راهنمای خرید بلیط چارتر داخلی

0
3605
خرید بلیط چارتر داخلی در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

راهنمای خرید بلیط هواپیما چارتر داخلی

این غیر ممکن است که شما اهل تفریح و سفر باشید اما تا به حال اسمی از بلیط های چارتر نشنیده باشید، اما ما برای آن دسته از افرادی که اطلاعات کافی در باره این بلیط ندارند توضیحات مختصری خواهیم داد، در واقع این بلیط یکی از بلیط های هواپیما می باشد که مقدار تفاوت با خرید بلیط سیستمی دارد برای کسب اطلاعات درباره خرید بلیط چارتر داخلی در ادامه با ما همراه باشید.

خرید بلیط چارتر داخلی در ژورنال نوبشو

بلیط چارتر چیست

معنی کلمه چارتر دربست اجاره کردن می باشد به زبان ساده می توان اینگونه گفت که وقتی یک آژانس با یک شخص حقیقی قراردادی مبنی بر اجاره دادن تعدادی از صندلی های یک هواپیما با می بندد، به این معناست که آن تعداد صندلی اجاره شده را چارتر کرده است، برای کم کردن هزینه سفر های داخلی خود بهتر است اقدام به خرید بلیط پرواز چارتر داخلی کنید.

خرید بلیط چارتر داخلی در ژورنال نوبشو

با توجه به این که اکثر مردم چارتر را فقط برای هواپیما می شناسند لازم دانستیم که یک نکته جالب در باره بلیط چارتر بیان کنیم و آن این است که فقط مختص به هواپیما نیست، بلکه در برخی هتل ها یا وسایل نقلیه این کار صورت می گیرد.

آژانس های گردشگری زیادی در سراسر ایران وجود دارند که به اندازه یک مدت مشخص صندلی های یک هواپیما را برای مسیر مشخص شده خود اجاره می کنند و بلیط های پرواز را در اختیار مسافران قرار می دهند با توجه به ارزان بودن آن توصیه می کنیم برای پرواز های داخلی خود اقدام به خرید بلیط چارتر داخلی کنید تا در هزینه خود صرفه جویی داشته باشید.

موارد استفاده از پرواز چارتر

صندلی هایی را که آژانس های هواپیمایی اجاره کرده اند معمولاً در مسیرهای پر رفت و آمد مانند مشهد، تهران و اصفهان در اختیار مسافران قرار می دهند و یا آن ها را به صورت عمده به تورهای داخلی می دهند و برای خرید بلیط چارتر داخلی در بسیاری از تعداد کمی وجود دارد و باید تصمیم خود را سریع بگیرید.

آیا امکان پس دادن بلیط چارتر وجود دارد

بر عکس بلیط های سیستم که پس از خرید امکان بازگرداندن آن وجود دارد بلیط های چارتر غیر قابل استرداد است و تنها ضعف این بلیط می باشد، بنابراین توصیه می کنیم قبل از خرید بلیط چارتر داخلی از برنامه ای که می خواهید برای سفر خود تنظیم کنید کاملاً مطمئن شوید زیرا در صورتی که بخواهید سفر خود را لغو کنید امکان پس دادن بلیط برای شما فراهم نیست.

دلیل ثابت نبودن قیمت بلیط های چارتری

این یک سوال خوب و منطقی است که در ذهن اکثر کسایی که عادت دارن با هواپیما سفر کنند پیش می آید و کاملاً حق دارید قبل از خرید بلیط چارتر داخلی دلیل متغیر بودن قمیت ها را بدانید به عنوان مثال چرا سفر به شیراز در ماه مهر با آبان تفاوت دارد جواب این سوال را اینگونه می دهیم در واقع کاهش یا افزایش در قیمت بلیط چارتر به شرایط زمانی بستگی دارد.

مطالب پیشنهادی
چگونگی خرید بلیط هواپیما آنلاین

به عنوان مثال بسیاری از مسیرها به سمت اصفهان در تمام ماه های سال مسافر خود را دارد اما یکسری مسیر ها مسافر خود را در ماه های خاصی از سال می توانند پیدا کنند و همین دلیل سبب شده در بعضی مواقع صندلی های هواپیما خالی بماند و شرکتی که این صندلی ها را اجاره کرده برای جبران ضرر خود قیمت ها را پایین بیاورد و بلیط های خود را بفروشد پس نتیجه می گیریم این قیمت متغیر بستگی به شرایط خالی بودن یا نبودن صندلی ها در فصول مختلف سال دارد.

آیا امکان خرید ارزان پرواز چارتر فراهم است

تنها مزیتی که این پروازها دارند ارزان بودن آن ها است اما در بسیاری از مواقع می توان آن را پایین تر از قیمتی که گفته شده تهیه بکنید و تنها بستگی به خالی بودن صندلی های پرواز مورد نظر شما دارد آژانسی که یک پرواز را اجاره کرده برای جلوگیری از وارد آمدن ضرر به خود قیمت بلیط ها را تا حد غیر قابل باوری پایین می آورد و اگر خوش شانس باشید و به موقع از قیمت پایین این پرواز ها خبردار شوید می توانید نسبت به خرید بلیط چارتر داخلی اقدام کنید.

محل خرید بلیط چارتر

امروزه با توجه به قرارداد هایی که میان ایرلاین ها و آژنس های هواپیمایی بسته می شود به دلیل وضعیت نابسامان اقتصادی که بر جامعه حاکم شدع صدور این بلیط مقداری با مشکل مواجه شده اما نگران نباشید با این وجود هنگام اعلام آمادگی شرکت هایی که در زمینه چارتر فعالیت دارند می توانید به سایت www.Nobesho.com مراجعه کرده و اقدام به خرید بلیط هواپیما کنید.

بلیط لحظه آخری یا همان چارتر

در هنگام خرید بلیط چارتر داخلی مشکل بزرگی ممکن است پیش بیاید و آن هم هنگامی نمایان می شود که شما می خواهید سوار هواپیما شوید اما می بینید اسم شما در لیست مسافران ثبت نشده و این مشکل به وبسایتی بر می گردد که شما از آن بلیط تهیه کرده اید برای همین همیشه توصیه شده از وبسایت های معتبر اقدام به خرید بلیط لحظه آخری کنید.

 

 

Originally posted on ۰۶/۲۹/۱۳۹۹ @ ۹:۳۸ ق.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید