اگر در خرید قهوه ساز به راهنمایی احتیاج دارید با ما همراه باشید

0
4430
خرید قهوه ساز در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

راهنمای خرید قهوه ساز خوب و نکاتی که باید توجه کنیم.

امروزه نوشیدن قهوه بعد از نوشیدن چایی بیشترین طرفدار را در کشور ایران دارد. یکی از زیباترین و شیک ترین دستگاه هایی که در محیط یک آشپزخانه به چشم می خورد، قطعاً یک قهوه ساز با ظاهری شیک می باشد. خرید قهوه ساز خوب باید با توجه به نکات خاصی صورت بپزید که عبارت اند از:

  • ظاهر دستگاه:

ظاهر و زیبایی دستگاه برای افراد و به خصوص خانم ها از اهمیت زیادی برخوردار است. دستگاه های قهوه ساز دارای انواع مختلفی می باشند که در اندازه های مختلف و توسط برند های متفاوتی تولید شده و در بازار عرضه می شوند.

  • مخزن قرار گرفتن قهوه:

جنسی که قهوه در آن ریخته می شود به طور معمول یا از توری فلزی است و یا از پلاستیک بسیار مقاوم و مرغوب که در بعضی قهوه ساز ها از یک مخزن از جنس کاغذ برای قرار دادن قهوه استفاده می شود. شکل کلی یک مخزن قهوه دارای شکلی همانند یک قیف می باشد. ( خرید قهوه ساز )

  • مخزن قرار دهی آب یک قهوه ساز خوب:

میزان گنجایش آب مخزن قهوه ساز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و این اهمیت تا حدی است که مقدار قهوه ای که می تواند مورد استفاده قرار گیرد، بستگی به میزان حجم آبی است که مخزن قهوه ساز در خود جای می دهد، دارد. در صورتی که میزان حجم آبی که یک قهوه ساز خوب در مخزن خود جای می دهد زیاد باشد به راحتی می توان از میهمانان خود به یک فنجان قهوه ناب پذیرایی شود.

  • بخش آسیاب کننده قهوه:

از مهمترین بخش های خرید قهوه ساز خوب، توجه به وجود بخش آسیاب کننده ی قهوه ساز می باشد. در صورتی که این گزینه دارای کیفیت بالایی باشد، افراد به راحتی می توانند قهوه را در این قسمت ریخته و با زدن یک دکمه تمام مراحل مورد نیاز برای تولید یک نوشیدنی خوشمزه انجام می شود.

  • سیستم قطع اتوماتزیک:

یکی از موارد مورد توجه در امر خرید قوه ساز خوب، سیستم قطع اتوماتیک می باشد. دارا بودن این ویژگی مهم در خرید قهوه ساز خوب می تواند راحتی درست کردن یک فنجان قهوه ی با کیفیت را به دنبال داشته باشد. این ویژگی در قهوه ساز باعث می شود که پس از اتمام مراحل ساختن قهوه به صورت اتوماتیک دستگاه خاموش شود و یا میزان اندازه ی مشخصی از قهوه ی آماده شده را دون فنجان خالی کند.

  • وجود صفحه ی گرم کننده:

یکی از برترین ویژگی های یک قهوه ساز خوب دارا بودن یک صفحه ی گرم کننده می باشد. شبهات صفحه ی گرم کننده به مقدار زیادی به یک چای ساز نزدیک می باشد و به شکلی عمل خواهد کرد که قهوه ی آماده شده توسط قهوه ساز خوب، گرم نگه داشته می شود و هر زمانی که فرد احتیاج و میل به خورن قهوه پیدا کرد، از ان استفاده می کند.

خرید قهوه ساز در ژورنال نوبشو

خرید قهوه ساز

انواع قهوه ساز کدام اند و چه ویژگی هایی دارند؟

شناخت دقیق انواع قهوه ساز و ویژگی های آن ها شما را در خرید قهوه ساز با کیفیت بالا و مناسب کمک خواهد کرد. انواع دستگاه های قهوه ساز عبارت اند :

  • قهوه ساز دارای فیلتر:

شخصی که اقدام به خرید قهوه ساز از این مدل را می کند به راحتی می تواند از آن استفاده کند. این نوع قهوه ساز بیشتر مکان هایی مانند محیط های شرکت و … مورد استفاده قرار می گیرد. نام دیگر این نوع قهوه ساز، قهوه ساز قطره ای می باشد که می توان از فیلترهای یک بار مصرف نیز استفاده نمود.از مهمترین ویژگی های این نوع از انواع قهوه ساز، راحتی استفاده، عدم نیاز به جوش آوردن آب و … اشاره کرد. آب در این قهوه ساز به آرامی جوش می آید و به فیلتری که حاوی قوه است اضافه می شود و در نتیجه قهوه آماده می شود. از مهمترین دلایل راج شدن این نوع قهوه ساز، این است که کار کردن با دستگاه و استفاده از آن نیز بسیار راحت می باشد و بسیاری از افراد از آن در محیط های کاری و منازل خود استفاده می کنند.

  • قهوه ساز خلا:

نام دیگر این نوع قهوه ساز، قهوه ساز وکیوم می باشد و افرادی که قصد خرید قهوه ساز را دارند باید با دقت به ویژگی های آن ها توجه نمایند. از مهمترین نکات قابل توجه در این نوع قهوه ساز، دارا بودن فیلتر از جنس های کاغذ، شیشه و یا فلز و حتی نایلون می باشد. رایج ترین جنس محفظه های این نوع قهوه ساز از شیشه ی بورسیلیکات و یا فلز و پلاستیک است.

  • نسکافه ساز:

از رایجترین و معروفترین دستگاه هایی که برای درست کردن قهوه مورد توجه عموم مردم قرار گرفته است، نسکافه ساز می باشد. بسیاری از افراد از نسکافه ساز تک فنجانه برای برطرف کردن نیاز شخصی خود در طول روز استفاده می کنند.

  • اسپرسو ساز:

یکی از معروفترین و محبوبترین نوع قهوه، قهوی اسپرسو می باشد که طرفداران زیادی را در در سراسر جهان دارد. این قهوه بسیار غلیظ می باشد و بیشتر به عنوان پایه ی نوشیدنی های دیگر مورد استفاده قرار می یگرد. قهوه ی اسپرسو مقدار بسیار زیادی کافئین دارد و از نظر انرژی، میزان زیادی از انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کند. نوع اسپرسو ساز خود به چند دسته مختلف تقسیم می شود که عبارت اند از:

  • اسپرسو ساز خانگی
  • اسپرسوساز میینی
  • اسپرسو ساز برقی
  • اسپرسو ساز مسافرتی
  • موکاپات:

موکاپات در واقع یکی از انواع قهوه سازهای اسپرسو می باشد اما یک تفاوت کلی در خرید قهوه ساز با سایر قهوه سازهای موجود دارد و آن هم این است که این قهوه ساز به صورت گازی است و روش کار آن به این صورت می باشد که با استفاده از فشار بخار زیاد و قهوه، اقدام به گرفتن عصاره ی آن می کند و در نتیجه میزان طعم بهتری از نوشیدنی به دست خواهد آمد. موکاپات از سه جز اصلی و مهم تشکیل شده است و که به ترتیب عبارت اند از قسمت پایینی موکاپا: در این قسمت آب مورد نیاز قرار داده می شود. قسمت میانی موکاپات: در این قسمت میزان قهوه ی مورد نیاز قرار داده می شود. قسمت بالایی موکاپات: این ناحیه قهوه ای که آماده ی نوشین است قرار می گیرد.

  • اسپرسوساز دستی:

بنا به دلایل مختلف مانند قیمت بالای دستگاه های قهوه ساز، افراد بسیاری برای خرید قهوه ساز، توانایی نداشته و یک قهوه ساز دستی را تهیه می کنند. استفاده از این دستگاه بسیار راحت است به گونه ای که برای به جوش آمدن آب مورد نیاز باید از یک نیروی مکانیکی استفاده کرد. به طور کلی قهوه ای که با استفاده از این قهوه ساز و این روش به دست می آید بسیار لذت بخش خواهد بود.

مطالب پیشنهادی
نکات مهم جهت خرید اجاق گاز اسنوا

خرید قهوه ساز در ژورنال نوبشو

خرید قهوه ساز

  • اسپرسو ساز اتوماتیک:

افرادی که برای یک کافی شاپ و … قصد خرید قهوه ساز را دارند بهتر است از این نوع قهوه ساز نیز اطلاعات کافی را داشته باشند. استفاده از این دستگاه بسیار راحت می باشد و بیشتر افرادی از این دستگاه استفاده می کنند که دارای تجربه ی بسیار زیادی در رابطه با قهوه و درست کردن آن دارند.

 

 

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید