برای انجام تعمیرات دستگاه کپی شارپ چه باید کرد؟

0
3472
تعمیرات دستگاه کپی شارپ در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

تعمیرات دستگاه کپی شارپ

تعمیرات دستگاه کپی شارپ ممکن است هر شخصی را که از این دستگاه استفاده می‌کند را نگران کند. حقیقت این است که دستگاه‌ها نیز مانند سایر دستگاه‌های الکتریکی ممکن است دچار خرابی و مشکل‌های مختلف بشوند. این خرابی‌ها می‌توانند ساده باشند و اگر شما اطلاعات درستی در اختیار داشته باشید می‌توانید خودتان به سادگی عیب آن را برطرف کنید. اما اگر بدون آگاهی کافی دستگاه را دستکاری کنید ممکن است وضعیت را از قبل نیز بدتر کنید.

حتی بعضی مشکلات که سخت به نظر می‌رسند راه حل آسانی دارند. در این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید ماشین های اداری مشکلاتی را که خودتان می‌توانید به سادگی آن را حل کنید، برای شما عنوان می‌کنیم. البته گاهی نیز خرابی‌های بزرگ اجتناب ناپذیر هستند و لازم است که حتماً به تعمیرکار متخصص برای تعمیرات دستگاه کپی شارپ مراجعه کنیم. بهترین مرکز برای انجام این کار نمایندگی دستگاه کپی شارپ است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به سایت جامع و کامل نوبشو مراجعه کنید:

http://www.nobesho.com

تعمیرات دستگاه کپی شارپ در ژورنال نوبشو

امکانات و خصوصیات دستگاه کپی شارپ

شارپ یکی از معروفترین برندهای دستگاه‌های فتوکپی و چاپگر است که توانسته است محبوبیت زیادی در بین مصرف کنندگان به دست آورد. دستگاه‌های کپی شارپ در ابعاد مختلف و برای استفاده در محیط‌ های مختلف طراحی و تولید می‌شوند. دستگاه‌های چند کاره شارپ که به آن‌ها MPF می‌گویند، به طور همزمان امکان چاپ، کپی، فکس و اسکن را در یک دستگاه فراهم می‌کنند. این دستگاه‌ها معمولاً برای اداره‌ها و استفاده‌هایی از این دست، مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما می‌توان نمونه‌های کوچکتر آن را برای استفاده در منازل نیز خریداری کرد. علاوه بر این دستگاه‌های MPF می‌توانند در محیط‌ هایی مانند کسب و کارها و مشاغل کوچک، بسیار مفید و کارآمد باشند. این شرکت دارای نمایندگی برای تعمیر دستگاه‌های خود است که شما می‌توانید برای انجام تعمیرات دستگاه کپی شارپ خود به آن‌ها مراجعه کنید.

این دستگاه‌ها در مقایسه با چاپگرهای جوهر افشان مقرون به صرفه‌تر و کم مصرف‌تر هستند. این دستگاه‌ها دارای حافظه داخلی هستند و سرعت بالایی دارند. در دستگاه‌های شارپی که در آخر مدل آن‌ها حرف W درج شده است، از اتصال Wi-Fi پشتیبانی می‌کند. همچنین شرکت شارپ یک نرم‌افزار برای دستگاه‌های چاپگر و کپی خود طراحی کرده است که کار کردن با این دستگاه‌ها را بسیار راحت‌تر می‌کند و می‌توان آن را روی رایانه و گوشی و تبلت نصب کرد. همچنین بسیاری از دستگاه‌های شارپ پورت اتصال به شبکه دارند.

تعمیرات دستگاه کپی شارپ که توسط کاربر انجام می‌شود

در کل کار تعمیر دستگاه‌های الکتریکی مانند دستگاه‌های کپی، یک کار تخصصی است که باید توسط شخصی که به آن تسلط کامل دارد، انجام شود. اما بعضی کارها را خود کاربر می‌تواند قبل از مراجعه به متخصص یا درخواست تعمیر دستگاه کپی شارپ در محل، بررسی کند و در صورتی که مشکل پیچیده‌ای نباشد، بدون صرف هزینه خود شخص تعمیرات دستگاه کپی شارپ خود را انجام دهد.

بهترین کاری که باید برای یادگیری صحیح استفاده از دستگاه انجام داد این است که دفترچه راهنمای آن را قبل از استفاده، کاملاً و با دقت مطالعه کنیم. بسیاری مشکلات معمول و ساده در این دفترچه توضیح داده شده‌اند که راه‌ حل آن نیز در این دفترچه ذکر شده است. در این دفترچه نام بخش‌های مختلف دستگاه آمده است که مطالعه و یادگیری آن به شما در تعمیرات دستگاه کپی شارپ بسیار کمک می‌کند. همچنین در دستگاه‌هایی که صفحه نمایشگر دارند معمولاً کد خطا و محل مشکل نمایش داده می‌شود. در ادامه برخی از این مشکلات و راه‌حل آن‌ها را برای شما بیان می‌کنیم:

تعمیرات دستگاه کپی شارپ در ژورنال نوبشو

دستگاه کپی و اجزای داخلی آن

  • گیر کردن کاغذ در دستگاه:

این مشکل ممکن است در قسمت‌های مختلف دستگاه اتفاق بیفتد و به دنبال آن دستگاه کار خود را متوقف می‌کند. اگر شما دفترچه راهنما را مطالعه کرده باشید و دستگاه شما نمایشگر داشته باشد به راحتی می‌توانید محل آن را پیدا کنید. در صورت مواجه با این خطا، پیغام Paper jam روی صفحه نمایش داده می‌شود. پس از پیدا کردن قسمتی که دستگاه در آن گیر کرده است، باید ابتدا در آن قسمت را باز کنید. این درب‌ها به صورت کشویی هستند و باید آن را به سمت خود بکشید. پس از باز کردن درب آن باید آن واحد را نیز از دستگاه خارج کنید برای این کار معمولاً یک دسته به رنگ سبز یا خاکستری وجود دارد که باید آن را به سمت بالا بچرخانید یا در بعضی مدل‌ها فشار دهید.

مطالب پیشنهادی
مدل های گوناگون دستگاه کاغذ خردکن دستی

دقت کنید که حتماً واحد را کاملاً از دستگاه خارج کنید. اکنون زمان آن رسیده است که کاغذی را که در آن واحد گیر کرد است به آرامی خارج کنید. هرگز این کار را با زور انجام ندهید و اگر دید که امکان ندارد، برای انجام تعمیرات مربوط به این قسمت دستگاه کپی شارپ، به تعمیرکار مراجعه کنید.

  • صفحه چاپ شده دارای لکه یا خطوط اضافه باشد:

این مشکل ممکن است به دلیل وجود مشکل در درام کارتریج و یا قسمت تمیز کننده تونر دستگاه باشد. درام یک وسیله در دستگاه است که معمولا شکل استوانه ای دارد و کار آن انتقال تصاویر بر روی کاغذ است. در تعمیرات دستگاه کپی شارپ معمولاً ابتدا به این قسمت مراجعه می‌شود. خطوط و لکه‌هایی که روی صفحه وجود دارد ممکن است روی شیشه اسکنر دستگاه کپی باشند که می توان آن‌ها را پاک کرد. وجود لکه نیز ممکن است بخاطر پودر تونری باشد که استفاده شده است و یا فیوزر دستگاه کثیف شده باشد. برای تمیز کردن فیوزر از پارچه بدون پرز و یا دمنده‌ها استفاده کنید. دقت کنید که اگر مشکل مربوط به درام، تونر و یا فیوزر دستگاه بود و نیاز به تعویض آن‌ها بود، از دست زدن به آن خودداری کنید و کار را به یک متخصص بسپارید.

تعمیرات دستگاه کپی شارپ در ژورنال نوبشو

  • هنگامی که دستگاه روشن می شود زمان آماده شدن آن برای کار طولانی است:

این مشکل معمولاً مربوط به تونر دستگاه است و گاهی دستگاه با نشان دادن علائمی مانند چراغ زرد رنگ به شما هشدار می‌دهد. البته گاهی نیز هیچ اخطاری از طرف دستگاه دریافت نمی‌کنید. در این بخش از تعمیرات دستگاه کپی شارپ، یا قسمت اضافی تونر دستگاه پر شده و یا تونر در حال تمام شدن است.

  • بروز مشکل در کاغذ کش و کاست دستگاه:

این مشکل باعث می‌شود که دستگاه نوع کاغذ را تشخیص ندهد و کاغذکش دستی و کاست نتوانند کاغذ را به خوبی به داخل دستگاه منتقل کنند. دلیل اینکار ممکن است این باشد که تنظیم کننده کاغذ به درستی در جای خود تنظیم نشده باشد. برای ضعیف شدن عمل انتقال کاغذ به داخل دستگاه، علت معمولاً کثیف یا ضعیف شدن غلتک‌های است که وظیفه انجام این کار را دارند. برای حل این مشکل بهتر است این غلتک‌ها را تعویض کنید. اما می‌توانید به صورت موقت با استفاده از اسپری‌های مخصوص آن را تمیز کنید.

 

معرفی بهترین دستگاه های کپی شارپ در نوبشو

دستگاه کپی شارپ مدل AR-X202

برند:شارپ
ابعاد:۵۱۱ × ۵۹۹ × ۶۱۲ میلی متر
وزن:تقریبا ۲۷٫۹ کیلوگرم
مصرف انرژی:حداکثر ۱٫۲ کیلو وات
نوع چاپ:تک رنگ
سایز کپی:حداکثر A۳
رزولوشن کپی:۶۰۰ × ۶۰۰ dpi
سرعت کپی:۲۰ صفحه در دقیقه

دستگاه کپی شارپ مدل AR-6020

برند:شارپ
ابعاد:۵۱۱x۶۱۱x۵۹۹ میلی متر
وزن:۳۰ کیلوگرم
نوع چاپ:تک رنگ
سایز کپی:A۳
رزولوشن کپی:۶۰۰ dpi
سرعت کپی:۲۰ صفحه در دقیقه
چاپ دوروی خودکار:ندارد

دستگاه کپی شارپ مدل AR-6023NV

برند:شارپ
ابعاد:۵۹۹x۶۱۲x۵۱۱ میلی متر
وزن:۲۹ کیلوگرم
مصرف انرژی:۱۲۰۰ وات
نوع چاپ:تک رنگ
سایز کپی:A۳
رزولوشن کپی:۶۰۰ × ۶۰۰ dpi
سرعت کپی:۲۳ صفحه در دقیقه

دستگاه کپی شارپ مدل AR-X202

برند:شارپ
ابعاد:۵۱۱ × ۵۹۹ × ۶۱۲ میلی متر
وزن:۳۰ کیلوگرم
مصرف انرژی:حداکثر ۱٫۲ کیلو وات
نوع چاپ:تک رنگ
سایز کپی:حداکثر A۳
رزولوشن کپی:۶۰۰ × ۶۰۰ dpi
سرعت کپی:۲۰ صفحه در دقیقه

دستگاه کپی شارپ مدل AR-6020DV

برند:شارپ
ابعاد:۵۹۹x۶۱۲x۵۱۱ میلی متر
وزن:۲۸٫۲ کیلوگرم
مصرف انرژی:۱۲۰۰ وات
نوع چاپ:تک رنگ
سایز کپی:A۳
رزولوشن کپی:۶۰۰ × ۶۰۰ dpi
سرعت کپی:۲۰ صفحه در دقیقه

دستگاه کپی شارپ مدل AR-X311N

برند:شارپ
ابعاد:۵۹۹ × ۶۱۲ × ۶۱۱ میلی متر
وزن:۳۷ کیلوگرم
مصرف انرژی:ولتاژ AC ±۱۰٪, ۵۰/۶۰ Hz
نوع چاپ:تک رنگ
سایز کپی:A۳
رزولوشن کپی:۶۰۰×۶۰۰ dpi
سرعت کپی:۳۱ صفحه در دقیقه

دستگاه کپی شارپ مدل AR-6020N

برند:شارپ
ابعاد:۵۱۱ × ۶۱۲ × ۵۹۹ میلی متر
وزن:۲۹ کیلوگرم
مصرف انرژی:۱۲۰۰ وات
نوع چاپ:تک رنگ
سایز کپی:حداقل A۶ حداکثر A۳
رزولوشن کپی:۶۰۰ × ۶۰۰ dpi
سرعت کپی:۲۰ صفحه در دقیقه

Originally posted on ۰۳/۲۹/۱۴۰۰ @ ۷:۰۸ ق.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید