بررسی سرفیس بوک ۳ مایکروسافت

0
6786
سرفیس بوک 3 در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

سرفیس بوک ۳

سرفیس بوک ۳ (Surface Book ) از لپ تاپ‌های ساخته شده توسط شرکت مایکروسافت است. ویژگی خاص این سری از لپ‌تاپ‌های مایکروسافت، قابلیت جدا شدن صفحه کلید آن است که در هنگام بازکردن پایه دینامیکی لولا آن بسط پیدا می‌کند. سرفیس بوک دارای تعدادی پورت، یک واحد پردازش گرافیکی و یک باتری جانبی است که فقط وقتی که قسمت تبلت به کیبورد متصل است قابل استفاده هستند و می‌توانید آن‌ها را به طور اختیاری اضافه کنید.

یکی از معتبرترین سایت‌هایی که می‌توانیم از آن اطلاعات کافی درباره سرفیس بوک ۳ به دست آوریم نوبشو موتور جستجوی کالا است که در آن به اطلاعات جامع درباره انواع لپ‌تاپ‌های سرفیس بوک مایکروسافت به ویژه سرفیس بوک۳ پرداخته شده است و میتوانید در میان هزاران فروشنده با قیمت مناسب خرید کنید :

https://www.nobesho.com

در ادامه این مقاله از سری مقالات بررسی تخصصی لب تاپ و کامپیوتر ویژگی‌های این سری از لپ‌تاپ‌های مایکروسافت را برای شما بیان می‌کنیم.

سرفیس بوک 3 در ژورنال نوبشو

ایده ساخت سرفیس بوک ۳

شرکت مایکروسافت با هدف ساخت یک دستگاه که دارای ویژگی‌های دو دستگاه لپ تاپ و تبلت با هم باشد، اقدام به طراحی و تولید سرفیس بوک ۳ کرد. دستگاهی که مانند لپ تاپ قابل جمع شدن باشد و همچنین برای ایجاد تعادل و ایستایی به صفحه کلیدی سنگین تر از وزن یک تبلت نیاز نداشته باشد. به همین منظور تیم سازنده سرفیس بوک مایکروسافت نوع خاصی از لولا را طراحی کردند که اتصال دو قطعه را بدون افزدون وزن تبلت ممکن ساخته و در عین حال تعادل آن را حفظ می‌کند.

در لپ‌‌تاپ‌های سری سرفیس بوک ۳، شما قادر خواهید بود تمام کارهای خود را با تبلت جدا شونده لمسی انجام بدهید. این لپ‌تاپ‌ها دارای GPU اختصاصی هستند و انجام کارهای خیلی حرفه‌ای گرافیکی با قلم دقیق و با کیفیت این لپ تاپ امکان پذیر است. بدنه دستگاه از آلیاژ منیزیم ساخته شده که وزن آن از آلومینیوم بسیار سبک‌تر است اما لولای آن از آلومینیوم ساخته شده است که به شکل جالبی در جای خود حرکت می‌کند و درعین حال صفحه نمایش را در جای خودش نگه می‌دارد. طراحی این لولا و پایه به گونه‌ای است که میان صفحه نمایش و کیبورد یک فضای خالی ایجاد کرده است.

مشخصات فنی سرفیس بوک ۳

سرفیس بوک ۳ قدرتمندترین نوت بوک هیبریدی شرکت مایکروسافت و دارای حافظه‌ی SSD فوق‌ سریع و ۳۲ گیگابایت رم است. این لپ‌تاپ از جدیدترین پردازنده‌های نسل دهم اینتل در مدل پایه نسخه ۱۳.۵ اینچی پردازنده چهار هسته‌ای Core i5 اینتل و در مدل پایه نسخه ۱۵ اینچی پردازنده چهار هسته‌ای Core i7 اینتل بهره گرفته است.

کارت‌های گرافیک جدید انویدیا برای طراحان و افرادی که نیاز به کیفیت و قدرت بیشتری برای کار با این برنامه‌ها دارند در سرفیس بوک ۳ ارائه شده‌اند و زمان خروجی آن‌ها حدود ۵۰ درصد کمتر است. از بهترین بخش طراحی این لپ تاپ می‌توان به تعداد مناسب درگاه‌ها و تنوع آن‌ها اشاره کرد. از جمله این درگاه‌ها دو پورت USB 3.1 Type A نسل دوم، یک پورت USB 3.1 Type C نسل دوم، یک پورت Surface Connect برای شارژ و یک جک ۳.۵ میلیمتری است و در کنار این‌ها، یک SDXC Card Reader هم دارد.

سرفیس بوک 3 در ژورنال نوبشو

یکی دیگر از نقاط قوت لپ تاپ سرفیس بوک ۳ را می‌توان نمایشگر PixelSense آن دانست. رزولوشن مدل ۱۵ اینچی برابر با ۳۲۴۰ x 2160 بوده و رقمی قابل توجه است. از طرف دیگر، نسبت ویدیو ۱۶:۹ برای مشاهده فیلم‌ها و نسبت ابعاد ۳:۲ برای استفاده‌ حرفه‌ای بسیارعالی است. میانگین روشنایی نمایشگر Nit 402 است که تمام طیف‌های رنگی sRGB را پوشش می‌دهد و سبب می‌شود که رنگ‌ها در این صفحه بسیار زیبا، تپنده و چشم‌نواز باشند.

شاید بزرگ‌ترین نقطه قوت لپ تاپ سرفیس بوک ۳ مایکروسافت را نصب پیش‌فرض نسخه اصل ویندوز ۱۰ بر آن دانست. علاوه بر این، سیستم وب کم Hello-Ready هم در این محصول بکار رفته است. مکانیزم این وب‌کم شما را قادر می‌سازد که برای دسترسی به لپ‌تاپ از طریق فناوری تشخیص چهره استفاده کنید. همچنین این دستگاه از ماژول مادون قرمز برای احراز هویت کاربر استفاده می‌کند که بجز تاریکی مطلق عملکرد بسیار سریعی دارد.

سرفیس بوک ۳ از باتری دو تکه‌ای برای تأمین انرژی مورد نیازش استفاده می‌کند. باتری اصلی دارای ۶۷ وات ساعت در بخش نمایشگر و باتری ۲۳ وات ظرفیت دارد که در حالت تبلت به دستگاه قدرت بیشتری می‌دهد. برای شارژ باتری از شارژر ۱۲۷ واتی استفاده می‌شود. وزن این دستگاه حدود ۱۵۰۰ گرم است و تنها به رنگ مشکی تولید شده است. سرفیس بوک ۳ در طراحی فرق چندانی با مدل‌های قبلی ندارد اما از نظر نرم افزاری بسیار قوی‌تر و دقیق‌تر شده است و قیمت آن به همین دلیل بالاتر است. تأثیرگذارترین قطعه در بالا رفتن قیمت سرفیس بوک پردازنده گرافیکی آن است.

بخش تبلت در واقع یک کامپیوتر قوی است، چرا که به جز کارت گرافیکی جدا قطعات اصلی در این قسمت قرار دارند. ترک پد سرفیس بوک چند لمسی است تا بتوانید به راحتی ژست‌های چند لمسی ویندوز۱۰ را در آن اجرا کرده و کنترل سیستم عامل به روش‌های مختلف امکان پذیر شود.

به طور کلی از نقاط قوت سیرفیس بوک ۳ می‌توان به کیفیت ساخت و طراحی فوق العاده، نمایشگر ۴K عالی، باتری با شارژدهی بسیار خوب، ترک‌ پد بسیار دقیق، پشتیبانی از قلم سرفیس و امکان استفاده در دو حالت لپ‌تاپ و تبلت اشاره کرد.

سرفیس بوک 3 در ژورنال نوبشو

قیمت سرفیس بوک ۳ و زمان عرضه آن به بازار

هر چند طراحی سری جدید سرفیس بوک ۳ با مدل‌های قبلی آن تفاوت چندانی ندارد اما به دلیل بکار بردن نرم افزارهای سریع و دقیق در ساخت مدل جدید قیمت آن هم بالاتر است. از نظر عملکرد این سری از محصولات شرکت مایکروسافت حدود ۵۰ درصد بهبود داشته است. در واقع شرکت مایکروسافت این لپ تاپ را برای افرادی طراحی کرده است که به دنبال لپ‌تاپی با قدرت پردازش بالا هستند.

طبق گزارش‌های رسمی، شرکت مایکروسافت سری جدید سرفیس بوک ۳ را ۲۱ مه در سال ۲۰۲۰ ابتدا در بازارهای کانادا و آمریکا و پس از چند ماه محصول خود را در بازارهای جهانی عرضه می‌کند.

 

Originally posted on ۰۹/۰۵/۱۳۹۹ @ ۱۲:۳۳ ب.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید