افزایش حجم و کاهش چربی با برنامه غذایی بدنسازی خوب و بدون هیچ گونه مکملی چگونه است

0
4585
برنامه غذایی بدنسازی در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

برنامه غذایی بدنسازی

در برنامه غذایی بدنسازی باید به نکات خاصی توجه شود تا نتیجه ی آن افزایش میزان ماهیچه و کاهش میزان چربی باشد، در این قسمت از سری مقالات راهنمای بدنسازی به شرح نکات مورد نظر می پردازیم.

  • توجه به نوع و دقت تمرینات بدنسازی:

از مهمترین نکاتی که در برنامه غذایی بدنسازی باید مورد توجه قرار داده شود، توجه به فاصله ی زمانی بین هر وعده غذایی می باشد. بین دو وعده غذایی باید حداکثر ۳ ساعت فاصله وجود داشته باشد. در این مقاله سعی کرده ایم شما را با نکاتی در ارتباط با برنامه غذایی بدنسازی آشنا کنی.

  • از مهمترین وعده های غذایی در خصوص برنامه غذایی بدنسازی، صبحانه می باشد که باید میل شود.
  • میزان مصرف پروتئین بسیار مهم می باشد

با توجه به تغذیه مناسبی که یک بدن ساز باید داشته باشد، در طول روز باید ۱.۵ تا ۲ گرم پروتئین را مصرف نماید. به علاوه موارد گفته شده باید در برنامه ی غذایی بدنسازی خود مصرف روزانه ۳۵۰ تا ۷۰۰ کاری را به صورت اضافه قرار دهید تا بیشترین میزان افزایش حجم و ماهیچه را داشته باشید.

نکاتی که فرد باید برای داشتن یک رژیم غذایی بدنسازی بدون مکمل غذایی مورد توجه قرار دهید به صورت گفته شده در قسمت زیر می باشد.

بسیاری از افراد که به دنبال خوش اندام بودن هستند و تمایلی به استفاده از مکمل ها ندارند، به دنبال یک برنامه غذایی هستند که به بدنسازی بدون استفاده از مکمل ها به بهترین شکل ممکن برسند. برای چنین افرادی بهترین حالت ممکن، استفاده از یک برنامه ی غذایی مناسب می باشد که با استفاده از پروتئین و … به بهترین حالت ممکن به اندام مناسب و ایده آل خود برسند.

برنامه غذایی بدنسازی در ژورنال نوبشو

بهتر است برای داشتن یک برنامه غذایی برنسازی بدون استفاده از مکمل به نکات گفته شده در این قسمت توجه ویژه ای داشته باشید.

  • اولین نکته ای که در ارتباط با این نوع برنامه ی غذایی باید مورد توجه قرار گیرد، مصرف گوشت گاو بدون استفاده از هیچ گونه چربی و یا …. از دیگر مواردی که باید در رژیم غذایی خود استفاده کرد موادی مانند مرغ و یا ماهی می باشد که با استفاده از این مواد میزان مورد نیاز پروتئین بدن به راحتی تأمین می شود.
  • برای استفاده از گوشت قرمز در رژیم غذایی خود بااید در طول روز ۱۷۰ گرم فیله گوشت گاو استفاده شود، که این مقدار از فیله گوشت ۳۵۰ گرم کالری دارد و ۱۷۰ گرم فیله گوشت پروتئینی معادل ۴۸ گرم دارد.
  • بفرد می تواند در صول روز و در رژیم غذایی بدنسازی خود از ۱۷۰ گرم سنیه مرغ استفاده کرده و کالری معادل ۲۸۰ را به بدن خود برساند، باید به این نکته توجه کرد که ۱۷۰ گرم سینه ی مرغ، ۵۴ گرم پروتئین را به همراه دارد.

یکی دیگر از نکاتی که باید در رژیم غذایی خود توجه داشته باشید، خوردن غذاهایی است که به مقدار مناسبی کلسیم به بدن برسد. هر چقدر میزان کلسیمی که به بدن می رسد بیشتر باشد، میزان توانایی ماهیچه و همچنین ظرفیت ماهیچه برای انجام دادن عملیات انقباض بالا خواهد رفت

برای استفاده از کلسیم مناسب به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  • استفاده مداوم از شیر کم چرب و یا بدون چربی: افرادی که در رژیم غذایی خود از شیر استفاده می کنند، باید مطلع باشند که هر فنجان شیر دارای مقدار دقیق ۹ گرم پروتئین است و دارای مقدار بیشتری کالری دارد.
  • پنیر به صورت دلمه شده صرف شود و این میزان باید برابر ۱۴ گرم در برنامه غذایی بدنسازی باشد.
  • در صورت استفاده از پنیر خامه ای کم چرب باید به این نکته توجه شود که پنیر خامه ای کم چرب دارای کالری معادل ۸۰ می باشد.برنامه غذایی بدنسازی در ژورنال نوبشو
مطالب پیشنهادی
آموزش بدنسازی شامل چه حرکات و مباحثی می باشد؟

برای تأمین میزان دقیق و مناسب کربوهیدرات باید اطلاعات مناسبی در این ارتباط کسب شود. باری افزایش میزان پروتئین و کربوهیدرات باید موادی که به مقدار زیادی از این دو مواد مغذی را دارا می باشد، مصرف نمایید، به عنوان مثال مواد و حبوباتی مانند لوبیا، عدس، پاستا و … دارای مقدار قابل توجهی کربوهیدرات و پروتئین می باشند.

  • برای بسیاری از افراد که به رژیم غذایی خود توجه می کنند، این جمله بسیار آشنا می باشد که تخم مرغ یکی از مهمترین و برترین مواد غذایی است که می تواند در رژیم قرار داده شود. افرادی که به دنبال داشتن یک برنامه غذایی بدنسازی می باشند بهتر است که به این نکات توجه ویژه ای داشته باشند. استفاده از تخم مرغ به خصوص قسمت سفیدی آن می تواند به راحتی باعث افزایش حجم ماهیچه شود، البته باید این نکته را مد نظر داشت که افزایش میزان ماهیچه و از بین رفتن چربی ها تنها با داشتن یک برنامه غذایی امکان پذیر نمی باشد و باید در کنار داشتن و استفاده مواد غذایی با توجه به یک رژیم غذایی مناسب، به تمرینات بدنسازی به بهترین شکل ممکن پرداخت تا نتیجه ای مطلوب را از رعایت کردن این دو مورد در کنار یکدیگر به دست آورد.
  • برای داشتن نتیجه ی بهتر و سریعتر بهتر است که بعد از انجام دادن تمرینات به طور دقیق و منظم ترکیبی از کربوهیدرات را که نسبت به سایر کربوهیدرات ها زودتر هضم می شود و پروتئین را میل کنید. این روش یکی از برترین روش هایی است که در برنامه غذایی بدنسازی به کار گرفته می شود و بیشتر افراد بهترین نتیجه را از این روش می گیرند. به عنوان مثال می توانید ترکیبی فوق العاده را از گوشت گوسفند و سیب زمینی پخته و میل نمایید. البته باید به نسبت این دو توجه نماید و گوشت ایتیک نیز هیچ گونه چربی را به همراه نداشته باشد. از دیگر ترکیباتی که برای این مورد می توان مثال زد، برنج سفید به همراه سیب زمینی می باشد که بسیار مناسب هستند و با سرعت فوق العاده ای جذب خون می شوند.
  • هر فردی در طول روز به نوشیدن آب به مقدار کافی نیاز دارد. افرادی که به دنبال یک برنامه غذایی بدنسازی هستند بهتر است دو طول روز حداقل یک لیتر آب را بنوشند.
  • برای داشتن نتیجه ی بهتر از یک برنامه غذایی بدنسازی باید به تمرینات ورزشی و کیفیت انجام دادن آن ها نیز توجه شود زیرا در صورتی که تمرینات به روش درست انجام نشود نتایج نیز به حد مطلوب نخواهد رسید.
  • یکی از روش هایی که برای به دست آوردن اندامی مناسب کنار یک برنامه غذایی بدنسازی مورد استفاده قرار می گیرد، شمردن کالری ها می باشد.

برنامه غذایی بدنسازی در ژورنال نوبشو

برای داشتن یک برنامه غذایی بدنسازی و اندام مناسب می توانید به آدرس مراجعه کرده و https://nobesho.com با انجام دقیق نکات و برنامه های ارائه شده، اندامی مناسب داشته باشد و به مقدار چشمگیری باعث افزایش میزان اعتماد به نفس خود شوید.

در این مقاله از سری مقالات تغذیه ورزشی سعی کریم شما را با نکاتی در ارتباط با داشتن برنامه غذایی و نکاتی در ارتباط با مواد غذایی مناسب آشنا کنیم.

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید