نکات مهمی که قبل از خرید کوله پشتی کوهنوردی باید بدانید.

0
3440
خرید کوله پشتی کوهنوردی در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

خرید کوله پشتی کوهنوردی

قطعاً همه می دانید که کوله پشتی کوهنوردی یکی از مهمترین وسایلی می باشد که برای رفتن به صخره نوردی، کوهنوردی و حتی دیگر تفریحات به آن احتیاج دارید پس باید در خرید این وسیله ی مهم به نکاتی دقت کنید پیشنهاد می کنیم با ما تا انتهای این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید کیف و کفش همراه باشید چرا که قصد داریم درباره ی فاکتورهایی که باید در حین خرید کوله پشتی کوهنوردی به آن توجه کنید را بیان کنیم.

خرید کوله پشتی کوهنوردی در ژورنال نوبشو

نکات مهمی که قبل از خرید کوله پشتی کوهنوردی باید بدانید.

اگر نظر یک کوهنورد را درباره ی کوله پشتی بپرسید مطمعناً پاسخ می دهد که اگر کوله پشتی بد یا بی کیفیتی همراه خود داشته باشید حتی اگر همه چیز به صورت عالی پیش برود کوله پشتی سفر شما را خراب می کند پس در ادامه به فاکتورهای خرید کوله پشتی کوهنوردی خوب می پردازیم.

  • ابتدا سفر خود را تعیین کنید.

از آن جایی که مقدار حجم کوله پشتی ها مشخص است پس باید قبل از هر چیز مشخص کنید که کوله پشتی کوهنوردی را برای سفر آخر هفته، چند روزه یا بیش از یک هفته می خواهید با این کار می توانید اندازه ی کوله پشتی را به راحتی مشخص کنید و خوب است بدانید از کوله ها از ۳۰ لیتر حجم تا بالاتر از ۷۰ لیتر حجم می باشد.

همچنین خوب است بدانید کوله پشتی ها با وزن بین ۵۰ تا ۸۰ لیتر حجم ایده ال ترین و پرطرفدارترین ها در دسته ی خود می باشند.

برای سفرهای بالاتر از هفت روز بهتر است کوله هایی با حجم زیاد انتخاب کنید این دست از کوله ها جای دیگری برای چادر، کیسه خواب، لباس گرم و… دارند حتی برای افرادی که قصد سفر دارند و دارای فرزند کوچک هستند مناسب می باشند زیرا افراد می توانند وسایل فرزندان را نیز در کیف جای دهند.

  • به نوع کوله پشتی توجه کنید.

برخی کوله پشتی ها برای بانوان طراحی شده اند به این صورت که فریم و اندازه ی انان نسبت به بقیه ی کوله ها کوچک تر است تا حمل آن آسان تر باشد این کوله پشتی ها به دلیل طراحی ظریف تر برای اشخاص کم سن نیز مناسب هستند.

کوله های دیگری نیز طراحی شده اند که برای نوجوانان می باشند به این صورت که ساختار کوچکی دارند اما این مورد را فراموش نکنید که کوله های کوچک حجم کمی نیز دارند.

خرید کوله پشتی کوهنوردی در ژورنال نوبشو

  • فریم

تمام کوله پشتی ها به فریم های زیر تقسیم می شوند.

-فریم داخلی

فریم داخلی موجب مقاوم ایستادن این وسیله می شود و به کسی که کوله را حمل کرده کمک می کند تا تعادل خوبی موقع راه رفتن داشته باشد و وزن کیف را به صورت کامل بر تمام قسمت های بدن تقسیم می کند این نوع فریم با بهره گیری از تمام استانداردها و تکنولوژی های روز طراحی می شود.

-فریم خارجی

این فریم متناسب حمل بارها و وزن های سنگین مثل قایق و… می باشد پس اگر قصد حمل چنین بارهایی را دارید بهتر است کوله پشتی کوهنوردی خود را با فریم خارجی تهیه کنید تا بتوانید تعادل خود را در حین کوهنوردی و دیگر کارها به خوبی حفظ کنید.

-بدون فریم

این نوع کوله ها نسبت به بقیه وزن کمتری دارند و برای اشخاصی مناسب هستند که می خواهند کوله ی سبکی داشته باشند. برخی افراد نیز کوله های با فریم تهیه کرده و فریم ان را از کوله خارج می کنند.

  • به گردش هوا توجه کنید.

ببشتر کوله ها را به گونه ای ساخته اند که با کمی فاصله بین کوله و کمر هوا در آن جا حرکت کند و همچنین پشت فرد عرق نکند.

  • نوع دسترسی به محتویات

یکی دیگر از مواردی که در حین خرید کوله پشتی کوهنوردی باید به آن دقت کنید این است که می خواهید دسترسی شما به محتویات داخل کیف چگونه باشد که عموماً دسترسی به شیوه های زیر می باشد و شما باید بهترین ان را برای خود انتخاب کنید.

  • دسترسی از کنار کوله

این نوع کوله پشتی ها دارای یک زیپ در کنار کوله هستند که اشخاص بتوانند به راحتی به تمام محتویات داخل کیف دسترسی داشته باشند تا در حین ضرورت و به راحتی بتوانند وسیله هایی که در پایین ترین قسمت کوله هستند را پیدا کنند و نیاز نباشد تمام محتویات داخل کیف را خارج کرده تا وسیله ی مورد نظر را پیدا کنند.

  • دسترسی از بالا

دسترسی از زیپ بالا مانند دیگر کوله ها و کیف ها می باشد و شما تنها باید از قسمت بالا وسایل خود را داخل کیف گذاشته و خارج کنید اما فراموش نکنید که لوازمی را که به آن ها خیلی کم نیاز دارید در قسمت پایین قرار دهید.

  • جیب ها

اگر وسایل زیادی دارید بهتر است کیف هایی را تهیه کنید که دارای جیب های زیادی باشند و خوب است بدانید کوله ها دارای جیب های متنوع به شرح زیر می باشند.

مطالب پیشنهادی
نکات مهمی که برای خرید اینترنتی کوله پشتی باید بدانیم؟

-جیب کشی

این نوع جیب ها معمولاً صاف و کوچک بوده و هنگامی که وسیله ای در آن می گذارید بزرگ می شوند و بیشتر برای نگهداری از وسایلی همچون بطری آب، چادر و… کاربرد دارند.

-جیب کوچک و جیب های جلویی

دسترسی به جیب های کوچک در کوله بسیار راحت است تا بتوانید در حین کوهنوردی از وسایل کوچک خود مثل موبایل، چراغ قوه، چاقو و… استفاده کنید.

-جیب هایی ک برای نگهداری ابزار می باشند.

این دسته از جیب ها در جلوی کیف تعبیه شده اند تا ابزارهایی مثل بیل و.. در آن ها قرار دهید.

-جیب هایی که جدا می شوند.

این جیب ها معمولاً بزرگ بوده و در بخش جلویی کیف می قرار می گیرند که شما با استفاده از آن ها می توانید کوله ی خود را کوچک و یا بزرگ کنید حتی بعضی از آن ها را می توانید به عنوان کیف کمری استفاده کنید.

  • دیگر موارد

از دیگر مواردی که باید در حین خرید به ان دقت کنید اندازه ی کوله پشتی کوهنوردی بر اساس پشت شما، داشتن یک مخزن برای نوشیدن آب، باران گیر، محفظه ی نگهدارنده برای بالشت و کیسه خواب، ضد آب بودن، جنس و… می باشد که شما باید با توجه به نیاز خود می توانید برخی امکانات را حذف کنید.

خرید کوله پشتی کوهنوردی در ژورنال نوبشو

 

Originally posted on ۱۲/۱۱/۱۳۹۹ @ ۶:۴۶ ق.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید