اهمیت طراحی داخلی اداری در روحیه کارمندان شما

0
3655
طراحی داخلی اداری در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

طراحی داخلی اداری

امروز میخواهیم عنوان، اهمیت طراحی داخلی اداری در روحیه کارمندان شما را در این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید دکوراسیون اداری مورد بررسی قرار بدهیم با ما همراه باشید.

طراحی داخلی اداری و تأثیر آن بر روحیه کارمندان شما یک موضوعی است که همه از آن اطلاع دارند اما با وجود تأثیرگذاری تعداد افرادی که به طراحی داخلی اداری اهمیت می دهند بسیار محدوداند.

طراحی داخلی اداری مناسب همچنین چینش دفتر کار با احساسات کارکنان نسبت به محل کار رابطه مستقیمی باهم دارند چون باعث ایجاد محیطی آرام و دوستانه و در عین حال باعث افزایش بازده کاری میشود.

طراحی داخلی اداری نسبت به طراحی منزل های مسکونی به مهارت همچنین تخصص بیشتری نیازمند است. طراحی منزل های مسکونی براساس سلیقه افرادی که در آن منزل سکونت دارند انجام میشود اما برای طراحی داخلی ادرای باید طوری این کار را انجام داد که با داشتن ظاهری رسمی در عین حال باید با هر سلیقه ای ارتباط برقرارکند این امر باعث میشود منافع شرکت و یا سازمان شما افزایش پیدا کند و در جلب اعتماد مراجعین بسیار تأثیر گذار باشد.

در ادامه مقاله برای شما برخی از جنبه های مختلف طراحی داخلی اداری و تأثیر آن بر روحیه کارکنان را برای شما معرفی خواهیم کرد.

طراحی داخلی اداری در ژورنال نوبشو

عوامل مهم و تأثیرگذار در طراحی داخلی اداری:

  • انتخاب و استفاده رنگ مناسب :

یکی از مهمترین بخش های طراحی داخلی ادرای انتخاب رنگ مناسب است. باید محیط اداری را طوری رنگ آمیزی کرد که باعث افزایش روحیه کارکنان همچنین جلب رضایت آن ها شود.

برای انتخاب رنگ مناسب کافی است در مورد روانشناسی رنگ ها آگاهی کافی را داشته باشید تا بتوانید رنگ مناسبی را برای طراحی داخلی اداری انتخاب کنید.

  • استفاده از میز اداری مناسب :

یکی دیگر از بخش های مهم طراحی داخلی اداری استفاده از میز اداری مناسب است. کارمندان در روز چندین ساعت در محل کار قرار دارند بنابراین برای انتخاب میز اداری باید دقت کافی را داشته باشید. میز اداری باید حتماً راحت باشد تا فرد بتواند به راحتی با آن ارتباط برقرار کند در این راستا بهتر است که از رنگ سفید استفاده کنید تا علاوه بر بزرگ تر نشان دادن محیط، چشم کارکنان را خسته نکند.

طراحی داخلی اداری در ژورنال نوبشو

  • استفاده از نور طبیعی :

نور نقش بسیار مهمی در طراحی داخلی اداری دارد. اگر محل کار شما از نظر رنگ آمیزی، استفاده از وسایل خاص و… منحصر به فرد باشد ولی نور طبیعی وجود نداشته باشد این موارد بی فایده است و دفتر شما را زیبا نشان نمی دهد.

نور طبیعی گزینه بسیار مناسبی برای روشن کرد محیط است. شما با استفاده از کرکره می توانید جریان نور طبیعی را کنترل کنید تا نور کافی وارد محیط کاری شما عزیزان شود.

  • بهره جویی از گل و گیاه :

استفاده از گل و گیاه در هر محیطی باعث روح بخشیدن به آن مکان میشود به همین علت می توانید از گل و گیاه استفاده کنید تا محیط کاری مناسب را ایجاد کنید و کارکنان و خودتان در این محیط رضایت داشته باشید.

همچنین استفاده از گل و گیاه باعث افزایش روحیه کارکنان میشود .

بهره جویی از گل و گیاه در ژورنال نوبشو

نکات مهم در طراحی داخلی اداری :

۱. برای داشتن یک محیط کار رسمی می توانید از مبل های مشکی استفاده کنید.

یکی دیگر از نکته های مهم در طراحی داخلی اداری این است که از وسایلی استفاده کنید که نظافت آن ها راحت باشد و مدت زمان بیشتری بتوانید از آن استفاده کنید.

چون با توجه به استفاده زیاد از وسایل اداری به خصوص مبلمان اداری میزان خراب شدن آنها بسیار زیاد است بنابراین از مبلمانی استفاده کنید که بتوانید به راحتی آن را نظافت کرد وهمچنین محکم باشند ولی درعین حال شیک هم باشد.

۲. یکی از دلواپسی و دغدغه مدیران این است که کارکنان در محل کار دارای روحیه بالا و با نشاط باشند بنابراین می توانید از رنگ های ملایم و پر انرژی استفاده کرد.

مطالب پیشنهادی
مراحل طراحی داخلی تجاری چگونه است؟

۳. همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم طراحی داخلی اداری احتیاج به یک تخصص که دارای مهارت است، بسیار اهمیت دارد، بنابراین طراحی داخلی باید به گونه باشد که با هر سلیقه ای ارتباط برقرار کند.

قسمت های مهم در طراحی داخلی اداری :

مبلمان باید علاوه بر داشتن رنگ و شکل ظاهری مناسب، دارای استاندارد باشد تا در طول روز کارکنان احساس خستگی نکند. یکی دیگر از نکات مهم در طراحی داخلی اداری این است که برای داشتن یک فضای منحصر به فرد می توانید از یک قفسه برای نگهداری از وسایل شخصی استفاده کنید.

یکی از اصلی ترین و اساسی ترین موارد که در طراحی داخلی اداری موثر است دیوار است که می تواند موجب زیباتر شدن محیط کاری شود و دارای نقش بسیار مهمی در شیک شدن سازمان و شرکت ایفا می کند.

قابل ذکر است سعی کنید عواملی از طراحی که موجب خستگی کارکنان میشود تا حدی که امکان دارد آن را کم و یا از بین ببرید.

طراحی داخلی اداری در ژورنال نوبشو

محیط و فضای استراحت کارمندان :

بیشتر سازمان ها و ادارات برای کارکنان خود محیطی همچون آبدارخانه، اتاق استراحت و نشمین راحتی را ایجاد کرده اند.

طبق آماری که وجود دارد به طور میانگین هر کارمند حدود ۴۱ ساعت از ساعات خود در طول هفته را در محل کار خود به سر میبرد حال امکان دارد این آمار هم بیشتر باشد بنابراین محیط کار راحت و همچنین داشتن فضایی برای استراحت، نوشیدن و… برای کارمندان بسایر اهمیت دارد و می تواند باعث افزایش بازده آن ها شود.

در طراحیِ داخلی اداری باید حتماً فضای را برای استراحت و خوردن غذا و نوشیدنی وجود داشته باشد تا یکنواختی وارد محیط کار نشود و کارکنان احساس خستگی نداشته باشند.

در برخی از شرکت های فناوری اطلاعات که یکی از ویژگی های مهم آن همفکری بودن است علاوه بر د اشتن محیط استراحت، فضایی را برای بازی و سرگرمی ایجاد کرده اند که کارمندان بتوانند با ذهن بازتر مشغول به کار شوند.

فضای استراحت کارمندان در ژورنال نوبشو

از شما عزیزان بسیار سپاسگذاریم تا پایان با ما همراه بودید امیدواریم این مقاله حاوی اطلاعات مفیدی باشد و بتوانید یک محیط کاری مناسب را برای کارمندان خود ایجاد کنید.

معرفی بهترین محصولات اداری و دکوراسیون اداری در نوبشو

مبل و صندلی انتظار

برای مشاهده انواع مبل و صندلی انتظار در سایت نوبشو وارد لینک زیر شوید

میز اداری

برای مشاهده انواع میز اداری در سایت نوبشو وارد لینک زیر شوید

صندلی اداری

برای مشاهده انواع صندلی اداری در سایت نوبشو وارد لینک زیر شوید

کمد فایل و قفسه اداری

برای مشاهده انواع کمد فایل و قفسه اداری در سایت نوبشو وارد لینک زیر شوید

سایر لوازم اداری

برای مشاهده انواع سایر لوازم اداری در سایت نوبشو وارد لینک زیر شوید

مبل اداری سیلا مدل F16P2 چرمی

برند:سیلا
ارتفاع:۸۸ سانتی متر
جنس دسته:چوب
جنس روکش:پارچه
جنس روکش دسته:چرم مصنوعی
جنس پشتی:چوب
جنس کفی:چوب
جنس بدنه:چوب

صندلی مدیریتی سیلا مدل M29q

برند:سیلا
جنس فریم پشتی:چوب
جنس فریم کفی:چوب
قابلیت تنظیم پشتی:دارد
قابلیت تنظیم ارتفاع:دارد
چرخ:دارد
دسته:دارد
حداکثر ارتفاع:۱۳۳ سانتی‌متر

صندلی اداری آرکانو کد M500D

برند:آرکانو
جنس فریم پشتی:چوب , فلز
جنس فریم کفی:چوب , آهن
جنس پایه:فلز
قابلیت تنظیم پشتی:دارد
قابلیت تنظیم ارتفاع:دارد
چرخ:دارد
فنر پشتی:دارد

صندلی اداری کد ۱۰۴۱۵

قابلیت تنظیم پشتی:دارد
نوع:مدیریتی

Originally posted on ۰۲/۲۷/۱۴۰۰ @ ۶:۵۳ ق.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید