آیا مهم ترین نکاتی که باید هنگام خرید پاوربانک به آن توجه شود را می دانید

0
4278
خرید پاوربانک در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

خرید پاوربانک و نکاتی که باید به آنها توجه کنیم؟

افرادی که بنا به دلایل مختلفی از جمله قرارهای کاری دائماً به سفر می روند، یا در طی روز دسترسی به منابع برق ندارند، احتمالا به کرار با خالی شدن شارژ باتری خود مواجه خواهند شد. حال تصور کنید که کار شما به گوشی موبایلتان وابسته است و در صورت خاموش شدن آن مشکلات متعددی ممکن است برای شما به وجود بیاید، از این رو بیش از هر زمان دیگری نیاز به خرید پاوربانک خواهید داشت. در مقالات قبل در مورد ( راهنمای خرید پاور بانک ) مطالبی ارائه شد. اینک به شرح نکات مهمی برای خرید پاور بانک می پردازم.

این ابزار یکی از لوازم الکترونیکی پر کاربردی است که استفاده از آن در طی چند سال اخیر مرسوم شد. همان گونه که می دانید دیوایس های الکترونیکی به دلیل استفاده فراوانی که امروزه در میان افراد جامعه دارند، از نظر باتری و ظرفیت نگهداری شارژ به نسبت قبل پیشرفت های روز افزونی را شاهد هستند. اما با این حال ممکن است این ظرفیت به یک صورت پاسخگوی نیاز تمامی افراد جامعه نباشد.

در حقیقت هنوز به جایگاهی نرسیده ایم که نقش پاوربانک در استفاده روزانه کمرنگ شود. به دلیل این که مردم بیش از پیش رو به سمت خرید پاوربانک آورده اند، کمپانی های سازنده آن نیز این ابزار پر کاربرد را در ابعاد و اندازه، نوع و رنگ های مختلفی تولید خواهند کرد. در صورتی که قصد خرید پاوربانک را دارید، بهتر است پیش از انتخاب، با امکانات و تکنولوژی های آن به صورت کامل آشنا باشید.

ظرفیت اسمی و ظرفیت واقعی پاوربانک به چه معناست:

چنانچه قصد خرید این ابزار پر کاربرد را داشته باشید حتما باید به ظرفیت پاوربانک مورد نظر خود توجه کنید. در حقیقت شما باید ظرفیت مناسب نیاز خود را قبل از خرید مشخص کنید. برای این کار باید ظرفیت دیوایس الکترونیکی ( گوشی موبایل، لپ تاپ، دوربی و …) خود را سنجیده و طبق آن پاوربانک مورد نظرتان را انتخاب نمایید.

فرض را بر این بگذاریم که دیوایس مد نظر شما گوشی تلفن همراهتان بوده، در صورتی که تلفن شما دارای ظرفیت ۳۰۰۰ میلی آمپر باشد، یک پاوربانک ۳۰۰۰ میلی آمپر می تواند یک بار گوشی همراه شما را به صورت ۱۰۰% شارژ کند. در حقیقت ظرفیت پاوربانک میزان توانایی ذخیره برق دستگاه است که با استفاده از مقیاس میلی آمپر خوانده می شود.

همان گونه که گفته شد کمپانی های سازنده این محصول انواع مختلفی از پاوربانک ها را به عرصه تولید رسانده اند. در حقیقت این ابزار ظرفیت های متفاوتی دارند که رنج معمول آن بین ۲۰۰۰ میلی آمپر تا ۲۰۰۰۰ میلی آمپر می باشد. اما پر فروش ترین نمونه های آن دارای ظرفیت ۷۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ میلی آمپر می باشند.

در صورتی که هنگام خرید پاوربانک، به کارتن آن توجه داشته باشید، خواهید دید که کمپانی سازنده محصول، ظرفیتی را بر روی آن درج کرده است که در اصطلاح به آن ظرفیت اسمی محصول می گویند. اما ظرفیت واقعی میزان باقی مانده انرژی پس از اتلاف آن را نشان خواهد داد. در واقع انرژی ذخیره شده موجود در دستگاه بنا به دلایل متعددی می تواند، انرژی الکتریکی را به انرژی های دیگر از جمله گرما تبدیل کند.

چنانچه قصد خرید این محصول را دارید باید توجه داشته باشید که ظرفیت واقعی پاوربانک پس از اتلاف انرژی، دقیقا همان عدد درج شده بر روی کارتن محصول نیست. برای به دست آوردن ظرفیت پاوربانک خود بسته به برند محصول باید چیزی حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد ظرفیت اسمی را کاهش دهید.

آیا طراحی ظاهری تاثیری در خرید پاوربانک دارد؟

طبیعتاً به هر میزان که یک محصول دارای کیفیت بالایی بوده اما ظاهر آن چندان خوب طراحی نشده باشد، نمی تواند کاربر را ترغیب به خرید آن کند. در حقیقت طراحی ظاهری محصول یکی از مواردی است که کمپانی های سازنده انرژی و زمان زیادی را صرف آن خواهند کرد.

امروزه بازار فروش ایران نیز همچون دیگر کشورها در زمینه پاوربانک، تنوع بسیار زیادی را شامل شده اند، به صورتی که می تواند به شکل کامل پاسخگوی همه سلایق کاربران بوده و آن ها را راضی نگه دارد. یکی از مهم ترین عواملی که هنگام خرید پاوربانک بیشتر مورد توجه قرار میگیرد، سایز این ابزار است.

مطالب پیشنهادی
تشخیص هندزفری سامسونگ level u-pro اصلی از تقلبی

خرید پاوربانک در ژورنال نوبشو

همان گونه که می دانید پاوربانک در ابعاد متفاوتی تولید خواهد شد. کوچک ترین سایز آن می تواند همچون یک جا سوئیچی بوده و نمونه های بزرگتر آن نیز ممکن است در ابعادی باشد که حمل آن را برای کاربر مشکل ساز کند. در صورتی که پاوربانک مورد نظر شما دارای ظرفیت بالایی باشد به دلیل تعداد سل های به کاربرده شده در آن نیز به طبع بزرگتر خواهد بود.

علاوه بر سایز یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های این محصول جنس بدنه آن است. در صورتی که بدنه از متریال هایی همچون فلز تولید شده باشد، علاوه بر زیبایی ظاهری معایبی همچون مشکل لک شدن و سر خوردگی را نیز برای کاربر به همراه خواهد داشت.

بسیاری از کمپانی هایی که محصول خود را با استفاده از فلز تولید می کنند، برای جبران سر خوردگی آن اقدام به ساخت محافظ های سیلیکونی و ژله ای کرده اند که بتواند پوششی بر این معایب باشد.

خرید پاوربانک در ژورنال نوبشو

مهم ترین ویژگی های پاوربانک ها که باید قبل از خرید به آن توجه داشت:

  • شدت جریان پاوربانک

در حقیقت تمامی پاوربانک ها دارای شدت جریانی هستند که می توانند، گوشی همراه شما را با همان شدت شارژ کنند. علاوه بر آن تعداد پورت موجود در دستگاه نیز می تواند نشان دهنده میزان آمپر خروجی از سیستم باشد. به عنوان مثال اگر شما یک پاوربانک ۱۰۰۰۰ میلی آمپر را خریداری کرده باشید چنانچه محصول مورد نظر دو پورت یو اس بی داشته باشد، در زمان کوتاه تری گوشی همراه شما را به نسبت یک پورت شارژ می کند.

  • قابلیت فست شارژ

یکی دیگر از عواملی که موجب محبوبیت بیش از اندازه پاوربانک ها در دنیا شد، قابلیت فست شارژ است که می تواند گوشی موبایل شما را در کوتاه ترین زمان ممکن به صورت کامل شارژ کند. این قابلیت بر روی گوشی هایی که امکان شارژ سریع را ندارند، عملا هیچ تفاوتی با نمونه معمولی نخواهد داشت.

  • تعداد پورت

چنانچه پاوربانک مورد نظر شما دارای ظرفیتی پایین تر از ۱۰۰۰۰ میلی آمپر باشد تنها یک پورت و در پاوربانک های با ظرفیت بالاتر از ۱۰۰۰۰ دو یا چند پورت تعبیه می شود. همان گونه که می دانید در صورتی که تعداد پورت دستگاه بیشتر باشد، امکان شارژ همزمان چند دیوایس الکترونیکی را برای شما فراهم خواهد کرد.

خرید پاوربانک در ژورنال نوبشو

  • سیستم حفاظتی

در صورتی که هنگام خرید پاوربانک مورد نظر خود از برند های مطرح دنیا استفاده کنید، خیال شما راحت است که مسئله امنیت و حفاظت (کنترل ولتاژ ورودی و خروجی، افزایش دما و …) در محصول خریداری شده شما مورد بررسی قرار گرفته است.

  • عمر مفید

در تمامی پاوربانک ها به دلیل وجود باتری های آن که در اصطلاح سل نامیده می شوند، در دسته وسایل مصرفی قرار گرفته اند. به همین منظور است که نمی توان به صورت دقیق طول عمر آن ها را مشخص کرد. در حقیقت عمر مفید آن از لحظه خرید پاوربانک به بعد بر اساس نحوه نگهداری و تعداد دفعات استفاده شارژ و تخلیه شارژ مشخص خواهد شد.

امکانات جانبی موجود در تعدادی از پاوربانک ها:

در حقیقت پاوربانک ها بر خلاف دیگر محصولات الکترونیکی موجود در بازار درگیر امکانات و ویژگی های خاص نشده اند، اما تعدادی از آن ها خصوصیات متفاوتی دارند که ممکن است برای کاربر تا اندازه ای جذاب باشد. از جمله این خصوصیات شامل:

  • پاوربانک هایی که دارای چراغ قوه هستند.
  • پاوربانک هایی که با استفاده از پنل خورشیدی شارژ می شوند.
  • پاوربانک هایی که با اسپیکر ترکیب شده اند.
  • پاوربانک هایی مجهز به کابل لایتنینگ هستند و می توانند دیوایس های الکترونیکی با برند اپل را نیز شارژ کند.
  • پاوربانک هایی که با کیف جیبی ترکیب شده اند که به دلیل باریک بودن حجم آن قابلیت ترکیب با کیف جیبی را فراهم آورده اند.
  • پاوربانک هایی که با مودم ترکیب شده اند.

 ژورنال نوبشو

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید