مراحل طراحی داخلی تجاری چگونه است؟

0
3927
طراحی داخلی تجاری در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

طراحی داخلی تجاری

طراحی داخلی تجاری با توجه به موقعیت اقتصادی که برای هر مکان به وجود می ‌آورد باید طبق استانداردهای خاصی انجام شود، طراحی داخلی فروشگاه ها ممکن است به صورت پیچیده یا معمولی انجام گردد، که هر کدام به نوبه خود فرآیند توسعه یک محیط کسب و کار را بهبود می‌ بخشد، دکوراسیون مراکز تجاری و واحدهای آن بر اساس وضعیت پروژه یا طرح کل انتخاب می ‌گردد زیرا طراح در طراحی یک واحد کسب و کار باید مشخصات یا قواعد تمامی مجموعه را مد نظر قرار بدهد تا خللی در کار سیستم وارد نشود.

طراحی داخلی مغازه ها و تزیین ویترین ها جزء فاکتورهای تأثیرگذار در موفقیت یک تجارت می باشد، به همین دلیل مالکان فروشگاه ها سعی دارند طراحیِ داخلی تجاری بی نظیری را ایجاد کنند، فروشگاه هایی که ویترین های زیبا و محیط داخلی جذابی دارند باعث جلب توجه مشتریان می شوند و این گونه مردم را به دیدن وسایل مغازه خود تشویق می کنند.

طراحی داخلی تجاری در ژورنال نوبشو

عوامل تأثیر گذار در طراحی داخلی تجاری

  • تزیین ویترین
  • بخش بندی محیط
  • خلوت کردن قسمتی برای رفت و آمد خریداران
  • نورپردازی
  • به کارگیری از رنگ‌های مناسب

موارد فوق جزو عواملی هستند که باید در طراحیِ داخلی تجاری مد نظر قرار بگیرند.

طراحی غرفه های فروشگاه

یکی از شیوه‌های پیشرفت تجارت در جهان کنونی حضور در نمایشگاه‌های گوناگون است، غرفه‌های نمایشگاهی تأثیر زیادی در نمایان کردن محصولات و وسایل تولیدی و کمپانی‌ها دارند، همچنین باعث جلب توجه افراد می ‌شوند، لذا طراحی آن ها نقش تأثیرگذاری در پیشرفت تجاری دارد، برای ایجاد طراحی داخلی غرفه باید به مساحت مورد نظر و نور محیط توجه داشته باشید.

  • حرفه طراح داخلی تجاری

طراحی داخلی تجاری از عوامل اساسی است که در هر ساختمانی که معاملات در آن صورت می‌گیرد باید پیاده سازی شود، لازم به ذکر است که فرق زیادی بین طراحی داخلی خرده فروشی و فروشگاه های خرید و فروش وجود دارد، طراحان داخلی در عرصه محیط های کسب و کار و خرده فروشی قادرند تخصص به دست آورند یا یکی از آن ها را جهت حرفه اساسی خود مشخص نمایند و در آن عرصه فعالیت خود را آغاز کنند.

طراحی داخلی تجاری در ژورنال نوبشو

  • فرآیند طراحی داخلی تجاری

طراحیِ داخلی تجاری طی مراحلی صورت می گیرد که انجام دقیق آن ها در رسیدن به هدف نقش مهمی دارد، پروسه دکوراسیون داخلی تجاری به شرح زیر می باشد.

  • تصور سازی

نخستین مرحله در پروسه طراحی محیط تجاری این است که طراح ابتدا به محل کار مراجعه کند و تمامی موارد را مورد توجه قرار بدهد، این مرحله با همکاری و مشورت صاحب ملک صورت می گیرد، طراح تخیل پایه ای در رابطه با فضای تجاری، شیوه عملکرد وسایل و … انجام می دهد.

یکی از اساسی ترین مواردی که طراح باید مورد توجه قرار بدهد این است که نیازهای مشتری را جزء روند کاری خود قرار دهد، برای پی بردن به این موضوع طراح داخلی می بایست با کارفرما گفتگو کند و پیشنهادهای گوناگونی را به آن معرفی نماید، همچنین مدل های نخست را روی یک برگه یا از طریق اپلیکیشن ها پیاده سازی کند زیرا این کار موجب می ‌شود تا مشتری منظور طراح را بهتر متوجه شود و به نتیجه مطلوبی دست یابد، در این حالت علاوه بر اینکه مشتری و طراح هدف مشترکی را دنبال می ‌کنند بلکه نیاز های کارفرما برطرف می‌ شود.

  • وضعیت محیط کسب و کار طراحی داخلی تجاری

طراح داخلی باید وضعیت محیط تجاری را مورد توجه قرار بدهد این کار می بایست در روزی که کارکنان حضور فیزیکی دارند صورت بگیرد، در صورتی که محیط جدید است و هنوز هیچ استفاده ای از آن نشده است طراح می تواند محیطی شبیه به آن را مورد ارزیابی قرار بدهد و در رابطه با نحوه کارکرد آن پیشنهادهایی را اخذ نماید، وی بایستی در رابطه با نوع خدمات ارائه شده اطلاعات کافی و مشخصی را به دست آورد همچنین مکان های پر رفت و آمد و قسمتی که مخصوص به مشتریان است را بررسی کند.

مطالب پیشنهادی
برای دکوراسیون اداری ارزان به چه نکاتی توجه کنیم ؟

در این مرحله طراحی داخلی تجاری بر اساس محیط مورد نظر برنامه ریزی می شود، ولی قبل از آن کارفرما طرح را تأیید می کند.

فرق بین طراحی داخلی تجاری و مسکونی

طراحی داخلی مسکونی در منازل صورت می‌گیرد، ولی طراحی داخلیِ تجاری مربوط به طراحی محیط هایی برای معاملات و تجارت است، این کار ائم: آزمایشگاه، هتل ها، رستوران ها، بانک، مراکز خرید و غیره است.

طراح در محیط های مسکونی به دنبال به وجود آوردن محیطی صمیمی و آرامش بخش است ولی در محیط های تجاری بیشتر به افزایش کارکرد توجه می کند.

کار طراحان دکوراسیون داخلی تجاری

دکوراتیوهای طراحی داخلی کسب و کار اولویت کار خود را عملکرد و امنیت طراحی قرار می دهند، به طور مثال اگر یک رستوران قصد داشته باشد به درآمد زیادی دست یابد باید در قسمت پذیرایی برای جلب توجه مشتریان محیط لذت بخشی را ایجاد کند، طراحان با سابقه و حرفه ای کار خود را به نحو صحیح انجام می دهند و با سازندگان و پیمانکاران ارتباط مستقیمی دارند، برخی از وظایف آن ها به صورت زیر درج شده است

  • تعیین گستره پروژه
  • ترسیم مدل های پایه
  • برنامه ریزی دقیق
  • انتخاب مواد مورد نیاز

موقعی که مراحل ساخت و ساز تمام می‌ شود طراحان در پروسه طراحی بافتار فیزیکی را به فرم زنده ای تغییر می دهند.

در صورتی که طراح تجربه و مهارت زیادی داشته باشد می تواند با ایجاد طراحی داخلی تجاری بی نظیر یک کسب و کار سودآور را به وجود آورد.

اگر می خواهید در رابطه با طراحی داخلی تجاری اطلاعات بیشتری کسب نمایید بهتر است به موتور جستجوی کالا ( نوبشو ) http://www.nobesho.com مراجعه کنید.

در پایان از تمامی کسانی که این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید دکوراسیون اداری را مطالعه نمودند نهایت قدردانی را دارم.

 

معرفی بهترین محصولات اداری و دکوراسیون اداری در نوبشو

مبل و صندلی انتظار

برای مشاهده انواع مبل و صندلی انتظار در سایت نوبشو وارد لینک زیر شوید

صندلی اداری

برای مشاهده انواع صندلی اداری در سایت نوبشو وارد لینک زیر شوید

میز اداری

برای مشاهده انواع میز اداری در سایت نوبشو وارد لینک زیر شوید

کمد فایل و قفسه اداری

برای مشاهده انواع کمد فایل و قفسه اداری در سایت نوبشو وارد لینک زیر شوید

مجموعه لوازم اداری

برای مشاهده انواع مجموعه لوازم اداری در سایت نوبشو وارد لینک زیر شوید

ابزار بایگانی

برای مشاهده انواع ابزار بایگانی در سایت نوبشو وارد لینک زیر شوید

مهر و استامپ

برای مشاهده انواع مهر و استامپ در سایت نوبشو وارد لینک زیر شوید

Originally posted on ۰۴/۰۳/۱۴۰۰ @ ۵:۲۹ ق.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید