قیمت دوربین مداربسته بیسیم به چه عواملی بستگی دارد ؟

0
4421
قیمت دوربین مداربسته بیسیم در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

قیمت دوربین مداربسته بیسیم به چه صورت است و چه عواملی بر قیمت آن تأثیر دارد؟

امروزه استفاده از دوبین مداربسته بیسیم یکی از روش های رایج ایجاد محافظت از محیط های کاری و منازل شده است. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام خرید دوربین برای ایجاد محافظت در انتخاب نوع دوربین و قیمت دوربین مداربسته بیسیم با سوالاتی مانند کدام نوع دوربین بهتر است و چه عواملی بر قیمت دوربین مداربسته بیسیم تأثیر گذار است، رو به رو شده باشید. ما در این قسمت از سری مقالات راهنمای خرید دوربین مداربسته شما را با عومل تأثیر گذار در قیمت دوربین های مداربسته آشنا خواهیم کرد.

  • رزولوشن:

از مهمترین عوامل تأثیر گذار بر قیمت دوربین مداربسته بیسیم است. در دوربین مداربسته هر چقدر میزان رزولوشن تصاویر ضبط شده بیشتر باشد، وضوح تصاویر افزایش پیدا می کند و در نتیجه ی افزایش وضوح، تصاویر با کیفیت بیشتری در اختیار کاربر قرار گرفته می شود. اگر از یک فروشگاه نامعتبر دوربین مداربسته خریداری شود امکان این که فروشنده رزولوشن دوربین را به درستی اعلام نکند، وجود خواهد داشت و بهتر است که از روش تشخیص دقیق میزان رزولوشن آگاه باشید.

بسیاری از افراد برای تشخیص میزان رزولوشن از رکورد کردن تصاویر ضبط شده با دوربین مورد نظر توسط دی وی آر استفاده می نمایند که روشن مناسبی می باشد.

  • فریم ریت:

از دیگر عوامل تأثیر گذار در قیمت دوربین مداربسته بیسیم، نرخ فریم ریت می باشد و هر چقدر فریم ریت یک دوربین بالا باشد قیمت دوربین نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

  • سلوشن دوربین مداربسته:

نوع تصاویر ضبط شده توسط دوربین از عوامل تأثیر گذار در قیمت دوربین مداربسته بیسیم می باشد. در صورتی که تحت شبکه بودن دوربین برای شما اهمیت دارد باید با استفاده از چک کردن کابل شبکه و دارا بودن سوکت های شبکه cat 5 و cat6 وجود و یا عدم وجود این ویژگی را در دوربین مورد بررسی قرار داد. نکته ای که در این ارتباط حائز اهمیت می باشد این است که هر چقدر میزان کیفیت و آپشن های دوبین افزایش پیدار کند قیمت دوربین مداربسته بیسیم نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

قیمت دوربین مداربسته بیسیم در ژورنال نوبشو

چه لزومی برای استفاده از دوربین مداربسته بیسیم وجود دارد؟

شاید شما هم با این سوال مواجه شده باشید که چه لزومی برای استفاده از دوربین مداربسته بیسیم وجود دارد و یا دوربین مداربسته بیسیم چه تفاوت هایی با دوربین مداربسته ای دارد که به کابل کشی احتیاج دارد؟ شما باید بدانید که دوربین های مداربسته دارای مزایای فراوانی نسبت به دوربین های دیگر هستند به علاوه قیمت دوربین مداربسته بیسیم به نسبت کارایی مقدار چشمگیری نمی باشد.

با توجه به این که امروزه بسیاری از افراد به دنبال افزایش میزان امنیت در مکان زندگی و محیط کاری خود هستند، به استفاده از دوربین مداربسته بیسیم روی می آورند. قیمت دوربین مداربسته بیسیم با توجه به آپشن های مختلف متفاوت می باشد و هر چه مقدار آپشن ها بیشتر شود قیمت آن ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد. استفاده از دوربین های مداربسته به صورت بی سیم مزایای فراوانی دارد و در بعضی از مواقع افراد به دلایل مختلفی مانند مناسب نبودن مکان برای کابل کشی و … مجبور به استفاده از یک دوربین مداربسته بیسیم می شود.

از دوربین مداربسته بسیم در مکان هایی مانند آسانسور ها، شرکت های استیجاری و … استفاده بیشتری می شود. از مهمترین وسایلی که در امر استفاده از دوربین های مدار بسته مورد نیاز می باشد، یک پی سیPC است تا تمامی تصاویر ضبط شده در سیستم ذخیره شوند. البته در بعضی از شرایط از یک NVR  نیز به عنوان دستگاه ذخیره سازی نیز استفاده می شود.

در دوربین های تولید شده ی نسل جدید امکان استفاده از یک بستر ابر برای ذخیره سازی تصاویر ضبط شده وجود دارد و این باعث می شود برای ذخیره تصاویر ضبط شده به جای استفاده از یک پی سی و یا ان وی آر از بستر آب استفاده شود. استفاده راحت و بی دردسر بودن نصب دوربین در مکان هایی که امکان کابل کشی را ندارند و یا کابل کشی دوربین برای آن ها بسیار دشوار می باشد، باعث شده است کیفیت دوربین مداربسته بیسیم نسبت به سایر دوربین ها افزایش کمی را داشته باشد.

  • امنیت بیشتر:

امروزه حفاظت و انتقال اطلاعات در امری حائز اهمیت است و با توجه به راه حل های موجود در امنیت سایبری می توان به طور قطع در ارتباط با ارسال و دریافت اطلاعات در شبکه بی سیم سخن گفت.

مطالب پیشنهادی
بهترین دوربین مدار بسته چه ویژگی های منحصر به فردی دارد

قیمت دوربین مداربسته بیسیم در ژورنال نوبشو

دوربین مداربسته بیسیم به صورت و ویژگی های زیر تقسیم می شوند :

باید بدانید که دوربین های به دو دسته کاملاً مجزا آنالوگ و دیجیتال تقسیم می شوند، اما دوربین های مداربسته بیسیم با توجه به نوع سیستم به دو دسته ی کلی دوربین مداربسته بیسیم آنالوگ و دوربین مداربسته وایرلس آنالوگ تقسیم می شوند که در این قسمت به بررسی هر دو نوع دوربین و مزایا و معایب آن ها می پردازیم.

  • دوربین مداربسته وایرلس آنالوگ:

از مهمترین تفاوت هایی که در دوربین مداربسته بیسیم آنالوگ با سایر دوربین ها وجود دارد این است که این دوبین برای انتقال اطلاعات و تصاویر ضبط شده از امواج و فرکانس های رادیویی صورت می گیرد. فرکانس های مورد استفاده در دوربین مداربسته آنالوگ متفاوت می باشد و در اندازه های ۹۰۰MHz ،۲.۴ GHT ،۵.۸ GHz وجود دارد. بیشترین فرکانس مورد استفاده در دوربین مداربسته آنالوگ ۲.۴GHZ می باشد. از مهمترین مزایای این این نوع دوربین می توان به قیمت پایین اشاره کرد و امکان استفاده چند گیرنده وجود خواهد داشت.

قیمت دوربین مداربسته بیسیم در ژورنال نوبشو

انواع دوربین مداربسته بیسیم عبارت اند از:

  • دوربین سیم کارت خور:

در این مدل از انواع دوربین مداربسته بیسیم دارای ویژگی انتقال اطلاعات با استفاده از اینترنت با سرعت های ۴ جی و ۳ جی می باشد.

  • دوربین مداربسته (لامپی):

این نوع دوربین مداربسته یکی از انواع دوربین مداربسته بیسیم می باشد که با توجه به طراحی آن که شبیه با لامپ است نام گذاری شده است و بیشتر در مکان هایی استفاده می شود که با هدف جاسوسی نصب می شود زیرا ظاهر این دوربین بسیار شبیه با لامپ می باشد و افراد به طور معمولاً قدرت تشخیص این دوربین را از لامپ ندارند و قیمت دوربین مداربسته بیسیم از این نوع نسبتاً بیشتر از دوربین های دیگر می باشد. نصب دوربین از این نوع باید توسط متخصص صورت بگیرد.

ژورنال نوبشو

دوربین های مداربسته برای استفاده در مکان هایی با ویژگی زیر توصیه می شود :

در شرایطی که که امکان کابل کشی وجود ندارد، استفاده از دوبین مداربسته بیسیم بهترین روش ممکن خواهد بود. در بعضی از شرایط دوربین در مکان هایی مانند آسانسور و … مورد استفاده قرار می گیرد. البته در دوربین مداربسته بیسیم باید به تغذیه ی آن نیز توجه کرد. در بسیاری از موارد استفاده از باتری را راهی مناسب می دانند که باید به شارژ دوباره آن نیز توجه کرد.

امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم تمام اطلاعات مورد نیاز شما را در ارتباط با قیمت دوربین مداربسته بیسیم در اختیارتان قرار داده باشیم. در صورتی که به خرید یکی از انواع دوبین مداربسته بسیم احتیاج دارید بهتر است از سایت ها و فروشگاه های معتبر خرید کرده تا علاوه بر خریداری کالایی مرغوب از خرید خود احساس رضایت داشته باشید.

 

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید