مهمترین و حیاتی ترین نکات در ارتباط با استفاده از مکمل های بدنسازی کدام اند

0
8955
مکمل های بدنسازی در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

مکمل های بدنسازی

بسیاری از افراد که به دنبال داشتن اندام مناسب و استفاده از مکمل های بدنسازی هستند و یا از این مکمل ها استفاده می کنند، در مورد نکات مهمی که در ارتباط با این مکمل های بدنسازی وجود دارد بی خبرند و باید با دانش و اطلاعات لازم از این مکمل های بدنسازی استفاده نمایند. ما در این مقاله از سری مقالات راهنمای بدنسازی سعی داریم شما را با نکاتی که در ارتباط با این مکمل ها و خوش اندام بودن وجود دارد، آشنا کنیم.

مهمترین نکاتی که در ارتباط با مکمل های بدنسازی باید مورد توجه قرار داده شوند در قسمت زیر شرح داده شده اند:

  • مصرف مکمل بدنسازی در بهترین زمان ممکن:

برای بسیاری از فراد که شروع به استفاده از مکمل های بدنسازی نموده اند این سوال پیش می آید که چه زمانی مکمل مصرف شود تا بهترین نتیجه ممکن را در پی داشته باشد؟ و یا چه مقدار از مکمل استفاده شود؟ چه دوزی از مکمل خریداری شود و مورد مصرف قرار گیرد؟ این ها تمام سوالاتی است که فرد استفاده کننده مکمل بدنسازی ممکن است با آن ها رو به رو شود. ما در این مقاله به سولات شما کاربران گرامی در این ارتباط پاسخ خواهیم گفت.

مکمل های بدنسازی در ژورنال نوبشو

برای استفاده از مکمل های بدنسازی مانند کراتین که یک مکمل رایج بین بدنساز ها به شمار می شود، زمان خاصی وجود ندارد و بهترین زمان برای مصرف آن، زمانی است که فرد اشتهای بیشتری دارد و تمایل او برای خوردن بیشتر می شود. به طور دقیق نمی توان مشخص کرد که کراتین که یکی از رایج ترین انوام مکمل بدنسازی می باشد در چه زمانی مورد استفاده قرار گیرد. اما برای داشتن نتیجه بهتر بهتر است که زمان که فرد اشتها دارد مصرف شود.

نکته ای که در ارتباط با مصرف این نوع مکمل در نظر داشت این است که باید در صورت مصرف کراتین برای اولین باید باید در وعده های ۵ گرمی مصرف شود و این وعده ها حداکثر تا ۵ بار در روز صورت گیرد. با افزایش تعداد وعده های مصرف و مقدار کمتر می توان نتیجه کراتین را در ارتباط با بدنسازی افزایش داد.

برای مشخص نمودن بهترین میزان مصرف کراتین باید به این نکات توجه کرد که کراتین مصرفی از چه نوعی خریداری شده است و همچنین تحت نظر مربی مصرف شود و با وی در مصرف کراتین مشورت نمایید.

  • مصرف گلوتامین:

یکی دیگر از انواع مکمل های بدنسازی، گلوتامین می باشد. اگر مصرف مکمل گلوتامین را به صورت استاندارد مورد بررسی قرار دهیم باید گفت که میزان استفاده ی این مکمل غذایی برای بدنسازی باید بین دو یا سه وعده مصرف شود و در هر وعده ۵ گرم مورد استفاده قرار گیرد. بهترین زمان مصرف گلوتامین زمانی است که فرد قصد رفتن به رختخواب را دارد. گلوتامین یکی از بهترین مکمل های موجود می باشد که بهتر است سر وقت و به اندازه ی کافمی مصرف شود. مصرف مکمل البته از این نوع قبل از خواب بسیار نتیجه بخش خواهد بود هنگامی که یک فرد خواب است هورمون ها در بدن وی ترشح می شود و در نتیجه ی ترشح این هورمون ها در هنگام استراحت فیزیک بدن به طور کامل هویدا تغییر خواهد کرد.

البته گلوتامین تنها برای مصرف قبل از خواب نیست و باید دو وعده ی اضافه نیز مصرف شود و این دو وعده باید در مواقع مشخص صبح هنگام و در حین انجام دادن تمرینات ورزشی مناسب میل شود. مناسب ترین مقدار برای مصرف این نواه از مکمل های بدنسازی اندازه های بین ۲۰ تا ۴۰ گرم می باشد.

مطالب پیشنهادی
برنامه بدنسازی حرفه ای به شما کمک می کند تا استایلی زیبا و حجیمی را داشته باشد.

برای داشتن اندام مناسب بهتر است که مقدار مکمل ها به اندازه و در زمان مشخص مصرف شود، البته باید توجه داشت که این مقدار تنها برای ورزشکاران حرفه ای توصیه می شود و افردی که به اصطلاح مبتدی هستند بهتر است مقدار ۲۰ گرم را که پایین ترین حد ااستفاده گلوتامین برای افراد حرفه ای است را به ۵ گرم کامل تقسیم کرده و در ۴ وعده ی کاملاً مجزا مصرف نمایند. با تقسیم این وعده ها و مصرف مداوم در زمان مشخص، بهترین و بیشترین نتیجه را خواهد داشت.

مکمل های بدنسازی در ژورنال نوبشو

  • زمان مناسب برای مصرف پروتئین:

با توجه به این موضوع که مکمل های بدنسازی پروتئینی دارای تنوع بسیار زیادی هستند، باید مکملِ پروتئین مناسب خریداری شود. در بدنسازی استفاده درست از مکمل های بدنسازی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. دو نوع از بهترین نوع پروتئین های موجود برای بدنسازی پروتئین وی و پروتئین کازئین که همان پروتئین شیر است که از اهمیت زیاردی نیز برخوردار می باشد. بسیاری از مربیان بدنسازی استفاده از این نوع پروتئین ها را پیشنهاد می کنند و دلیل آن هم هضم بسیار راحت آن ها می باشد. عضلات عکس العمل بسیاری را در برابر پروتئین وی و کازئین از خود نشان می دهند و با سرعت زیادی از آن برای رشد استفاده می کنند.

یکی از مهمترین مکمل هایِ بدنسازی، پروتئین می باشد که باید در زمان و دوز استفاده ی آن به نکات زیر توجه فراوانی داشت:

مکمل های بدنسازی در ژورنال نوبشو

  • مصرف پروتئین بعد از انجام دادن تمرین:

یکی از مهمترین نکات و شاید جالب ترین ها این است که عملیات عضله سازی تا بعد از انجام ورزش و تا حدود نیم ساعت به طول می انجامد و این باعث می شود بدن نیاز به پروتئین را بیشتر احساس کند و در صورتی که فرد از پروتئین و مکمل های بدنسازی استفاده نکند، بدن به تجزیه ی پروتئینی مشغول می شوند. برای افزایش میزان حجم عضله و همچنین میزان قدرت، بهترین راه استفاده از پروتئین بعد از انجام دادن تمرینات ورزشی می باشد. شیک پروتئینی یکی از برترین ترکیبات موجود برای افراد بدنساز است.

  • میل کردن پروتئین قبل از انجام دادن تمرینات بدنسازی:

یکی از روش های استفاده از مکمل پروتئین در بدنسازی میل کردن آن قبل از انجام تمرینات می باشد. تأثیر پروتئین قبل از انجام دادن تمرینات می باشد.

  • مصرف پروتئین قبل از خواب:

یکی از روش های عضله سازی و چربی سوزی در بدن، استفاده از شیک پروتئینی قبل از خواب می باشد. از بین دو نوع پروتئین وی و پروتئین کازئین، پروتئین کازین قبل از خواب انتخاب بهتری است. دلیل برتری پروتئین کازئین نسبت به وی در بین مکمل های بدنسازی نیز، تجزیه و هضم بسیاری راحتی است که دارد.

  • بعد از بیدار شدن از خواب:

یکی دیگر از روش های درست استفاده از مکملِ بدنساز (شیک پروتئین)، بعد از بیدار شدن از خواب می باشد. زمانی که فرد از خواب بیدار شود، بدن وی آمادگی بیشتری را برای دریافت پروتئین از خود نشان می دهد.

امیدواریم در این مقاله از سری مقالات تغذیه ورزشی پاسخ شما را در ارتباط با مکمل های بدنسازی و زمان درست استفاده از آن ها داده باشیم. در صورتی که به دنبال داشتن اندام مناسب و قصد خرید مکمل های با کیفیت را برای بدنسازی دارید می توانید به آدرس https://nobesho.com مراجعه نمایید.

پروتئین در ژورنال نوبشو

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید