کدام اسباب بازی های چوبی برای کودکان مناسب ترند؟

0
4259
انواع اسباب بازی چوبی در نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

راهنمای خرید اسباب بازی چوبی

انواع اسباب بازی چوبی علاوه بر این که ذهن کودک را درگیر می کند می تواند سلامت کودک شما را نسبت به اسباب بازی های پلاستیکی بیشتر حفظ کند و کیفیت و دوام بیشتری نیز دارد. انواع مختلف و متنوعی از اسباب بازی های چوبی در بازار وجود دارند که ما امروز سعی می کنیم در این مقاله به معرفی انواع اسباب بازی چوبی بپردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه می توانید به نوبشو ( موتور جستجوی کالا ) مراجعه فرمایید.

کدام اسباب بازی چوبی برای کودکان مناسب ترند؟

در ادامه با تعدادی از اسباب بازی های چوبی آشنا می شوید یعنی معرفی انواع اسباب بازی چوبی که برای کودک شما مناسب و کاربردی باشد.

۱- چرتکه های متنوع چوبی:

از معرفی انواع اسباب بازی های چوبی که برای آشنایی کودکان با دنیای ریاضی هم مفید است می توان از چرتکه های چوبی نام برد که از چندین ردیف مهره هایی با تنوع رنگ های مختلف که برای جلب توجه کودک شما ساخته شده است از خاصیت هایی که دارد می توان به آموزش و یادگیری حساب و شمارش و تشخیص رنگ ها اشاره کرد و به فعال شدن مغز کودک نیز کمک می کند.

۲-انواع مختلفی از پازل های چوبی دو بعدی و سه بعدی:

یکی از روش های مونته سوری،درگیر کردن فکر و ذهن کودکان است . پازل های چوبی دو بعدی و سه بعدی از دیگر وسایلی هستند که بسیار مناسب برای یافتن تطابق ها و تشخیص و قراره هر تکه از آن در محل خودش می باشد.

  • پازل های دو بعدی و سه بعدی چه ویژگی هایی دارند؟

پازل های دو بعدی مناسب کودکان زیر چهار سال می باشد. کودک شما باید محل تصویر و عکس را تشخیص دهد که استفاده از این اسباب بازی چوبی باعث به کارگیری سلول های مغزی و استفاده ی عملی از دست و عضلات می باشد.

نوع دیگر آن ها پازل های سه بعدی هستند که به دلیل وجود قطعات ریز معمولا مورد استفاده برای کودکان بالای هفت سال می باشد.این نوع پازل ها دارای نقشه ی راه می باشندکه با جدا کردن و چیدن ان طبق نقشه می تواند اسباب بازی خودش رابا به کار گیری قدرت ذهنیش کامل کند.

اگر بخواهید به کاربرد عملی این وسیله نگاه کنید متوجه خواهید شد که این ابزار باعث می شود کودک شما از روی یک نقشه به یک هدف برسد و مهارت خلاقیت و هماهنگی و بینایی آن را افزایش می دهد.

انواع مختلفی از آن مانند ماشین و حیوانات و…وجود دارند که می توانید مطابق با سلیقه ی فرزندتان آن را تهیه کنید.

۳-جورچین های چوبی هندسی:

از جورچین های چوبی می توان به عنوان متفاوت ترین و سرگرم کننده ترین و معرفی انواع اسباب بازی های چوبی نام برد. اگر شما به فکر شکوفایی استعداد فرزندتان هستید می توانیم جورچین ها را به شما معرفی کنیم. جورچین یک تخته ی چوبی است تعدادی میله با فاصله ی مناسب روی ان به صورت عمودی قرار دارند که هر کدام از این میله ها به یک رنگ هستند.

کودکان از طریق بازی با جورچین با به کار گیری مهارت دیداری و هوش می تواند یاد بگیرد که چگونه یک شکل هندسی را تشخیص دهد و آن را سر جای درست خود قرار دهد یعنی اگر چند نمونه شکل هندسی مانند مثلث و دایره و… در مقابل دست کودک خود قرار دهید او بتواند تشخیص دهد که مثلا دایره ها را در یک ردیف، مثلث ها را در ردیفی دیگر قرار دهد و این کار می تواند در مهارت شمارش نیز برای کودک مؤثر باشد

مطالب پیشنهادی
سایت های برتر اسباب بازی فروشی

۴-ساعت های قطعه ای چوبی:

این ساعت ها نیز اشکال مختلفی دارند و به گونه ای طراحی شده اند که اعداد ۱ تا ۱۲ به صورت حروفی روی ساعت و به صورت عددی روی قطعه هایی که قابلیت جدا شدن از خود ساعت را دارند نوشته شده است.

هر کدام از قطعه ها شکل و رنگ متفاوت نسبت به دیگری دارد و هدف از این کار این است که کودک شما تشخیص دهد که هر قطعه با شکل و رنگ مرتبط متعلق به کدام یک از جاهای خالی ساعت می باشد اما باز هم باید به این مورد اشاره کنیم که می تواند به مهارت یاد گیری اعداد ونوشتاری کودک نیز کمک کند.

ساعت های چوبی به دلیل داشتن قطعات ریز برای خرید اسباب بازی کودکان زیر ۵ یا ۶ سال توصیه نمی شود.

۵-پازل های چوبی مکعبی:

پازل های مکعبی چوبی نیز مانند دیگر اسباب بازی های چوبی مورد توجه کودکان قرار می گیرد.

این پازل ها مکعب هایی هستند که عکس مورد نظر روی آن ها نقاشی می شود که این امر باعث می شود از مشکلات قبلی که مکعب های مقوایی داشتند مانند کنده شدن عکس یا پاره شدن آن جلوگیری کند.

پازل های چوبی با رفع این مشکل ها و دوام بیشتری که دارند گزینه ی مناسب تری برای کودکان هستند تنوع طرح روی هر وجه مکعب باعث می شود کودک شما از آن خسته نشود و در اصل به جای یک پازل به تعداد وجه های آن پازل داشته باشد و انتخاب با خود کودک است که از کدام طرف آن را کامل کند.

۶- زایلوفون یا سازچوبی:

روانشناسان بر این باورند که کودکان در سنین کودکی این توانایی را دارند که در انواع مهارت ها آموزش ببینند و موسیقی نیز می تواند یکی از این استعداد ها می باشد.

یکی از انواع سازهای چوبی که برای کودکان طراحی شده است زایلوفون می باشد که از سازهای کوبه ای است که طراحی آن به شکل زیر می باشد که کودک با استفاده ازمیله ی چوبی که به آن مضرب (ضربه زننده) گفته می شود می تواند به راحتی بنوازد. هر یک از قطعات روی زایلوفون دارای طول متفاوتی می باشد که این امر موجب می شود تا نت های متفاوتی را ایجاد کند.

انواع مختلف دیگری از اسباب بازی ها وجود دارند که ما به برخی از آن ها را برای شما به اشتراک گذاشتیم امیدواریم به شما در خرید و معرفی انواع اسباب بازی های چوبی در این مقاله کمک کرده باشیم.

 

Originally posted on ۱۰/۱۰/۱۳۹۹ @ ۸:۱۷ ق.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید