فروش دوربین مداربسته و کارکرد آن ها مهمترین ابزارهای حفاظتی

0
3668
فروش دوربین مداربسته در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

فروش دوربین مداربسته

فروش دوربین مداربسته در دنیای امروز وسیله ای برای حفظ امنیت جامعه می باشد. هدف ما در این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید دوربین مداربسته ارائه مطالبی برای آشنایی با فروش انواع دوربین های مداربسته و کاربرد آنها می باشد . نیاز روز افزون سازمانها و مراکز متفاوت به دوربین مداربسته ایجاب می کند که در ابتدا اطلاعات کافی از نیاز خود و انواع دوربین مداربسته داشته باشید و سپس اقدام به خرید مناسب ترین و کاربردی ترین دوربین مداربسته نمایید. در ادامه سعی میکنیم اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم که با استفاده از آنها بتوانید دوربین مداربسته مورد نیاز خود را خریداری کنید.

تعریفی از دوربین مداربسته

برای فروش دوربین مداربسته باید توجه داشت که این نوع دوربین ها انواعی از دوربین هایی می باشند که در اماکن متفاوت نصب شده، تصاویر را ضبط کرده و آن را بر روی حافظه ای که از قبل برای آن تعریف شده ذخیره و یا به یک یا چند گیرنده ارسال می کند. امروزه اهمیت استفاده از دوربین های مداربسته در مکان های شلوغ و پر تردد مانند مراکز خرید کاملاً روشن می باشد و حفظ امنیت این اماکن بدون وجود دوربین های مدار بسته تقریباً غیر ممکن است.

فروش دوربین مداربسته براساس انواع آن:

فروش دوربین مداربسته را می توان براساس چند پارامتر تقسیم بندی کرد: براساس نوع سیگنال خروجی، براساس ظاهر و نوع کاربرد، بر اساس محل استفاده و …

  • انواع سیگنال خروجی
  • دوربین های آنالوگ
  • دوربین های IP (تحت شبکه)
  • دوربین های دومنظوره

دوربین های آنالوگ :

این دوربین ها ابتدایی ترین نسل دوربین های مداربسته می باشند که از امواج آنالوگ جهت دریافت و انتقال تصاویر و صداها استفاده می نمایند. کیفیت تصاویر دوربین های مداربسته آنالوگ توسط عوامل متفاوتی همچون نویز های الکترو مغناطیسی و نوسانات برق تحت تأثیر قرار می گیرد چرا که نویزها روی امواج آنالوگ بسیار تأثیر می گذارند. برای ضبط تصاویر در دوربین های آنالوگ باید از سیستم دیجیتال استفاده شود پس در هر صورت چاره ای جز تبدیل تصاویر آنالوگ به دیجیتال نخواهد بود.

دوربین های آنالوگ در حال حاضر رایج ترین دوربین های مورد استفاده هستند که یکی از دلایل آن سادگی نصب این دوربین ها می باشد. از دیگر دلایل می توان به قیمت مناسب و اقتصادی آن نسبت به سایر دوربین های مداربسته اشاره کرد. اما باید به یک نکته توجه کرد که در سیم کشی های بزرگ هزینه هایی که برای خرید سیم های مورد نظر و نصب این سری از دوربین های مداربسته می شود بسیار بیشتر از هزینه های لازم برای استفاده از انواع دیگر دوربین های مداربسته است. امروزه فروش دوربین مداربسته آنالوگ از نوع تحت شبکه آن بیشتر است.

دوربین های IP یا دیجیتال:

این نوع از دوربین های مداربسته را با نام دوربین های تحت شبکه نیز می شناسند. امواج مورد استفاده در دوربین های تحت شبکه جهت دریافت و انتقال تصاویر و صداها امواج دیجیتالی هستند. یکی از مزیت های دوربین های مداربسته تحت شبکه این است که می توان به صورت همزمان در بستر شبکه تصاویر و صداها را دریافت کرد. از دیگر مزیت های این نوع از دوربین ها این است که برخلاف دوربین های مداربسته آنالوگ که از امنیت کمتری برخوردار هستند و امکان سرقت اطلاعات دوربین از طریق امواج آنالوگ به راحتی اتفاق می افتد در دوربین های مداربسته تحت شبکه امنیت اطلاعات از طریق کد گذاری بسیار بیشتر است.

دوربین های دومنظوره:

دوربین های دومنظوره تلفیقی از دوربین های آنالوگی با پرت خروجی شبکه می باشند. کیفیت این دوربین ها همچون دوربین های آنالوگ است. موارد استفاده از این نوع دوربین مداربسته زمانی است که سیستم مداربسته آنالوگ است اما نیاز به اتصال دوربین ها به شبکه است.

فروش دوربین مداربسته در ژورنال نوبشو

مقایسه دوربین های آنالوگ با دوربین های تحت شبکه

  • دوربین های تحت شبکه نسبت به دوربین های آنالوگ دارای وضوح تصویر بیشتری هستند.
  • دوربین های تحت شبکه توانایی تشخیص چهره و پلاک ماشین و… و به صورت کلی توانایی پردازش تصاویر بالایی دارند.
  • دوربین های آنالوگ هزینه پایین تری نسبت به نوع تحت شبکه دارند.
  • نصب دوربین های آنالوگ پیچیدگی چندانی ندارد.
مطالب پیشنهادی
راهنمای خرید دوربین مدار بسته ، حس امنیت را تجربه کنید

شکل ظاهری دوربین های مداربسته

فروش دوربین مداربسته براساس شکل ظاهری به چند دسته تقسیم بندی می شود که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد .

  • فروش دوربین مدار بسته Dome:

شکل ظاهری این دوربین ها به صورت گنبدی شکل می باشد. کاربرد عمومی این دوربین ها بیشتر در فضاهای داخلی و غیر صنعتی می باشد. امکان دید در شب در این دوربین ها متوسط می باشد. از مزیت های این دوربین میتوان این را در نظر گرفت که به راحتی به سطح مختلف عمودی و افقی متصل می شود.

فروش دوربین مداربسته در ژورنال نوبشو

این دوربین ها توانایی چرخش و زوم دارند. این ویژگی در این دوربین ها باعث شده است که speed Dome از کامل ترین نسل دوربین های مداربسته باشد. سرعت بالای این دوربین ها از دیگر مزیت های آن می باشد که می تواند ۳۶۰ درجه را تنها در ۱ ثانیه بچرخد. این دوربین ها به واسطه امنیت بالایی که ایجاد میکنند می توانند انتخاب مناسبی برای شما باشند.

ژورنال نوبشو

  • فروش دوربین مداربسته Bullet:

دوربین های بولت دارای پوشش ضد آب هستند و برای مکان های خارجی طراحی شده اند. این دوربین ها توانایی استفاده از اشعه مادون قرمز برای تصویر برداری در فضاهای تاریک را دارند. لنز ثابت این دوربین از جمله معایب آن می باشد که باعث محدودیت میدان دید می شود.

ژورنال نوبشو

  • فروش دوربین مداربسته Wireless:

دوربین های بیسیم همانطور که از نام آنها مشخص می باشد نیازی به سیم کشی های پیچیده ندارند و به راحتی نصب می شوند. دوربین های بیسیم دو نوع دارند یا آنالوگ هستند و یا تحت شبکه. دوربین های بیسیم آنالوگ جهت ارسال تصاویر ضبط شده باید آنها را به شکل امواج رادیویی در بیاورند و سپس آنها را ارسال کنند. اما برای راه اندازی دوربین های بیسیم تحت شبکه کافیست به شبکه اینترنت متصل شوید.

فروش دوربین مداربسته در ژورنال نوبشو

  • فروش دوربین مداربسته Pinhole:

اندازه ی این دوربین ها کوچک است و برای تصویر برداری مخفی مناسب هستند. این دوربین ها لنز ثابت دارند و امکان تصویربرداری در شب را ندارند مگر اینکه برای این کار یک منبع اشعه مادون قرمز به صورت جداگانه برای این دوربین ها استفاده شود.

فروش دوربین مداربسته کوچک در ژورنال نوبشو

  • فروش دوربین مداربسته Cube:

هزینه خرید این دوربین ها به دلیل ثابت بودن فاصله کانونی و دید کم آن در شب نسبتاً پایین می باشد و مناسب محیط های داخلی است.

فروش دوربین مداربسته cube  در ژورنال نوبشو

  • فروش دوربین مداربسته Fisheye:

دوربین چشم ماهی یک دوربین هوشمند با لنز واید ۳۶۰ درجه می باشد. میدان دید این دوربین بسیار وسیع است و می توان تنها با یک دوربین از این نوع مکانی با وسعت ۸۰ متر مربع را کاملاً پوشش داد.

 ژورنال نوبشو

کاربرد دوربین های مداربسته

دوربین های مداربسته به طور عمده به عنوان سیستم های حفاظتی استفاده می شوند اما لازم است بدانید این دوربین ها دارای موارد کاربردی بیشتری می باشند یکی از این موارد کاربرد صنعتی آنها است. در کارخانه های مواد شیمیایی و نیروگاه های هسته ای برای کنترل خط تولید از دوربین های مداربسته جهت اسکن خط تولید استفاده می شود و همچنین در قسمت هایی که حضور نیروی انسانی خطرناک باشد از دوربین های مداربسته برای کنترل کار استفاده می شود.

از دیگر کاربرد های دوربین مداربسته در کنترل ترافیک می باشد. امروزه رانندگان با استفاده از GPS از اطلاعات ترافیکی خیابان ها مطلع می شوند که این اطلاعات از طریق دوربین های کنترل ترافیک ثبت و ارسال می شوند. ثبت تصادفات و جرایم رانندگی از دیگر مزیت های این دوربین ها می باشد.

فروش دوربین مداربسته برای استفاده در خودپردازها ایده خوبی برای جلوگیری از ارتکاب جرم است چرا که این دوربین ها چهره افراد را در حین انجام امور بانکی خود ثبت می کنند.

 

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید