لاغری با تردمیل چگونه انجام می شود و برای استفاده بهتر از تردمیل باید به چه نکاتی توجه شود؟

0
4038
لاغری با تردمیل در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

برای به دست آوردن لاغری با تردمیل، باید به چه نکات مهم و ویژه ای توجه کرد؟

یکی از بهترین روش ها برای ورزش کردن و داشتن تناسب اندام و از همه مهمتر لاغر شدن، ورزش کردن با تردمیل می باشد. لاغری با تردمیل یکی از رایج ترین روش هایی است که مربیان ورزشگاه ها و … به افراد چاق و نیز افرادی که می خواهند اندامی متناسب را داشته باشند، پیشنهاد می کنند. برای لاغری با تردمیل باید هنگام استفاده از آن به نکات بسیار مهم توجه شود تا بهترین نتیجه ممکن به دست آید. ما در این مقاله از سری مقالات راهنمای بدنسازی این نکات را مورد بررسی قرار می دهیم.

  • در لاغری با تردمیل از برنامه های ترکیبی استفاده کنید:

یکی از مهمترین نکاتی که باید مورد توجه قرار گیرد، نقش بسیار مهم و حیاطی ورزش کردن در لاغر شدن اندام و چربی سوزی می باشد. با افزایش مدت زمانی که برای انجام دادن فعالیت مشخص نموده اید می توانید میزان کالری را که هنگام ورزش کردن می سوزانید افزایش دهید و در نتیجه با سرعت بیشتری به اندام دلخواه خود برسید.

بسیاری از افراد شاغل که از چاقی خود رنج می برند با این مشکل زمان مواجه هستند و نمی توانند مدت زمان زیادی را صرف وزش کردن کنند، از طرفی دیگر برای رسیدن به لاغری باید به صورت مداوم ورزش کردن و لاغری با تردمیل نیز به دوام فعالیت بستگی دارد. یکی از راه هایی که برای از بین بردن این مشکل وجود دارد استفاده شیوه های ترکیبی است. به عنوان مثال در روزی که وقت بیشتری وجود دارد فرد می تواند به صورت طولانی به لاغری با تردمیل بپردازد و در روزهایی که به دلایل مختلف وقت ندارد می تواند مدت زمان کوتاه تری را با سرعت بیشتر به وزرش و دویدن و عملیات لاغری با تردمیل ادامه دهد.

 لاغری با تردمیل در ژورنال نوبشو

  • میزان سرعت مناسب برای خود مشخص شود:

هر چه مفدار فاصله زمانی بین لاغری با تردمیل و تمرینات کمتر شود و در هر بار ورزش کردن زمان کمتری را صرف ورزش کردن نمایید، نتیجه ای مطلوب تر خواهید گرفت. به عنوان مثال طی یک تحقیق که توسط محققان که بر روی این موضوع انجام شده است، به این نتیجه رسیده اند که میزان شدن و سرعت دویدن با تردمیل همراه با مدت زمان کمتر نسبت به آرام دویدن و مدت زمان بیشتر نتیجه ای بهتر را به دنبال خواهد داشت و میزان بیشتری کالری سوزانده می شود.

افراد بهتر است در انجام دادن فعالیت ها با تردمیل به این نکته توجه بسیاری داشته باشند که بهتر است مدت زمان کمتری را با قدرت بیشتری به فعالیت پرداخت تا فعالیت با مدت زمان بیشتر و به صورت یکنواخت انجام گیرد.

هنگام استفاده از روش های لاغری با تردمیل باید به شیب تردمیل توجه بسیاری شود. یک نکته بسیار روشن و واضح است که هر چقدر میزان شیب تردمیل بیشتر باشد، میزان انرژی و کالری که فرد هنگام دویدن مصرف می کند، بیشتر است، به همین دلیل بهتر است فرد به صورت کاملاً دقیق و با برنامه میزان شیب را افرایش دهد. در صورتی که میزان شیب را افزایش دادید، بهتر است سعی کنید میزان سرعت دویدن خود را تغییر ندهید و با همان سرعت قبل ادامه دهید اما در اگر برای شما سخت است می توانید میزان سرعت خود را به مقدار کمی کاهش دهید.

بهتر است به طور مداوم شیب و سرعت را کم و زیاد کنید دقیقاً همانند فردی که از منزل خارج می شود و در مکان های مختف با سرعت های متفاوتی حرکت می کند.

  • مدت زمان تمرین های خود را در بعضی از روزها افزایش دهید:

در بعضی از مواقع و در حال انجام دادن تمرینات و لاغری با ترمیل، افراد احساس خستگی کمتری دارند و حس می کنند توانایی را دارند که با قدرت بیشتری به ورزش و فعالیت بپردازند. در این حالت بهتر است مدت زمان انجام تمرینات را افزایش داده و در سوزاندن کالری میزان بیشتری پیشرفت داشته باشید. البته همواره دنبال کردن این روش نیز نتیجه ی خوبی را به دنبال نخواهد داشت زیاد هر روز از روز قبل فشار بیشتری به قلب و بدن وارد می شود و این روش تنها در روند عادی ورزش نتیجه بخش خواهد بود و بهتر است در هر چند روز ورزش کردن، این شیوه را به کار ببرید.

  • در لاغری با تردمیل از سایر تمرینات نیز کمک بگیرد:

بسیاری از افراد هنگامی که یک روش را برای لاغر شدن و افزایش میزان سوزاندن کالری انتخاب می کنند و پیش می گیرند از سایر تمرینات غافل می شوند و در نتیجه، نتیجه چندان خوبی را از انجام دادن همان روش نمی گیرند. به عنوان مثال فردی که لاغری با تردمیل را انتخاب نموده است، بهتر است که تمرینات دیگر را نیز در کانر ورزش کردن با تردمیل و سوزاندن کالری انجام دهد تا نتیجه ی بسیار بهتر و قابل قبول تری را از انجام دادن تمرینات بگیرد.

مطالب پیشنهادی
سایت بدنسازی و ورزش در خانه به کمک ساخت باشگاه خانگی

یکی از نکاتی که در این ارتباط وجود دارد این است که در صورت انتخاب یک ورزش از تمرینات دیگر نیز استفاده کنید و در کنار آن، به فعالیت ها دیگر نیز مشغول شوید.

 لاغری با تردمیل در ژورنال نوبشو

بهترین روش برای استفاده از یک تردمیل کدام است چگونه انجام می شود؟

یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد این است که چگونه از یک تردمیل به بهترین شکل ممکن استفاده کنید و نتیجه ای مطلوب را بگیریم. در پاسخ به این سوال رایج باید بگوییم که قبل از انجام هر گونه فعالیت و حرکت و ورزشی با تردمیل باید هدف خود را از استفاده تردمیل مشخص نمایید. به عنوان مثال بسیاری از وزشکاران ورزش خود را با تردمیل به صورت روزانه انجام می دهند و با استفاده از این روش مشکلاتی مانند این که همه روزه امکان خروج از منزل و … فراهم نیست را برطرف می نمایند. افراد به راحتی با رعایت و در نظر گرفتن تمامی نکاتی که در قسمت قبل، شرح داده شده نتیجه ای مطلوب را به بهترین شکل برای خود رقم بزنند.

اهداف استفاده از تردمیل بسیار متتفاوت می باشد و با توجه به هدف استفاده، فعالیت ها نیز تغییر خواهند کرد، مثلاً اگر قصد فردی لاغری با تردمیل و سوزاندن کالری بیشتری می باشد، بهتر است که در هر بار استفاده از تردمیل مدت زمان کمتری را با سرعت بیشتر بدود. هنگامی که به تازگی شروع به دویدن می کنید، سرعت دویدن را کمتر تنظیم کنید و به مرور سرعت را افزایش دهید.

امیدواریم مطالب موجود در این مقاله شما را در انجام دادن صحیح حرکات و استفاده از تردمیل یاری کرده باشد. در ارتباط با تردمیل و انجام دادن فعالیت های مختلفی که برای کاهش وزن و خوش اندام بودن امکان پذیر است می توانید به موتور جستجوی کالا نوبشو مراجعه کرده و به نتایج دلخواه خود برسید.

 

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید