آنتن دیجیتال و قابلیت های بی نظیر آن برای شما

0
4823
آنتن دیجیتال در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

آنتن دیجیتال

امروزه آنتن دیجیتال به دلیل ویژگی های خاص خود توانسته در میان مردم رواج بسیاری یابد. همانگونه که می دانید پخش همگانی تلویزیون در کشور به صورت آنالوگ می باشد اما این سیستم تنها می تواند تعداد شبکه ی محدود را پشتیبانی نماید. امروزه تمامی تلویزیون هایی که به بازار عرضه می شوند می توانند محتواهای دیجیتال را نیز پشتیبانی نموده و برای شما پخش کنند اما به دلیل قیمت بالای آن ها و یا استفاده از تلویزیون های قدیمی برخی از مردم به سراغ استفاده از آنتن دیجیتال برای دستیابی به محتواهای دیجیتال می روند. این دستگاه ها را در بازار عمدتاً با نام گیرنده های دیجیتال نیز می شناسند که هم اکنون افراد بسیاری از این دستگاه استفاده می نمایند. شما با استفاده از آنتن دیجیتال یا همان گیرنده ی دیجیتال می توانید تمام شبکه ها را دریافت نموده و برنامه ی مرتبط با آن ها دنبال نمایید. با ما در این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید گیرنده دیجیتال همراه باشید.

برندهای مختلفی در سراسر دنیا به امر تولید و عرضه این دسته از محصولات به بازار مشغول می باشند که هر کدام از محصولات تولیدی آن ها ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فرد خود را دارند. اما به طور کلی یک هدف را که همان دست یابی شما به محتواهای دیجیتال می باشد را دنبال می کنند. در این بخش می خواهیم به بررسی ویژگی ها و قابلیت هایی که آنتن دیجیتال به همراه دارد پرداخته و سطح آگاهی شما را در این زمینه افزایش دهیم تا بتوانید با چشم بازتری این محصولات را خریداری نمایید.

عملکرد اصلی آنتن دیجیتال و نکاتی که بهتر است درباره ی آن بدانید

آنتن دیجیتال نام های متنوعی دارد که از میان آن ها به گیرنده ی دیجیتال اشاره نمودیم. این دستگاه را با نام ستاپ باکس نیز می شناسند که می تواند برنامه های دیجیتال را دریافت نموده و در اختیار شما قرار دهد. این دستگاه سیگنال هایی را که به صورت دیجیتال می باشند را دریافت نموده و طی مراحل مشخصی به سیگنال آنالوگ و قابل پخش بر روی تلویزیون های شما تبدیل می نماید. این دستگاه را در واقع می توان یک رابط بین تلویزیون و ماهواره می باشند که قابلیت های بسیاری در این بستر برای شما به دنبال دارند.

کشورهای مختلفی در سراسر دنیا از آنتن دیجیتال یا ستاپ باکس استفاده می کنند و در این زمینه توانسته اند رشد سریعی را تجربه نمایند. این دستگاه ها علاوه بر دریافت سیگنال های دیجیتال می توانند قابلیت های بیشتری نیز برای شما به همراه داشته باشند که تمامی آن ها قابل توجه بوده و برای شما مزیت های منحصر به فردی دارند.

ورودی و خروجی های آنتن دیجیتال و کاربرد آن ها

آنتن دیجیتال یک مجموعه ورودی و خروجی دارد که هر کدام از آن ها کاربردهای خاص خود را در جهت دریافت سیگنال های دیجیتال دارند. یکی از این ورودی ها، ورودی آنتن می باشد که به وسیله ی آن می توان سیگنال های دیجیتال را به تلویزیون منتقل نمود. در واقع می توان گفت این ورودی مختص آنتنی می باشد که بر روی بام منزل تعبیه شده است و به واسطه ی سیگنال ها به تلویزیون منتقل می شوند. این ورودی بسیار به ورودی آنتن تلویزیون شباهت داشته و آن را پورت RFIN می نامند.

علاوه بر ورودی آنتن این دستگاه ها خروجی هایی نیز دارند که این خروجی ها برای صدا و تصویر مورد استفاده قرار می گیرند. عملکرد آن ها به این صورت است شما می توانید صدا و تصویر طی پردازش هایی که در این زمینه صورت می پذیرد دریافت نموده و بر روی تلویزیون به نمایش در آورید. این خروجی ها را باید ورودی هایی که بر روی تلویزیون تعبیه گردیده است متصل نمایید تا بتوان عملکرد آن را مشاهده نمود.

مطالب پیشنهادی
تلویزیون دیجیتال تکنولوژی بزرگ در نسل تلویزیون ها

آنتن دیجیتال در ژورنال نوبشو

خروجی RF یکی دیگر از خروجی هایی می باشد که برای آنتن دیجیتال در نظر گرفته شده است. البته تمامی دستگاه های گیرنده ی دیجیتال این قابلیت را ندارند اما به طور کلی می توان گفت با استفاده از این خروجی ها می توان صدا و تصویر خود را با فرمت RF پخش نمود. فرمت RF می تواند محتواهای شما را در تلویزیون به شکل آنالوگ به نمایش در آورد. این خروجی ها عمدتاً برای تلویزیون هایی کاربرد دارند که بسیار قدیمی بوده و فاقد ورودی و خروجی AV می باشند بنابراین می توان با بهره گیری از این خروجی محتواهای دیجیتال را در تلویزیون خود به صورت آنالوگ مشاهده نمود.

به طور کلی شما برای استفاده از آنتن دیجیتال باید آنتن را به گیرنده متصل نموده و از گیرنده و به تلویزیون اتصال دهید. کابلی که برای آنتن ها مورد استفاده قرار می گیرد اغلب به صورت کواکسیال بوده و شما باید این کابل را به آنتن دیجیتال خود وصل کنید تا بتوانید این سیگنال های دیجیتال را به تلویزیون خود منتقل نمایید.

آنتن دیجیتال در ژورنال نوبشو

برندهای مختلف تولید کننده ی آنتن دیجیتال و کیفیت محصولات آن ها

همانگونه که بیان شد برندهای مختلفی در زمینه تولید و عرضه ی آنتن دیجیتال فعالیت دارند. تمامی محصولات تولید شده توسط این شرکت ها قابلیت ها ویژگی هایی دارند که در هنگام تهیه ی آن ها باید تمامی نکات لازم را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین گیرنده ی دیجیتال را برای خود خریداری نمایید. از جمله برندهایی که امروزه در این زمینه فعالیت دارند می توان به برند فراسو، ایکس ویژن ، دنای، مارشال، سیم ویو، شاتل تک، سما و ویونا اشاره نمود. این برندها امروزه توانسته اند با قابلیت های خود و کیفیت بالای محصولات تولیدی خود در میان مصرف کنندگان مطرح شده و محبوبیت بسیاری را کسب نمایند.

به طور کلی می توان گفت برندهای ایرانی در این زمینه مرغوبیت و کیفیت بیشتری داشته اند و شما می توانید با تهیه ی این دسته از محصولات ایرانی این کیفیت را برای خود به ارمغان آورید. از نظر فنی می توان گفت تمامی محصولات تولید شده توسط این برندها در یک حد بوده و قابلیت های مشابهی برای شما به همراه دارند. از نظر قیمت نیز می توان گفت بسیار به هم نزدیک بوده و شما تفاوت قیمت بسیاری را در زمان تهیه ی آنتن دیجیتال مشاهده نخواهید کرد. برخی از آنتن های دیجیتال دارای قابلیت هایی همچون کیفیت HD، مجهز بودن به ورودی و خروجی های خاص و قابلیت پخش نمودن برنامه دیجیتال با کیفیت بسیار بالا می باشند. اما به طور کلی عملکرد و قیمت مشابهی با یک دیگر دارند.

در سراسر کشور فروشگاه های بسیاری را می توانید مشاهده نمایید که به امر عرضه ی آنتن دیجیتال مشغول می باشند. این فروشگاه ها می توانند این محصولات را با کیفیت بالایی در اختیار شما قرار دهند. از میان فروشگاه و سایت های موجود می توان به سایت نوبشو اشاره نموده که با عرضه ی محصولات با کیفیت فروشندگان خود توانسته محبوبیت بسیاری کسب نماید. شما می توانید با خرید آنتن دیجیتال از این سایت اینترنتی که لینک آن در بخش پایین در اختیار شما قرار گرفته است کیفیت و آرامش خاطر را به خود و اطرافیان خود هدیه نمایید.

https://www.nobesho.com

آنتن دیجیتال در ژورنال نوبشو

 

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید