بررسی تخصصی اسمارت فون سامسونگ Galaxy Z Flip

0
9350
Galaxy Z Flip در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

Galaxy Z Flip

Galaxy Z Flip یکی از زیباترین و شاخص ترین گوشی ها در میان سایر برندهای موجود در بازار می باشد. یکی از خصوصیات این گوشی که آن را نسبت به سایر گوشی ها منحصر به فرد کرده است قابلیت تا شونده ی صفحه نمایش آن است. اما با توجه به این فناوری که در اختیار دارد تا چه حد می تواند با سایر برند ها رقابت کند مشخص نیست. ما در این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید موبایل توضیحاتی در خصوص آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

  • طراحی زیبا

Galaxy Z Flip در ژورنال نوبشو

قطعاً در هنگام خرید Galaxy Z Flip اولین چیزی که توجه شما به آن جلب می شود طراحی خاص و کاملاً متفاوت آن می باشد. هنگامی که از نمای بیرون به آن نگاه کنید به نظر می رسد که گوشی به دو تکه تقسیم شده اما در حقیقت اینگونه نیست پس از باز کردن آن یک صفحه نمایش مقابل شما است که یک تکه می باشد.

یکی از ویژگی های بارز Galaxy Z Flip جمع و جور بودن آن است. هنگامی که گوشی خود را ببندید یک مربع کوچک را درست می کند که به راحتی در جیب شما قرار می گیرد و به جرات می توان گفت از این گوشی قابل حمل تر پیدا نمی کنید. می توانید با مراجعه به سایت www.Nobesho.com از قیمت و انواع طرح های این گوشی مطلع شوید.

طراحی زیبا گوشی در ژورنال نوبشو

بدنه Galaxy Z Flip از شیشه و فریم و لولا های آن از فلز ساخته شده است. شیشه ای که در گوشی زد فلیپ استفاده شده کاملاً شفاف است و به دلیل لیز بودن آن اگر بر روی سطحی ک شیب ملایمی داشته باشد آن را قرار دهیم قطعاً به پایین سقوط می کند.

از قابلیت های عالی و جالب این گوشی باز و بسته شدن از وسط است که برای همین لولا های Galaxy Z Flip قسمت های مهم آن به حساب می آیند پس در استفاده درست از گوشی دقت کنید این لولاها نیاز به صرف انرژی زیادی برای باز کردن گوشی ندارد و به راحتی آن را باز کنید.

در بالای گوشی و در کنار دوربیین Galaxy Z Flip یک صفحه نمایش کوچک به اندازه ۱.۱ اینچ تعبیه شده است از قابلیت های این صفحه نمایش مطلع کردن شما از اعلان ها و نمایش دادن ساعت است. که باعث میشود گوشی خود را کمتر باز و بسته کنید
یکی دیگر از امکانات این صفحه نمایش آن است که هنگام فعال شدن دوربین آیکونی در صفحه برای شما پدیدار می شود که می توانید پیش نمایشی روی صفحه آن داشته باشید.

  • صفحه نمایش

نوع صفحه نمایش Galaxy Z Flip تاشو و اندازه آن ۶.۷ اینچ می باشد این صفحه نمایش داینامیک امولد است. همچنین کیفیت آن فول اچ دی می باشد توجه داشته باشید که صفحه نمایش این گوشی حاشیه زیادی دارد و به همین دلیل ۸۰ درصد قاب را صفحه تشکیل داده است.

Galaxy Z Flip در ژورنال نوبشو

یک نکته قابل توجه در این گوشی ها هنگامی است که صفحه نمایش را به حالت خم در می آورید. در آن حالت یک فرو رفتگی نمایان می شود اما این فرورفتگی در نحوه نمایش هیچ تأثیری ندارد و این اطمینان را داشته باشید که سرعت جواب دهی این صفحه بسیار بالا است و از این بابت مشکل خاصی ندارد.

  • نوع سخت افزار و تفاوت آن با سایر برند ها

نوع سخت افزاری در ژورنال نوبشو

شرکت سامسونگ از یک چیپست با نام اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس در گوشی های Galaxy Z Flip استفاده کرده است. بد نیست بدانید که بر روی این چیپ یک حافظه رم ۸ گیگابایتی و یک حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی قرار دارد و پشتیبانی از حافظه جانبی خارجی را ندارد.

مطالب پیشنهادی
بررسی تخصصی گوشی Galaxy S20 +

شما می توانید بازی های مورد علاقه خود را بدون لگ و با سرعت بالا اجرا کنید در جدول زیر چند نمونه از سایر برند ها را با Galaxy Z Flip مقایسه کرده ایم.

نام گوشی

حافظه داخلی

(گیگابایت)

حافظه داخلی در دسترس
(گیگابایت)
حافظه رم
(گیگابایت)

حافظه رم آزاد با بسته بودن تمام برنامه ها (گیگابایت)

حافظه رم آزاد با باز بودن ۱۵ برنامه
(گیگابایت)

Galaxy Z flip 256 227.79 8 4.3 3.5
+Galaxy note 10 256 229.12 12 7.8 6.2
Honor view20 256 227 8 3 2.6
Oneplus 7pro 256 223 6 8.1 6.9

 

  • امنیت در Z flip

یکی از سیستم های امنیتی این گوشی ها تشخیص اثر انگشت است که به راحتی و بدون نیاز به فشار اضافه بر روی حسگر انگشت شما را شناسایی می کند. این حسگر بر روی کلید پاور قرار گرفته و تنها زمانی فعال است که صفحه نمایش گوشی باز باشد.

سیستم های امنیتی در ژورنال نوبشو

ویژگی دوم و جالب این گوشی سیستم تشخیص چهره دقیق آن است که با دوربین جلوی گوشی این امکان را برای شما فراهم آورده که حتی در مکان هایی که نور کمی دارند چهره شما را تشخیص دهد اما نه به صورت دقیق زیرا سخت افزاری برای آن در نظر گرفته نشده است.

Galaxy Z Flip در ژورنال نوبشو

در جدول زیر سعی کرده ایم z flip را با سایر گوشی ها از نظر پشتیبانی از حافظه جانبی بررسی و به شما نشان دهیم.

نام گوشی

پشتیبانی از فرمت Fat 32 پشتیبانی از فرمت NTFS پشتیبانی از فرمت exFAT

مدت انتقال حافظه از حافظه فلش روی گوشی

مدت زمان انتقال از گوشی روی حافظه فلش

Honor view20 دارد دارد دارد ۱۶ ثانیه ۲دقیقه و۲۸ ثانیه
Galaxy Note9 دارد ندارد دارد ۱۶ ثانیه ۲دقیقه و ۳۶ ثانیه
Galaxy note +10 دارد ندارد دارد ۱۷ ثانیه ۲دقیقه و ۳۷ ثانیه
Galaxy S9+ دارد ندارد دارد ۱۷ ثانیه ۲دقیقه و ۴۳ ثانیه
Galaxy Z Flip دارد ندارد دارد ۱دقیقه و ۱۷ ثانیه ۳ دقیقه

 

  • نرم افزار

بر روی Galaxy z Flup از اندروید ۱۰ و یک رابط کاربری به نام وای یو آی نسخه ۲.۱ استفاده شده است. شایان ذکر است که در برخی از قسمت های این گوشی نرم افزار بهینه شده. مثلاً هنگامی که مشغول نگاه کردن به یک فیلم هستید می توانید گوشی خود را خم کرده و آن را به دو قسمت تقسیم کنید و از قسمت بالایی برای نمایش و قسمت پایینی برای به دست گرفتن کلید های کنترلی گوشی است.

  • باتری

ظرفیت باتری که برای این گوشی در نظر گرفته شده معادل ۳۳۰۰ میل آمپر می باشد این باتری با این مشخصات خیلی مناسب برای استفاده در صفحه نمایش نیست شما در طول روی اگر از گوشی خود یک استفاده معمولی را صورت می دهید تنها می توانید به مدت ۱ روز کامل از آن استفاده کنید.

 

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید