آنچه لازم است برای خرید یک ماشین ظرفشویی رومیزی بدانید

0
8375
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

مهم ترین نکاتی که در زمان انتخاب یک ماشین ظرفشویی رومیزی باید بدانید .

در مقالات راهنمای خرید ماشین ظرفشویی به توضیحاتی در خصوص ماشین ظرفشویی از جمله وسایل کاربردی و مفید در آشپزخانه ها محسوب میشود که کار شستشوی ظروف را ساده تر میکند و شما میتوانید در این زمان به کارهای دیگرتان رسیدگی کنید صحبت شد. اما در بحث خرید ماشین ظرفشویی همیشه دغدغه کمبود فضا مطرح میشود که در این راستا ماشین ظرفشویی رومیزی به کمک ما می آید. این دستگاه ها فضای کمی اشغال میکنند و میتوانید آنها را به راحتی روی کابیت آشپزخانه قرار دهید و از آن استفاده کنید. ماشین ظرفشویی رومیزی با ابعاد مناسب خود به خوبی توانسته است جای خود را در آشپزخانه های ما پیدا کند و جایگزین نوع ایستاده ماشین های ظرفشویی شود. علاوه بر این مصرف انرژی و آب کمتری دارند. همینطور به لحاظ قیمت بسیار مقرون به صرفه هستند.

نکاتی که در زمان خرید ماشین ظرفشویی رومیزی باید در نظر بگیریم کدام اند؟

۱-ماشین ظرفشویی رومیزی از نظر ظرفیت به انواع ۴ ،۶ و ۸ نفره تقسیم میشود؛ این به این معناست که ماشین مورد نظر میتواند ظروف مورد نیاز برای ۴ نفر را در خود جای دهد بنابراین شما باید با توجه میزان نیازتان یکی از آنها را انتخاب کنید.

۲-بهتر است ماشین ظرفشویی رومیزی خود را از محصولات یک برند نام آشنا و معتبر بخرید زیرا این شرکت ها با از سر گذراندن آزمون های مختلف در طول سالهای فعالیت خود توانسته اند کیفیت محصولاتشان را ثابت کنند. هرچند خرید محصول یک برند معتبر هزینه بیشتری به دنبال دارد اما در عوض میتوان از کیفیت محصول اطمینان حاصل کرد.

۳- مخزن ماشین های ظرفشویی ارزان قیمت اغلب از جنس پلاستیک است اما اگر برای شما کیفیت و دوام محصول مهم تر از قیمت آن است پیشنهاد میشود ماشین ظرفشویی با مخزنی از جنس استیل یا فولاد ضد زنگ خریداری کنید. نکته ای که درباره مدل هایی با مخزن استیل وجود دارد این است که مراقب باشید در آنها از مواد شوینده دارای سفید کننده استفاده نکنید.

۴-قبل از خرید اندازه ی قفسه های نگهدارنده ظرف ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که با اندازه قابلمه ها و بشقاب ها و به طور کلی ظروف شما همخوانی داشته باشد.

۵-در برخی مدل های ماشین ظرفشویی قابلیتی وجود دارد که با استفاده از آن غذاهایی که داخل ظرف مانده باشد آسیاب شده و همراه آب بیرون فرستاده میشوند. در مدل هایی که این ویژگی وجود ندارد باید ظروف را حتماً تمیز کرده سپس داخل دستگاه قرار دهید

۶-نکته دیگری که باید به آن توجه شود برنامه های شستشوی ظروف است. بیشتر ماشین های ظرفشویی برنامه های سختی گیر آب، برنامه شستشوی سریع، معمولی، قوی، سیستم هوشمند ایمنی، میوه ها و سبزیجات و… را دارا میباشند.

۷- گرچه شستشو با ماشین ظرفشویی رومیزی نسبت به شستشوی دستی آب کمتری مصرف میکند اما شما میتواند با بررسی مدل های مختلف، مدلی را که مصرف بهینه تری دارد انتخاب نمایید.

ماشین ظرفشویی رومیزی در ژورنال نوبشو

نحوه کار ماشین ظرفشویی رومیزی چگونه است؟

تنها کاری که شما باید انجام بدهید این است که ظرف های چرب را در ماشین قرار دهید و پودر شوینده را اضافه کنید و بعد از تنظیم چرخه شستشو دستگاه را روشن کنید و منتظر بمانید تا بقیه کارهای شستشوی ظروف را برای شما انجام دهد.کارهایی که ماشین ظرفشویی برای شستشوی ظروف انجام میدهد به شرح زیر است:

*اول به صورت خودکار پر از آب میشود.

*محلول آب داغ و پودر شوینده را سریع و با فشار به ظروف می پاشد تا تمیز شوند.

*آبی را که در اثر شستشوی ظروف کثیف شده را خالی میکند.

*با پاشیدن مجدد آب ظروف را آبکشی میکند.

*اگر بخواهید میتوانید دستگاه را طوری تنظیم کنید که در آخر نیز با گرم کردن هوای داخل دستگاه ظروفتان را خشک کند.

مطالب پیشنهادی
آیا بهترین ماشین های ظرفشویی رومیزی را می شناسید ؟

علاوه بر اینها دارای حسگرهایی برای اندازه گیری دمای آب و هوای داخل دستگاه است تا با گرم شدن بیش از حد موجب آسیب به ظرف ها نشود. همینطور یک زمان سنج مدت زمان شستشو را تنظیم میکند.

چند نکته مهم در رابطه با استفاده از ماشین ظرفشویی رومیزی برای صرفه جویی در انرژی

-سعی کنید ظرف ها را در طول روز جمع کنید تا زمانی که ماشین ظرفشویی را پر کنند سپس دستگاه را روشن کنید به این ترتیب تمام ظرفیت دستگاه به کار گرفته می شود. دلیل این توصیه این است که کم بودن میزان ظرف ها تاثیری در میزان آب مصرفی دستگاه ندارد.

-در ساعات پیک مصرف از دستگاه استفاده نکنید و شستشو را به زمان دیگری از روز موکول کنید.

-قبل از قرار دادن ظرف ها در ماشین سعی کنید آنها را با دستمال پاک کنید.

-برای شستشوی ظروفی که زیاد کثیف نیستند دستگاه را برای یک شستشوی معمولی تنظیم کنید. با این روش آب، برق و گاز کمتری مصرف می شود.

– ماشین ظرفشویی رومیزی در هنگام کار گرما تولید میکند بنابراین سعی کنید آن را در کنار وسایل سرمایشی مانند یخچال قرار ندهید چون مصرف انرژی یخچال را بالا می برد.

– برخی از مدل های ماشین ظرفشویی بدون تولید گرما در مخزن ظرف ها را خشک میکنند اما اگر ماشین شما به این سیستم مجهز نیست میتوانید برای خشک شدن ظرف ها بعد از شسته شدن درب ماشین ظرفشویی را باز بگذارید تا ظرف ها خشک شوند.

ماشین ظرفشویی رومیزی در ژورنال نوبشو

چند عامل تاثیر گذار بر قیمت ماشین ظرفشویی رومیزی به طور خلاصه

-شرکت سازنده ماشین ظرفشویی

-تعداد قفسه ها و طبقات ظرفشویی

-وجود نمایشگر و دکمه های لمسی

-برچسب رده مصرف انرژی

-میزان صدا و لرزش دستگاه که به موتور آن مربوط میشود

-سیستم های پیشرفته و مدرن مانند سیستم باکتری زدایی و سیستم آکوا سنسور یا سنسور آبی که در ادامه توضیح داده میشود:

سیستم باکتری زدایی: پس از پایان کار شستشو مخزن مرطوب ماشین ظرفشویی تبدیل به محیطی عالی برای رشد باکتری ها میشود. در این فناوری جدید با استفاده از اشعه ماورای بنفشی که دستگاه تولید میکند تمامی باکتری های داخل محفظه از بین میروند. این ویژگی میتواند یک مزیت بسیار مهم در هنگام خرید ماشین ظرفشویی رومیزی یا ایستاده باشد.

آکوا سنسور: این سیستم لکه هایی را که بر روی ظروف قرار میگیرد را به طور خودکار تشخیص میدهد و با توجه به میزان لکه ای که روی ظرف وجود دارد با کم و زیاد کردن فشار آب در آن قسمت لکه را از روی ظرف پاک میکند.

ماشین ظرفشویی رومیزی چه رنگ هایی دارد؟

ماشین های ظرفشویی موجود در بازار دارای تنوع رنگی خوبی هستند و در انواع رنگ ها قابل یافتن هستند اما رایج ترین رنگهای آن سفید و نقره ای هستند.

ماشین ظرفشویی رومیزی در ژورنال نوبشو

نکاتی درباره نصب ماشین ظرفشویی رومیزی

-بهتر است پیش از نصب دستگاه حتما دفترچه راهنما را مطالعه کنید و مطابقت شماره سریال به طور مثال : ماشین ظرفشویی سامسونگ و یا ال جی رومیزی خود را با کارت گارانتی آن چک کنید.

– مکانی که برای نصب ماشین ظرفشویی انتخاب میکنید باید به پریز برق، لوله آب و لوله فاضلاب نزدیک باشد.

-در صورت امکان از یک پریز برق جداگانه و استاندارد برای دستگاه خود استفاده کنید. اما اگر میسر نبود از یک سه راهی حداقل ۲۰ آمپری استفاده کنید.

-برای افزایش طول عمر و کم شدن میزان لرزش دستگاه بهتر است با شیب ۲ درصد تنظیم شود.

 

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید