آسان ترین روش خرید تسمه در انواع گوناگون

0
4575
خرید تسمه در نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

آسان ترین روش خرید تسمه در انواع گوناگون:

تسمه جزء اصلی ترین قطعه ها در وسایل برقی و الکتریکی می باشد که موجب حرکت آسان می شود، تسمه می‌تواند میل سوپاپ را به حرکت در بیاورد، این قطعه دارای انواع گوناگونی است و موقع خرید تسمه باید نکاتی را مورد توجه قرار بدهید با ما باشید تا در رابطه با انواع تسمه و شیوه خرید آن ها اطلاعاتی را در اختیارتان قرار بدهیم.

تسمه دارای چه انواعی است؟

همان طور که گفتیم تسمه دارای انواع متعددی است که هر کدام از آن ها برای نوعی کار استفاده می شوند از جمله آن ها به شرح زیر می باشد؛

  • تسمه مسطح

این تسمه سالیان زیادی است که ساخته شده و کاربردهای زیادی در کشاورزی و معدن ها دارد، بیشتر کارخانه‌های چوب بری از این نوع تسمه استفاده می کنند تسمه مسطح یا تخت نیروی زیادی موقع بالا رفتن سرعت بوجود می آورد این قطعه احتیاج به نیروی زیادی دارد که باعث بارهای نیرومند می شود و برای سیستم های بسته مناسب نیست، از متریال های گوناگونی مانند پارچه، پلیمر، لاستیک و غیره ساخته می شود.

  • تسمه دایره ای

برای پیاده‌سازی در پولی هایی که دارای شیار های v شکل هستند مناسب می باشد، شیار های دایره‌ای موقعی به کار می روند که چرخ پولی های دایره ای به طرف تسمه ها کشیده شده باشد یا هنگامی که تسمه های حلقه ای موجود باشد.

تسمه های دایره ای تنها در شرایطی که گشتاور اصطکاک کمی دارد مورد استفاده قرار می گیرند، این نوع تسمه در سایزها و ارتفاع های گوناگونی عرضه می ‌شود و برای وصل کردن آن از یک قطعه فولادی با استفاده از جوش به کار می‌رود.

  • تسمه v شکل

تسمه ها از لحاظ هندسی به شکل های گوناگونی تقسیم می شوند یکی از آن ها ذوزنقه است علاوه بر این به تسمه v معروف می باشد، دلیل نام آن این است که سطح آن شبیه ذوزنقه می باشد تسمه برای مواردی که نیاز به برطرف کردن لرزش است مورد استفاده قرار می گیرد.

تسمه های ذوزنقه ای نسبت به سایر تسمه ها کاربرد زیادی دارند علاوه بر این دارای ماندگاری بالایی هستند، در این قطعه مسافت وسط مورد نظر بیشتر از گسترده ترین ظرفیت پولی می باشد این نوع تسمه به دلیل اینکه حجم بیشتری دارد در مقایسه با تسمه های مسطح احتیاج به پولی گسترده‌تری دارد و دارای ارتفاع قابل کنترل می باشد علاوه بر این به راحتی می توان در مواقع ضروری قطعات را از یکدیگر متمایز کرد.

خرید تسمه در ژورنال نوبشو

خرید تسمه

  • تسمه چند شیاری

این نوع تسمه حداقل از پنج تسمه v شکل تشکیل شده است که در کنار یکدیگر چیده شده‌اند ضخامت تسمه تایم در مقایسه با تسمه ذوزنقه ای کمتر می باشد.

علت استفاده از تسمه

موقعی که قصد داریم انرژی از موتور به فاصله نزدیکی انتقال دهیم تسمه به کار می بریم که هزینه آن تحت تأثیر عواملی مانند: نوع آن، کاربرد و … می باشد.

همانطور که گفتیم تمامی تسمه ها از جنس های متنوعی ساخته می شوند و انعطاف پذیر هستند برای استحکام تر شدن در مواد جنس آن ها نایلون، پلی استر و کابل مورد استفاده قرار می گیرد.

خرید تسمه در ژورنال نوبشو

خرید تسمه

فواید استفاده از تسمه

  • احتیاجی به برابری چرخ دنده ندارد.
  • موقع تحولات بارهای غیر پیش‌بینی شده استحکام زیادی دارد.
  • سر و صدای زیادی به وجود نمی آورد.
  • در مقایسه با زنجیر راندمان بیشتری دارد.
  • نیازی به روغن کاری ندارد.
  • وزن آن بسیار مناسب است.
مطالب پیشنهادی
برنامه ریزی برای بازدید تسمه تایم خودرو

مواقع استفاده از انواع تسمه ها

از تسمه های مسطح مواقعی استفاده می شود که مسافت بلند باشد زیرا هر چه پهنای آن بیشتر باشد قدرت فرستادن نیروی زیادی دارد، دلیل استفاده از تسمه های دایره ای این است که مواقعی ارسال نیرو کم باشد کاربرد زیادی دارد اما برخلاف تسمه های v شکل که برای ارسال نیروی زیاد کاربرد دارد و برای ارسال نیروهای بیش از حد استاندارد به کار می رود.

خرید تسمه در ژورنال نوبشو

خرید تسمه

چگونه پی ببریم تسمه در حال آسیب‌دیدگی است؟

تسمه موقعی آسیب‌دیده است که نشانه های ظاهری آن مشاهده شود در صورتی که ترک خورده باشد یا ساییدگی، پوسیدگی و سایر علائم در آن وجود داشته باشد باید عوض شود.

برای خرید تصمیم باید چه مواردی را مورد توجه قرار بدهیم؟

خرید تسمه جزو مواردی است که باید با دقت زیادی انتخاب شود زیرا این قطعه یکی از اساسی ترین بخش های وسایل می باشد و برای قطع لرزش موتور یا ارسال نیرو به کمپرسور ساخته شده است، با استفاده از تسمه یاتاقان به سهولت می تواند عملیات خود را انجام بدهد در صورتی که این قطعه آسیب ببیند هزینه زیادی در پی دارد بنابراین باید از آن به‌طور صحیح نگهداری کنید و موقع خرید نکاتی که در زیر گفته می‌شود را مورد توجه قرار بدهید؛

یکی از اساسی ترین نکات خرید تسمه، شیوه خرید تسمه می‌باشد، شیوه های متنوعی برای خرید این قطعه اساسی موجود می باشد و شما به راحتی می توانید از طریق سایت های گوناگون این قطعه را خریداری نمایید، علاوه بر این به صورت حضوری قادر هستید تسمه را تهیه نمایید هرکدام از شیوه‌های خرید دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند و اگر تسمه را به صورت اینترنتی خرید کنید از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه می باشد البته شما باید تسمه را از یک سایت معتبر مانند سایت نوبشو خریداری کنید تا از سالم بودن محصول اطمینان حاصل کنید علاوه بر این نیازی به گشتن زیاد در بازار ندارید، فروشگاه های اینترنتی قطعات و کالاها را مستقیماً از تولیدکننده دریافت می‌کنند و هزینه‌های جانبی در پی ندارد.

یکی از نکاتی که موقع خرید تسمه باید به آن توجه کنید قیمت آن است، قیمت تسمه ها با یکدیگر فرق دارد و بستگی به کشور سازنده و کیفیت محصول دارد.

یکی از شیوه‌ های خرید تسمه این است که از طریق سایت نوبشو آن را تهیه کنید بهترین شیوه خرید این قطعه به صورت غیر حضوری و اینترنتی است زیرا قیمت آن ارزان می باشد و با خیال راحت می توانید سالیان سال از محصول خود استفاده کنید.

در سری مقالات راهنمای خرید تسمه تایم می پردازیم به موضوعات خرید واشر سرسیلندر و باطری و سایر لوازم مربوط به خودرو ها. با ما همراه باشید.

از تمامی کسانی که این مقاله را مطالعه نمودند متشکرم.

 

Originally posted on ۰۶/۱۹/۱۳۹۹ @ ۴:۴۴ ق.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید