجو را انتخاب کنید تا انواع بلیط هایی که وجود دارد را مشاهده کنید، بلیط را بر اساس ساعت حرکت، نوع آن، کمپانی هواپیمایی، خدمات پروازی، قیمت و زمان حرکت مشخص کنید.

اگر می خواهید در رابطه با اطلاعات‌پرواز بیشتر بدانید می توانید روی قسمت اطلاعات بیشتر کلیک کنید تا در رابطه با بلیط مبدأ و مقصد، زمان شروع و اتمام پرواز، میزان بار استاندارد و غیره اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

۳-مرحله سوم پرداخت بلیط هواپیما

بعد از انجام مراحل فوق باید جهت خرید بلیط هواپیما اینترنتی اطلاعات خود را در پنجره مربوطه وارد کنید تا بتوانید پروسه خرید را ادامه بدهید سپس قبل از این که به صورت آنلاین پرداخت را انجام بدهید اطلاعات خود را مرور کنید تا از صحیح بودن آن ها اطمینان حاصل کنید و بعد گزینه پرداخت آنلاین را کلیک نمایید.

بلیط هواپیما اینترنتی در ژورنال نوبشو

شرایط خرید بلیط هواپیمای اینترنتی

اکنون خرید بلیط هواپیما اینترنتی طرفداران ویژه‌ای دارد، جهت خرید آنلاین بلیط هواپیما باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • ایجاد یک ایمیل برای ثبت نام، در صورتی که فاقد ایمیل هستید می توانید یک حساب برای خود ایجاد کنید.
  • داشتن یک کارت بانکی که رمز دوم داشته باشد، در صورتی که رمز دوم ندارید باید هر چه سریعتر اقدام به انجام این امر کنید.
  • بودجه لازم برای خرید بلیط هواپیما داشته باشید.

شما از دو طریق می توانید بلیط هواپیما را خریداری کنید، اولین شیوه تهیه بلیط هواپیما این است که به هر کدام از کمپانی های هواپیمایی مراجعه کنید و راه دیگر استفاده از سایت‌های کامل است.

مطالب پیشنهادی
راهنمای خرید بلیط هواپیما داخلی ارزان

در صورتی که برای خرید آنلاین بلیط هواپیما روش اول را انتخاب کنید محدودیت های زیادی دارید و گزینه های کمتری برای شما موجود است.

در حال حاضر سایت های زیادی وجود دارند که بلیط هواپیمایی را به فروش می ‌رسانند تنها باید به سایت مربوطه وارد شوید و با نحوه خرید بلیط هواپیما اینترنتی آشنا باشید.

بلیط هواپیما اینترنتی در ژورنال نوبشو

افرادی که مشمول تخفیف پروازهای داخلی می شوند

  • خانواده های شهدا و خانواده اسیر، نامه سازمان شهید یا عکس از کارت شناسایی این سازمان لازم است.
  • خانواده جانبازان
  • افرادی که معلول هستند که باید نامه سازمان بهزیستی یا کپی از کارت معلولیت خود به همراه داشته باشند.
  • پرسنل نهاد هواپیمایی کشور که باید نامه سازمان هواپیمایی کشوری را داشته باشند.
  • نماینده های مجلس شورای اسلامی با ارائه کارت شناسایی خود می ‌توانند از این تخفیف بهره ببرند.

انتخاب صندلی مناسب هواپیما

با توجه به تحقیقات انجام شده موقع فرود اضطراری یا شرایط دیگر تعدادی از صندلی های هواپیما در معرض خطر هستند، صندلی‌های قسمت جلو، پشت یا جلوی خروجی های اضطراری صندلی های مناسب هواپیما می باشند اما صندلی های دیگری که در نزدیکی جایگاه خدمت‌رسانی هستند مناسب نمی باشند.

میزان باری که مجاز به حمل آن هستید

طبق مقصد نهایی وسایلی که حمل می کنید به دو شیوه حجم و تعداد پذیرفته می شوند، سفر به کشورهای خارجی دور وسایل به شیوه جعبه ای و دیگر جاها به صورت حجمی ارزیابی می شود، چمدان هایی که می توانید با خود حمل کنید با توجه به رده های گوناگون پروازی فرق دارد، هر چند میزان مشخص بار مجاز در بلیط نوشته شده است اما در صورتی که قصد مسافرت های داخلی را با استفاده از هواپیما دارید می بایست تنها ۲۰ کیلوگرم وسایل با خود حمل کنید.

در بلیط های ساده و غیر لحظه ‌اخری برای کنسل شدن باید مبلغی را به عنوان خسارت پرداخت کنید، پولی که جهت خرید بلیط هواپیما اینترنتی پرداخت کرده اید تا آخر همان روزی که بلیط را کنسل نمودید به شما پس داده می شود، در صورتی که نیم ساعت قبل از پرواز بلیط را لغو کنید باید نصفی از هزینه آن را به عنوان غرامت پرداخت کنید اما اگر چند روز قبل از پرواز این امر را انجام بدهید تنها ۵ درصد از مبلغ دریافتی تحویل گرفته می شود.

اگر می‌خواهید در همان روز پرواز بلیط مقصد مورد نظر را تهیه کنید طبق نوع پرواز این امر متفاوت است، به عنوان مثال برای سفر داخل از کشور ۹۰ دقیقه قبل از پرواز قادرید بلیط را تهیه کنید ولی جهت مسافرت های خارجی سه ساعت قبل از پرواز مهلت انجام این کار را دارید بعد از این مدت زمان امکان تهیه بلیط امکان پذیر نیست.

در پایان از تمامی کسانی که این مقاله را مطالعه نمودند متشکرم.

 

Originally posted on ۰۱/۱۵/۱۴۰۰ @ ۶:۵۱ ق.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید